latency spikes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Latencyspikes
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Hoi allen

Sinds vorige week dinsdag heb ik latency spikes in alle games en programmas/applicaties op alle devices...
Ik had een oude modem namelijk Motorola SB5101e. Maar deze reageerde niet meer en moest vervangen worden. Ik kreeg een CBN CV Model: CV7160E (kan nergens op internet vinden).
Nu het probleem zit zo: voor de modem vervangen werd had ik lag spikes toen ik een game speelde (world of warships) en dan viel internet ook uit. Ik dacht, ik ga even pc herstarten en het is weer opgelost ('deed ik vroeger ook). Toen deze niks uithaalde ben ik naar beneden gegaan in de garage en zag geen enkele lampje branden op modem, zelfs geen power lampje. :roll:

Telenet gebeld en kreeg ik volgende dag techie guy aan de deur, deze heeft de modem vervangen met boven genoemde CBN (modem-only).
Maar echter heb ik nog steeds latency spikes, het is heel erg eigenlijk. Alles lagt, skype/viber (op tablet, pc, laptop, smartphones), voice servers (ventrilo, teamspeak) anderen kunnen mij niet horen of happert mijn stem. Games zijn gewoon onspeelbaar geworden. Om de 5seconden torenhoge latency.
In de garage heb ik dus deze mode-only model & boven heb ik eigen router (linksys e3200). Router uitgeschakeld en pc aangesloten op ethernet kabel. Hetzelfde resultaat.

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan.
* Pingen naar eigen ip adress, default getaway = geen packet loss
* Pingen naar alle games die ik heb gespeeld/speel = overal packet loss
* Pingen naar open dns+google servers = weer packet loss

Ik ga gewoon fotos in bijlage toevoegen zodat ik hier niet een boek schrijf.
8.8.8.8.png
Lol.jpg
Wut.png
OMG.jpg
worldofwarships.eu.png
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb Expressnet btw. Hetzelfde ervaar ik dus ook met router aangesloten.

Enig idee? Mis ik iets?
Dank alvast
Laatst gewijzigd door Latencyspikes 09 sep 2016, 13:52, in totaal 1 gewijzigd.
giolovin
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

Ligt misschien aan de aansluiting buitenshuis? Bij ons hebben ze die metalen kopjes, weet niet hoe ze noemen, moeten vervangen want die waren al aan het doorroesten. Misschien hetzelfde?

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Sinister
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 39 keer

En is het met alle pcs op die modem?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Latencyspikes schreef:Router uitgeschakeld en pc aangesloten op ethernet kabel. Hetzelfde resultaat.
PC rechtstreeks aan de modem-only hangen via ethernetkabel en dan nog eens met een andere ethernetkabel (scenario van defecte ethernetkabel uitsluiten), en observeren.

PC via Wi-Fi verbinden met router en observeren (scenario probleem netwerkkaart uitsluiten).

Hetzelfde nog eens doen met andere PC (specifiek hardware of software probleem uitsluiten, zie ook Sinister hierboven).

Op basis van deze resultaten zou het min of meer duidelijk moeten worden waar het probleem zich bevindt. Als het in alle scenario's terugkomt zal het probleem zich tussen telenet en de modem bevinden.
Latencyspikes
Starter
Starter

Sinister schreef:En is het met alle pcs op die modem?
Er is maar een pc en die is de mijne. Als ik router aansluit en de laptop ook test, ik krijg daar ook dezelfde resultaten (packet loss).
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dan moet ge al niet verder zoeken en laat telenet de lijn maar eens uitmeten van jouw modem tot aan de node.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Latencyspikes schreef:
Sinister schreef:En is het met alle pcs op die modem?
Er is maar een pc en die is de mijne. Als ik router aansluit en de laptop ook test, ik krijg daar ook dezelfde resultaten (packet loss).
En is dat in beide gevallen met dezelfde netwerkkabel tussen de modem enerzijds en de PC/router anderzijds... ? Loopt die kabel toevallig niet vlak langs infrastructuur die nogal wat "noise" kan maken, op toevallig dezelfde intervallen als de latency spikes? Je zou voor je TN contacteert toch echt nog eens in de garage naast de modem gaan zitten met een korte kabel en vanaf daar nog eens testen als het daar ook voorvalt.

Heb je ook een mogelijkheid om op de router GUI in te loggen en vanaf de router te meten (dus zonder dat de PC nog in het plaatje komt)?
Latencyspikes
Starter
Starter

CCatalyst schreef:
Latencyspikes schreef:Router uitgeschakeld en pc aangesloten op ethernet kabel. Hetzelfde resultaat.
PC rechtstreeks aan de modem-only hangen via ethernetkabel en dan nog eens met een andere ethernetkabel (scenario van defecte ethernetkabel uitsluiten), en observeren.

