Vooral jongeren op TikTok? dan ben ik nog altijd jong
Die oude mannen duiken op... omdat dat blijkbaar werkt. Mensen stemmen op personen die ze denken te kennen/vertrouwen. Ben je eens plezant geweest op een fake-quiz, dat volstaat.
Gisteren zag ik Willy Claes op de Afspraak, die zei duidelijk dat hij geen mandaat zou opnemen, dan weet je dat als kiezer maar je mag er nog altijd op stemmen.
Willen velen wel duiding? Dat merk ik niet aan kijkcijfers van duidingprogramma's. Ze zien liever iemand verkleed als een konijn of panda op een podium rondhuppelen
Er zal inderdaad niets veranderen omdat de meeste zaken ook niet door een regering te veranderen zijn maar internationale problemen zijn die niet stoppen aan de grens van ons kleine landje. Toch verandert er een klein puntje, oude wijn in nieuwe zakken wordt oude wijn met oude zakken, dat is toch al iets
We zijn klein en stellen niet veel voor en de oplossing is voor sommigen nog wat kleiner en nog betekenislozer worden

Het land draait niet, zet mensen aan het roer die het helemaal kapot willen, dat zal veel verbeteren

Afbraakpolitiek kan enkel als men deze afbraak ondersteunt, ook electoraal. Veel extreme standpunten worden nadien gewoon overgenomen, niet omdat men erin gelooft maar wel omdat men gelooft dat zo'n standpunten populair zijn en stemmen opleveren. Het is zoals een DJ, soms komen ze belachelijke platen vragen maar je zet dat op want dan zijn ze blij
De voorstellen zijn zaken die iedereen eigenlijk wil op kernenergie na. Alé, iedereen wil dat als anderen het betalen en vooral niet in onze hof. Onze kinderen moeten hun plan maar trekken, après nous...
Sociale zekerheid is er ook voor mensen die niet meer kunnen bijdragen, dat was zelfs het idee bij de oprichting. Je moet een fair systeem hebben voor iedereen maar discrimineren lijkt me te botsen met dat grondbeginsel.
De meeste winst is te halen bij het afschaffen van een verkeerd idee dat nooit gewerkt heeft en nergens ook werkt zoals wij het zouden willen. Terug 1 land, 1 regering en 1 parlement en al de rest eruit. Ze hebben dat elders niet nodig en wij ook niet. Het is pure postjesvermenigvuldiging en dure inefficiëntie die mekaar bekampt. Laat iedere Belg op elke Belg die opkomt stemmen.
Onderwijs is inderdaad enorm belangrijk voor een land zonder veel grondstoffen. Wij zetten er dan ene op die zelf amper kon slagen in zijn opleiding en erna hetzelfde "succes"
En ja, kiezen is altijd een compromis of zoals ze zeggen, kiezen is verliezen. Je kan ook gaan voor de sterke leider maar dat komt uiteindelijk neer op het punt dat jij al snel een lijder bent.