Belgische Verkiezingen 2024

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Het staat u de vrij de onzin van VB te geloven. Zolang dit een vrij land is, gaat dat :).
Tja, ik probeer de onzin van zoveel partijen te geloven maar alleen lukt me dat niet.

Ik weiger te geloven dat de paus mijn broer is ...
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hey Heist,

terechte opmerking maar ik kom ook regelmatig in kontakt met mensen uit het onderwijs en als je dan hoort dat leerkrachten van het middelbaar de opdracht krijgen vd directie om geen studenten te buizen want dat ze geen zin hebben in heel die advocaten miserie tja... wie legt dan de lat lager...

Wat betreft het veto van vooruit op Jambon, goed zo, als het iemand van vooruit of CDenv wordt houden we onze burgemeester uit het vlaams parlement, kan ik alleen maar toejuichen. Hoe die aan zoveel voorkeurstellen is geraakt, hij is niet bepaald geliefd als ik dat zo hier hoor en communicatief een ramp.. maar ja zijn socials zouden blijkbaar top zijn...
Hij blijft halstarig vergunning fiberklaar weigeren, naar verluid gaat binnen 6w de straat hier helemaal open, nieuwe riolering, nieuwe nutsvoorzieningen en dergelijke maar de bewoners is even bij elkaar roepen voor een info moment, how dat is te veel gevraagd, een rattenplaag, daar moet de naburige gemeente voor langs komen...
Om nog maar te zwijgen van de 3 nieuwe zone 30's hij heeft op GVA verkondigd dat de boetens van de politie zouden komen en dat zij er niets aan verdienen maar hoor langs andere kanalen dat het toch een privatief publieke samenwerking zou zijn..
Iemand met meer charisma vinden die een visie en team beter kan leiden dan jambon lijkt me nu niet echt een moelijke taak...

Tom
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Het staat u de vrij de onzin van VB te geloven. Zolang dit een vrij land is, gaat dat :).
Niets van wat ik hierboven schreef over onderwijs heb ik verzonnen, maar ook daar staat het u vrij te geloven in iets anders.
Het gaat niet over geloof, ik heb de concrete links gepost naar
1° het leerplan Frans
2° de eindterm waarin spelling aan bod komt van Frans.

Ik geef dus bewijzen, jij komt met praatjes af.

heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Ik zie en hoor secundaire scholen het niveau op verzoek te verlagen. Ook dat mag je geloven of niet :).
Ik heb veel contact met secundaire scholen, jij verzint zaken, dat blijkt ook uit het bovenstaande.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Ik sta zelf niet in het onderwijs, maar weet me omringd met heel wat mensen die wat hierboven staat zelf meemaken.
Zolang de overheid de minimumnormen blijft verlagen, kan je niet verwachten dat de uitstroom verbeterd.
Nonsens, want de leerplannen mikken hoger dan de minimumdoelen, en het zijn de leerplannen die in de scholen toegepast worden, maar omdat u maar wat vertelt zonder te begrijpen waarover u spreekt, snapt u dat niet.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 En met wiskunde gaf ik een duidelijk voorbeeld
Met Frans ook, en ik heb direct kunnen bewijzen dat er niets van aan is, ik wacht nog op het tegenbewijs.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 (het staat u vrij te geloven dat ik dat fantaseer :)):
Het voorbeeld van wiskunde heb ik zelf gegeven, maar ook daar klopt uw verhaaltje niet.
Die leraars hebben een leerplan opgesteld, dat is een alternatief voor het leerplan van de koepels.
Die leraars zetten zich dus niet af tegen de overheid, maar tegen de koepels.
Als je natuurlijk niet weet wat de koepels zijn, dan kun je om het even wat vertellen en denken dat je gelijk hebt.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 met de normen van de overheid (zelf verzonnen door de laatste 2 ministers) weet je zeker dat het aantal ingenieurs gaat dalen. Ze krijgen in hun secundair gewoon niet de basis mee die ze aan de universiteit als "gekend" beschouwen.
Bewijs?
Van horen zeggen?
Toon mij toch eens dat die leerplannen achteruit gaan, maar dat kun je niet.
Die leerplannen worden ook niet door de minister uitgevonden.
Zo lang je het systeem niet snapt, ben je gewoon in het ijle aan het praten.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Maar geloof gerust verder dat onze enige grondstof niet in gevaar is.
Zorg eerst eens dat je weet waarover je praat, anders zal het bij een geloof blijven van uw kant.
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36 Het is niet aan de overheid om bank te spelen, noch om bankautomaten aan te bieden.
Het gaat om minimum aantallen eisen van banken.
Als jij vindt dat de Overheid dat niet moet doen, dan moet je dat aan de VLD laten weten, Alexia Bertrand heeft dat geregeld.
Maar het is nu de schuld van VB zeker?

Toegevoegd na 6 minuten 40 seconden:
tom35 schreef: 11 jun 2024, 14:43 Hey Heist,

terechte opmerking maar ik kom ook regelmatig in kontakt met mensen uit het onderwijs en als je dan hoort dat leerkrachten van het middelbaar de opdracht krijgen vd directie om geen studenten te buizen want dat ze geen zin hebben in heel die advocaten miserie tja... wie legt dan de lat lager...
Het klopt dat er vanuit alle kanten van leraars zaken geëist worden, het ligt bijlange na niet aan de minister alleen.
Er zijn de koepels, de netten, ouderverenigingen, belangengroepen, enz.
Wie de structuur van het onderwijs niet kent, kan zich makkelijk allerlei sprookjesverhalen laten aanpraten door politieke partijen als Vooruit of Groen.
Wat men ook vergeet is dat ouders zich niet meer neerleggen bij het oordeel van de leraar.
Vroeger, als een leerkracht een leerling deed zakken, dan kreeg die leerling op de oren van zijn ouders.
Nu is het omgekeerd, en moet die leerkracht gaan bewijzen tegenover die ouders waarom die leerling niet geslaagd is, en die stappen daarvoor vaak naar de rechtbank...
Vandaar dat leraars ook massa's papierwerk krijgen, ze moeten eigenlijk constant bewijzen dat ze goed werk leveren.

