Gisteravond 21 u. 2 keer modem uit en aan, maar geen connectie
Deze morgen was het niet automatisch hersteld. Rond 13 u. terug eens modem in en uit de stekker, en opgelost (deels) Trage snelheden.
Chat:
"Helaas, omdat je een privémodem gebruikt, kan ik je modem niet opvolgen. Ik zie echter geen algemene storing. Heb je de kabels al gecontroleerd en misschien je privémodem al opnieuw opgestart of gereset?"
"Helaas kan ik het niet meten omdat de modem niet van ons is, maar ik heb de buren gecontroleerd en dat ziet er wel goed uit. Kan het zijn dat je modem niet meer werkt?"
"Kun je dan even contact opnemen met de leverancier? Misschien kunnen ze het even testen. En als je nog steeds problemen hebt, neem dan gerust direct terug contact op."
LOL, hoe gaat AVM dat op afstand gaan checken.
Is dit normaal, duurt toch wel een 30' eer hij volle snelheden test? Precies een diesel.
DL 124/UL 5.65 (nog niet OK)
Zeer labiele speedtests...ook tussen 5 en 124 DL en 2-6 UL
Vrije Hardware keuze - Fritz!Box 6660 Cable
-
thomasdb
- Pro Member

- Berichten: 257
- Lid geworden op: 05 sep 2024, 22:11
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
bevrozen kabels? ik schakelde hier een extra inline kabelversterker voor tv voor in ,
enkel als het vroor vroeger had ik blokjesvorming.
intussen is dat opgelost geraakt
enkel als het vroor vroeger had ik blokjesvorming.
intussen is dat opgelost geraakt
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18662
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1023 keer
- Bedankt: 3818 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De spelregels bij eigen hardware zijn inderdaad dat je de Provider hadware terug moet aankoppelen (en activeren) vooraleer hulp te vragen. Met jouw eigen hardware krijg je geen support.satsurfer schreef: 3 dagen geleden Helaas, omdat je een privémodem gebruikt, kan ik je modem niet opvolgen. Ik zie echter geen algemene storing. Heb je de kabels al gecontroleerd en misschien je privémodem al opnieuw opgestart of gereset?"
4 weken geleden heb je sceenshots gepost van jouw Fritz!Box, jammer heb je toen dit Kabel spectrum niet gepostsatsurfer schreef: 3 dagen geleden Deze morgen was het niet automatisch hersteld. Rond 13 u. terug eens modem in en uit de stekker, en opgelost (deels) Trage snelheden.
Uit bovenstaande screenshot is het heel duideljk dat jouw signaal zéér zwak is. Een goed signaal moet tussen -6dB en +6dB zitten
Bij jou zit het hele spectrum onder de -10dB
Er is dus niets mis met jouw Fritz!Box, maar met de coax verbinding. Er zijn 2 mogelijkheden:
- ofwel is er een probleem met de kabel buitenhuis (vb. aftakking op de paal, op de gevel of in de paddestoel). Kan te maken hebben met het weer of de sneeuw.
- ofwel binnenhuis: kabel naar de NIU, kabel van de NIU naar de modem.
Kontroleer alle verbindingen (eens losschroeven en terug goed vast schroeven) ...
bron: viewtopic.php?p=1042847#p1042847
--
bron: viewtopic.php?p=1043247#p1043247
[Edit]
Uit jouw vorige screenshots (Kanalen) was het signaal op alle kanalen zeer goed (tussen +4dB en +5dB).
Er is dus onlangs iets gebeurd met het label signaal ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- FRITZ!webcare
- Verified Account

- Berichten: 15
- Lid geworden op: 13 nov 2024, 13:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
@satsurfer
een vervelend probleem en wij kunnen op afstand ook je FRITZ!Box niet benaderen en controelren.
Werk svp deze stappen af om het probleem op te lossen.
https://fritz.com/nl-nl/apps/knowledge- ... -verbroken
https://fritz.com/nl-nl/apps/knowledge- ... -FRITZ-Box
Als het probleem verder bestaat en je provider geen support aanbied, dan moet je hier helaas de provider router plaatsen en activeren en zodra de fout opnieuw optreedt, zal de support van de je provider je wel moeten helpen zoals @philippe_d geschreven heeft.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam
een vervelend probleem en wij kunnen op afstand ook je FRITZ!Box niet benaderen en controelren.
Werk svp deze stappen af om het probleem op te lossen.
https://fritz.com/nl-nl/apps/knowledge- ... -verbroken
https://fritz.com/nl-nl/apps/knowledge- ... -FRITZ-Box
Als het probleem verder bestaat en je provider geen support aanbied, dan moet je hier helaas de provider router plaatsen en activeren en zodra de fout opnieuw optreedt, zal de support van de je provider je wel moeten helpen zoals @philippe_d geschreven heeft.
Vriendelijke groeten uit Berlijn,
Je FRITZ! Supportteam
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6363
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 689 keer
- Bedankt: 407 keer
Bedankt voor de feedback @philippe_d @thomasdb @FRITZ!webcare
Idd. zaterdagavond serieus vriezen toch? Nu waarden terug goed? Mijn buur heeft telenet denk ik, maar geen zo'n sympathiek persoon.
Maar speedtest is ondermaats.
Bizar dat ik geen verbinding had, ook dag nadien. Enkel na modem uitzetten, en terug aanzetten om 13 u., iets later was hij terug weg....dan weer uit/aanzetten....
Heb niets veranderd aan settings, dus als waarden nu goed zijn, waarom dan geen goede speedtest?

