Anders naar Base, en na 6 maand terug (geldverlies en miserie voor alle partijen), Maar ondertussen kan er bij Base een korting komen of snelheidsverhoging.
hey! internet voor 29 €/maand levenslang
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik vind dat klanten die minder dan 2 maanden zijn aangesloten, toch in coulance de korting zouden mogen krijgen.
Anders naar Base, en na 6 maand terug (geldverlies en miserie voor alle partijen), Maar ondertussen kan er bij Base een korting komen of snelheidsverhoging.
Anders naar Base, en na 6 maand terug (geldverlies en miserie voor alle partijen), Maar ondertussen kan er bij Base een korting komen of snelheidsverhoging.
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2787
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 132 keer
Goed nieuws!
Zonet gebeld en had super leuke medewerker aan de lijn, zonder enige moeite dit maar de 10euro korting gekregen for life
En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober.
Kort je moet geluk hebben wie je aan de lijn hebt en even vermelden collega’s hebben het ook gehad en zijn geen nieuwe klant , succes.
Gelukkige bestaan er goede medewerkers die niet moeilijk doen
Zonet gebeld en had super leuke medewerker aan de lijn, zonder enige moeite dit maar de 10euro korting gekregen for life
En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober.
Kort je moet geluk hebben wie je aan de lijn hebt en even vermelden collega’s hebben het ook gehad en zijn geen nieuwe klant , succes.
Gelukkige bestaan er goede medewerkers die niet moeilijk doen

Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Tja, ze beslissen dat zelf niet echt hé...Als er van bovenhand gezegd wordt 'enkel nieuwe klanten' (ook in de voorwaarden)...en niet toegeven bij bedelende klanten. Als er dan 1 rondstrooit met de kortingen, zal dat niet in dank afgenomen worden....(policy negeren)
Ach nee, Bij Izify niet meer zichtbaar.
Oei, dan gaat iedereen dat ook willen als jij dat krijgt....buthead schreef: 1 maand geleden En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober
Ach nee, Bij Izify niet meer zichtbaar.
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2787
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 132 keer
Ben vooral blij met de extra 5euro eraf leuk meegenomen.
Vragen staat vrij zolang je beleefd en correct bent dat waarderen ze want ze krijgen veel shi* over hun hoofd die mensen.
Vragen staat vrij zolang je beleefd en correct bent dat waarderen ze want ze krijgen veel shi* over hun hoofd die mensen.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
fibonacci
- Starter

- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 dec 2024, 21:13
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 13 keer
Kort even ervaring delen met mijn overstap van edpnet naar Hey! Telecom.
Na jaren klant te zijn geweest bij edpnet (Fritzbox als modem, PPPoE sessie door OPNsense, met 100/35 profiel, 90/32 effectief op de router), ben ik vandaag overgestapt naar Hey! Telecom.
De recente prijsverhoging van edpnet (en de timing en manier waarop) kon ik niet echt smaken, dus was ik aan het wachten op een promotie bij Hey! Telecom.
Nu heb ik voor EUR 10.95 minder per maand, een hogere download snelheid bij Hey! Telecom (150/15 profiel, 142/14 effectief op de router).
Kort het proces dat ik doorlopen heb:
22-SEP-2025: aanvraag via de website, nieuwe klant, Itsme. EasySwitch kon ik niet gebruiken, aangezien de ID (Circuit nummer in geval van edpnet) niet werd aanvaard in hun veld. Ik gaf de drie verplichte installatie data in, die ik maar in de komende 7 dagen kon kiezen, en ik kon eigenlijk maar op 1 van die 3 momenten echt aanwezig zijn. Meteen bestelbevestiging ontvangen per email.
24-SEP-2025: Details van aanvraag en contract per e-mail ontvangen, ook het tijdsslot van het installatie moment. Dit was mijn derde keuze en paste voor mij niet, dus heb ik via de link meteen het installatie moment veranderd naar mijn eerste keuze, wat nog vrij was. Bevestiging per e-mail dat het installatiemoment veranderd is.
30-SEP-2025: Installateur kwam langs binnen het tijdsslot; had een TCG300 bij (welke mijn voorkeur had). Doet installatie (enkel coax- en stroomkabel in modem) en doet de testing. Ik legde hem uit dat ik de modem later in bridge mode ga zetten. Hij wist niet wat dit was, aangezien hij normaal geen modem installaties doet, maar kabel werken met zijn hoogte werker op zijn camionette. Door de drukte springt hij bij en doet hij ook modem installaties. Reed met een camionette met Orange belettering, maar deed vooral nu veel modem installaties voor Telenet. Test voltooid, handtekening gegeven, en technisch verslag van de interventie per email meteen ontvangen. 30 minuten in totaal en hij was weg.
Nu edpnet opgezegd via hun online tool op https://www.edpnet.be/order/nl/journey/cease
** begin edit op 01-OCT-2025 **
01-OCT-2025: Ik heb vandaag de credit nota (pdf) per email ontvangen, voor de volledige maand oktober (die in september reeds automatisch betaald was). En dat voor een opzegging die ik op 30-SEP-2025 heb doorgegeven.
** einde edit op 01-OCT-2025 **
Bridge modus activeren:
Eerst en vooral merkte ik op dat er op de doos het woord "refurbished" staat, en dat zal ook kloppen: Ik zag het guest wifi wachtwoord (groetjes aan Fien trouwens!) en de leases van de vorige eigenaar, die tot en met 5 februari waren uitgedeeld; mac adressen en toestelnamen. Heb dan maar even zelf een reset gedaan.
Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam).
Hier ben ik toch een 40-tal minuten mee bezig geweest, en een 4-tal resets van de TCG modem. Uiteindelijk heb ik het MAC adres van mijn OPNsense box gecloned op mijn laptop, met de kabel op NIC4 van de TCG300 mijn laptop aangesloten nadat bridge modus net nog een keer was geactiveerd, en zag meteen een WAN IP op in laptop network interface verschijnen. Hoera!
Vervolgens gewoon de kabel in mijn OPNsense box geduwd en WAN IP was direct assigned aan mijn eigen router.
Effectieve snelheid op de router: 142 Mbps / 14 Mbps
Na jaren klant te zijn geweest bij edpnet (Fritzbox als modem, PPPoE sessie door OPNsense, met 100/35 profiel, 90/32 effectief op de router), ben ik vandaag overgestapt naar Hey! Telecom.
De recente prijsverhoging van edpnet (en de timing en manier waarop) kon ik niet echt smaken, dus was ik aan het wachten op een promotie bij Hey! Telecom.
Nu heb ik voor EUR 10.95 minder per maand, een hogere download snelheid bij Hey! Telecom (150/15 profiel, 142/14 effectief op de router).
Kort het proces dat ik doorlopen heb:
22-SEP-2025: aanvraag via de website, nieuwe klant, Itsme. EasySwitch kon ik niet gebruiken, aangezien de ID (Circuit nummer in geval van edpnet) niet werd aanvaard in hun veld. Ik gaf de drie verplichte installatie data in, die ik maar in de komende 7 dagen kon kiezen, en ik kon eigenlijk maar op 1 van die 3 momenten echt aanwezig zijn. Meteen bestelbevestiging ontvangen per email.
24-SEP-2025: Details van aanvraag en contract per e-mail ontvangen, ook het tijdsslot van het installatie moment. Dit was mijn derde keuze en paste voor mij niet, dus heb ik via de link meteen het installatie moment veranderd naar mijn eerste keuze, wat nog vrij was. Bevestiging per e-mail dat het installatiemoment veranderd is.
30-SEP-2025: Installateur kwam langs binnen het tijdsslot; had een TCG300 bij (welke mijn voorkeur had). Doet installatie (enkel coax- en stroomkabel in modem) en doet de testing. Ik legde hem uit dat ik de modem later in bridge mode ga zetten. Hij wist niet wat dit was, aangezien hij normaal geen modem installaties doet, maar kabel werken met zijn hoogte werker op zijn camionette. Door de drukte springt hij bij en doet hij ook modem installaties. Reed met een camionette met Orange belettering, maar deed vooral nu veel modem installaties voor Telenet. Test voltooid, handtekening gegeven, en technisch verslag van de interventie per email meteen ontvangen. 30 minuten in totaal en hij was weg.
Nu edpnet opgezegd via hun online tool op https://www.edpnet.be/order/nl/journey/cease
** begin edit op 01-OCT-2025 **
01-OCT-2025: Ik heb vandaag de credit nota (pdf) per email ontvangen, voor de volledige maand oktober (die in september reeds automatisch betaald was). En dat voor een opzegging die ik op 30-SEP-2025 heb doorgegeven.
** einde edit op 01-OCT-2025 **
Bridge modus activeren:
Eerst en vooral merkte ik op dat er op de doos het woord "refurbished" staat, en dat zal ook kloppen: Ik zag het guest wifi wachtwoord (groetjes aan Fien trouwens!) en de leases van de vorige eigenaar, die tot en met 5 februari waren uitgedeeld; mac adressen en toestelnamen. Heb dan maar even zelf een reset gedaan.
Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam).
Hier ben ik toch een 40-tal minuten mee bezig geweest, en een 4-tal resets van de TCG modem. Uiteindelijk heb ik het MAC adres van mijn OPNsense box gecloned op mijn laptop, met de kabel op NIC4 van de TCG300 mijn laptop aangesloten nadat bridge modus net nog een keer was geactiveerd, en zag meteen een WAN IP op in laptop network interface verschijnen. Hoera!
Vervolgens gewoon de kabel in mijn OPNsense box geduwd en WAN IP was direct assigned aan mijn eigen router.
Effectieve snelheid op de router: 142 Mbps / 14 Mbps
Laatst gewijzigd door fibonacci 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
lirec
- Elite Poster

