Vrije modemkeuze - ARRIS CM3500B
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 774 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Maak het nog een beetje.blixem schreef: 2 maanden geleden Heb bericht gehad van de ombudsman maar die gaan zo goed als mee met wat Orange aangeeft. Eigen modem == geen ondersteuning. Dikke zucht.
Eigen modem = geen ondersteuning, tot daar toe.
Maar als zij er niet in slagen om die eigen modem online te brengen, en daarboven nog hun eigen modem online brengen terwijl hun systeem anders aangeeft, dan ligt het probleem niet bij jouw modem he.
Dat is het 'm juist @ITnetadmin , zij zien dat mijn prive modem online is aangezien er alleen op het MAC adres gelet wordt. Maar wat ik ze nu al tig keer duidelijk probeer te maken is dat mijn ORANGE modem online is en niet mijn prive modem. Maar zij geloven meer het systeem dan de klant blijkbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 143 keer
@blixem
Had niets meer gehoord sinds die laatste SMS (6 dagen geleden al) waarin stond dat ze er mee bezig waren.
Dan daarnet maar even naar Hey gebeld om te informeren over het dossier en er kwam dit uit:
Ticket zit vast in Telenet systeem, activatie van mijn modem staat "on hold"
Support agent vroeg aan mij om mijn modem MAC adres te verifieren, en het komt overeen met wat ze al hadden.
Heeft dan een tijdje met collega gecheckt en mij in wacht gezet, daarna terug gekomen met info dat ze nog steeds op antwoord van Telenet wachten, dit zou over 2-3 dagen moeten komen en dan gaan ze misschien ineens de modem swap uitvoeren en mij terug contacteren.
Als ik daarna nog niets gezien of gehoord zou hebben moet ik terug bellen...
Had niets meer gehoord sinds die laatste SMS (6 dagen geleden al) waarin stond dat ze er mee bezig waren.
Dan daarnet maar even naar Hey gebeld om te informeren over het dossier en er kwam dit uit:
Ticket zit vast in Telenet systeem, activatie van mijn modem staat "on hold"
Support agent vroeg aan mij om mijn modem MAC adres te verifieren, en het komt overeen met wat ze al hadden.
Heeft dan een tijdje met collega gecheckt en mij in wacht gezet, daarna terug gekomen met info dat ze nog steeds op antwoord van Telenet wachten, dit zou over 2-3 dagen moeten komen en dan gaan ze misschien ineens de modem swap uitvoeren en mij terug contacteren.
Als ik daarna nog niets gezien of gehoord zou hebben moet ik terug bellen...
Dat klinkt ongeveer als dezelfde status als waar ik nu al een tijdje in zit. Heb zelf na mijn 'niet akkoord + reactie' niets vernomen van de ombudsman. Maar vermoed dat het dan ook bij telenet zit, we wachten maar weer af 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 81 keer
Bizar. Bij mij is de wissel naar eigen modem Bij hey ooit zelfs live aan de telefoon gebeurd. Ze moeten echt niet wachten op Telenet. Wat wel kan is dat Telenet dit toestel mac herkent als een modem van een provider. Dan loopt het proces vast.
-
- Elite Poster
Vandaag weer de SMS:
Maar tot nu toe nog steeds dezelfde situatie.
Misschien sturen ze die telkens er een update gebeurd aan dit ticket in hun systeem?Orange-info: Je aanvraag ivm je internet en tv-diensten wordt verwerkt. Wij contacteren je zodra het probleem is opgelost.
Maar tot nu toe nog steeds dezelfde situatie.
-
- Elite Poster
Nog maar eens gebeld voor info en ze zeggen dat er op dat ticket een antwoord van Telenet gekomen is dat hun IT het probleem nog aan het onderzoeken is en volgend antwoord deadline de 20ste.
Heb gevraagd of ze mijn email er bij kunnen zetten zodat ik meer info krijg bij een update; ze gingen het proberen.
Zal zien wat er van komt...
Het is dus welgedelijk bij elke ticket update dat er zo'n standaard SMS komt want dat was op de 13de.splinterbyte schreef: 2 maanden geleden Misschien sturen ze die telkens er een update gebeurd aan dit ticket in hun systeem?
Heb gevraagd of ze mijn email er bij kunnen zetten zodat ik meer info krijg bij een update; ze gingen het proberen.
Zal zien wat er van komt...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1964 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Zou dit kunnen betekenen dat er sinds begin mei "de facto" geen vrije modemkeuze meer is op coaxkabel?