Als ik telkens miserie heb bij koude (wat wel grote kans is nu), dan zou ik beter de Hey! modem terugzetten (aanvragen via formulier)....en als het idem is...dan hulp vragen....Ze zeggen 59 eur, maar als ze buiten kabel niet goed beschermd hebben of zo...
En als ik modem in Bridge zet, hebben ze toch ook geen toegang voor metingen?
Idd. zaterdagavond serieus vriezen toch? Nu waarden terug goed? Mijn buur heeft telenet denk ik, maar geen zo'n sympathiek persoon.
Maar speedtest is ondermaats.
Bizar dat ik geen verbinding had, ook dag nadien. Enkel na modem uitzetten, en terug aanzetten om 13 u., iets later was hij terug weg....dan weer uit/aanzetten....
Heb niets veranderd aan settings, dus als waarden nu goed zijn, waarom dan geen goede speedtest?

Als ik telkens miserie heb bij koude (wat wel grote kans is nu), dan zou ik beter de Hey! modem terugzetten (aanvragen via formulier)....en als het idem is...dan hulp vragen....Ze zeggen 59 eur, maar als ze buiten kabel niet goed beschermd hebben of zo...
En als ik modem in Bridge zet, hebben ze toch ook geen toegang voor metingen?
-
thomasdb
- Pro Member

