heist_175 schreef: 12 jun 2024, 07:49
Misschien moet je echt eens gaan kijken hoe het er in het onderwijs aan toe gaat?
Maar ik weet heel goed hoe het in het onderwijs aan toegaat.
Ik ken dan ook het verschil tussen eindtermen en leerplannen, wat jij dus duidelijk niet weet.
Ik weet ook waarvoor koepels bevoegd zijn.
Jij gooit alles op het bordje van de minister van onderwijs, je kent dus de structuren en verantwoordelijkheden niet.
Praat eens met leerkrachten secundair en directies secundair misschien?
Dat doe ik op regelmatige basis.
Misschien moet je eens een cursus volgen over het onderwijs, dat je weet waarover je praat.
Om terug te komen "je swi": het blijft pijnlijk, maar de realiteit is helaas niet anders.
De realiteit is wat ik getoond heb, en dat kun jij niet ontkrachten.
Jij beweerde dat de eindtermen niets vereisen, ik heb de eindtermen geciteerd, en ik heb de links naar de leerplannen gegeven.
Wat jij vertelt zijn praatjes, geen feiten.
En als scholen toch willen freewheelen, worden ze teruggefloten.
Weer een loze bewering...
Het feit dat je zelf het eigen leerplan looft van die leerkrachten wiskunde, bewijst dat je niet weet waarover je praat...
Maar prima dat jij denkt dat een school "zomaar wat kan doen", ongeacht wat de Vlaamse overheid beslist heeft.
Ik zal het nog eens duidelijk zeggen, hee, want je snapt er geen bal van.
Eindtermen zijn
minimumdoelen, begrijp je wat het woordje "minimum" wil zeggen?
Er is dus NIEMAND die zegt dat het leerplan zich moet beperken daartoe.
Het leerplan wordt in 95% van de gevallen DOOR DE KOEPELS gemaakt, niet door de minister van onderwijs.
Het leerplan is een omzetting van de eindtermen, maar bevat daarnaast eigen inbreng van de koepels.
De scholen gebruiken dat leerplan, en kunnen er dan ook nog eigen zaken aan toevoegen.
Zo werkt het, en als je dat niet gelooft, moet je maar eens met een van je contacten spreken.
Als je natuurlijk niet weet wat een koepel is, wat een leerplan is, wat een eindterm is, dan geloof je natuurlijk om het even welke prietpraat.
Nog een draak: de gedeelde/brede eerste graad.
En dat is weer de schuld van N-VA, zeker?
Vooruit was voorstander hiervan, dus het idee dat het allemaal anders en beter zal zijn met Vooruit in de regering, komt van mensen die er de ballen van kennen...
https://www.standaard.be/cnt/dmf20150706_01764825
Het was vooral N-VA die tegen die brede eerste graad was, hoewel in de voorbereiding van de hervorming (toen Vooruit nog in de regering zat) die voorzien was.
Maar ja, ik was het bijna vergeten, het zijn ALLEMAAL slechte ministers van onderwijs, volgens u...
@rechtzaken in het onderwijs
Het is niet aangenaam voor leerkrachten, maar met een goeie directie kom je al ver.
Ah, nu geef je toe dat dat dus niet de schuld van het ministerie van onderwijs is...
Maar ik vind het niet absurd dat een rechter zich finaal mag uitspreken over een beslissing. Dat is in zowat alle thema's/domeinen zo. De toetsing van rechtspraak doorstaan, is zowat de lakmoesproef van elke beslissing.
Je bent weer aan het bazelen.
Die rechter spreekt zich niet uit over Vlaamse decreten, maar over een individuele beslissing van de klassenraad.
Je blinkt echt uit in onwetendheid.
Natuurlijk, maar om zich te wapenen tegen rechtszaken vragen scholen dan aan leerkrachten om heel veel op papier te zetten, ze moeten zich constant verantwoorden.
En dat verwijt jij dan aan het Ministerie van Onderwijs...