Kan iemand bevestigen of die zijn eigen kabelmodem na 1 mei succesvol heeft kunnen activeren bij hey! telecom, Orange, BASE of Telenet?
Kan iemand bevestigen of die zijn eigen kabelmodem na 1 mei succesvol heeft kunnen activeren bij hey! telecom, Orange, BASE of Telenet?
- raf1
- Elite Poster
Het BIPT vraagt uitdrukkelijk om bij problemen met vrije modemkeuze (nadat je operator dit binnen een redelijke termijn niet oplost) altijd een dossier te openen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie en bijkomend het BIPT hiervan in te lichten. (Contactgegevens: https://www.bipt.be/consumenten/ons-contacteren)
zie onderaan de pagina: https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
zie onderaan de pagina: https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
-
- Elite Poster
@blixem
Nope... zal even een tussentijdse update geven:
3 weken geleden belden ze me op:
Orange: We krijgen de vraag van onze netwerkbeheerder of deze modem als eens gebruikt geweest was bij Telenet, klopt dat?
Ik: Ja, al gebruikt bij Orange en BASE (BASE is van Telenet)
Orange: Telenet vraagt welk model het is, ze moeten weten welke het is om toestemming te kunnen geven op het netwerk
Ik: Arris/Commscope CM3500B... ze weten toch perfect welke het is als het al bij hun actief was?
Orange: Ik stuur gegevens door, zodra feedback contacteren we u terug, normaal als alles goed gaat morgen, we proberen zo snel mogelijk in orde te brengen
Dan een week later:
Orange: Telenet vraagt of je de modem zelf gekocht hebt en of je die al bij Telenet geactiveerd had?
Ik: Ja, en al gebruikt bij Orange en BASE (BASE is van Telenet)
Orange: Ik geef het door want Telenet vroeg nog wat info in het ticket, dit moet eerst goedgekeurd worden om te kunnen activeren in het systeem
Ik: zeg het duurt al wel lang nu een paar maanden al...
Orange: Ja is idd al lang, ik geef het door en zet daarbij dat je al lang wacht
Ik: het lijkt dat Telenet ons aan het lijntje houden is want ze weten perfect welke modem dat is want is al bij BASE gebruikt, bij BASE was dit zelfde dag van aanvraag al in orde
Orange: ik zie staan dat modem in gebruik staat bij Telenet, ze moeten deze eerst vrijmaken, misschien omdat die nog bij BASE in systeem actief hangt
Ik: kan niet want is opgezegd... en modem werkt ook niet krijg er geen internet uit
Orange: ik noteer het er bij... we gaan u terug contacteren ik ga er van uit deze week nog
Ze zijn steeds heel optimistisch qua timing "morgen/deze week nog" maar tot nu toe is het altijd veel langer wachten...
Nope... zal even een tussentijdse update geven:
3 weken geleden belden ze me op:
Orange: We krijgen de vraag van onze netwerkbeheerder of deze modem als eens gebruikt geweest was bij Telenet, klopt dat?
Ik: Ja, al gebruikt bij Orange en BASE (BASE is van Telenet)
Orange: Telenet vraagt welk model het is, ze moeten weten welke het is om toestemming te kunnen geven op het netwerk
Ik: Arris/Commscope CM3500B... ze weten toch perfect welke het is als het al bij hun actief was?
Orange: Ik stuur gegevens door, zodra feedback contacteren we u terug, normaal als alles goed gaat morgen, we proberen zo snel mogelijk in orde te brengen
Dan een week later:
Orange: Telenet vraagt of je de modem zelf gekocht hebt en of je die al bij Telenet geactiveerd had?
Ik: Ja, en al gebruikt bij Orange en BASE (BASE is van Telenet)
Orange: Ik geef het door want Telenet vroeg nog wat info in het ticket, dit moet eerst goedgekeurd worden om te kunnen activeren in het systeem
Ik: zeg het duurt al wel lang nu een paar maanden al...
Orange: Ja is idd al lang, ik geef het door en zet daarbij dat je al lang wacht
Ik: het lijkt dat Telenet ons aan het lijntje houden is want ze weten perfect welke modem dat is want is al bij BASE gebruikt, bij BASE was dit zelfde dag van aanvraag al in orde
Orange: ik zie staan dat modem in gebruik staat bij Telenet, ze moeten deze eerst vrijmaken, misschien omdat die nog bij BASE in systeem actief hangt
Ik: kan niet want is opgezegd... en modem werkt ook niet krijg er geen internet uit
Orange: ik noteer het er bij... we gaan u terug contacteren ik ga er van uit deze week nog
Ze zijn steeds heel optimistisch qua timing "morgen/deze week nog" maar tot nu toe is het altijd veel langer wachten...