- Berichten: 257
- Lid geworden op: 05 sep 2024, 22:11
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 28 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
bij mij bleef het internet wel gewoon werken tijdens de blokjes op tv als ik me goed herinner ( docsis 3 modem) maar 100 pct zeker ben ik niet
( een lagere speedtest is niet uitvallen, en was maar een 100/10 abbo ook)
als je zou terugwisselen,
de kabelmodem in bridge kunnen ze misschien waarschijnlijk wel nog bereiken die heeft toch een macadres
als je een router vraagt als vervanging kijk dan dat die ook docsis 3.1 is zoals jouw fritzbox
(en bel hen voor de meting als het vriest )
( een lagere speedtest is niet uitvallen, en was maar een 100/10 abbo ook)
als je zou terugwisselen,
de kabelmodem in bridge kunnen ze misschien waarschijnlijk wel nog bereiken die heeft toch een macadres
als je een router vraagt als vervanging kijk dan dat die ook docsis 3.1 is zoals jouw fritzbox
(en bel hen voor de meting als het vriest )
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18662
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1023 keer
- Bedankt: 3818 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ja toch wel.satsurfer schreef: 1 dag geleden En als ik modem in Bridge zet, hebben ze toch ook geen toegang voor metingen?
Zij meten jouw internetsnelheden niet (ze hebben geen toegang tot de router), maar ze hebben wel toegang tot het modem gedeelte.
Probleem bij jou is dat het soms slechts is, en soms goed.
Als ze juist op het "goede moment" meten, dan zien ze misschien ook niet veel
Welke snelheid zie je op het scherm
* in het Menu "Overzicht" ?
* in het Menu "Internet > kabelinformatie > Overzicht" ?
Wow, is dat de paddestoel?satsurfer schreef: 1 dag geleden Kast aan het huis:
20251124_173430.jpg
20251124_173436.jpg
20251124_173522.jpg
Weet je welke kabel naar jouw woning gaat?
Hoewel het niet de bedoeling is dat je daar zelf veel aan "foefelt", zou je toch de kabel die naar jouw woning gaat eens kunnen kontroleren?
Eventueel losschroeven, koper oxidatie opkuisen, terug vast schroeven
Of toch een technieker laten komen om te laten controleren ...
En ... heb je ook de binnebekabeling (coax) al gecontroleerd (naar NIU, vanaf NIU naar modem, ...)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6363
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 689 keer
- Bedankt: 407 keer
https://www.base.be/nl/support/internet ... kastje.png
Linkse paddestoel bij mij...gewoon af te schuiven, zit niet vast
Het goede moment kan ook betekenen: 'het moment dat het niet werkt' Ze zeiden dat de buurman wel goede waarden heeft, volgens mij zelfde paddestoel.
Ik veronderstel die met een TOF Filter is mijne? Hij heeft een nieuwe kabel gezet binnen zei hij (en zie ik ook)...denk wel iemand die zijn werk goed deed....
En ik heb toch 1.5 meter kabel laten zetten (anders zou hij afknippen) omdat ik tijdelijk de Hey om mijn diepvries kan zetten, en nadien terug de kabel op de fritz aan de muur. vond moeite niet die hey aan de muur te hangen (ik hé)
Mijn buurman kan mij nog gaan aangeven omdat ik in die kast bezig zit, waar hij ook op aangesloten is. Belde eens de politie op omdat ik in zijn tuin scheen, omdat zijn konijnen al uren in de gietende regen stonden, zonder bescherming. #dierenmishandeling.
Precies of na de update naar 8.21, alles minder ging?!
Zal toch maar geloofwaardig overkomen, als ik hun 'rommel' terug actief laat zetten....En als het idem is....dan kunnen ze het zelf fixen....Want als ik ze nu laat komen, dan gaat excuus zijn dat ik met eigen modem werk. Net als je bij een auto een eigen geluidsinstallatie zet, je bij motorproblemen, ook geen garantie meer krijgt,...
Linkse paddestoel bij mij...gewoon af te schuiven, zit niet vast
Het goede moment kan ook betekenen: 'het moment dat het niet werkt' Ze zeiden dat de buurman wel goede waarden heeft, volgens mij zelfde paddestoel.
Ik veronderstel die met een TOF Filter is mijne? Hij heeft een nieuwe kabel gezet binnen zei hij (en zie ik ook)...denk wel iemand die zijn werk goed deed....
En ik heb toch 1.5 meter kabel laten zetten (anders zou hij afknippen) omdat ik tijdelijk de Hey om mijn diepvries kan zetten, en nadien terug de kabel op de fritz aan de muur. vond moeite niet die hey aan de muur te hangen (ik hé)
Mijn buurman kan mij nog gaan aangeven omdat ik in die kast bezig zit, waar hij ook op aangesloten is. Belde eens de politie op omdat ik in zijn tuin scheen, omdat zijn konijnen al uren in de gietende regen stonden, zonder bescherming. #dierenmishandeling.
Precies of na de update naar 8.21, alles minder ging?!
Zal toch maar geloofwaardig overkomen, als ik hun 'rommel' terug actief laat zetten....En als het idem is....dan kunnen ze het zelf fixen....Want als ik ze nu laat komen, dan gaat excuus zijn dat ik met eigen modem werk. Net als je bij een auto een eigen geluidsinstallatie zet, je bij motorproblemen, ook geen garantie meer krijgt,...
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18662
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1023 keer
- Bedankt: 3818 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Jouw screenshot van het Kabelspectrum hierboven toont aan dat je géén TOF filter hebt (de frequenties waarop TV zit zijn er niet uitgefilterd).
De TOF filter in de paddestoel filtert 117-334 MHz (jouw gebuur heeft geen TV).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18662
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1023 keer
- Bedankt: 3818 keer
- Recent bedankt: 13 keer
In de screenshots hierboven zie je inderdaad de muxen die gebruikt worden voor TV in een ander kleurtje.
Bij jou niet, waarschijnlijk omdat je DVB-C nog niet hebt geactiveerd?
In het Menu DVB-C > Live TV is er knop "Live TV activeren"
Daarna start de FritzBox terug op en kan je zenders zoeken.
In het Menu DVB-C > Zenders zoeken kan je eens scannen op TV kanalen.
De Paramaters correct invullen en de knop "Start zoeken naar zenders" drukken.
Je zal normaal alle niet gecodeerde zenders moeten vinden (TV en Radio).
Via DVB-C > Spectrum zie je ook de signaalsterkte van de gevonden zenders (interessante info i.v.m. jouw probleem).
Bij jou niet, waarschijnlijk omdat je DVB-C nog niet hebt geactiveerd?
In het Menu DVB-C > Live TV is er knop "Live TV activeren"
Daarna start de FritzBox terug op en kan je zenders zoeken.
In het Menu DVB-C > Zenders zoeken kan je eens scannen op TV kanalen.
De Paramaters correct invullen en de knop "Start zoeken naar zenders" drukken.
Je zal normaal alle niet gecodeerde zenders moeten vinden (TV en Radio).
Via DVB-C > Spectrum zie je ook de signaalsterkte van de gevonden zenders (interessante info i.v.m. jouw probleem).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.10 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.