Groen wou nog eens hetzelfde doen bij de politieagenten, er werden volgens hen teveel allochtonen gecontroleerd, dus stelde de co-voorzitster van Groen voor dat elke politieagent voor elke controle zou moeten verantwoorden waarom hij die of die fouilleerde / zijn pas vroeg /etc.
Dat is dezelfde zever die de zaken kapot maakt, maar dan bij een ander beroep.
Zeg nu zelf, als jij politieagent bent, en je moet nog eens massa's extra papierwerk invullen, dan ga je minder fouilleren, minder identiteitskaarten controleren, want er volgt een berg papierwerk op.

Zo is het bij leraren ook.
Laatst gewijzigd door boulder 11 jun 2024, 14:56, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 12 keer

In Wallonië heeft men inmiddels de "Bliz" ingezet.
MR en Les Engagés hebben de eerste horde al genomen en dit blijkbaar op alle niveau's.
Het is nu wachten op de Vlamingen om overeen te komen en hun steentje bij te dragen.
De toekomstige informateur is ook al deels voor een voldongen feit gesteld.
Laatst gewijzigd door ivob 11 jun 2024, 14:56, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 15 keer

Directies die de klassenraad de impliciete (dat gaat nooit op papier staan) opdracht geven om "coulant" te zijn met delibereren, teneinde het leerlingenaantal hoog genoeg te houden om hun eigen verloning niet te zien dalen,
is van een ander niveau dan een Vlaamse regering (of minister) die willens en wetens de lat verstard (iedereen dezelfde) en verlaagt (iedereen moet minder kennen/kunnen).
In het ene geval kies je voor een school die dat niet doet, in het andere geval heb je bijna geen andere keuze dan te ondergaan.

@VB speelt bank
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... topin.html
Heus niet elk gehucht dus.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

heist_175 schreef: 11 jun 2024, 14:55 Directies die de klassenraad de impliciete (dat gaat nooit op papier staan) opdracht geven om "coulant" te zijn met delibereren, teneinde het leerlingenaantal hoog genoeg te houden om hun eigen verloning niet te zien dalen,
is van een ander niveau dan een Vlaamse regering (of minister) die willens en wetens de lat verstard (iedereen dezelfde) en verlaagt (iedereen moet minder kennen/kunnen).
In het ene geval kies je voor een school die dat niet doet, in het andere geval heb je bijna geen andere keuze dan te ondergaan.
Opnieuw geef je blijk van niet te weten hoe de zaken in elkaar steken.
Zoals gezegd, het zijn de koepels die de leerplannen maken, meer dan 90% van de scholen volgt het leerplan van de koepels.
Een school kan dan nog wat extra verdiepen ten opzichte van wat de koepels vastleggen.
Je zou toch beter eens bestuderen hoe het onderwijs in elkaar zit, want je vertelt complete nonsens.
Ik zal u een beetje helpen, want je wilt discussiëren, maar je weet er niets over.
Hier vind je alle leerplannen van het katholiek onderwijs.
Zoals gezegd, als je in een katholieke school lesgeeft, ga je gegarandeerd met dat leerplan van start.
De eindtermen zitten daarin vervat, maar zijn maar een basis waarop het leerplan gestoeld is.
https://pro.katholiekonderwijs.vlaander ... eerplannen
heist_175 schreef: 11 jun 2024, 14:55@VB speelt bank
https://www.spaargids.be/sparen/algemee ... topin.html
Heus niet elk gehucht dus.
Waarom sleur je het VB erbij?
Die minimum dienstverlening komt van VLD.
Alweer iets waar je niets van weet, maar toch het hoge woord wilt over voeren...
Laatst gewijzigd door boulder 11 jun 2024, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 11 jun 2024, 14:54 Dat is dezelfde zever die de zaken kapot maakt, maar dan bij een ander beroep.
Zeg nu zelf, als jij politieagent bent, en je moet nog eens massa's extra papierwerk invullen, dan ga je minder fouilleren, minder identiteitskaarten controleren, want er volgt een berg papierwerk op.
Dat is appelen met peren vergelijken.
Het zou er in een democratische rechtstaat nog maar aan moeten ontbreken dat iedere individuele politieagent zonder gegronde reden wie dan ook zou kunnen onderwerpen aan een identiteitscontrole, laat staan fouilleren.
Uiteraard dient men zich controleerbaar te verantwoorden wanneer men ingrijpt op de vrijheid van de burger en dit ongeacht zijn huidskleur.

Waarschijnlijk is dit in een uiterst rechts geleide staat niet meer zo belangrijk en is de individuele vrijheid ondergeschikt aan het staatsapparaat?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Dat is perfect op te lossen met die bodycams. Uiteraard is dan ook te zien hoe vaak ze aan de frituur staan :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

ivob schreef: 11 jun 2024, 14:55 .
MR en Les Engagés hebben de eerste horde al genomen en dit blijkbaar op alle niveau's.
Is dat de snelste Waalse Regering in de geschiedenis?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 11 jun 2024, 15:19 Dat is perfect op te lossen met die bodycams. Uiteraard is dan ook te zien hoe vaak ze aan de frituur staan :)
Het is natuurlijk absurd dat voor elke controle een flik een papier zou moeten invullen.
Dat gebeurt in geen enkel land.
Voer dat in, en wees dan niet verbaasd dat er snel een aanslag volgt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boonpwnz schreef: 11 jun 2024, 15:21 Is dat de snelste Waalse Regering in de geschiedenis?
Het is nog maar stap 1: twee partijen die een meerderheid kunnen vormen en zich aan elkaar vastklinken op elk niveau.
De regeringen zijn nog niet gevormd. Ook de Waalse niet.

