onmogelijk om poort forwarding op te stellen

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Napalm Death
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Beste iederen

(eerst en vooral, ik ben franstalig, maar ik zal mijn probleem via een NL forum proberen op te lossen)

Ik moet voor een paar programma's (Azureus, plex, mycloud...) een aantal poorten open laten, nl. de 52000 die heel belangrijk is.
In de geavanceerde instellingen, heb ik de IP-adressen van mijn laptop toegevoegd (die van mijn wifi verbinding, & die van mijn kabel-verbinding), ik heb geprobeerd enkel met TCP, enkel met UDP, en ook met BEIDE... Ik heb ook geprobeerd met enkel de 52000 poort, ook met een range van 49999 tot 52000... UPnP staat actief. Firewall van telenet in de instellingen is actief. Ik heb de windows firewall gedesactiveerd... Maar dat werkt totaal niet.
Ik scan de poorten & ik zie dat ze allemaal gesloten zijn (onmogelijk, omdat ik niet zou kunnen surfen, Playstation spelen...).

15 dagen geleden werkte alles. 7 dagen geleden was mijn modem veranderd maar het heeft dit probleem niet verholpen.

Ik heb de nieuwe cbn CH7465LG modem, de kabel gaat van de modem naar en TP-Link switch tot mijn PC. Ik gebruik een wifi usb sleutel. .. Anders heb ik geen specifiek installatie.

Goed om te weten, als ik niet in mijn lokaal netwerk ben & ik probeer een verbinding met een lokaal aplicatie te doen (bv azureus remote, plex remote, myclould app), krijg ik een foutmelding die zegt dat het netwerk niet beschikbaar is. IK heb geprobeerd met een andere laptop & ik heb het zelfde probleem)

Doe ik iets verkeerd? Ik heb nochtans niets veranderd in mijn instellingen die hebben perfekt gewerkt vanaf Maart 2015 to 15 dagen geleden...

alvast bedankt & mijn excuses als ik fouten gemaakt heb
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Napalm Death schreef:In de geavanceerde instellingen, heb ik de IP-adressen van mijn laptop toegevoegd (die van mijn wifi verbinding, & die van mijn kabel-verbinding)
Een port forward kan je slechts naar één IP-adres doen... je kan dus niet naar je WIFI en UTP verbinding van je laptop dezelfde forward doen !
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

En bovendien moet je rekening houden met de richting van je forward. Forwarden doe je op de destination poort.

Van binnen naar buiten zou bij een standaard setup eigenlijk alles doorgelaten moeten worden.
Van buiten naar binnen wil je standaard niets, behalve evt. je forward.

Met upnp - en als de applicaties dat ook ondersteunen - zou je eigenlijk niets moeten doen. Upnp situeert zich dus op de router.
Napalm Death
Starter
Starter

bedankt...

Zonder reden, nu werkt Mycloud App van buiten de LAN, en nu kan azureus binnenkomende verbindingen vinden.

Maar het is onmogelijk om remote access te configureren voor azureus of Plex.
Ik heb geprobeerd :
- zonder de port forwarding, enkel met UPnP actief
- zonder de firewall van windows en met firewall van telenet. Ik heb ook omgekeerd geprobeerd.
- ik heb geprobeerd vanaf een andere laptop, zelfde probleem.

oorzaak is zeker op mijn router maar ik weet niet waar... indien jullie logs of screenshots willen, gewoon vragen hé ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Napalm Death schreef:oorzaak is zeker op mijn router maar ik weet niet waar...
Wat bedoel je met "mijn router"... deze van Telenet of heb je zelf ook nog een router staan ?
Napalm Death
Starter
Starter

Deze van Telenet, de nieuwe witte.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Besef wel dat aanpassingen via MijnTelenet niet steeds onmiddellijk gebeuren... geef het dus wat tijd.

Port forwarding moet normaal netjes werken... doet het dat na een dag nog niet kan je altijd eens informeren bij TN.
Napalm Death
Starter
Starter

Probleem blijft zonder oplossing momenteel...
Ik denk aan mijn eigen router te kopen. Ik heb problemen met 2 PC's, mijn cloud en mijn 2 betalende remote access dat ik dagelijk gebruik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Napalm Death schreef:Probleem blijft zonder oplossing momenteel...
Heb je hierover nog contact gehad met Telenet ?
Napalm Death
Starter
Starter

beste

Ik zal probeeren uit te leggen :
1/ bezoek van repair technieker = niet opgelost
2/ bezoek van netwerk technieker = niet opgelost. Oplossing van de technieker = PC op DMZ zetten. dat lijkt echt "unsafe".
3/ Ik heb mij laptop geprobeerd vanaf een SFR (Frankrijk) verbinding = alles werkt
4/ ik heb geprobberd met een Belgacom verbinding op werk = alles werkt perfekt
5/ ik heb geprobeerd vanaf een Telenet verbinding in een winkel = HET WERKT NIET

