Sinds vorige week dinsdag heb ik latency spikes in alle games en programmas/applicaties op alle devices...
Ik had een oude modem namelijk Motorola SB5101e. Maar deze reageerde niet meer en moest vervangen worden. Ik kreeg een CBN CV Model: CV7160E (kan nergens op internet vinden).
Nu het probleem zit zo: voor de modem vervangen werd had ik lag spikes toen ik een game speelde (world of warships) en dan viel internet ook uit. Ik dacht, ik ga even pc herstarten en het is weer opgelost ('deed ik vroeger ook). Toen deze niks uithaalde ben ik naar beneden gegaan in de garage en zag geen enkele lampje branden op modem, zelfs geen power lampje.

Telenet gebeld en kreeg ik volgende dag techie guy aan de deur, deze heeft de modem vervangen met boven genoemde CBN (modem-only).
Maar echter heb ik nog steeds latency spikes, het is heel erg eigenlijk. Alles lagt, skype/viber (op tablet, pc, laptop, smartphones), voice servers (ventrilo, teamspeak) anderen kunnen mij niet horen of happert mijn stem. Games zijn gewoon onspeelbaar geworden. Om de 5seconden torenhoge latency.
In de garage heb ik dus deze mode-only model & boven heb ik eigen router (linksys e3200). Router uitgeschakeld en pc aangesloten op ethernet kabel. Hetzelfde resultaat.
Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
* Pingen naar eigen ip adress, default getaway = geen packet loss
* Pingen naar alle games die ik heb gespeeld/speel = overal packet loss
* Pingen naar open dns+google servers = weer packet loss
Ik ga gewoon fotos in bijlage toevoegen zodat ik hier niet een boek schrijf.

Ik heb Expressnet btw. Hetzelfde ervaar ik dus ook met router aangesloten.
Enig idee? Mis ik iets?
Dank alvast