eerste en vooral voor iedereen de beste wensen voor 2025
De internet snelheid is sinds nieuwjaar teruggevallen.
Ik stel vast dat(ik had een miserable snelheid) maar die was 20 Mbit/s en is nu teruggelopen naar 16 Mbit/s
vlg de info van Fritzbox 7690
Kan ik "iets" ondernemen om terug een hogere snelheid te krijgen ?
TheCeet schreef: 5 maanden geleden
"Niet aanbevolen instellingen"?
En merk je dat zo fel die 4mbit vermindering?
Welk abo heb je?
Welke snelheid zou je moeten hebben?
het duurste voor die snelheid................en welke ik wil toch redelijke snelheid vandaag in 2025 4x zo snel lijkt me niet te veel gevraagd...........
Bijlagen
Fritzbox 7690 en traag Internet Edpnet 16/3
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 9pro -Proximus/JIM
Afgaande op de lijnwaarden zou je 30/4 moeten kunnen krijgen denk ik. De SNR mag niet onder de 7dB zakken. Wat wel opvalt is dat vectoring niet actief is.
ik dacht dat bij vroegere discussie ik de info had gekregen dat IKANOS mijn aansluiting is en ik daarom ook geen 'vectoring' heb (?)
Wat de huidige snelheid betreft stel ik wel vast dat ik NOG MEER problemen ondervind bij internet bellen (oa stilstaand beeld bij 'Whatsup'
Mijn verbinding was naar mijn omstandigheden 'ideaal' na de tussenkomst van 'iemand' van Proximus (via dit medium) en gezorgd heeft voor 20/4(ongeveer een jaar geleden )
Moet ik die "test" met previus drivers proberen ?(ik weet niet wat dat inhoud want ik maak nog maar kort gebruik van de 7690)
Toegevoegd na 17 minuten 32 seconden:
met doorbladeren van de 7690 kwam ik deze info tegen
Bijlagen
Fritzbox 7690 en traag Internet Edpnet 16/3
Telenet: TV Samsung QE65S95B
Inkomend Voip: Weepee
Uitgaand Voip: Free Voip deal en VoipTiger
GSM :Google Pixel 9pro -Proximus/JIM
Previous driver vind je onder Internet > DSL information > Linesettings (in elk geval is dat zo op de 7530AX)
Op dezelfde pagina staat Annex A en Annex B maar dat is niet van toepassing op jouw verbinding.
gewoon ter info, mijn snelheid is ook teruggevallen van 100 naar 80 (na 10 jaar op 100 te hebben gezeten), dus ik vraag mij af of er iets zou veranderd zijn in hun testtool
volgens technische dienst moet ik maar wachten op fiber, enfin ondertussen Telenet besteld want ik ga het spelletje van 100 maal bellen tot je de bekwame medewerker aan de lijn krijgt niet meespelen
Een teruggevallen snelheid kan andere redenen hebben. Na vele jaren een stabiel 100/30 profiel (bij EDPnet) viel mijn snelheid op een bepaald moment ook terug. Eerst naar 85/30, later naar 70/30. Via helpdesk ging het profiel opnieuw omhoog en later weer omlaag. Uiteindelijk kreeg ik een testmodem en waren de problemen van de baan. De FB7490 werd vervangen door de FB7530AX en ondertussen draait alles al zeer lang aan 100/35.
In short, het is niet omdat iets jaren stabiel op een zeker profiel draait dat dat ook zo blijft.