Samenvatting :
=> op mijn thuis netwerk : Plex/Vuze remote pairing werkt niet, geen torrent upload mogelijk, geen toegang via de TCP/UDP poorten
Firewall windows actief (uitzonderingen geconfigureerd), UPnP actief, geen Port forwarfing (ik heb geprobeerd met/zonder PF & met/zonder UPnP)
=> op andere netwerken : alles werkt perfekt zonder iets te veranderen

Ik weet absoluut niet wat te doen. Ik wil niet van internet provider veranderen maar ik heb blijkbar geen keuze...
Hakki
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 28 keer

Napalm Death schreef:Deze van Telenet, de nieuwe witte.
Zelfde problemen hier, ook allemaal begonnen nadat de vorige router defect gign en evrvangen werd door een witte.
h0us3cat
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 6 keer

Napalm Death schreef:beste

Ik zal probeeren uit te leggen :
1/ bezoek van repair technieker = niet opgelost
2/ bezoek van netwerk technieker = niet opgelost. Oplossing van de technieker = PC op DMZ zetten. dat lijkt echt "unsafe".
3/ Ik heb mij laptop geprobeerd vanaf een SFR (Frankrijk) verbinding = alles werkt
4/ ik heb geprobberd met een Belgacom verbinding op werk = alles werkt perfekt
5/ ik heb geprobeerd vanaf een Telenet verbinding in een winkel = HET WERKT NIET

Samenvatting :
=> op mijn thuis netwerk : Plex/Vuze remote pairing werkt niet, geen torrent upload mogelijk, geen toegang via de TCP/UDP poorten
Firewall windows actief (uitzonderingen geconfigureerd), UPnP actief, geen Port forwarfing (ik heb geprobeerd met/zonder PF & met/zonder UPnP)
=> op andere netwerken : alles werkt perfekt zonder iets te veranderen

Ik weet absoluut niet wat te doen. Ik wil niet van internet provider veranderen maar ik heb blijkbar geen keuze...
Die bucht router van tn door het raam gooien en gaan voor een emta modem + eigen apparatuur na deze modem.
Napalm Death
Starter
Starter

Als ik een andere modem koop, hoe kan ik het verbinden zonder mijn TV/vaste lijn te verliezen?
en ben ik zeker dat het probleem zal opgelost worden? Kan het probleem niet op de backbone van telenet zijn?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Napalm Death schreef:Als ik een andere modem koop, hoe kan ik het verbinden zonder mijn TV/vaste lijn te verliezen?
Je kan geen andere modem "kopen" bij TN.

In het beste geval kan je vragen de modem-router (AIO/HGW) te vervangen door een modem-only (en zelf een router plaatsen - maar waarom zou je als je dat allemaal al hebt).
Napalm Death schreef:Kan het probleem niet op de backbone van telenet zijn?
Ik heb nogal gelezen dat mensen dergelijke problemen hadden en dat de backend van TN in de knoop zat... het is dus een kwestie van iemand bij TN wakker te krijgen om dit eens allemaal te resetten. Misschien is het vervelend dat het aansleept voor jou, maar blijf TN lastig vallen dat het niet werkt (Twitter is bijzonder effectief).

Geef je aanpassingen trouwens ook de tijd... voor je aanpassing via Mijn Telenet ook effectief op je modem is terecht gekomen kan even duren (begin dus ondertussen niet als een gek het weeral te veranderen omdat je denkt dat het niet werkt).
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider

Napalm Death schreef:Als ik een andere modem koop, hoe kan ik het verbinden zonder mijn TV/vaste lijn te verliezen?
en ben ik zeker dat het probleem zal opgelost worden? Kan het probleem niet op de backbone van telenet zijn?
Je bedoelt een eigen router kopen en achter de Telenet modem aansluiten? Er zijn 2 mogelijkheden:
  1. Ofwel vraag je aan Telenet een modemswap, en kies je voor de "modem-only". Er zijn geen gevolgen voor telefoon en TV. Je moet dan wel een switch plaatsen tussen de Telenet modem en jouw router, waarop je de TV decoder moet aansluiten.
  2. Ofwel laat je de huidige HGW staan, en sluit je daar je eigen router aan. Telefoon en decoders blijven aangesloten op de Telenet HGW, jouw laptop op de eigen router.
    In dit geval moet je de eigen router in "DMZ" zetten (via Mijn Telenet), zodat "alle" poorten openstaan naar jouw eigen router.
Maar als het probleem zich op de backbone van Telenet bevindt, zal dat ook geen oplossing zijn van jouw probleem.