Toegevoegd na 53 seconden:
Dizzy schreef: 11 jun 2024, 15:19 Dat is perfect op te lossen met die bodycams. Uiteraard is dan ook te zien hoe vaak ze aan de frituur staan :)
Bodycams werken niet continu en moeten door betrokkene geactiveerd worden.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Moet dat? of enkel dus in de frituur :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 11 jun 2024, 15:30 Het is natuurlijk absurd dat voor elke controle een flik een papier zou moeten invullen.
Dat gebeurt in geen enkel land.
Voer dat in, en wees dan niet verbaasd dat er snel een aanslag volgt.
Hoe het er in andere landen aan toegaat weet ik niet maar elke politieagent/dienstoverste stelt uiteraard per shift een (elektronisch) rapport op van zijn of haar activiteiten waaronder ook de identiteitscontroles en zeker de fouilles op personen.
De identiteitscontroles, met reden, worden overigens telkens per gecontroleerd individu elektronisch opgeslagen en bewaard voor eventuele latere controle. Zowel met betrekking tot gebeurtenissen als de activiteiten van de betrokken ambtenaren.
Het is dus niet moeilijk om op te volgen hoeveel en welke individuele identiteitscontroles een politieambtenaar doet en welke reden hij of zij daarvoor opgaf.
Ook altijd gemakkelijk om NA een incident (zoals een aanslag) te kunnen nagaan wie er rond het tijdstip van de feiten waar gecontroleerd werd. Politieagenten die geen volledig verslag van hun activiteiten bijhouden zijn redelijk nutteloos.

Voor je daar weer over begint te fantaseren, ik denk dat ik als voormalig federaal ambtenaar genoeg politieambtenaren van zowat elke rang en uiteenlopende functies en diensten ken en nabij heb mee samengewerkt om te weten hoe het er aan toe zou moeten gaan.
Je kan ter altijd het WPA eens op nalezen om je verder te informeren.

Terzijde, met personeel van verschillende legereenheden idem wegens persoonlijk mee samengewerkt en aanwezig in eigen familiekring. Met onderwijs op de werkvloer minder persoonlijk contact doch mijn beste vriendin (uiteraard na mijn huidige partner) is een voormalige IGO en is nog steeds op zelfstandige basis actief op dat niveau. Gezien we op regelmatige basis uitvoerige gesprekken voeren ivm problemen in deze materie ben ik er toch ook zijdelings, toch wat betreft de verschillende oorzaken van de problematiek, van op de hoogte. Ik kan hierin Heist dus grotendeels in bijtreden.
Verdere in detail gaan hierover is in dit topic totaal naast de kwestie.

Dat zijn de Belgische verkiezingen 2024 trouwens ook. Die zijn al achter de rug en de uitslag ligt vast.
Men zou dus beter dit topic beëindigen voor men er tegen de volgende verkiezing nog over ligt te palaveren.

Wie zich tijdens de werkuren zit te vervelen of geen vaste werkuren meer heeft en daarover verder wil bomen kan desnoods altijd nog een nieuw topic over de regeringsvorming op ieder niveau opstarten.

Toegevoegd na 5 minuten 47 seconden:
Dizzy schreef: 11 jun 2024, 15:42 Moet dat? of enkel dus in de frituur :)
Nee een bodycam is geen verplichting.
Hij staat tijdens een dienst wel altijd aan maar de opslag is niet geactiveerd. Dus niet in de frituur noch bij andere persoonlijke activiteiten wordt dat opgeslagen. Of de politieambtenaren zouden 30 seconden voor een incident aanwezig moeten zijn geweest in de frituur. Dan wordt dat deel in de frituur wel opgeslagen.
Bodycams zijn er om incidenten vast te leggen en werken zowel in het voordeel van de politieambtenaar als in het voordeel van de betrokkenen. En omgekeerd.
Burgers kunnen trouwens bij een incident (waar ze zelf in betrokken zijn) ook vragen de bodycam van de betrokken politieagent te laten activeren.
Het wettelijk kader daar rond is van kracht sinds januari van dit jaar.
Beide ministers die daarover gingen zijn trouwens, on topic, tijdens de laatste verkiezingen gehonoreerd voor hun prestaties in de nu ontslagnemende regering.

Edit: wie interesse heeft in de details hieromtrent kan zich altijd informeren bij "Team Justitie". De info is vrij beschikbaar.
Laatst gewijzigd door ivob 11 jun 2024, 16:01, in totaal 4 gewijzigd.
Sol Invictus!
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 32 keer

ivob schreef: 11 jun 2024, 15:45 Dat zijn de Belgische verkiezingen 2024 trouwens ook. Die zijn al achter de rug en de uitslag ligt vast.
Men zou dus beter dit topic beëindigen voor men er tegen de volgende verkiezing nog over ligt te palaveren.
Een nieuw topic over
* De opkomst en ondergang van het vlaams onderwijs
* Federale regering
* Gemeenteraads verkiezingen
* Vlaamse regering
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Het staat iedereen vrij - zolang de moderators er akkoord mee gaan - een topic op te starten over wat dan ook.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

De bodycam staat inderdaad niet altijd aan en het is de agent die het kan aanschakelen, dat is dan eenzijdig. Zonder opslag ben je er weinig mee. Het apparaat zou gewoon tijdens de shift aan moeten staan en opslaan. Dat kan in het voordeel van beiden kanten werken.

