hey! internet voor 29 €/maand levenslang

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6273
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 672 keer
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Ik vind dat klanten die minder dan 2 maanden zijn aangesloten, toch in coulance de korting zouden mogen krijgen.

Anders naar Base, en na 6 maand terug (geldverlies en miserie voor alle partijen), Maar ondertussen kan er bij Base een korting komen of snelheidsverhoging. :-D
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1126
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Heb die uiteindelijk toch gecrediteerd gekregen.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Goed nieuws!

Zonet gebeld en had super leuke medewerker aan de lijn, zonder enige moeite dit maar de 10euro korting gekregen for life
En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober.


Kort je moet geluk hebben wie je aan de lijn hebt en even vermelden collega’s hebben het ook gehad en zijn geen nieuwe klant , succes.

Gelukkige bestaan er goede medewerkers die niet moeilijk doen
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6273
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 672 keer
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Tja, ze beslissen dat zelf niet echt hé...Als er van bovenhand gezegd wordt 'enkel nieuwe klanten' (ook in de voorwaarden)...en niet toegeven bij bedelende klanten. Als er dan 1 rondstrooit met de kortingen, zal dat niet in dank afgenomen worden....(policy negeren)
buthead schreef: 1 week geleden En mss zelfs de 10% nog eens maar is afwachten voor de laatste tot volgende factuur eind oktober
Oei, dan gaat iedereen dat ook willen als jij dat krijgt.... :-D
Ach nee, Bij Izify niet meer zichtbaar. :cry:
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Ben vooral blij met de extra 5euro eraf leuk meegenomen.

Vragen staat vrij zolang je beleefd en correct bent dat waarderen ze want ze krijgen veel shi* over hun hoofd die mensen.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
fibonacci
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 dec 2024, 21:13
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Kort even ervaring delen met mijn overstap van edpnet naar Hey! Telecom.

Na jaren klant te zijn geweest bij edpnet (Fritzbox als modem, PPPoE sessie door OPNsense, met 100/35 profiel, 90/32 effectief op de router), ben ik vandaag overgestapt naar Hey! Telecom.
De recente prijsverhoging van edpnet (en de timing en manier waarop) kon ik niet echt smaken, dus was ik aan het wachten op een promotie bij Hey! Telecom.
Nu heb ik voor EUR 10.95 minder per maand, een hogere download snelheid bij Hey! Telecom (150/15 profiel, 142/14 effectief op de router).

Kort het proces dat ik doorlopen heb:
22-SEP-2025: aanvraag via de website, nieuwe klant, Itsme. EasySwitch kon ik niet gebruiken, aangezien de ID (Circuit nummer in geval van edpnet) niet werd aanvaard in hun veld. Ik gaf de drie verplichte installatie data in, die ik maar in de komende 7 dagen kon kiezen, en ik kon eigenlijk maar op 1 van die 3 momenten echt aanwezig zijn. Meteen bestelbevestiging ontvangen per email.

24-SEP-2025: Details van aanvraag en contract per e-mail ontvangen, ook het tijdsslot van het installatie moment. Dit was mijn derde keuze en paste voor mij niet, dus heb ik via de link meteen het installatie moment veranderd naar mijn eerste keuze, wat nog vrij was. Bevestiging per e-mail dat het installatiemoment veranderd is.

30-SEP-2025: Installateur kwam langs binnen het tijdsslot; had een TCG300 bij (welke mijn voorkeur had). Doet installatie (enkel coax- en stroomkabel in modem) en doet de testing. Ik legde hem uit dat ik de modem later in bridge mode ga zetten. Hij wist niet wat dit was, aangezien hij normaal geen modem installaties doet, maar kabel werken met zijn hoogte werker op zijn camionette. Door de drukte springt hij bij en doet hij ook modem installaties. Reed met een camionette met Orange belettering, maar deed vooral nu veel modem installaties voor Telenet. Test voltooid, handtekening gegeven, en technisch verslag van de interventie per email meteen ontvangen. 30 minuten in totaal en hij was weg.