- Berichten: 843
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
- Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
- Bedankt: 160 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@fibonacci betreft: "Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam)."
Ben je erin geslaagd op een bepaald moment om een publiek IP te krijgen om de modem zelf? (dus voordat je bridge activeerde).
Ik vraag het omdat: Ik heb hier op de dag van installatie 1x de CGNAT uitgezet (door op "poort openen" te klikken waarna hij meld dat er zal overgegaan worden naar publiek ip) Helaas volgde er daarna inderdaad helemaal geen IP, en dus geen internet => totdat ik modem reset deed en weer op CGNAT zat. Daarna nog niet opnieuw geprobeerd omdat ik op zich geen problemen ondervind achter CGNAT. Maar ik zou graag weten dat ik het kan afzetten, indien nodig ooit.
Ben je erin geslaagd op een bepaald moment om een publiek IP te krijgen om de modem zelf? (dus voordat je bridge activeerde).
Ik vraag het omdat: Ik heb hier op de dag van installatie 1x de CGNAT uitgezet (door op "poort openen" te klikken waarna hij meld dat er zal overgegaan worden naar publiek ip) Helaas volgde er daarna inderdaad helemaal geen IP, en dus geen internet => totdat ik modem reset deed en weer op CGNAT zat. Daarna nog niet opnieuw geprobeerd omdat ik op zich geen problemen ondervind achter CGNAT. Maar ik zou graag weten dat ik het kan afzetten, indien nodig ooit.
-
fibonacci
- Starter

- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 dec 2024, 21:13
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 13 keer
Ik denk dat de "refurbished" modem, voordat ik hem zelf had gereset, een publiek IP kreeg toegewezen (niet 100% zeker).
Maar zodra ik begon te resetten, heb ik CGNAT telkens uitgeschakeld door naar de DMZ settings te gaan, en heb toen nooit deftig een publiek IP op de modem gekregen.
(Iets van "restart de modem of contacteer support")
Eerlijk: ik heb nooit 10 minuten gewacht (had het geduld niet), en ben meteen voor het bridgen gegaan (wat dus ook niet meteen lukte).
Maar zodra ik begon te resetten, heb ik CGNAT telkens uitgeschakeld door naar de DMZ settings te gaan, en heb toen nooit deftig een publiek IP op de modem gekregen.
(Iets van "restart de modem of contacteer support")
Eerlijk: ik heb nooit 10 minuten gewacht (had het geduld niet), en ben meteen voor het bridgen gegaan (wat dus ook niet meteen lukte).
-
Fluppeke
- Elite Poster

- Berichten: 838
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@lirec
Bij mij staat cgnat uit en heb een publiek adres op de siligence router.
Bij mij staat cgnat uit en heb een publiek adres op de siligence router.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Op Waals forum gelezen:
"Kleine persoonlijke update: Na twee weigeringen via Messenger heb ik (eindelijk!!) de promo van €29 levenslang kunnen krijgen via het nummer 0800.
Dus de aanhouder wint...
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2787
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 132 keer
Idem hier abbo mobiel 4euro en 35GB 5euro korting en 10GB extra
Vast Internet aan 29eu
Mooi gezegd aanhouder wint
Vast Internet aan 29eu
Mooi gezegd aanhouder wint
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
MrBlueSky
- Premium Member

- Berichten: 519
- Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 58 keer
Ik deel ook even mijn positieve ervaring bij de overstap naar Hey!
Zoals eerder geschreven had ik mijn aanvraag via de site 2x moeten doen. Hoewel ik 3 beschikbare tijdslots had meegegeven, las ik in de bevestigingsmail dat ze een ander moment ingepland hadden voor de installatie. Aanpassen was mogelijk, maar ik heb het zo gelaten.
Het internetproduct verscheen al in myHey, maar zonder startdatum en zonder korting. De bevestiging vermeldde dit wel correct.
Op de dag van installatie kwam de vriendelijke Orange-technieker net aan binnen het tijdslot. De coax-kabel was nog nooit aangesloten geweest op de paal. Dit heeft hij in orde gebracht (incl tv filter) en binnen vervolgens de refurbished Siligence TCG300 aangesloten. Klein minpuntje: de modem kan ik niet bevestigen aan de muur want de plastic houder is blijkbaar al maanden niet op voorraad.
De test was succesvol. Daarna even het installatie document aftekenen en de klus was geklaard. Alles op hooguit 45 minuten.
Daarna kreeg ik direct het verslag per mail en was ook myHey bijgewerkt. De startdatum van het contract staat juist en de permanente korting staat er nu ook vermeld.
In de modem kan je vanalles instellen (je vindt er online veel over). De cgnat heb ik uitgezet, en bij de wifi settings heb ik de oudste versie uitgezet.
Alles werkt top
De snelheid hier in VOO-gebied is ongeveer 192/12,5
Zoals eerder geschreven had ik mijn aanvraag via de site 2x moeten doen. Hoewel ik 3 beschikbare tijdslots had meegegeven, las ik in de bevestigingsmail dat ze een ander moment ingepland hadden voor de installatie. Aanpassen was mogelijk, maar ik heb het zo gelaten.
Het internetproduct verscheen al in myHey, maar zonder startdatum en zonder korting. De bevestiging vermeldde dit wel correct.
Op de dag van installatie kwam de vriendelijke Orange-technieker net aan binnen het tijdslot. De coax-kabel was nog nooit aangesloten geweest op de paal. Dit heeft hij in orde gebracht (incl tv filter) en binnen vervolgens de refurbished Siligence TCG300 aangesloten. Klein minpuntje: de modem kan ik niet bevestigen aan de muur want de plastic houder is blijkbaar al maanden niet op voorraad.
De test was succesvol. Daarna even het installatie document aftekenen en de klus was geklaard. Alles op hooguit 45 minuten.
Daarna kreeg ik direct het verslag per mail en was ook myHey bijgewerkt. De startdatum van het contract staat juist en de permanente korting staat er nu ook vermeld.
In de modem kan je vanalles instellen (je vindt er online veel over). De cgnat heb ik uitgezet, en bij de wifi settings heb ik de oudste versie uitgezet.
Alles werkt top
-
stefan1234
- Premium Member

