CCatalyst schreef: 12 jun 2024, 14:52
Het heeft niets aan de zetelverdeling veranderd, dat klopt. Maar vind je het dan ok wat er hier gebeurt? Is dit ook geen vervalsing (dit is een vraag, geen insinuatie)?
Tot het tegendeel bewezen is is dit een menselijke fout en geen bewuste vervalsing.
Met menselijke fouten kan ik leven.
Zeker indien gemaakt door mensen die daadwerkelijk hun steentje bijdragen en hun - vrijwillig of opgedragen - verantwoordelijkheid niet willen ontlopen.
Wie aan de kant wat staat te roepen maakt uiteraard weinig kans op daadwerkelijke fouten betrapt te worden.
Zoals eerder aangehaald, wie meent vrij te zijn van menselijke fouten mag altijd de verantwoordelijkheid zelf gaan opnemen en uitoefenen. Het kan in de toekomst de foutenmarge alleen maar doen afnemen.
Hoe moet ik dat weten? Als hij op IBZ werkt of heeft gewerkt (dit is een veronderstelling) is de kans wel groot dat hij nog meer weet.
Ik werk niet op IBZ. Bij deze is je veronderstelling dus foutief.
Ik heb mijn kandidatuur vrijwillig gesteld om te zetelen in een stembureau en vrijwillig daar meerdere uren (er gaat nog wel wat vooraf aan de stembusgang zelf) aan besteed.
Daarvoor moet je niet voor IBZ werken. Het staat iedereen die aan de gekende voorwaarden voldoet vrij om zich daar kandidaat voor te stellen.
Daarnaast neem ik doorgaans ook de moeite om me te informerenbij beschikbare bronnen. We zijn 2024. Informatie was nog nooit zo beschikbaar voor bijna iedereen. Je moet om je te informeren wel iets doen en dat houdt meer in dan loze veronderstellingen doen en insinuerende vragen stellen.
Wat langs de kant staan roepen en vrijblijvend insinueren en dit uitsluitend op grond van de eigen ingesteldheid en eigen verwachtingen kan iedereen. Daar is geen kunst aan.
Maar goed, in Bilzen waren die er wel. Dus het gebeurt wel. Bij jou die keer niet.
De uitzonderingen zijn de regel niet.
De uitzondering werd trouwens ook nog eens hersteld.
Wanneer jij wel bewijzen hebt dat het bij jou deze keer wel gebeurt is moet je dan maar gerichte actie ondernemen om dat aan te tonen en te laten herstellen. Ga dus klacht neerleggen met "je neef" eventueel als getuige.
Tot nader order moet je de bewijslast niet gaan omdraaien omdat dit beter in je eigen kraam past.
Dat past niet in een rechtstaat.
Wat betreft je neef, het is aan ieder om de rechtstaat en de democratie mee te bewaken en desnoods actie te ondernemen wanneer daar fouten tegen gebeuren. Indien je neef ter plekke heeft vastgesteld dat er een vergissing of opzet tot vervalsing gebeurde stond het hem vrij ter plaatse de voorzitter daar op te wijzen zodat deze - tot bewijs van tegendeel menselijke fout - alsnog onmiddellijk recht te zetten.
Je neef heeft er dus voor gekozen te zwijgen en de fout mee uit te buiten.
Of werd pas na de feiten ervan op de hoogte gesteld dat hij niet alleen voor het Europees parlement mocht stemmen en kan alsnog voor je getuigen dat je een gegronde klacht hebt.
De keuze ligt bij jou en je neef of je het verder wil houden bij wat getoeter vanachter je klavier of daadwerkelijk actie te ondernemen.