Vrije modemkeuze - ARRIS CM3500B
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
- Bedankt: 764 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Maak het nog een beetje.blixem schreef: 1 maand geleden Heb bericht gehad van de ombudsman maar die gaan zo goed als mee met wat Orange aangeeft. Eigen modem == geen ondersteuning. Dikke zucht.
Eigen modem = geen ondersteuning, tot daar toe.
Maar als zij er niet in slagen om die eigen modem online te brengen, en daarboven nog hun eigen modem online brengen terwijl hun systeem anders aangeeft, dan ligt het probleem niet bij jouw modem he.
Dat is het 'm juist @ITnetadmin , zij zien dat mijn prive modem online is aangezien er alleen op het MAC adres gelet wordt. Maar wat ik ze nu al tig keer duidelijk probeer te maken is dat mijn ORANGE modem online is en niet mijn prive modem. Maar zij geloven meer het systeem dan de klant blijkbaar.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
- Bedankt: 142 keer
@blixem
Had niets meer gehoord sinds die laatste SMS (6 dagen geleden al) waarin stond dat ze er mee bezig waren.
Dan daarnet maar even naar Hey gebeld om te informeren over het dossier en er kwam dit uit:
Ticket zit vast in Telenet systeem, activatie van mijn modem staat "on hold"
Support agent vroeg aan mij om mijn modem MAC adres te verifieren, en het komt overeen met wat ze al hadden.
Heeft dan een tijdje met collega gecheckt en mij in wacht gezet, daarna terug gekomen met info dat ze nog steeds op antwoord van Telenet wachten, dit zou over 2-3 dagen moeten komen en dan gaan ze misschien ineens de modem swap uitvoeren en mij terug contacteren.
Als ik daarna nog niets gezien of gehoord zou hebben moet ik terug bellen...
Had niets meer gehoord sinds die laatste SMS (6 dagen geleden al) waarin stond dat ze er mee bezig waren.
Dan daarnet maar even naar Hey gebeld om te informeren over het dossier en er kwam dit uit:
Ticket zit vast in Telenet systeem, activatie van mijn modem staat "on hold"
Support agent vroeg aan mij om mijn modem MAC adres te verifieren, en het komt overeen met wat ze al hadden.
Heeft dan een tijdje met collega gecheckt en mij in wacht gezet, daarna terug gekomen met info dat ze nog steeds op antwoord van Telenet wachten, dit zou over 2-3 dagen moeten komen en dan gaan ze misschien ineens de modem swap uitvoeren en mij terug contacteren.
Als ik daarna nog niets gezien of gehoord zou hebben moet ik terug bellen...
Dat klinkt ongeveer als dezelfde status als waar ik nu al een tijdje in zit. Heb zelf na mijn 'niet akkoord + reactie' niets vernomen van de ombudsman. Maar vermoed dat het dan ook bij telenet zit, we wachten maar weer af 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 80 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bizar. Bij mij is de wissel naar eigen modem Bij hey ooit zelfs live aan de telefoon gebeurd. Ze moeten echt niet wachten op Telenet. Wat wel kan is dat Telenet dit toestel mac herkent als een modem van een provider. Dan loopt het proces vast.
-
- Elite Poster
Vandaag weer de SMS:
Maar tot nu toe nog steeds dezelfde situatie.
Misschien sturen ze die telkens er een update gebeurd aan dit ticket in hun systeem?Orange-info: Je aanvraag ivm je internet en tv-diensten wordt verwerkt. Wij contacteren je zodra het probleem is opgelost.
Maar tot nu toe nog steeds dezelfde situatie.
-
- Elite Poster
Nog maar eens gebeld voor info en ze zeggen dat er op dat ticket een antwoord van Telenet gekomen is dat hun IT het probleem nog aan het onderzoeken is en volgend antwoord deadline de 20ste.
Heb gevraagd of ze mijn email er bij kunnen zetten zodat ik meer info krijg bij een update; ze gingen het proberen.
Zal zien wat er van komt...
Het is dus welgedelijk bij elke ticket update dat er zo'n standaard SMS komt want dat was op de 13de.splinterbyte schreef: 1 maand geleden Misschien sturen ze die telkens er een update gebeurd aan dit ticket in hun systeem?
Heb gevraagd of ze mijn email er bij kunnen zetten zodat ik meer info krijg bij een update; ze gingen het proberen.
Zal zien wat er van komt...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Zou dit kunnen betekenen dat er sinds begin mei "de facto" geen vrije modemkeuze meer is op coaxkabel?
Kan iemand bevestigen of die zijn eigen kabelmodem na 1 mei succesvol heeft kunnen activeren bij hey! telecom, Orange, BASE of Telenet?
Kan iemand bevestigen of die zijn eigen kabelmodem na 1 mei succesvol heeft kunnen activeren bij hey! telecom, Orange, BASE of Telenet?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het BIPT vraagt uitdrukkelijk om bij problemen met vrije modemkeuze (nadat je operator dit binnen een redelijke termijn niet oplost) altijd een dossier te openen bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie en bijkomend het BIPT hiervan in te lichten. (Contactgegevens: https://www.bipt.be/consumenten/ons-contacteren)
zie onderaan de pagina: https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze
zie onderaan de pagina: https://www.bipt.be/consumenten/voorwaarden-vrije-keuze