Met die verslagen is dat hetzelfde, wie maakt dat verslag, juist. De bodycams zijn er net om discussies te vermijden en transparantie te brengen, transparantie moet je niet af zetten. Dit kan trouwens voor meer vertrouwen in de politie zorgen. Wie controleert moet ook te controleren zijn.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer

koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 12:00 4. Vlugge regeringsvorming? Op dit ogenblik lees ik al dat onze Conner het niet ziet zitten om deel uit te maken van een regering met de genaamde 'Jambon'. Bron: Het NIeuwsblad. Dus: de rit zal nog zwaar en hobbelig worden.
En wat als Bartje z'n jokerkaart (VB) trekt?
Er zijn er genoeg in de NVA die dat willen, maar zoals ik eerder vertelde lijkt mij dat het gepruttel voor de achterban is bedoeld.
Dizzy schreef: 11 jun 2024, 10:24Ik ben benieuwd wat BDW gaat proberen om toch geen premier te moeten worden. Hij kan het aan de Walen laten zoals vorige keer en het verpakken als een cadeau aan zij die een meer verbindende persoon wensen.
De Walen willen het ook niet, ze gaan dat postje aan de straatstenen niet verkocht krijgen.
Iemand enig idee hoeveel dat schuift maandelijks? :lol:
Laatst gewijzigd door Petrikske 11 jun 2024, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 11 jun 2024, 17:13 De bodycam staat inderdaad niet altijd aan en het is de agent die het kan aanschakelen, dat is dan eenzijdig. Zonder opslag ben je er weinig mee. Het apparaat zou gewoon tijdens de shift aan moeten staan en opslaan. Dat kan in het voordeel van beiden kanten werken.
Indien aanwezig staat de bodycam altijd aan maar slaat niet op.
Opslaan kan onder bepaalde voorwaarden EN op beslissing van de dragende agent EN op vraag van de tegenpartij.
Dus niet eenzijdig.
Dat er buiten de omschreven voorwaarden tot opname niet altijd wordt opgenomen is nogal logisch wan tje hebt ook nog eens de wet op de privacy. Of zou je graag hebben dat wanneer de politie - om wat voor reden dan ook - de buitenzijde en het interieur van je woning doorlopend staat te filmen?
Wanneer je voorstander bent van een politiedienst die zonder reden 24/7 alles en iedereen zonder reden en/of ongevraagd staat te filmen kan je bij de volgende verkiezingen altijd stemmen op partijen die voorstander zijn van een politiestaat.
Met die verslagen is dat hetzelfde, wie maakt dat verslag, juist.
Deze verslagen worden niet door "juist" opgesteld maar door beëdigde ambtenaren.
Wanneer je er bij voorbaat ervan uit gaat dat deze partijdig zijn en hun verslagen vervalsen zitten we uiteraard verder van huis en niet meer in een democratische staat.
Uiteraard zijn er overal en op elk niveau rotte appels te vinden maar persoonlijk ga ik ervan uit dat - tot het tegendeel bewezen is - iedereen doet wat hij moet doen en volgens de wetten waaraan hij of zij getrouwheid gezworen heeft.
De bodycams zijn er net om discussies te vermijden en transparantie te brengen, transparantie moet je niet af zetten. Dit kan trouwens voor meer vertrouwen in de politie zorgen. Wie controleert moet ook te controleren zijn.
Lees de wetgeving terzake eens grondig door voor je eigen fantasie op hol slaat. :roll:
Er wordt helemaal niets "afgezet" en je kan altijd zelf vragen dat een interventie waarin jezelf betrokken bent - als het al niet voorafgaandelijk geactiveerd werd door betrokken ambtenaren - opgeslagen wordt. Deze wordt dan overigens minstens dertig dagen bewaard, net om controle te kunnen uitoefenen op de omstandigheden van het incident.

Persoonlijk beschouw ik deze discussie als gesloten want ik heb geen zin om het zoveelste volledig off topic welles/nietes spelletje met je te gaan voeren. Dat doe je dan maar met een ander slachtoffer.
Laatst gewijzigd door ivob 11 jun 2024, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer

Dizzy schreef: 11 jun 2024, 17:13De bodycam staat inderdaad niet altijd aan en het is de agent die het kan aanschakelen, dat is dan eenzijdig. Zonder opslag ben je er weinig mee. Het apparaat zou gewoon tijdens de shift aan moeten staan en opslaan. Dat kan in het voordeel van beiden kanten werken.
Geen idee of het hier werkt zoals in de UK -> https://www.met.police.uk/advice/advice ... -are-used/

Een rood knipperend licht op de bodycam ten teken van opname + melding aan de persoon in kwestie dat hij gefilmd word lijkt me gewoon top.
Bepaalde situaties zoals bv het aan de kant zetten van een voertuig noopt tot een automatische opname, lijkt me allemaal niets mis mee.
Iedereen wil op het einde van de dagtaak graag terug naar z'n familie.

Mijn werkgever zal je wel filmen en het een tijdje vastleggen, geen idee hoeveel camera's er in een recente Lijnbus hangen maar ik dacht toch een 5 a 6 stuks (gelede AB)
De bestuurder heeft er zelfs 1 op z'n gezicht gericht, vind ik persoonlijk echt niet kunnen maar ja...wie ben ik, niet content? zoek maar een andere job.

on topic..

Knap van Sophie Wilmès, 543.821 voorkeurstemmen (Europese verkiezingen) daarmee het record brekende van Elio Di Rupo (2004)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 12:00 Wie kan mij uitleggen dat partijen zich beschouwen als overwinnaar terwijl ze X% aan stemmen verloren hebben?
Logisch: ze beschouwen winnen/verliezen niet ifv aanstal stemmen, wel ifv of het cordon sanitair overeind blijft. Was VB incontournable, dan zouden de speeches compleet anders geweest zijn.