Nu edpnet opgezegd via hun online tool op https://www.edpnet.be/order/nl/journey/cease

** begin edit op 01-OCT-2025 **
01-OCT-2025: Ik heb vandaag de credit nota (pdf) per email ontvangen, voor de volledige maand oktober (die in september reeds automatisch betaald was). En dat voor een opzegging die ik op 30-SEP-2025 heb doorgegeven. :banana:
** einde edit op 01-OCT-2025 **

Bridge modus activeren:
Eerst en vooral merkte ik op dat er op de doos het woord "refurbished" staat, en dat zal ook kloppen: Ik zag het guest wifi wachtwoord (groetjes aan Fien trouwens!) en de leases van de vorige eigenaar, die tot en met 5 februari waren uitgedeeld; mac adressen en toestelnamen. Heb dan maar even zelf een reset gedaan.
Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam).

Hier ben ik toch een 40-tal minuten mee bezig geweest, en een 4-tal resets van de TCG modem. Uiteindelijk heb ik het MAC adres van mijn OPNsense box gecloned op mijn laptop, met de kabel op NIC4 van de TCG300 mijn laptop aangesloten nadat bridge modus net nog een keer was geactiveerd, en zag meteen een WAN IP op in laptop network interface verschijnen. Hoera!
Vervolgens gewoon de kabel in mijn OPNsense box geduwd en WAN IP was direct assigned aan mijn eigen router.

Effectieve snelheid op de router: 142 Mbps / 14 Mbps
Laatst gewijzigd door fibonacci 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 836
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 121 keer
Bedankt: 158 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

@fibonacci betreft: "Ook kreeg ik een CGNAT IP, en wanneer ik de instellingen veranderde, kreeg ik maar geen publiek IP (nog voordat ik aan de bridge modus kwam)."

Ben je erin geslaagd op een bepaald moment om een publiek IP te krijgen om de modem zelf? (dus voordat je bridge activeerde).

Ik vraag het omdat: Ik heb hier op de dag van installatie 1x de CGNAT uitgezet (door op "poort openen" te klikken waarna hij meld dat er zal overgegaan worden naar publiek ip) Helaas volgde er daarna inderdaad helemaal geen IP, en dus geen internet => totdat ik modem reset deed en weer op CGNAT zat. Daarna nog niet opnieuw geprobeerd omdat ik op zich geen problemen ondervind achter CGNAT. Maar ik zou graag weten dat ik het kan afzetten, indien nodig ooit.
fibonacci
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 dec 2024, 21:13
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik denk dat de "refurbished" modem, voordat ik hem zelf had gereset, een publiek IP kreeg toegewezen (niet 100% zeker).

Maar zodra ik begon te resetten, heb ik CGNAT telkens uitgeschakeld door naar de DMZ settings te gaan, en heb toen nooit deftig een publiek IP op de modem gekregen.
(Iets van "restart de modem of contacteer support")

Eerlijk: ik heb nooit 10 minuten gewacht (had het geduld niet), en ben meteen voor het bridgen gegaan (wat dus ook niet meteen lukte).
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer
Recent bedankt: 2 keer

@lirec
Bij mij staat cgnat uit en heb een publiek adres op de siligence router.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Idem hier staat uit eigen IP hier
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6273
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 672 keer
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

buthead schreef: 1 week geleden Iemand al gelukt om van 39 of 34eu naar 29 per maand te gaan?
Op Waals forum gelezen:
"Kleine persoonlijke update: Na twee weigeringen via Messenger heb ik (eindelijk!!) de promo van €29 levenslang kunnen krijgen via het nummer 0800. 😃 (Met het mobiele abonnement van €4 kan het gewoon niet competitiever!)"

Dus de aanhouder wint...
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Idem hier abbo mobiel 4euro en 35GB 5euro korting en 10GB extra

Vast Internet aan 29eu

Mooi gezegd aanhouder wint
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Berichten: 519
Lid geworden op: 22 maa 2012, 19:29
Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik deel ook even mijn positieve ervaring bij de overstap naar Hey!

