vDSL Probleem

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Hallo,
mijn probleem bestaat er uit dat de vDSL zeer regelmatig uitvalt (het lampje op de router ook dus).
Er zijn al 2 technici langsgekomen van Belgacom die geen probleem vinden met de binnenhuisbekabeling of de connectie tussen de router en Belgacom.
Heb al een andere router geprobeerd, lost niks op.

Tijdelijke lapmiddelen: volledige reset van router (achterkant op knopje duwen) en 5 minuten uit de stroom halen. Daarna werkt het behoorlijk voor zo'n 2 a 3 uur.

Torrents, LimeWire, FrostWire etc. zijn al 2 maanden niet meer gebruikt voor deze exacte reden.
Heb al geprobeerd met 1400 MTU, met Firewall, zonder Firewall, poorten geopend, gesloten.
Overweeg momenteel zeker en vast om over te stappen naar Telenet maar zou eerst willen weten of er iemand nog suggesties heeft.

Ook al ik de router soms Reboot of terug naar default zet via 192.168.1.1 is het probleem voor een uur of zo opgelost (soms meer, soms minder).

Een opmerkelijk feit is dat de eerste keer dat ik een hard reset heb gedaan + de router zonder stroom voor zo'n 5 tal minuten heb laten liggen, ik zeker 5 dagen geen enkel probleem heb ondervonden.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

het is gemakkelijker als je u lijn nr eens geeft zodat we eens kunnen kijken
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Modbreak:
om uw privacy te beschermen werd uw telefoonnummer hier verwijderd. stuur liever een PM om persoonlijke gegevens mee te delen.
059 xxxxxx
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zie anders wel gemiddeld 2 resyncs per dag in upstream. Dat is van 0 tot 15 per dag over de laatste 30 dagen. Dat moeten die techniekers toch gezien hebben ? Ik zou terug een storing openen.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

heb je alleen een belgacom bbox 2 of heb je nog een apparte router staan? de verbrekingen liggen in u upstream dus hoogst waarschijnlijk gaat er iets aan u bbox 2 schelen en anders de vdsl2 poort laten vervangen door een technieker
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Wat zegt de carrier data?
Zijn de reinits lost carrier of user request?
Hoe is 4tel?
Zijn er nog andere counters?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Graag ook de gegevens ook hier PM'en :-) Lijkt mij een interessant punt!

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Wat zegt de carrier data?
Zijn de reinits lost carrier of user request?
Hoe is 4tel?
Zijn er nog andere counters?
De carrier data laat een redelijk perfecte lijn zien die schuin van boven naar beneden loopt, absoluut geen stubs te zien.

De reinits zijn allemaal LOS (Loss of signal).

De 4tel resultaten zijn goed, er is een verschil van capaciteit van 2 nF (nano Farad) tussen A/B en B/A en een gelijke geleidbaarheid van 45,70 uS (micro Siemens)

De andere counters zijn:

gemiddeld 3 ES (Error Seconds) in upstream
gemiddeld 1 CV (Code Violation) in upstream
Verwaarloosbare hoeveelheid FECCs (worden sowieso gecorrigeerd)
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4080
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Conclusie ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals eerder aangehaald:
Ik zou terug een storing openen
Simpel toch ?
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4080
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Inderdaad :)
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Dus wat zou ik best doen? Nòg een technieker laten komen die dan zegt dat alles in orde is?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

Vragen dat ze de cab experts sturen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

jongens ge gaat toch niet spreken over cab experts nu he

is de bbox 2 al vervangen?
is de vdsl2 poortal vervangen?
zijn de contacten opnieuw gemaakt?

als een technieker zegt dat het in orde is vraag dan zijn per nr en post die hier :-)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

aceke schreef:als een technieker zegt dat het in orde is vraag dan zijn per nr en post die hier :-)
Hier wordt geen prive informatie gepost. Het is niet de bedoeling dat techniekers hier 'openlijk' aan de schandpaal genageld worden. Als een technieker in de fout gaat moet zoiets via de coach gaan, niet een forum.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

per nr is geen prive info he
als hij zijn tel nr geeft nadat de technieker is geweest kunnen we technieker ook opzoeken die op die storing is geweest
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

En wat gaat ge dan doen, die technieker opbellen? Vijgen na pasen!

Dan kunde evengoed naar het idc bellen en die storing zelf doen. Maar dat is een stap te ver zeker?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

neje maar hij woont niet echt in de buurt anders had ik het wel gedaan, en als hij de pernr geeft dan kan ik de tech idd opbellen deze moet de storing toch in opvolging zetten en als de lijn dan niet goed ik kan em de dag erop terug gaan
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Misschien de Bbox2 vervangen. Deze maakt wel wat rare geluiden en wordt redelijk warm, gewoon inruilen?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

aceke schreef:per nr is geen prive info he
Dus ge wilt dat er potentieel 16.000 medewerkers van de Belgacom groep online kunnen zien over welke technieker het gaat ? Dacht het niet.
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

ze zullen niet alle 16000 hierop zitten he :-) nu mag hij de pernr altijd in pm sturen maakt mij niet uit

ik denk dat je best u modem eens gaat omruilen
hopelijk doen ze het want normaal moet je daarvoor een ticket nr hebben,
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Vandaar het gebruik van het woord "potentieel".
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Om nieuwe Bbox2 geweest, zelfde probleem blijft aanhouden. Belgacom nog eens gebelt, morgen komt er een technieker, als die het probleem niet vind dan wordt't doorverwezen naar een andere dienst. Zo blijft het maar doorgaan..
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

dan gaat het de poort zijn waarschijnlijk, lijn op draad niveau is in orde
Odb
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jan 2011, 06:32

Oplossing: net overgestapt naar Telenet, alles werkt perfect :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”