Dankzij het cordon is en blijft hun zitje in de macht immers gegarandeerd. Ze zijn dus wel degelijk winnaars, omdat ze (terecht) vergelijken met het andere scenario. Je zag duidelijk hoe gelukkig ze waren dat er dankzij het cordon geen gevolgen zullen zijn voor de electorale afstraffing van hun wanbeleid (die er wel degelijk is) van de laatste 5 jaar. Zoals een werknemer die al jaren enkel slechte evaluaties opeenstapelt en toch uit het niets een promotie krijgt. Enkel Open VLD reageerde zoals het hoort, maar de kans is niet klein dat zij straks ook gewoon weer aan de macht zitten.

Make no mistake: elke partij die boven de kiesdrempel eindigt is winnaar van deze verkiezing. VB krijgt meer dotatie en moet er niets voor doen, wat exact is wat TVG moest bekomen. De rest blijft aan de macht, ook al hebben ze er een potje van gemaakt.

En de allergrootste winnaar van deze verkiezinen? Dat is de particratie. Met stip.
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 12:00Bang afwachten wat het allemaal in de praktijk zal worden. Eén ding is al zeker: bij de grote vermogens zal het geld niet gezocht worden. Dus ...
Uiteraard, want deze verkiezing heeft ook verliezers. De verliezers zijn de 40% en de jongeren. De afbraak van het onderwijs gaat verder, de staatsschuld zal nog meer stijgen, etc. De partijen die het OV en de zorg uitkleden de laatste 5 jaar werden opnieuw beloond in deze verkiezingen. En uiteraard, als de paricratie wint, dan verliest ook de democratie.
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 12:00Finaal: veel poeha om te moeten blijven bij het gezegde: "we dronken een glas en deden een plas ... maar alles werd nog slechter als het al was." Maar bon: dat is ook democratie.
Steeds dezelfden aan de macht, hoe de kiezer ook stemt. Dat heb ik genoeg gezegd in de aanloop van deze verkiezingen. Bijna al deze partijen hebben verloren, en toch zitten ze weer aan de macht. Keer op keer.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: 11 jun 2024, 17:21 En wat als Bartje z'n jokerkaart (VB) trekt?
Er zijn er genoeg in de NVA die dat willen, maar zoals ik eerder vertelde lijkt mij dat het gepruttel voor de achterban is bedoeld.
Kan niet meer denk ik, omdat N-VA op het allerlaatst toch nog een zetel verloren is aan Open VLD. VB en N-VA hebben dan samen 50%, dus geen meerderheid meer.

Dat betekent ook dat VB en N-VA allebei de grootste zijn in zetels in Vlaanderen, en dat VB samen met N-VA het initiatiefrecht heeft. Maar BDW heeft het heel slim gespeeld door meteen de overwinning te claimen (heb dat ook in een analyse gelezen ergens) + het is zo ook snel duidelijk worden dat de inzet van TVG deze verkiezingen helemaal geen verantwoordelijkheid was, dus initiatief nemen zit er zeker niet bij, enkel meer dotatie zonder verantwoordelijkheid. Hij krijgt wat hij wil.

Natuurlijk, het is en blijft allemaal vreemd. N-VA verliest op het allerlaatst een zetel aan Open VLD en dat in plaatsen waar N-VA sterker staat dan Open VLD. Even later wint VB dan de EU-verkiezingen, wetende dat zoveel mensen drie keer dezelfde stem geven, en dat voor mensen die dat niet doen (die dus nadenken) VB de domste stem is voor de EU-lijst. Beide vreemde evoluties die er wel voor zorgen dat VB nog veel meer geld krijgt en nog minder kans op verantwoordelijkheid. Ik heb er maar weinig vertrouwen in dat het allemaal zo correct gebeurd is. Gelukkig voor hen dat er hier geen kritische media is.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 11 jun 2024, 19:19, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

warpozio2 schreef: 11 jun 2024, 15:52 * De opkomst en ondergang van het vlaams onderwijs
Hier vind je ook heel wat informatie uit neutrale bron :

https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/hoe-was-het-op-school/

Toegevoegd na 1 minuut 53 seconden:
tom35 schreef: 11 jun 2024, 14:43 Wat betreft het veto van vooruit op Jambon, goed zo, als het iemand van vooruit of CDenv wordt houden we onze burgemeester uit het vlaams parlement, kan ik alleen maar toejuichen.
Het moet makkelijk zijn iemand anders te vinden.
Demir I, Diependaele I ?
Mogelijkheden genoeg.

Toegevoegd na 4 minuten 22 seconden:
Petrikske schreef: 11 jun 2024, 17:50 Knap van Sophie Wilmès, 543.821 voorkeurstemmen (Europese verkiezingen) daarmee het record brekende van Elio Di Rupo (2004)
Inderdaad, de kiezer kan soms wijze beslissingen nemen.
Debleeker, die als minister van begroting door De Croo voor de bus gegooid werd omdat ze zijn sprookjes niet wou bevestigen, is verkozen, en springt over heel wat andere kandidaten.
Wilmès haalt massa's voorkeurstemmen.
Zij was een interimpremier die zich niet met politieke spelletjes bezig hield.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Provider

CCatalyst schreef: 11 jun 2024, 19:17 wetende dat zoveel mensen drie keer dezelfde stem geven, en dat voor mensen die dat niet doen (die dus nadenken) VB de domste stem is voor de EU-lijst.
Waarop baseer je dat idee? En waaruit leid jij af dat iemand die Europees VB stemt niet nadenkt?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 11 jun 2024, 19:17 wetende dat zoveel mensen drie keer dezelfde stem geven,
Stond dat ook te lezen in je glazen bol waardoor je "weet" hoe andere mensen stemmen?
Er zijn er hier overigens al verschillende die aangegeven hebben per niveau op verschillende partijen gestemd te hebben.
Zelf gaf ik trouwens hier in tempore non suspecto al aan op drie verschillende personen van telkens een verschillende partij te zullen stemmen. En aldus heb ik ook gehandeld.