Omdat de toelichting over waarom de racisten zo gegroeid zijn in zowat elk boerengat in Vlaanderen is dat de basisdienstverlening erop achteruit gaat. Uw reactie was dat Batopin wel meer automaten gaat uitrollen. Dat is niet fout, maar zoals je ziet zal heus niet elke clustering van 5 huizen een ATM krijgen.
Kan het nog simplistischer?
Dus als er genoeg bankautomaten zouden zijn, dan zou het VB op 0% staan?
Man, wat voor zever ga ik hier nog lezen...
@Matthias Diependaele
Met de sossen die méér sociale woningen willen en dan onder een VP die er zijn levenswerk van gemaakt heeft dat tegen te houden.
Het zal in Vlaanderen niet zo snel beklonken zijn als in Wallonië, me dunkt

.
De sossen moeten niet te hoog van de toren blazen, ze zijn niet de eerste en ook niet de tweede partij van Vlaanderen, dat zijn N-VA en VB.
@Brussel
Het is net andersom eigenlijk

.
Als je Afghanistan-aan-de-Noordzee bepleit, krijg je van de Vlaming 22,7% van de stemmen en vindt iedereen dat "normaal".
Als je in Brussel met Taliban-achtige standpunten opkomt, kijkt diezelfde Vlaming daarnaar met afgrijnzen en is "de islam" het probleem. (maar scoorde wel "maar" 16,5%)
Je moet daar dus niet teveel woorden aan vuil maken: alle voorstellen die de rechtstaat ondermijnen of die mensenrechten (en vrouwenrechten meer specifiek) met de voeten willen treden zijn te vermijden. Te bannen zelfs.
In Vlaanderen is 22,7% het eens met zulke achterlijke praat, in Brussel "maar" 16,5% langs Fouad's kant en 10,5% langs VB kant. Misschien kunnen ze hun lot aan elkaar verbinden?
"Te vermijden", "te bannen" als het over moslims gaat.
"Fascisten, nazi's, ..." als het over VB gaat.
Hypocrisie ten top.
Noem ze nu ook eens nazi's...
Toegevoegd na 58 seconden:
warpozio2 schreef: 12 jun 2024, 08:21
boulder schreef: 11 jun 2024, 20:07
Matthias Diependaele lijkt mij een perfecte kandidaat hiervoor.
Een boekhouder zoals Geert Bourgeois?
Toch liever iemand met wat meer smoel...
Ik denk dat het aan N-VA is om te beslissen wie zij naar voor schuiven.
En kleinere partijen gaan enige nederigheid moeten aan de dag leggen.
Toegevoegd na 1 minuut 19 seconden:
Dizzy schreef: 12 jun 2024, 08:48
Eugh, als vrouwen niet kunnen scheiden dan kunnen mannen dat toch ook niet of heeft hij het over LGBTQ+ koppels?
Het is een voorbeeld van hoe extremen elkaar aanvullen. Bij de ene mag men niet scheiden, bij de ander moet de vrouw thuis blijven als broedmachine. Zelf zeggen ze uiteraard dat de andere nog erger is
Blijf weg van extremen en conservatieven, de tijd kent maar één richting en dat is niet achteruit.
Vreemd, waar zijn de woorden als "nazi of fascisten" nu?
Je bent o zo lief voor je moslimvriendjes...
Voor mij zijn dit de nazi's, en ze worden omarmd door hun linkse vriendjes.
Toegevoegd na 3 minuten 16 seconden:
Petrikske schreef: 12 jun 2024, 10:00
Ik heb ook begrip voor de media die een ganse verkiezingsdag moeten vol kakelen, dus zoals ik eerder vertelde, samenloop van omstandigheden.
Ik wil zelfs niet zover gaan om dit als Trumpiaanse toestanden te bestempelen of een poging om de boel te belazeren.
Al had ik toch een tenenkrullend gevoel toen verschillende jongeren voor de camera kwamen vertellen dat ze plots op alle lijsten mochten stemmen en de verklaringen die ze kregen toen ze dit kenbaar maakten.
Er is wel 1 zaak die ik niet logisch vind in het systeem.
Om 14:00 sluiten de stemkantoren waar op papier gestemd wordt, en om 16:00 (in principe) de stemkantoren waar elektronisch gestemd wordt.
