Windows 11 niet te activeren ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 16 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zit al enkele weken met een vreemd probleem dat ik nooit eerder tegenkwam.
Ik heb een pc naar fabrieksinstellingen gezet met een originele Windows 11 erop maar krijg nu om de paar dagen de melding dat ik Windows moet activeren.
Wanneer ik dan via systeem ga, en ik laat het probleem oplossen is Windows weer geactiveerd tot enkele dagen later ik weer die melding krijg.
Nu heb ik enkele dagen geleden deze pc telefonisch geactiveerd en heb daar rechtstreeks van Microsoft een code gekregen. Pc was terug geactiveerd.
Nu 3 dagen later kreeg ik weer de melding dat Windows niet was geactiveerd.
Hoe kan zoiets ?
Ik heb een pc naar fabrieksinstellingen gezet met een originele Windows 11 erop maar krijg nu om de paar dagen de melding dat ik Windows moet activeren.
Wanneer ik dan via systeem ga, en ik laat het probleem oplossen is Windows weer geactiveerd tot enkele dagen later ik weer die melding krijg.
Nu heb ik enkele dagen geleden deze pc telefonisch geactiveerd en heb daar rechtstreeks van Microsoft een code gekregen. Pc was terug geactiveerd.
Nu 3 dagen later kreeg ik weer de melding dat Windows niet was geactiveerd.
Hoe kan zoiets ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
Ik heb de pc overgekocht van iemand, daarna naar fabrieksinstellingen gezet en ingelogd onder mijn account.Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Was op de pc een microsoft account in gelogd? Zo ja ben je met hetzelfde account ingelogd nu?
Dus ik veronderstel dat die pc was ingelogd met een andere account ja.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 84 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dan zal die aan zijn microsoft account gekoppeld zijn en zul je een nieuwe licentie code moeten kopen. Microsoft koppelt de licentie tegenwoordig aan een Microsoft account. Zoek maar eens op Google op.
-
- Elite Poster
Dat is dus nog zoiets wat ik nog niet vertelde.Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Dan zal die aan zijn microsoft account gekoppeld zijn en zul je een nieuwe licentie code moeten kopen. Microsoft koppelt de licentie tegenwoordig aan een Microsoft account. Zoek maar eens op Google op.
Ik heb twee weken geleden bij de Fnac een licentie gekocht voor Windows 11 en deze geregistreerd, alles perfect tot enkele dagen later weer die melding van activatie.
Via systeem opnieuw activeren geen probleem maar 3 dagen later weer dezelfde melding.
Daarna een licentie gekocht bij https://cd-keys.be/ (blijkbaar allemaal officieel en geen klachten) toch weer hetzelfde verhaal.
Telkens dat activatiescherm.
Is er dan toch meer aan de hand ?
-
- Elite Poster
Wat bedoel je daar juist mee?Data technicus schreef: ↑3 weken geledenDat geeft een andere beeld dan dat u hierboven al gepost heeft
-
- Elite Poster
U heeft een screenshot van "slmgr /dli" gepost en nu moet je een screenshot posten van "slmgr /dlv " nog posten word er gevraagd.karine schreef:Wat bedoel je daar juist mee?Data technicus schreef: ↑3 weken geledenDat geeft een andere beeld dan dat u hierboven al gepost heeft
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 641 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Interessant; hoe werkt dat als je nooit op een MS account inlogt (en dat ook niet wil doen) op een W11, en je wilt hem activeren?Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Dan zal die aan zijn microsoft account gekoppeld zijn en zul je een nieuwe licentie code moeten kopen. Microsoft koppelt de licentie tegenwoordig aan een Microsoft account. Zoek maar eens op Google op.
-
- Elite Poster
Hier kun je alles erover lezen.ITnetadmin schreef:Interessant; hoe werkt dat als je nooit op een MS account inlogt (en dat ook niet wil doen) op een W11, en je wilt hem activeren?Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Dan zal die aan zijn microsoft account gekoppeld zijn en zul je een nieuwe licentie code moeten kopen. Microsoft koppelt de licentie tegenwoordig aan een Microsoft account. Zoek maar eens op Google op.
https://support.microsoft.com/nl-nl/win ... 20fda32227
-
- Elite Poster
Het blijft iets heel vreemds.Data technicus schreef: ↑3 weken geledenZiet er hetzelfde als bij mij uit enkel dat ik de pro versie hebkarine schreef:En wat denk je data technicus?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 664 keer
- Bedankt: 219 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik denk dat ik eens een gelijkaardige situatie had waarbij de "activate windows" boodschap zichtbaar was na een (mogelijk gefaalde) windows update. Dus ik zou eens een windows update doen en daarna in de update history kijken of er eentje bleef hangen.
-
- Elite Poster
Alles is altijd goed verlopen.
En de acount is goed gekoppeld.
En de acount is goed gekoppeld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 95 keer
Bij de laatste windows update blijkbaar een probleem dat er een melding kwam eol (end of life) bij sommigen
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
Ze heeft niet de laatste update 24h2 maar de vorige 23h2Patje schreef:Bij de laatste windows update blijkbaar een probleem dat er een melding kwam eol (end of life) bij sommigen
-
- Elite Poster
Editie Windows 11 HomeData technicus schreef: ↑3 weken geleden Ga eens naar instellingen dan naar systeem en dan naar over. Wat staat daar?
Versie 23H2
Installatiedatum 29/09/2024
Build van besturingssysteem 22621.4460
Serienummer To Be Filled By O.E.M.
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22700.1047.0
-
- Elite Poster
Vrees ervoor dat je een retail versie moet gaan kopen ipv een OEM die je nu aan het gebruiken bent.karine schreef:Editie Windows 11 HomeData technicus schreef: ↑3 weken geleden Ga eens naar instellingen dan naar systeem en dan naar over. Wat staat daar?
Versie 23H2
Installatiedatum 29/09/2024
Build van besturingssysteem 22621.4460
Serienummer To Be Filled By O.E.M.
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22700.1047.0
-
- Elite Poster
Net contact opgenomen met CDKeys.Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Vrees ervoor dat je een retail versie moet gaan kopen ipv een OEM die je nu aan het gebruiken bent.
Blijkbaar zou ik inderdaad een retail versie moeten aankopen. Blijkt nog goedkoper te zijn dan de OEM versie.
Toegevoegd na 2 uren 41 minuten 55 seconden:
Update 17u30.karine schreef: ↑3 weken geledenNet contact opgenomen met CDKeys.Data technicus schreef: ↑3 weken geleden Vrees ervoor dat je een retail versie moet gaan kopen ipv een OEM die je nu aan het gebruiken bent.
Blijkbaar zou ik inderdaad een retail versie moeten aankopen. Blijkt nog goedkoper te zijn dan de OEM versie.
CDKeys gaat me een retail sleutel bezorgen.
-
- Elite Poster
Ik zie er toch weinig illegaals aan.
Onze keys zijn niet van het ‘MSDN-type’. Als onze concullega’s goedkoper zijn, kan het zijn dat ze slechts MSDN-keys aanbieden die alleen bedoeld zijn voor softwareontwikkelaars en mogelijks een kortere levensduur van de software hebben.