Wie ben jij trouwens om een oordeel te vellen op welke manier mensen al dan niet hun stem verdelen over de verschillende niveau's van de kiesverrichtingen? :roll:

Sommige mensen vertoen trouwens een nog een ander stemgedrag. Bv. per niveau telkens stemmen op de eerste partij op die lijst en daarvan telkens het eerste bolletje aanvinken. :angel:
Hun beweegredenen zijn me onbekend. Geen interesse? Er zo vlug mogelijk vanaf willen zijn? Geen kennis hoe het systeem werkt? Toeval?, .......
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

ivob schreef: 11 jun 2024, 17:44 Indien aanwezig staat de bodycam altijd aan maar slaat niet op.
Opslaan kan onder bepaalde voorwaarden EN op beslissing van de dragende agent EN op vraag van de tegenpartij.
Dus niet eenzijdig.
Dat er buiten de omschreven voorwaarden tot opname niet altijd wordt opgenomen is nogal logisch wan tje hebt ook nog eens de wet op de privacy. Of zou je graag hebben dat wanneer de politie - om wat voor reden dan ook - de buitenzijde en het interieur van je woning doorlopend staat te filmen?
Wanneer je voorstander bent van een politiedienst die zonder reden 24/7 alles en iedereen zonder reden en/of ongevraagd staat te filmen kan je bij de volgende verkiezingen altijd stemmen op partijen die voorstander zijn van een politiestaat.
Merci voor de uitleg maar deze procedure vraagt toch om problemen. De agent kan altijd oordelen dat hij geen opslag wil en "vergeten" de tegenpartij erom te vragen. Dat vragen is ook niet altijd mogelijk in de praktijk. Kortom een onwerkbare procedure die soms zal leiden tot geen beelden of het omgekeerde van waarvoor die dingen zouden moeten dienen.

Het lijkt mij logisch dat de bodycam vooral ingezet wordt bij vermoeden van problemen zoals bij interventies/controles. Niet zomaar tijdens het over straat wandelen of een gewoon bezoek, wel bij huiszoeking of inval.

Waarom altijd die harde repliek? Dat ik geen voorstander ben van een politiestaat weet je immers al lang. Het is niet omdat ik kritisch ben tegenover een procedure die vaak onvoldoende werkt dat ik ineens een politiestaat zou wensen of geen privacy wil.
Deze verslagen worden niet door "juist" opgesteld maar door beëdigde ambtenaren.
Wanneer je er bij voorbaat ervan uit gaat dat deze partijdig zijn en hun verslagen vervalsen zitten we uiteraard verder van huis en niet meer in een democratische staat.
Uiteraard zijn er overal en op elk niveau rotte appels te vinden maar persoonlijk ga ik ervan uit dat - tot het tegendeel bewezen is - iedereen doet wat hij moet doen en volgens de wetten waaraan hij of zij getrouwheid gezworen heeft.
Dat is helaas inderdaad een probleem. Woorden zijn erg belangrijk en hoe men iets registreert is van groot belang achteraf. Die beëdigde ambtenaar is dus de politie met een andere naam. Je gaat direct al naar harde termen als vervalsen maar gewoon iets minder hard formuleren geeft vaak al een ander beeld net zoals jij hier mijn woorden steevast extremer voorstelt dan ze bedoeld zijn. Mocht jij een verslag opmaken van mijn meningen hier dan zou ik er inderdaad bedenkingen bij hebben om exact dezelfde redenen :lol:
Lees de wetgeving terzake eens grondig door voor je eigen fantasie op hol slaat. :roll:
Er wordt helemaal niets "afgezet" en je kan altijd zelf vragen dat een interventie waarin jezelf betrokken bent - als het al niet voorafgaandelijk geactiveerd werd door betrokken ambtenaren - opgeslagen wordt. Deze wordt dan overigens minstens dertig dagen bewaard, net om controle te kunnen uitoefenen op de omstandigheden van het incident.
Dat is het probleem, niemand kent die procedures zo goed als de politie en zelf maken ze ook nog fouten. De procedure bevat zoals hierboven al gezegd nog enkele gaten. Moest het zo goed werken waar er minder gevallen met ontbrekende beelden of onbruikbare beelden of verloren beelden.

Ik heb niets tegen de politie noch wil ik hen van dingen beschuldigen maar zoals je zelf zegt zijn er helaas overal rotte appels en ik vind dat de procedure deze nog teveel laat doen. De beelden zijn voor mij belangrijk om discussies te beslechten, ook in het voordeel van de politie en ze kunnen het imago van de politie net versterken door betere transparantie.

@topic: Ik denk dat BDW zelf niet zo happig is om Jan Hesp nog een tweede ronde te geven. Hij was niet zo positief over het afgewerkt traject om het nog vriendelijk te houden. Jambon is ook al op leeftijd en hij kan het jobje zo aan een ander geven. Maar wie? De kandidaten die geschikt zijn zijn niet dik gezaaid. Francken verloor 50.000 stemmen, Demir is niet kalm genoeg en Weyts krijgt alles naar de kl*ten. Homans zal de bar van het parlement open houden en wil die job niet meer afgeven en Bracke is al met illegaal pensioen.
Laatst gewijzigd door Dizzy 11 jun 2024, 20:17, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 11 jun 2024, 20:02 @topic: Ik denk dat BDW zelf niet zo happig is om Jan Hesp nog een tweede ronde te geven. Hij was niet zo positief over het afgewerkt traject om het nog vriendelijk te houden. Jambon is ook al op leeftijd en hij kan het jobje zo aan een ander geven. Maar wie? De kandidaten die geschikt zijn zijn niet dik gezaaid. Francken verloor 50.000 stemmen, Demir is niet kalm genoeg en Weyts krijgt alles naar de kl*ten. Homans zal de bar van het parlement open houden en wil die job niet meer afgeven en Bracke is al met illegaal pensioen.
Een potje schelden is natuurlijk makkelijk, Matthias Diependaele lijkt mij een perfecte kandidaat hiervoor.
Zuhal Demir als men een vrouw wil voor de functie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

