heist_175 schreef: 11 jun 2024, 13:36
Het staat u de vrij de onzin van VB te geloven. Zolang dit een vrij land is, gaat dat

.
Niets van wat ik hierboven schreef over onderwijs heb ik verzonnen, maar ook daar staat het u vrij te geloven in iets anders.
Het gaat niet over geloof, ik heb de concrete links gepost naar
1° het leerplan Frans
2° de eindterm waarin spelling aan bod komt van Frans.
Ik geef dus bewijzen, jij komt met praatjes af.
Ik zie en hoor secundaire scholen het niveau op verzoek te verlagen. Ook dat mag je geloven of niet

.
Ik heb veel contact met secundaire scholen, jij verzint zaken, dat blijkt ook uit het bovenstaande.
Ik sta zelf niet in het onderwijs, maar weet me omringd met heel wat mensen die wat hierboven staat zelf meemaken.
Zolang de overheid de minimumnormen blijft verlagen, kan je niet verwachten dat de uitstroom verbeter
d.
Nonsens, want de leerplannen mikken hoger dan de minimumdoelen, en het zijn de leerplannen die in de scholen toegepast worden, maar omdat u maar wat vertelt zonder te begrijpen waarover u spreekt, snapt u dat niet.
En met wiskunde gaf ik een duidelijk voorbeeld
Met Frans ook, en ik heb direct kunnen bewijzen dat er niets van aan is, ik wacht nog op het tegenbewijs.
(het staat u vrij te geloven dat ik dat fantaseer

):
Het voorbeeld van wiskunde heb ik zelf gegeven, maar ook daar klopt uw verhaaltje niet.
Die leraars hebben een
leerplan opgesteld, dat is een alternatief voor het
leerplan van de
koepels.
Die leraars zetten zich dus niet af tegen de overheid, maar tegen de koepels.
Als je natuurlijk niet weet wat de koepels zijn, dan kun je om het even wat vertellen en denken dat je gelijk hebt.
met de normen van de overheid (zelf verzonnen door de laatste 2 ministers) weet je zeker dat het aantal ingenieurs gaat dalen. Ze krijgen in hun secundair gewoon niet de basis mee die ze aan de universiteit als "gekend" beschouwen.
Bewijs?
Van horen zeggen?
Toon mij toch eens dat die leerplannen achteruit gaan, maar dat kun je niet.
Die leerplannen worden ook niet door de minister uitgevonden.
Zo lang je het systeem niet snapt, ben je gewoon in het ijle aan het praten.
Maar geloof gerust verder dat onze enige grondstof niet in gevaar is.
Zorg eerst eens dat je weet waarover je praat, anders zal het bij een geloof blijven van uw kant.
Het is niet aan de overheid om bank te spelen, noch om bankautomaten aan te bieden.
Het gaat om minimum aantallen eisen van banken.
Als jij vindt dat de Overheid dat niet moet doen, dan moet je dat aan de VLD laten weten, Alexia Bertrand heeft dat geregeld.
Maar het is nu de schuld van VB zeker?
Toegevoegd na 6 minuten 40 seconden:
tom35 schreef: 11 jun 2024, 14:43
Hey Heist,
terechte opmerking maar ik kom ook regelmatig in kontakt met mensen uit het onderwijs en als je dan hoort dat leerkrachten van het middelbaar de opdracht krijgen vd directie om geen studenten te buizen want dat ze geen zin hebben in heel die advocaten miserie tja... wie legt dan de lat lager...
Het klopt dat er vanuit alle kanten van leraars zaken geëist worden, het ligt bijlange na niet aan de minister alleen.
Er zijn de koepels, de netten, ouderverenigingen, belangengroepen, enz.
Wie de structuur van het onderwijs niet kent, kan zich makkelijk allerlei sprookjesverhalen laten aanpraten door politieke partijen als Vooruit of Groen.
Wat men ook vergeet is dat ouders zich niet meer neerleggen bij het oordeel van de leraar.
Vroeger, als een leerkracht een leerling deed zakken, dan kreeg die leerling op de oren van zijn ouders.
Nu is het omgekeerd, en moet die leerkracht gaan bewijzen tegenover die ouders waarom die leerling niet geslaagd is, en die stappen daarvoor vaak naar de rechtbank...
Vandaar dat leraars ook massa's papierwerk krijgen, ze moeten eigenlijk constant bewijzen dat ze goed werk leveren.
Groen wou nog eens hetzelfde doen bij de politieagenten, er werden volgens hen teveel allochtonen gecontroleerd, dus stelde de co-voorzitster van Groen voor dat elke politieagent voor elke controle zou moeten verantwoorden waarom hij die of die fouilleerde / zijn pas vroeg /etc.
Dat is dezelfde zever die de zaken kapot maakt, maar dan bij een ander beroep.
Zeg nu zelf, als jij politieagent bent, en je moet nog eens massa's extra papierwerk invullen, dan ga je minder fouilleren, minder identiteitskaarten controleren, want er volgt een berg papierwerk op.
Zo is het bij leraren ook.