- Berichten: 481
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 38 keer
Noteer bij dit alles dat Orange hun support-partner incentiveert om toe te laten dat hun personeel belaagd wordt door de klanten. Niet dat iedereen die een specialleke gefixt krijgt daarom per se het personeel "belaagd" heeft, maar ze zijn wel allemaal medeplichtig aan het creëren van een verwachtingspatroon waarin de kans op belaging toeneemt.
De enige manier om je personeel correct te behandelen, is door ze te dwingen een uniforme policy te hanteren voor alle klanten in dezelfde situatie, en die publiek te communiceren.
Als je de klant incentiveert om te blijven zagen tot ze krijgen wat ze vragen, mede aangevuurd door dingen die ze lezen over wat anderen gedaan krijgen, dan krijg je veel meer zagevent-cases te verwerken die gemiddeld brutaler zijn dan klanten bij bedrijven waar "nee" gewoon "nee" is.
Nu hoort het natuurlijk bij grote bedrijven als Orange Belgium dat degenen onderaan in rang bij de externe partners het helaas zwaar te verduren krijgen, maar zelf wens ik me niet medeplichtig te maken aan de normalisering van dit fenomeen. Ik bel dus nooit naar een helpdesk om om speciallekes te bedelen.
De enige manier om je personeel correct te behandelen, is door ze te dwingen een uniforme policy te hanteren voor alle klanten in dezelfde situatie, en die publiek te communiceren.
Als je de klant incentiveert om te blijven zagen tot ze krijgen wat ze vragen, mede aangevuurd door dingen die ze lezen over wat anderen gedaan krijgen, dan krijg je veel meer zagevent-cases te verwerken die gemiddeld brutaler zijn dan klanten bij bedrijven waar "nee" gewoon "nee" is.
Nu hoort het natuurlijk bij grote bedrijven als Orange Belgium dat degenen onderaan in rang bij de externe partners het helaas zwaar te verduren krijgen, maar zelf wens ik me niet medeplichtig te maken aan de normalisering van dit fenomeen. Ik bel dus nooit naar een helpdesk om om speciallekes te bedelen.
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Daarom belde ik ook niet naar Edpnet met hun prijsverhoging. 'Wil je geld uit mijn zakken kloppen?' 'Ok, zo speciaal ben je niet meer, ik zal wel 10 € minder betalen'....
-
duizend
- Elite Poster

- Berichten: 3786
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 347 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Waarom zou je in hemelsnaam bellen?stefan1234 schreef: 1 maand geleden Ik bel dus nooit naar een helpdesk om om speciallekes te bedelen.
Laat de medewerkers van de helpdesk gerust.
Mailtje en huppakee we zitten weer goed voor een paar jaar.
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2787
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 132 keer
Website en klantenzone hebben een goede update gehad en werkt echt beter en vele sneller.
Tevens is de prijs ge update zie -10 euro en -10% totaal 25,10 euro
Tevens is de prijs ge update zie -10 euro en -10% totaal 25,10 euro

Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
Joebar
- Member

- Berichten: 70
- Lid geworden op: 21 jul 2006, 00:46
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Was van plan om telenet te switchen naar Hey maar begin toch weer te twijfelen.
Een abonnement afsluiten internet + GSM als zelfstandige is onmogelijk. Van zodra je een GSM abonnement toevoegt wordt de ITSME stap verplicht en als je die voltooit wisselt alles terug naar privé en kan je de checkbox "Ik ben zelfstandig" niet meer aantikken.
Enkel internet bestellen zonder GSM gaat wel want dan kan je de ITSME stap overslaan.
Support is onbestaande. Heb al twee dagen de chatbot openstaan. "Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op.
" zonder antwoord.
Bellen heeft ook geen zin. Na 5 minuten krijg je "Iedereen is in gesprek" en haken ze in.
Prijs .. mooi, maar om te switchen naar iets zonder enige vorm van support of contact voelt toch als een risico :/
Een abonnement afsluiten internet + GSM als zelfstandige is onmogelijk. Van zodra je een GSM abonnement toevoegt wordt de ITSME stap verplicht en als je die voltooit wisselt alles terug naar privé en kan je de checkbox "Ik ben zelfstandig" niet meer aantikken.
Enkel internet bestellen zonder GSM gaat wel want dan kan je de ITSME stap overslaan.
Support is onbestaande. Heb al twee dagen de chatbot openstaan. "Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op.
Bellen heeft ook geen zin. Na 5 minuten krijg je "Iedereen is in gesprek" en haken ze in.
Prijs .. mooi, maar om te switchen naar iets zonder enige vorm van support of contact voelt toch als een risico :/
- TheCeet
- Elite Poster

- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 168 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn ervaring deze week:
Woensdag rond 19u gebeld omdat klantenportaal niet wou meewerken om extra abo af te sluiten.
Ik bel, binnen 10sec nam NL-support medewerker op en werkt snel en correct afgehandeld via telefoon, dag erna zat SIM al in de brievenbus.
Woensdag rond 19u gebeld omdat klantenportaal niet wou meewerken om extra abo af te sluiten.
Ik bel, binnen 10sec nam NL-support medewerker op en werkt snel en correct afgehandeld via telefoon, dag erna zat SIM al in de brievenbus.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- webDOLfijn
- Pro Member

- Berichten: 265
- Lid geworden op: 24 jul 2010, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 13 keer
De support alsook hun website, zijn absoluut hun zwakste punten en een beetje "hit and miss".Joebar schreef: 3 weken geleden Was van plan om telenet te switchen naar Hey maar begin toch weer te twijfelen.
Een abonnement afsluiten internet + GSM als zelfstandige is onmogelijk. Van zodra je een GSM abonnement toevoegt wordt de ITSME stap verplicht en als je die voltooit wisselt alles terug naar privé en kan je de checkbox "Ik ben zelfstandig" niet meer aantikken.
Enkel internet bestellen zonder GSM gaat wel want dan kan je de ITSME stap overslaan.
Support is onbestaande. Heb al twee dagen de chatbot openstaan. "Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op." zonder antwoord.
Bellen heeft ook geen zin. Na 5 minuten krijg je "Iedereen is in gesprek" en haken ze in.
Prijs .. mooi, maar om te switchen naar iets zonder enige vorm van support of contact voelt toch als een risico :/
Maar uiteindelijk, na de installatie. Hoe dikwijls heb je support nodig.. . Nooit. Eventueel wanneer er iets enkel met uw lijn mis zou zijn, maar op kabel hebben dan dikwijls ook straat/andere buren last.
De prijs is gewoon onklopbaar voor wat je krijgt.
Telenet is absurd veel duurder en zelfs daar valt wat te zeggen over hun support kwaliteit vind ik.
Ik ben zelf echt tevreden over de prijs/kwaliteit van Hey! internet. Bij Telenet was die prijs/kwaliteit balans er in mijn ogen gewoon niet. Enkel wanneer ik mijn ogen héél hard dicht knijp ... en dan nog niet eigenlijk.
Wetende dat er bij Telenet enkele x aantal maanden weer een prijsverhoging staat aan te komen.
internet : Siligence TCG300 v1.0 bridge mode
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
gsm : Base 0
mobile internet : eskimo e-sim
mobilevoip : cheapbuzzer
- buthead
- Elite Poster

- Berichten: 2787
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 132 keer
Je moet echt geluk hebben met de medewerker die je helpt
Hier had ik ook een NL medewerker aan de lijn heel behulpzaam
Veel succes hier weinig of geen klagen van en tja support en prijs zit hem ergens
Hier had ik ook een NL medewerker aan de lijn heel behulpzaam

Veel succes hier weinig of geen klagen van en tja support en prijs zit hem ergens
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
hier net langsgeweest van Orange. Keek nogal verbaasd dat ik eigen modem wilde gebruiken. Was een oude manier van aansluiten met de kabel van AVM (als ik hem goed begreep). Ik zei van begin. Je moet de Orange niet aan de muur hangen, maak kabel iets langer... Ik ga mijn fritzbox gebruiken.
OP einde toonde ik dan mijn avmkabel, en dan zei hij dat dit niet zou lukken. Vreemd. Heeft dan gewoon kabel uit de Orange getrokken en op mijn Fritzbox aangesloten.
"Vul je Easy Switch ID in en controleer deze."
Ik heb geen Easy Switch gekozen. Als ik merk dat het werkt met Fritzbox, dan zeg ik edpnet op. Met easyswitch gaan ze direct edpnet stopzetten....Als de fritzbox dan niet werkt.... Soit, je moet het invullen...
Je krijgt wel weer geen mailbevestiging.
"MAC-adres van de modem die ik wens te gebruiken"
Is dit CM Mac of MTA Mac?
Enkel laatste cijfer is verschillend
gevonden:
https://fritz.com/nl-be/apps/knowledge- ... nfigureren
Kan de modem van Orange na hun goedkeuring opnieuw direct gebruikt worden, mocht de fritzbox defect zijn?
Toegevoegd na 3 uren 31 minuten 36 seconden:
nieuwe promo:
Vanaf L abbo, 10 €/maand in combo met Vast Internet (nu wel 34 €/maand)
Vraag me af of ze mensen zouden die korting geven, als je internet aan 29 € krijgt.
Sommigen krijgen hier ook 10% op de 29 €, dus waarom dit niet? Soit, heb met abbo M meer dan genoeg....(35 gb)
OP einde toonde ik dan mijn avmkabel, en dan zei hij dat dit niet zou lukken. Vreemd. Heeft dan gewoon kabel uit de Orange getrokken en op mijn Fritzbox aangesloten.
"Vul je Easy Switch ID in en controleer deze."
Ik heb geen Easy Switch gekozen. Als ik merk dat het werkt met Fritzbox, dan zeg ik edpnet op. Met easyswitch gaan ze direct edpnet stopzetten....Als de fritzbox dan niet werkt.... Soit, je moet het invullen...
Je krijgt wel weer geen mailbevestiging.
"MAC-adres van de modem die ik wens te gebruiken"
Is dit CM Mac of MTA Mac?
Enkel laatste cijfer is verschillend
gevonden:
https://fritz.com/nl-be/apps/knowledge- ... nfigureren
Kan de modem van Orange na hun goedkeuring opnieuw direct gebruikt worden, mocht de fritzbox defect zijn?
Toegevoegd na 3 uren 31 minuten 36 seconden:
nieuwe promo:
Vanaf L abbo, 10 €/maand in combo met Vast Internet (nu wel 34 €/maand)
Vraag me af of ze mensen zouden die korting geven, als je internet aan 29 € krijgt.
Sommigen krijgen hier ook 10% op de 29 €, dus waarom dit niet? Soit, heb met abbo M meer dan genoeg....(35 gb)
-
Speedworld
- Starter

- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 sep 2024, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Eventueel kan je eerst naar Orange switchen (als business klant) en na 1 of meer maanden naar Hey. Zo heb ik het gedaan en krijg ik nu een factuur van Hey met btw nr.Joebar schreef: 3 weken geleden Was van plan om telenet te switchen naar Hey maar begin toch weer te twijfelen.
Een abonnement afsluiten internet + GSM als zelfstandige is onmogelijk. Van zodra je een GSM abonnement toevoegt wordt de ITSME stap verplicht en als je die voltooit wisselt alles terug naar privé en kan je de checkbox "Ik ben zelfstandig" niet meer aantikken.
Enkel internet bestellen zonder GSM gaat wel want dan kan je de ITSME stap overslaan.
Support is onbestaande. Heb al twee dagen de chatbot openstaan. "Ga niet weg, mijn collega pakt dit zodadelijk op." zonder antwoord.
Bellen heeft ook geen zin. Na 5 minuten krijg je "Iedereen is in gesprek" en haken ze in.
Prijs .. mooi, maar om te switchen naar iets zonder enige vorm van support of contact voelt toch als een risico :/
-
streulma
- Elite Poster

- Berichten: 1135
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 83 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er valt mij iets op...
Vroeger waren de installatiekosten 39 Euro bij Hey (zoals ik ze zou moeten betalen hebben zoals hierboven al aangegeven).
Nu zie ik in bovengenoemde afbeeldiing dat deze plots opgetrokken zijn naar 60 Euro?
Vroeger waren de installatiekosten 39 Euro bij Hey (zoals ik ze zou moeten betalen hebben zoals hierboven al aangegeven).
Nu zie ik in bovengenoemde afbeeldiing dat deze plots opgetrokken zijn naar 60 Euro?
- TheCeet
- Elite Poster

- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 168 keer
- Recent bedankt: 1 keer
ik lees in de voorwaarden nog steeds 39 €
https://www.heytelecom.be/sites/default ... ten_NL.pdf
https://www.heytelecom.be/sites/default ... ten_NL.pdf
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.6
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.11
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Ik heb geprobeerd om dit te bestellen, maar hun website is zo slecht en de dienstverlening trekt op niet veel. Momenteel geniet ik van een promo van Telenet, maar eens dat voorbij is zou ik misschien toch niet zo snel voor Hey! kiezen. Geen problemen gehad toen ik er klant was, maar dat Orange het zou fout laat lopen snap ik toch niet. Dit is een text book voorbeeld van enshitification.
- Splitter
- Elite Poster

- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 618 keer
- Recent bedankt: 2 keer
er is geen geld in de website en dienstverlening gestoken, maar als je daarvoor een werkende verbinding van 29 euro kan hebben, "mwoah".
de website raadpleeg je toch amper eens aangesloten, en de klantendienst vind ik enkel belangrijk als mijn modem niet kan syncen op het netwerk, al de rest is toch (normaalgezien) niet hun fout/probleem, en dus ook niet voor de klantendienst.
alleen is het wel een interessante combinatie, want meestal ga je "prijsbewuste" mensen ook lokken natuurlijk, en dat zijn niet altijd mensen die iets kennen van IT, en die zouden dan weer wel vaak een helpdesk nodig hebben....
dus dan zou je denken ofwel krijgen ze veel teveel last bij de onderbemande helpdesk, ofwel veel slechte reviews ?
....
ofwel laten ze dus de website zo slecht werken, dat enkel volhardende IT-bewuste mensen blijven proberen, en hebben ze in feite een ingebouwde kennis-check voor je klant kan worden bij hey
de website raadpleeg je toch amper eens aangesloten, en de klantendienst vind ik enkel belangrijk als mijn modem niet kan syncen op het netwerk, al de rest is toch (normaalgezien) niet hun fout/probleem, en dus ook niet voor de klantendienst.
alleen is het wel een interessante combinatie, want meestal ga je "prijsbewuste" mensen ook lokken natuurlijk, en dat zijn niet altijd mensen die iets kennen van IT, en die zouden dan weer wel vaak een helpdesk nodig hebben....
dus dan zou je denken ofwel krijgen ze veel teveel last bij de onderbemande helpdesk, ofwel veel slechte reviews ?
....
ofwel laten ze dus de website zo slecht werken, dat enkel volhardende IT-bewuste mensen blijven proberen, en hebben ze in feite een ingebouwde kennis-check voor je klant kan worden bij hey
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb je dit telefonisch bekomen, want via messenger antwoorden ze nooit of heel laat....buthead schreef: 1 maand geleden Tevens is de prijs ge update zie -10 euro en -10% totaal 25,10 euro![]()
Combo Internet + GSM van 80 GB (L), zou je dan ook die 4 € korting erbovenop krijgen zoals jij? Dus cumuleren zoals jij doet.
Dan 14-4EUR levenslang-5€ LEVENSLANG= 5 €, dus 1 eur meer voor 90 GB ipv 35 GB.
Izify Hun online module geeft het niet aan, maar dat zijn we gewoon. Soit heb nu al veel te veel data, maar als je het kan meenemen levenslang.... https://community.heytelecom.be/nl_NL/c ... 5a1ead851b
"Heb je al een mobiel + internet combo?
Goed nieuws! Je kunt nog steeds profiteren van de korting door een extra mobiel abonnement toe te voegen via My hey!."
Tja, geen extra abbo nodig, en als je dan vorige opzegt, ben je uw levenslange korting kwijt.
- Splitter
- Elite Poster

- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 618 keer
- Recent bedankt: 2 keer
hmm, als ik die 8.6 kan krijgen dan zou ik ook nog wel van de S naar de L gaan, van 15 naar 80gb voor 3,6 meer vind ik nog wel een goede deal.
maar hoe graag ze in de community ook zeggen dat ze van hun klanten houden, het is niet mogelijk om te upgraden en die korting te krijgen,
sterker, als ik mijn product wil upgraden krijg ik zelfs geen van de kortingen te zien, dan is het 14 euro voor L en 50gb aan data... dat is dan weer een slechte deal.
nuja, heb via messenger de vraag gesteld.... antwoorden ze niet of kan het niet, dan blijf ik bij de 5 euro, kan het wel dan verdienen ze 3,6 in de maand meer terwijl mijn verbruik eigenlijk hetzelfde blijft (want simkaartje van het werk is primary datakaartje)
maar hoe graag ze in de community ook zeggen dat ze van hun klanten houden, het is niet mogelijk om te upgraden en die korting te krijgen,
sterker, als ik mijn product wil upgraden krijg ik zelfs geen van de kortingen te zien, dan is het 14 euro voor L en 50gb aan data... dat is dan weer een slechte deal.
nuja, heb via messenger de vraag gesteld.... antwoorden ze niet of kan het niet, dan blijf ik bij de 5 euro, kan het wel dan verdienen ze 3,6 in de maand meer terwijl mijn verbruik eigenlijk hetzelfde blijft (want simkaartje van het werk is primary datakaartje)
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Heb een M hé, en iedereen kan die 8.6 € krijgen via Izify.
35 GB voor 4 € of 80 (+10 GB?), dus 9.4 € voor 80 GB (aan de M prijs). Da's geen mega deal. + ik heb het totaal niet nodig. Als ik natuurlijk maar 1 eur extra zou betalen, zou ik dat wel doen.
35 GB voor 4 € of 80 (+10 GB?), dus 9.4 € voor 80 GB (aan de M prijs). Da's geen mega deal. + ik heb het totaal niet nodig. Als ik natuurlijk maar 1 eur extra zou betalen, zou ik dat wel doen.
- Splitter
- Elite Poster

- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 618 keer
- Recent bedankt: 2 keer
ja, jij hebt een betere deal als mij, i know, voor die deals was ik te laat (was toen nog tevreden met mijn base 0 )
s is momenteel 15gb voor 5, dus 8.3 voor 80 zou niet slecht zijn....
maar ik kan die deal niet krijgen via een upgrade, enkel voor nieuwe abbo's (en dan hoef je zelfs niet langs izify te gaan leek me daarnet), maar dat heb ik niet nodig natuurlijk
s is momenteel 15gb voor 5, dus 8.3 voor 80 zou niet slecht zijn....
maar ik kan die deal niet krijgen via een upgrade, enkel voor nieuwe abbo's (en dan hoef je zelfs niet langs izify te gaan leek me daarnet), maar dat heb ik niet nodig natuurlijk
-
SPR
- Elite Poster