woutervh schreef: 11 jun 2024, 19:34 Waarop baseer je dat idee? En waaruit leid jij af dat iemand die Europees VB stemt niet nadenkt?
Idee: niet op 3 dezelfde lijsten stemmen vereist al zeker engagement, wat bij de meesten ontbreekt.

Niet nadenken: de EU-fractie waar VB inzit wordt net zoals hier uitgesloten van de macht, maar dat is ook gemakkelijk, want die fractie is extreem klein. Ongeveer de grootte van Open VLD hier. Het enige wat je doet met een EU-stem voor VB is dus een VB'er halve miljonair maken.

Dat je op VB stemt op de EU-lijst uit anti-EU overwegingen begrijp ik, maar dan had je ook op VB gestemd nationaal, maar blijkbaar is dat niet gebeurd.

De enige verklaring is dat het de jongeren zijn. Ik zie anders niet in waarom N-VA op de EU-lijst sterk verliest maar nationaal wel nog wint.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 11 jun 2024, 20:02 @topic: Ik denk dat BDW zelf niet zo happig is om Jan Hesp nog een tweede ronde te geven. Hij was niet zo positief over het afgewerkt traject om het nog vriendelijk te houden. Jambon is ook al op leeftijd en hij kan het jobje zo aan een ander geven. Maar wie? De kandidaten die geschikt zijn zijn niet dik gezaaid. Francken verloor 50.000 stemmen, Demir is niet kalm genoeg en Weyts krijgt alles naar de kl*ten. Homans zal de bar van het parlement open houden en wil die job niet meer afgeven en Bracke is al met illegaal pensioen.
En hiervoor heeft 1/3 van Vlaanderen gekozen ... ? :beerchug:

En dat Homans de bar van het parlement zal mogen open houden. Ben - al dan niet gekleed - zal ook wel geïnteresseerd zijn. Misschien is hij nog aan het twijfelen over de plaats die zijn voorkeur zal genieten. Voor of achter den toog?

Daarstraks G.-L. Bouchez gehoord op VRT. Kreeg soms het vage gevoel dat 'Vlaanderen' goed moet opletten dat het niet achterop hinkt. MR en 'Les Engagés" hebben mekaar blijbkaar wel gevonden.

In Vlaanderen moet het gebakkelei nog beginnen ... Ik zie alvast 'Vooruit' nog niet landen met 'centrum rechts' en vice versa.

En De Croo: hij heeft al gekozen voor de vlucht vooruit, richting Europa. Een land in de afgrond rijden, flagrant gebuisd worden en dan ... naar Europa met een nog vetter loon. Il faut le faire !

De Gucht heeft - weliswaar te laat maar beter laat dan nooit - de juiste keue gemaakt. Dit is m.i. tot nu toe het enige positieve van de hudiige uitslag.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 20:31 En De Croo: hij heeft al gekozen voor de vlucht vooruit, richting Europa. Een land in de afgrond rijden, flagrant gebuisd worden en dan ... naar Europa met een nog vetter loon. Il faut le faire !
Ook al is hij niet eens Europees verkozen, maar wat maakt het uit? Doen ze allemaal. Voorgangers deden dat ook. Er zijn geen verliezers in de politiek.

De verliezers van deze verkiezingen zijn de 40%, de jongeren, het onderwijs, de staatsschuld.
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 20:31De Gucht heeft - weliswaar te laat maar beter laat dan nooit - de juiste keue gemaakt. Dit is m.i. tot nu toe het enige positieve van de hudiige uitslag.
No worries - die krijgt ook nog wel een zachte landing ergens.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 11 jun 2024, 20:48, in totaal 1 gewijzigd.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bouchez spreekt al over rationalisatie: minder grote kabinetten, minder minsters, meer efficiëntie ...

In Vlaanderen én federaal zal dit ongetwijfeld ook wel gebeuren zeker?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 20:48 Bouchez spreekt al over rationalisatie: minder grote kabinetten, minder minsters, meer efficiëntie ...
Vel duur verkopen he. In de coalitievorming kan hij dan "toegeven" op minder grote kabinetten, als een andere partij dan ook toegiftes maakt.
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 20:48In Vlaanderen én federaal zal dit ongetwijfeld ook wel gebeuren zeker?
Niet naïef zijn. De partijen die steeds grotere kabinetten, meer ministers, en minder efficiëntie gerealiseerd hebben de laatste 5 jaar hebben deze verkiezingen gewonnen. De Vlaamse kiezer heeft ze beloond daarvoor. Waarom zouden ze dat dan veranderen?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 20:48 Bouchez spreekt al over rationalisatie: minder grote kabinetten, minder minsters, meer efficiëntie ...