Zoals eerder geschreven had ik mijn aanvraag via de site 2x moeten doen. Hoewel ik 3 beschikbare tijdslots had meegegeven, las ik in de bevestigingsmail dat ze een ander moment ingepland hadden voor de installatie. Aanpassen was mogelijk, maar ik heb het zo gelaten.
Het internetproduct verscheen al in myHey, maar zonder startdatum en zonder korting. De bevestiging vermeldde dit wel correct.

Op de dag van installatie kwam de vriendelijke Orange-technieker net aan binnen het tijdslot. De coax-kabel was nog nooit aangesloten geweest op de paal. Dit heeft hij in orde gebracht (incl tv filter) en binnen vervolgens de refurbished Siligence TCG300 aangesloten. Klein minpuntje: de modem kan ik niet bevestigen aan de muur want de plastic houder is blijkbaar al maanden niet op voorraad.
De test was succesvol. Daarna even het installatie document aftekenen en de klus was geklaard. Alles op hooguit 45 minuten.
Daarna kreeg ik direct het verslag per mail en was ook myHey bijgewerkt. De startdatum van het contract staat juist en de permanente korting staat er nu ook vermeld.

In de modem kan je vanalles instellen (je vindt er online veel over). De cgnat heb ik uitgezet, en bij de wifi settings heb ik de oudste versie uitgezet.
Alles werkt top :-) De snelheid hier in VOO-gebied is ongeveer 192/12,5
stefan1234
Premium Member
Premium Member
Berichten: 474
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 38 keer

Noteer bij dit alles dat Orange hun support-partner incentiveert om toe te laten dat hun personeel belaagd wordt door de klanten. Niet dat iedereen die een specialleke gefixt krijgt daarom per se het personeel "belaagd" heeft, maar ze zijn wel allemaal medeplichtig aan het creëren van een verwachtingspatroon waarin de kans op belaging toeneemt.

De enige manier om je personeel correct te behandelen, is door ze te dwingen een uniforme policy te hanteren voor alle klanten in dezelfde situatie, en die publiek te communiceren.

Als je de klant incentiveert om te blijven zagen tot ze krijgen wat ze vragen, mede aangevuurd door dingen die ze lezen over wat anderen gedaan krijgen, dan krijg je veel meer zagevent-cases te verwerken die gemiddeld brutaler zijn dan klanten bij bedrijven waar "nee" gewoon "nee" is.

Nu hoort het natuurlijk bij grote bedrijven als Orange Belgium dat degenen onderaan in rang bij de externe partners het helaas zwaar te verduren krijgen, maar zelf wens ik me niet medeplichtig te maken aan de normalisering van dit fenomeen. Ik bel dus nooit naar een helpdesk om om speciallekes te bedelen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6273
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 672 keer
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Daarom belde ik ook niet naar Edpnet met hun prijsverhoging. 'Wil je geld uit mijn zakken kloppen?' 'Ok, zo speciaal ben je niet meer, ik zal wel 10 € minder betalen'....
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3752
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 345 keer
Recent bedankt: 5 keer

stefan1234 schreef: 3 dagen geleden Ik bel dus nooit naar een helpdesk om om speciallekes te bedelen.
Waarom zou je in hemelsnaam bellen?
Laat de medewerkers van de helpdesk gerust.
Mailtje en huppakee we zitten weer goed voor een paar jaar.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Website en klantenzone hebben een goede update gehad en werkt echt beter en vele sneller.

Tevens is de prijs ge update zie -10 euro en -10% totaal 25,10 euro
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2409
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 82 keer
Recent bedankt: 1 keer

Waar haal je die extra 10 procent ook alweer?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6273
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 672 keer
Bedankt: 402 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

https://neweshop.heytelecom.be/nl/confi ... artenaires
site ook aangepast. Die 10% bestaat niet meer.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2774
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Klopt de 10% is van vroeger nog iets
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”