- Berichten: 796
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 31 keer
Allemaal heel positieve verhalen, hier echter een tegenvaller waardoor ik maar gewoon bij Orange blijf vrees ik, ook al leek overstappen me zeer verleidelijk... Vriendin heeft nog een oud Telenet abo, ik zeg: stap over naar Hey!
Aanvraag via de site: er loopt iets mis... Dag erna nog eens proberen -> er loopt iets mis.
Ze krijgt wel elke keer in de avond een mail dat ze haar gegevens moet aanvullen maar die worden niet aanvaard.
Bon, dag 3 neemt ze contact op met de helpdesk via chat, deze bellen haar op want er was effectief een probleem om te registreren via de website. Een tergend traag proces met een helpdeskmedewerker die echt veel mompelt, zucht en alles 5x vraagt om dan te zeggen: uw mailadres klopt niet. Mijn vriendin kreeg het na 20 minuten telefoneren op haar heupen en zegt, we herhalen nogmaals mijn mailadres mevrouw. Ja, dat is het adres dat ik gebruikt heb en dat werkt niet. Nogmaals gespeld, nogmaals gespeld, nogmaals gespeld... Waarop die vrouw nogmaals vraagt of ze wel zeker is dat ze weet dat het mailadres correct is. Waarop mijn vriendin reageert en tegen die mevrouw zegt: als ik mijn voornaam en achternaam @gmail.com nog niet meer zou weten is het ver gekomen. Mevrouw voert nog wat handelingen uit en zegt: ja, en toch is je mailadres niet correct hoor. Daarna is effectief mijn vriendin ontploft en gewoon gezegd: laat het maar, ik ga wel op een ander waar de site wel werkt en waar ze op de helpdesk wel kunnen wat u niet kan. Ze heeft de oproep onderbroken na 35 minuten door af te leggen.
5 min later kreeg ze de mail van de helpdesk dat het bestelproces werd onderbroken en er nog enkele gegevens niet orde waren.
Even later heeft ze op Mega haar abo besteld en was alles gefikst in no time.
Aanvraag via de site: er loopt iets mis... Dag erna nog eens proberen -> er loopt iets mis.
Ze krijgt wel elke keer in de avond een mail dat ze haar gegevens moet aanvullen maar die worden niet aanvaard.
Bon, dag 3 neemt ze contact op met de helpdesk via chat, deze bellen haar op want er was effectief een probleem om te registreren via de website. Een tergend traag proces met een helpdeskmedewerker die echt veel mompelt, zucht en alles 5x vraagt om dan te zeggen: uw mailadres klopt niet. Mijn vriendin kreeg het na 20 minuten telefoneren op haar heupen en zegt, we herhalen nogmaals mijn mailadres mevrouw. Ja, dat is het adres dat ik gebruikt heb en dat werkt niet. Nogmaals gespeld, nogmaals gespeld, nogmaals gespeld... Waarop die vrouw nogmaals vraagt of ze wel zeker is dat ze weet dat het mailadres correct is. Waarop mijn vriendin reageert en tegen die mevrouw zegt: als ik mijn voornaam en achternaam @gmail.com nog niet meer zou weten is het ver gekomen. Mevrouw voert nog wat handelingen uit en zegt: ja, en toch is je mailadres niet correct hoor. Daarna is effectief mijn vriendin ontploft en gewoon gezegd: laat het maar, ik ga wel op een ander waar de site wel werkt en waar ze op de helpdesk wel kunnen wat u niet kan. Ze heeft de oproep onderbroken na 35 minuten door af te leggen.
5 min later kreeg ze de mail van de helpdesk dat het bestelproces werd onderbroken en er nog enkele gegevens niet orde waren.
Even later heeft ze op Mega haar abo besteld en was alles gefikst in no time.
-
SPR
- Elite Poster

- Berichten: 796
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 31 keer
Ja hoor, ik ben helemaal mee. Ik zeg dat ik bij Orange blijf en geef de reden door waarom ik niet naar HEY! overstap, ook al lijkt het mij heel verleidelijk.. Is dat zo moeilijk te begrijpen dat als ze iets simpels van telefonie zo kunnen verknoeien dat ik liever bij Orange zelf blijf met mijn internet en mobiel abo?
-
satsurfer
- Elite Poster

- Berichten: 6325
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 407 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Installatie 13/10 8 u., direct nadien modem swap aangevraagd. Géén mailbevestiging ontvangen
14/10 21.13 u. terug document ingevuld.
22/10 iemand via de chat te pakken gekregen. Ze hebben NIETS ontvangen.
Idem bij mijn internetinstallatie aanvraag.
https://www.heytelecom.be/nl/hulp-en-su ... ernetmodem
Krijg een flashback naar 15 jaar terug. Nummerportering bij Mobistar lukte niet als je online het formulier invulde. Belde je en vulden ze het manueel in, had je kort nadien een SMS voor de swap. Hun platform trekt toch op geen k****n.
14/10 21.13 u. terug document ingevuld.
22/10 iemand via de chat te pakken gekregen. Ze hebben NIETS ontvangen.
Krijg een flashback naar 15 jaar terug. Nummerportering bij Mobistar lukte niet als je online het formulier invulde. Belde je en vulden ze het manueel in, had je kort nadien een SMS voor de swap. Hun platform trekt toch op geen k****n.