PC via Wi-Fi verbinden met router en observeren (scenario probleem netwerkkaart uitsluiten).

Hetzelfde nog eens doen met andere PC (specifiek hardware of software probleem uitsluiten, zie ook Sinister hierboven).

* Op basis van deze resultaten zou het min of meer duidelijk moeten worden waar het probleem zich bevindt. Als het in alle scenario's terugkomt zal het probleem zich tussen telenet en de modem bevinden.
Deze ga ik zo proberen.
* Andere pc testen gaat niet denk ik want onze huisbaas heeft wel een pc maar ik weet hun passwoord niet (logisch). Ik zie wel wat ik kan doen voor een andere pc.

@
En is dat in beide gevallen met dezelfde netwerkkabel tussen de modem enerzijds en de PC/router anderzijds... ? Loopt die kabel toevallig niet vlak langs infrastructuur die nogal wat "noise" kan maken, op toevallig dezelfde intervallen als de latency spikes? Je zou voor je TN contacteert toch echt nog eens in de garage naast de modem gaan zitten met een korte kabel en vanaf daar nog eens testen als het daar ook voorvalt.

Heb je ook een mogelijkheid om op de router GUI in te loggen en vanaf de router te meten (dus zonder dat de PC nog in het plaatje komt)?
Coax kabel gaat eerst naar boven (2de verdieping) waar mijn pc & laptop staan. Deze wit kabel is dan aangesloten ofwel op mijn router of pc.
Tussen de router & pc is er een blauwe kabel. Nog een andere blauwe kabel is aangesloten op modem en dan naar switch?.

Kamer waarin alle infrastructuur is, is er een hoop herrie ook. Door heleboel kabels, kasten enzo. Het is een megagrote villa (huisbaas) en dus allerley elektrische dingen liggen in die kamer.

Het is mij niet gelukt om op modem ip in te loggen. Pagina laadt niet.
Laatst gewijzigd door Latencyspikes 06 sep 2016, 15:57, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Coax kabel gaat eerst naar boven (2de verdieping) waar mijn pc & laptop staan. Deze wit kabel is dan aangesloten ofwel op mijn router of pc.
Tussen de router & pc is er een blauwe kabel. Nog een andere blauwe kabel is aangesloten op modem en dan naar switch?.

Kamer waarin alle infrastructuur is, is er een hoop herrie ook. Door heleboel kabels, kasten enzo. Het is een megagrote villa (huisbaas) en dus allerley elektrische dingen liggen in die kamer.

All right. Ik zou nog niet te snel naar TN bellen dan.

"Je zou voor je TN contacteert toch echt nog eens in de garage naast de modem gaan zitten met een korte kabel rechtstreeks tussen PC en modem en vanaf daar nog eens testen als het daar ook voorvalt." <= deze is nu wel echt van belang

Heb nu geen tijd maar zal later vandaag nog eens kijken, als iemand anders nog niet geantwoord heeft. Je moet niet op de modem proberen in te loggen, wel op router (als dat gaat natuurlijk, kan idd zijn van niet).

Die beschrijving klopt wel niet echt. TV vergeten we nu even. Die coax moet aankomen in de modem-only (functie modem is min of meer omzetten van coax naar netwerk en omgekeerd). Coax kan dus NIET aankomen in uw router of PC. Vanaf de modem-only vertrekt er maximaal 1 netwerkkabel naar maximaal 1 toestel, meestal een router (of een switch om DTV interactiviteit te garanderen). Vanaf dat toestel vertrekken er dan weer 1 of meerdere kabels naar toestellen om internet te voorzien, vb PC. Kan je je beschrijving nog eens controleren ahv deze info?
Latencyspikes
Starter
Starter

CCatalyst schreef:

All right. Ik zou nog niet te snel naar TN bellen dan.

"Je zou voor je TN contacteert toch echt nog eens in de garage naast de modem gaan zitten met een korte kabel rechtstreeks tussen PC en modem en vanaf daar nog eens testen als het daar ook voorvalt." <= deze is nu wel echt van belang

Heb nu geen tijd maar zal later vandaag nog eens kijken, als iemand anders nog niet geantwoord heeft. Je moet niet op de modem proberen in te loggen, wel op router (als dat gaat natuurlijk, kan idd zijn van niet).