Ik vind het niet normaal dat tussen 14:00 en 16:00 wel al resultaten mogen gegeven worden, want dit kan wel een invloed hebben op wie elektronisch stemt.
Er zullen altijd mensen zijn die dachten dat 'hun' partij zou winnen, en die niet zouden stemmen, en dan horen dat de uitslag niet die kant opgaat, en dan snel toch gaan stemmen.
Of omgekeerd, mensen die horen dat 'hun' partij een grote overwinning aan het boeken is, en het dus op hun stem niet meer aankomt.
Toegevoegd na 1 minuut 54 seconden:
wied schreef: 12 jun 2024, 10:15
boulder schreef: 12 jun 2024, 00:10
...onderzoek van verschuivingen tussen 2014 en 2019...
Intussen leven we al in een andere wereld! Internet en (social) media geven onmiddellijk data en gebeurtenissen weer...
Data is iets anders dan informatie.
Het is vaak desinformatie, foute conclusies van nitwits en trollen.
Gedegen onderzoek is waardevol, de rommel op sociale media is heel vluchtig.
Toegevoegd na 5 minuten 47 seconden:
CCatalyst schreef: 12 jun 2024, 10:48
boulder schreef: 12 jun 2024, 10:42
Gewoon kijken welke thema's de Vlaming bovenaan zette qua belangrijkheid levert al een logische verklaring op.
Dus de Vlaming wilt geen migratie in Europa, ook al zijn de grenzen in Europa open, of hoe moet ik dat zien? Bedoel je dan FRONTEX oid? EU parlement is daar toch niet voor bevoegd?
Ik heb u toch al gezegd dat het niet is omdat een parlement niet bevoegd is, dat de Vlaming dat allemaal heel goed weet.
Er zijn mensen die niet eens wisten wie er in de federale regering zat, of wie in de Vlaamse, en die mensen zijn ook gaan stemmen.
Nee, het is omgekeerd. Foefelen doe je veel makkelijker op papier. Dat cijfertje op de computer, dat pas je echt niet zo gemakkelijk aan als je denkt. Of dacht je echt dat een voorzitter zomaar ff daarin kan gaan, op delete drukken en een ander cijfer kan invullen?
Zomaar, zal het niet kunnen, maar het is nog altijd veel makkelijker dan duizenden en duizenden stembiljetten binnensmokkelen (of de "niet passende" vernietigen).
Ik ga hier niet in de technische discussies treden want die zijn zeer complex.
Mistgordijn om te verhullen dat je er niets van weet, en geen argumenten hebt.
Bovendien wordt alles wat er op de computer gebeurd bijgehouden en geregistreerd. Op papier uiteraard niet.
Hoezo, "uiteraard niet"?
Stembiljetten hebben een bepaalde stempel, er zijn bijzitters, stembiljetten worden door meerdere mensen geteld.
En op de computer?
Natuurlijk niet.
Er zijn wel vormen van fraude die voor beide stemmanieren opgaan. Bv: bij een bejaarde kiezer: in plaats van de kiezer zijn biljet te laten scannen, vraagt de voorzitter het terug en laat hij de kiezer vervolgens vertrekken, "alles in orde meneer, uw stem is geregisteerd". Biljet vervolgens in de prullenmand. Zou die kiezer dat doorhebben?
Ja, want als je gaat stemmen ben je altijd helemaal alleen, er staat zeker niemand anders aan te schuiven die iets zou kunnen opmerken, die voorzitter weet al op voorhand via telepathie hoe die kiezer zal stemmen zodat hij weet welke stemmen hij juist moet vernietigen, hij slaagt er natuurlijk in de aandacht van iedereen af te leiden zodat hij het juiste stembiljet terug uit de 3 urnes kan halen, want hij heeft daar al de tijd van de wereld voor, die papiermand kan hij achteraf makkelijk weer buitensmokkelen en ledigen zonder dat iemand iets gemerkt heeft en tot slot is die voorzitter ook nog eens David Copperfield, die het biljet kan weggooien zonder dat een van de bijzitters ook maar iets gezien heeft.
Maar je bent niet aan het trollen, zeker?