Probeer eens (tijdelijk) jouw laptop in DMZ te zetten op de HGW (via "Mijn Telenet")? Als het dan werkt, dan kan optie (2) hierboven een oplossing zijn?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Napalm Death
Starter
Starter

Laptop op DMZ werkt bijna perfect (alles werkt behalve Plex remote, zonder reden).
Zal het geen "double-NAT" zijn? Indien wel, zal het een probleem zijn om mijn videos via Azureus te uploaden/seeden?

bovendien kan ik niet begrijpen dat Plex werkt nooit, ook niet als de laptop op DMZ is.
dovo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 39 keer

Ik had hetzelfde probleem.

Toen bij ons bedrijf Telenet de HGW naar EMTA modem kwam veranderen moest hij een verklaring hebben waarom we EMTA nodig hadden.
Ik zij: omdat vaak dingen als port-forwarding en settings met betrekking tot het wifi netwerk niet werken.
Hij geloofde dit niet, en bleef mij tegenspreken dat die dingen fantastisch werken. Dan gaf ik hem aan dat we thuis exact hetzelfde probleem hebben.
Uiteindelijk hem zover gekregen om het te mogen aantonen, en inderdaat de settings worden niet naar de modem gepushed vanuit mijn telenet of hun intern management netwerk (url was iets van *.prd.telenet.be).
Nadat hij gebeld had met een andere technieker kon hij bevestigen dat ze van het probleem afweten, enkel dat het niet erkend wordt als echt probleem aangezien het zich enkel voordoet als je snel achter elkaar settings in mijn telenet aanpast.

Oplossing: modem volledig laten resetten, duurt een 5 minuten en dan werkt het terug. Ik weet niet of je dat kan via mijn telenet, maar ze kunnen het zeker van bij hun. Vraag achter een full modem reset. Je moet ook 30 à 60 sec wachten tussen iedere wijziging op mijn telenet alvorens opnieuw de pagina te laden/iets aan te passen of de boel loopt weer vast.

EDIT: Dubbele router kan problemen met nat hairpin veroorzaken, dus dat vanuit je lokaal netwerk geen toegang hebt. Persoonlijk raad ik dubbele nat altijd af als het anders kan.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 40 keer

Hmmm ik ben toch heel blij met mijn modem only. Veel moeite gekost om hem te krijgen ....
Reden dat ik niet naar mobistar ga is dan ook mijn modem only.
Napalm Death
Starter
Starter

Denken jullie dat een verandering of reset van modem zal een verandering maken?
Ik had het probleem met het oude zwarte modem & met het nieuwe witte modem.
dovo
Plus Member
Plus Member

Napalm Death schreef:Denken jullie dat een verandering of reset van modem zal een verandering maken?
Ik had het probleem met het oude zwarte modem & met het nieuwe witte modem.
Een reset werkt en is volgens een van de hoofdtechniekers bij Telenet de oplossing. Support van Telenet zal dit niet toegeven, omdat dit niet in hun support flowchart staat, maar als je het laat escaleren kom je 'reset' te horen.
Ik heb het probleem zowel bij de witte als de zwarte modem, en een reset werkt echt.
Napalm Death
Starter
Starter

hoe doe ik een reset van de modem?
via mijn telenet?
dovo
Plus Member
Plus Member

Mijn Telenet > mijn internet > draadloze instellingen > instellingen > modem > terug naar standaard instellingen.
Als dat niet werkt, bel dan met support, ze kunnen het zeker van bij hun doen (zo is het bij mij gebeurd).
Er zit ook een reset pin op de modem, maar ik weet niet of die dan nog zijn firmware kan binnenhalen als je die gebruikt. Eigen risisco
Napalm Death
Starter
Starter

na de reset moet ik iets doen? Zal ik de origineel wachtwoord moeten gebruiken?
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

ik veronderstel dat, om de melding "poort is gesloten" te verwijderen, portforwarding moet ingesteld worden, in mijn.telenet? alleen lukt dat niet, de melding blijft. Vraag is welk lokaal ip adres ze bij telenet nu nodig hebben? is dat het ip adres van de lokale pc waarop het programma draait, of is het de telenet router zelf, heb beide ip's reeds geprobeerd maar poort blijft gesloten. Zelfs bij de firewall settings onder osx heb ik het prgr toegevoegd
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-11-02 om 03.09.38.png
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

bartman schreef:Vraag is welk lokaal ip adres ze bij telenet nu nodig hebben?
Het adres naar waar je wil forwarden... maw. het adres van het toestel waarop die torrent client staat.
bartman schreef:heb beide ip's reeds geprobeerd maar poort blijft gesloten. Zelfs bij de firewall settings onder osx heb ik het prgr toegevoegd
Ik hoop dat je telkens een kwartiertje wacht en niet als een gek in Mijn Telenet dingen aanpast want dan gaat het vaak fout.

Je zet trouwens best de twee eerste vinkjes uit... anders heb je telkens een andere poort (en zou je dus je portforward telkens moeten aanpassen) welke je PC tracht open te zetten (beter is manueel).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”