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3762 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Het gaat hier over 2 verschillende zaken die niet tegenstrijdig zijn:splinterbyte schreef: 3 weken geleden Orange: ik zie staan dat modem in gebruik staat bij Telenet, ze moeten deze eerst vrijmaken, misschien omdat die nog bij BASE in systeem actief hangt
- De modem staat nog steeds geregistreerd in het Telenet/Base systeem (als "eigen modem").
- Je hebt het Telenet/BASE abonnement opgezegd >> de modem krijgt geen internet meer.
Voor dat je het Telenet/BASE abonnement opzegde, had je de "eigen modem" moeten laten deregistreren.
Dat kon eenvoudig door via het aanvraagformulier "eigen modem" terug de originele Telenet/BASE modem aan te melden (CM MAC adres).
Dat had waarschijnlijk de lijdensweg kunnen vermijden?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
Ik heb nergens zien staan dat ik voor opzeg mijn modem moet deregistreren en is niet mijn probleem dat hun systeem ofzo nu niet deftig werkt he...
Bij overstap Orange -> BASE had ik dat ook niet gedaan trouwens.
Bij overstap Orange -> BASE had ik dat ook niet gedaan trouwens.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3762 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Neen, dat zeg ik ook niet.splinterbyte schreef: 3 weken geleden en is niet mijn probleem dat hun systeem ofzo nu niet deftig werkt he...
Ik probeer alleen een verklaring te vinden, en een hint naar toekomstige "eigen modem" gebruikers die willen switchen.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Elite Poster
Ik denk dat Telenet Orange met opzet slechter behandeld, heb het nog opgemerkt bij andere zaken...
Zou goed kunnen, als je hier kijkt: viewtopic.php?p=1029092#p1029092, dan zie ik een reactie dat het bij een andere klant wel werkt met exact dezelfde modem...
Ik kreeg dit zojuist door:
Hey meldde mij het volgende: "Een medewerker van onze technische dienst bevestigde ons dat de privé modem helaas niet kan geactiveerd worden. Méér informatie betreffende de activatie en het gebruik van de privé modems vindt u op volgende link : op de Orange website : https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -gebruiken En op de hey!website via volgende link : https://www.heytelecom.be/nl/hulp-en-su ... ernetmodem De modem moet aan verschillende eisen voldoen. Deze worden vermeld in documenten op de website. De klant dient te klikken op: ? je bevindt je op het netwerk Zuid of ? je bevindt je op het netwerk Noord" Ik kan u bevestigen dat er Hey er alles aan deed om uw privé modem aan te sluiten. Aangezien dit technisch niet haalbaar is, kan de Ombudsdienst ook niets meer doen.
Ik hoop dat ik die modem nog kan terugsturen...
Mod edit: URLs gefixed
Hey meldde mij het volgende: "Een medewerker van onze technische dienst bevestigde ons dat de privé modem helaas niet kan geactiveerd worden. Méér informatie betreffende de activatie en het gebruik van de privé modems vindt u op volgende link : op de Orange website : https://www.orange.be/nl/hulp/technisch ... -gebruiken En op de hey!website via volgende link : https://www.heytelecom.be/nl/hulp-en-su ... ernetmodem De modem moet aan verschillende eisen voldoen. Deze worden vermeld in documenten op de website. De klant dient te klikken op: ? je bevindt je op het netwerk Zuid of ? je bevindt je op het netwerk Noord" Ik kan u bevestigen dat er Hey er alles aan deed om uw privé modem aan te sluiten. Aangezien dit technisch niet haalbaar is, kan de Ombudsdienst ook niets meer doen.
Ik hoop dat ik die modem nog kan terugsturen...
Mod edit: URLs gefixed
- raf1
- Elite Poster
Hoezo "technisch niet haalbaar"? Het gaat om een gecertificeerde DOCSIS 3.1-modem!
De CM3500B staat in twee lijsten van gecertificeerde DOCSIS 3.1-modems: Softwareversie moet minstens 11.05.001.EURO.NCS zijn. De verkoper of fabrikant moet jou de juiste softwareversie kunnen leveren.