In Vlaanderen én federaal zal dit ongetwijfeld ook wel gebeuren zeker?
Lijkt mij een mooie zaak.
Ik vind nog altijd dat een federale regering beperkt moet zijn qua aantal leden (een Vlaamse ook, overigens), en dat dat best op voorhand mag vastleggen.
Bijv. 10 leden federaal maximum, los van het aantal partijen waarmee men ze vormt.
7 Vlaams.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 11 jun 2024, 20:52 Niet naïef zijn. De partijen die steeds grotere kabinetten, meer ministers, en minder efficiëntie gerealiseerd hebben de laatste 5 jaar hebben deze verkiezingen gewonnen. De Vlaamse kiezer heeft ze beloond daarvoor. Waarom zouden ze dat dan veranderen?
'k Weet het CCatalyst. Mijn reactie was dan ook louter cynisch bedoeld ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Ondertussen in Brussel...

worden het recht om dieren nodeloos te kunnen laten afzien en antisemitische voorstellen breekpunten in de formatie.

Totaal. Andere. Wereld. En dan werd er in deze topic verwezen naar ranzigheid en "nazisme" bij VB...

Open VLD en PS, beiden zeiden ze gisteren dat ze naar de oppositie gingen, hebben er ook al laten weten dat ze nu toch wel geinteresseerd zijn om de macht te houden. Ze zijn tenslotte geen verliezers van de verkiezingen, de burgers zijn de verliezers. Open VLD is wel niet pro dieren laten afzien, maar als ze de macht kan krijgen door daarop toe te geven zal ze het niet laten.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Dubbel post. Excuus.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 11 jun 2024, 21:19, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef: 11 jun 2024, 21:02 Ondertussen in Brussel...

worden het recht om dieren nodeloos te kunnen laten afzien en antisemitische voorstellen breekpunten in de formatie.

Totaal. Andere. Wereld. En dan werd er in deze topic verwezen naar ranzigheid en "nazisme" bij VB...

Open VLD en PS, beiden zeiden ze gisteren dat ze naar de oppositie gingen, hebben er ook al laten weten dat ze nu toch wel geinteresseerd zijn om de macht te houden. Ze zijn tenslotte geen verliezers van de verkiezingen, de burgers zijn de verliezers. Open VLD is wel niet pro dieren laten afzien, maar als ze de macht kan krijgen door daarop toe te geven zal ze het niet laten.
Ja, Guy D'Haeseleer wordt verweten dat hij een populist is omdat hij zo dicht bij zijn kiezers staat, hier heet het in de framing dat hij een groot netwerk heeft...
De man vindt ook dat religie in de politiek moet zitten.
Scheiding van kerk en staat vindt hij geen goed idee...
Zo zie je maar dat islam een gevaar is voor de democratie, en die zitten niet in een cordon.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Klopt, in 'De Afspraak' ben ik nu met belangstelling die thriller aan het bekijken. En de horror wordt alleen maar erger: Fouhad Ahidar poneert dat het inacceptabel is voor hem dat vrouwen scheiden. Hij heeft wel een groot succes geboekt; evolueren we terug einde scheiding religie en staat?

Aan de grote voorstanders van vrijheid en democratie hier op dit forum: wat vinden jullie hiervan?
Is het in dit Vlaanderen dat jullie willen/wilden wakker worden?

Verder nog één bedenking: NVA en MR gaan een blauw programma uitvoeren. VLD gaat naar de oppositie om ... oppositie te voeren tegen de uitvoering van hun eigen programma?

Moet er nog zand zijn?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 11 jun 2024, 21:20, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat MR en Les Engagés overigens zo snel akkoord gaan, lijkt mij erop te wijzen dat zij wel degelijk een voorakkoord hadden.

Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 21:18 Klopt, in 'De Afspraak' ben ik nu met belangstelling die thriller aan het bekijken. En de horror wordt alleen maar erger: Fouhad Ahidar poneert dat het inacceptabel is voor hem dat vrouwen scheiden. Hij heeft wel een groot succes geboekt;
Diezelfde die anders altijd fulmineren tegen het VB, vrouwenrechten, homorechten, alles was zogezegd in gevaar, maar die ga je nu niet horen.
Moslims zijn hun troetels, en die staan boven elke kritiek.
Die gaan zwijgen.
Zo kennen we ze.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 11 jun 2024, 21:15 Zo zie je maar dat islam een gevaar is voor de democratie, en die zitten niet in een cordon.
Het toont opnieuw aan, voor zover nog nodig, dat het cordon niet dient om extremismen buiten te houden, maar alleen om de macht altijd binnen dezelfde handen te houden, hoe de kiezer ook stemt. En dat is nu ook weer goed gelukt, de macht blijft in dezelfde handen, ook al is de uitslag heel anders dan die van 2019. Merk op dat VB ook geen slachtoffer is, zij ziet haar dotatie flink omhoog gaan, zonder er iets voor te moeten doen, en zal in Europa nog wat meer halve miljonairs krijgen. Iedereen krijgt wat ie wil.

Ik denk echt dat er geen enkel eerstewereldland is waar politici, en vooral partijen, het beter hebben dan bij ons. Uiteraard dankzij een zeer sterke particratie die de democratie vervangen heeft. Er zijn natuurlijk wel nog enkele derdewereldlanden in Afrika en Latijns-Amerika waar politici even goed of nog beter af zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

boulder schreef: 11 jun 2024, 21:21 Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
koenraaddeconinck schreef: 11 jun 2024, 21:18 Klopt, in 'De Afspraak' ben ik nu met belangstelling die thriller aan het bekijken. En de horror wordt alleen maar erger: Fouhad Ahidar poneert dat het inacceptabel is voor hem dat vrouwen scheiden. Hij heeft wel een groot succes geboekt;
Diezelfde die anders altijd fulmineren tegen het VB, vrouwenrechten, homorechten, alles was zogezegd in gevaar, maar die ga je nu niet horen.
Moslims zijn hun troetels, en die staan boven elke kritiek.
Die gaan zwijgen.
Zo kennen we ze.
Wel neen, bij deze aan allen de expliciete oproep / vraag om hier hun gedacht eens over te poneren. Zelfs Ivan De Vadder en Phara De Aguire konden hun oren niet geloven.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”