Hallo,
mijn probleem bestaat er uit dat de vDSL zeer regelmatig uitvalt (het lampje op de router ook dus).
Er zijn al 2 technici langsgekomen van Belgacom die geen probleem vinden met de binnenhuisbekabeling of de connectie tussen de router en Belgacom.
Heb al een andere router geprobeerd, lost niks op.
Tijdelijke lapmiddelen: volledige reset van router (achterkant op knopje duwen) en 5 minuten uit de stroom halen. Daarna werkt het behoorlijk voor zo'n 2 a 3 uur.
Torrents, LimeWire, FrostWire etc. zijn al 2 maanden niet meer gebruikt voor deze exacte reden.
Heb al geprobeerd met 1400 MTU, met Firewall, zonder Firewall, poorten geopend, gesloten.
Overweeg momenteel zeker en vast om over te stappen naar Telenet maar zou eerst willen weten of er iemand nog suggesties heeft.
Ook al ik de router soms Reboot of terug naar default zet via 192.168.1.1 is het probleem voor een uur of zo opgelost (soms meer, soms minder).
Een opmerkelijk feit is dat de eerste keer dat ik een hard reset heb gedaan + de router zonder stroom voor zo'n 5 tal minuten heb laten liggen, ik zeker 5 dagen geen enkel probleem heb ondervonden.
vDSL Probleem
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zie anders wel gemiddeld 2 resyncs per dag in upstream. Dat is van 0 tot 15 per dag over de laatste 30 dagen. Dat moeten die techniekers toch gezien hebben ? Ik zou terug een storing openen.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
heb je alleen een belgacom bbox 2 of heb je nog een apparte router staan? de verbrekingen liggen in u upstream dus hoogst waarschijnlijk gaat er iets aan u bbox 2 schelen en anders de vdsl2 poort laten vervangen door een technieker
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Wat zegt de carrier data?
Zijn de reinits lost carrier of user request?
Hoe is 4tel?
Zijn er nog andere counters?
Zijn de reinits lost carrier of user request?
Hoe is 4tel?
Zijn er nog andere counters?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Graag ook de gegevens ook hier PM'en
Lijkt mij een interessant punt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
De carrier data laat een redelijk perfecte lijn zien die schuin van boven naar beneden loopt, absoluut geen stubs te zien.Trojan schreef:Wat zegt de carrier data?
Zijn de reinits lost carrier of user request?
Hoe is 4tel?
Zijn er nog andere counters?
De reinits zijn allemaal LOS (Loss of signal).
De 4tel resultaten zijn goed, er is een verschil van capaciteit van 2 nF (nano Farad) tussen A/B en B/A en een gelijke geleidbaarheid van 45,70 uS (micro Siemens)
De andere counters zijn:
gemiddeld 3 ES (Error Seconds) in upstream
gemiddeld 1 CV (Code Violation) in upstream
Verwaarloosbare hoeveelheid FECCs (worden sowieso gecorrigeerd)
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
jongens ge gaat toch niet spreken over cab experts nu he
is de bbox 2 al vervangen?
is de vdsl2 poortal vervangen?
zijn de contacten opnieuw gemaakt?
als een technieker zegt dat het in orde is vraag dan zijn per nr en post die hier
is de bbox 2 al vervangen?
is de vdsl2 poortal vervangen?
zijn de contacten opnieuw gemaakt?
als een technieker zegt dat het in orde is vraag dan zijn per nr en post die hier

- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
Hier wordt geen prive informatie gepost. Het is niet de bedoeling dat techniekers hier 'openlijk' aan de schandpaal genageld worden. Als een technieker in de fout gaat moet zoiets via de coach gaan, niet een forum.aceke schreef:als een technieker zegt dat het in orde is vraag dan zijn per nr en post die hier
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 243 keer
En wat gaat ge dan doen, die technieker opbellen? Vijgen na pasen!
Dan kunde evengoed naar het idc bellen en die storing zelf doen. Maar dat is een stap te ver zeker?
Dan kunde evengoed naar het idc bellen en die storing zelf doen. Maar dat is een stap te ver zeker?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
neje maar hij woont niet echt in de buurt anders had ik het wel gedaan, en als hij de pernr geeft dan kan ik de tech idd opbellen deze moet de storing toch in opvolging zetten en als de lijn dan niet goed ik kan em de dag erop terug gaan
-
- Plus Member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
ze zullen niet alle 16000 hierop zitten he
nu mag hij de pernr altijd in pm sturen maakt mij niet uit
ik denk dat je best u modem eens gaat omruilen
hopelijk doen ze het want normaal moet je daarvoor een ticket nr hebben,

ik denk dat je best u modem eens gaat omruilen
hopelijk doen ze het want normaal moet je daarvoor een ticket nr hebben,