Ik ben formeel dat Orange en/of Wyre hier zich van hun wettelijke plicht om deze modem te activeren onttrekken. Nota bene, zonder enige technisch onderbouwde verklaring of argument.
Wat zegt de Ombudsdienst voor telecommunicatie of het BIPT? https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
De CM3500B staat in twee lijsten van gecertificeerde DOCSIS 3.1-modems: Softwareversie moet minstens 11.05.001.EURO.NCS zijn. De verkoper of fabrikant moet jou de juiste softwareversie kunnen leveren.
Ik ben formeel dat Orange en/of Wyre hier zich van hun wettelijke plicht om deze modem te activeren onttrekken. Nota bene, zonder enige technisch onderbouwde verklaring of argument.
Wat zegt de Ombudsdienst voor telecommunicatie of het BIPT? https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 106 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik begrijp dat het betrokken antwoord van Hey via ombudsdienst zelf komt, nee?
Aangezien dit technisch niet haalbaar is, kan de Ombudsdienst ook niets meer doen.
Vermits dat uit de officiële documenten in de reactie van raf1 blijkt dat de betrokken modem op voorwaarde dat de gepaste software geïnstalleerd werd - conform is, lijkt het mij opportuun de reageren en bovenstaande aan de ombudsdienst mee te delen voor verdere opvolging en in een volgende faze (indien nodig)een reactie van het BIPT en de bevoegde ministers (telecom en consumentenzaken) te vragen
Sommige medewerkers van de ombudsdienst maken er zich mogelijks nogal snel vanaf....
Aangezien dit technisch niet haalbaar is, kan de Ombudsdienst ook niets meer doen.
Vermits dat uit de officiële documenten in de reactie van raf1 blijkt dat de betrokken modem op voorwaarde dat de gepaste software geïnstalleerd werd - conform is, lijkt het mij opportuun de reageren en bovenstaande aan de ombudsdienst mee te delen voor verdere opvolging en in een volgende faze (indien nodig)een reactie van het BIPT en de bevoegde ministers (telecom en consumentenzaken) te vragen
Sommige medewerkers van de ombudsdienst maken er zich mogelijks nogal snel vanaf....
Laatst gewijzigd door M_016 1 week geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Ombudsdienst voor telecommunicatie geeft dit aan. Ik zal ze nog eens aanschrijven dat dit een gecertificeerde modem is met de links die hier zijn verstuurd.
Modem heeft deze versie: SW_REV: 11.05.042.02.EURO.NCS.
Modem heeft deze versie: SW_REV: 11.05.042.02.EURO.NCS.
-
- Elite Poster
Mijn geduld was op bij Hey, ook omdat ik een coax storing had en Hey niet in hun modem kon kijken want "on hold" en weeral het zoveelste dossier moest aanmaken hiervoor met lange wachtijd als gevolg.
Ben naar Telenet overgestapt (6 maanden promo).
Modem formulier ingevuld, 2 dagen later telefoon van TN voor activatie, nu surf ik opnieuw netjes via mijn eigen modem.
De medewerker zag dat mijn modem al in TN systeem stond en bevestigde dat deze steeds gekoppeld word aan de provider en voor overstap naar Orange ik deze dan eerst moet deregistreren.
Na de promo wellicht terug naar Orange, we zullen zien of het dan goed gaat...
PS: SW_REV: 11.05.042.02.EURO.NCS hier.
Ben naar Telenet overgestapt (6 maanden promo).
Modem formulier ingevuld, 2 dagen later telefoon van TN voor activatie, nu surf ik opnieuw netjes via mijn eigen modem.
De medewerker zag dat mijn modem al in TN systeem stond en bevestigde dat deze steeds gekoppeld word aan de provider en voor overstap naar Orange ik deze dan eerst moet deregistreren.
Na de promo wellicht terug naar Orange, we zullen zien of het dan goed gaat...
PS: SW_REV: 11.05.042.02.EURO.NCS hier.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Sinds 2 weken bij orange en ook zonder problemen laten activeren...
Hardware Information
System: ARRIS DOCSIS 3.1 / EuroDOCSIS 3.0 Touchstone Cable Modem
HW_REV: 3
VENDOR: ARRIS Group, Inc.
BOOTR: 2.2.32.703059
SW_REV: 11.05.042.02.EURO.NCS
MODEL: CM3500B
Serial Number: ----
Options:
Firmware Build and Revisions
Firmware Name: TS11.05.042.02_031124_735.NCS.03
Firmware Build Time: Mon Mar 11 16:44:36 UTC 2024