Die beschrijving klopt wel niet echt. TV vergeten we nu even. Die coax moet aankomen in de modem-only (functie modem is min of meer omzetten van coax naar netwerk en omgekeerd). Coax kan dus NIET aankomen in uw router of PC. Vanaf de modem-only vertrekt er maximaal 1 netwerkkabel naar maximaal 1 toestel, meestal een router (of een switch om DTV interactiviteit te garanderen). Vanaf dat toestel vertrekken er dan weer 1 of meerdere kabels naar toestellen om internet te voorzien, vb PC. Kan je je beschrijving nog eens controleren ahv deze info?
Ahja, daar heb ik het mis. Het is inderdaad zo. Coax komt inderdaad aan in modem-only.
Een einde van de blauwe kabel is dan aangesloten op modem-only, de andere is in de switch? (zo'n klein ding).
Switch heeft 2 witte & 2 blauwe kabels aangesloten. 1 blauwe kabel is van mijn modem, de andere is aangesloten op router. 1 Witte kabel (van mij) gaat naar boven op 2de verdieping. De andere zit aan router..
Die dlink van de router is van de baas, ik denk niet dat ik op die router kan inloggen.
Even pc naar beneden brengen en daar testen met die blauwe kabel.

Je hebt dus gelijk. Sorry voor misinformatie.

Edit:

Met laptop naar beneden en baas zijn dlink getest. Pingplotter toont aan dat deze ook packet loss heeft en de game worldofwarships toont dat er geen hop 2 is (100% packet loss).

De pc staat nu direct verbonden met mijn modem. Pingtest toont aan de Packet loss terwijl ik het boven niet heb. Zeer vreemd.
Afbeelding
Deze pingtest toont wisselvalige resultaten aan, soms packet loss soms niet, afhankelijk van server i guess.
Speedtest toont ook prima resultaten aan, max speed dus voor mijn fibernet.
World of Warships toont ook missende hop 2 met 100% PL.
worldofwarships.eu.png
MY ip adress.png
default gateway.png
telenet.png
8.8.8.8.png
Subnetmask ook getest en deze toont aan 100% PL. Met error als ICMP error 1231 kan de netwerklocatie niet bereiken.

Zeer bizar
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Subnetmask kan je niet pingen, daar zit niets op te luisteren, dat is een pure configuratieinstelling.

Dat je packet loss hebt op die tussenliggende servers moet je geen zorgen in maken, da's gewoon omdat ze de ping filteren op hun firewall. Wat wel interessant is, is dat je op je eerste test (van een paar posts geleden, toen je niet aan de modem zat) daar die hele hoge spike had op de eerste hop buiten je thuisnetwerk. Echter zie ik dat bij deze test, waarbij je aan de modem zit, niet gebeuren?

Dus als ik het goed voor heb heb je geen last van de spikes wanneer je PC rechtstreeks verbonden is met de modem-only? Want dat ziet er toch allemaal goed uit precies, voornamelijk in de groene zone allemaal. Wel een packet loss van 30% maar op die andere afbeelding heb je 0% packet loss, dus kan server gebonden zijn.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 sep 2016, 21:21, in totaal 1 gewijzigd.
Latencyspikes
Starter
Starter

CCatalyst schreef:Subnetmask kan je niet pingen, daar zit niets op te luisteren, dat is een pure configuratieinstelling.

Dat je packet loss hebt op die tussenliggende servers moet je geen zorgen in maken, zolang je maar geen (of heel weinig) packet loss op je bestemming hebt. Als je echter veel packet loss op je bestemming hebt zou je wel moeten kijken naar de tussenstappen (onder andere).

Dus als ik het goed voor heb heb je geen last van de spikes wanneer je PC rechtstreeks verbonden is met de modem-only? Want dat ziet er toch allemaal goed uit precies.
Pc rechstreeks verbonden aan modem heeft nog steeds dezelfde resultaten als niet rechstreeks.
Alle SS van boven die packet loss hebben komt uit pc directly connected to modem. Dus neen, probleem blijft hetzelfde.
Edit:
Ok, ik wist niet dat het goed was die packet loss tussenliggende servers.
Ik heb nooit packet loss gehad op mijn ip?
Packet loss op mijn ip boven (thuis) en beneden(garage) is reeds op nul. Wat bedoel je met mijn bestemming? IP ?

Ga even een paar games draaien.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Latencyspikes schreef:
CCatalyst schreef:Subnetmask kan je niet pingen, daar zit niets op te luisteren, dat is een pure configuratieinstelling.

Dat je packet loss hebt op die tussenliggende servers moet je geen zorgen in maken, zolang je maar geen (of heel weinig) packet loss op je bestemming hebt. Als je echter veel packet loss op je bestemming hebt zou je wel moeten kijken naar de tussenstappen (onder andere).

Dus als ik het goed voor heb heb je geen last van de spikes wanneer je PC rechtstreeks verbonden is met de modem-only? Want dat ziet er toch allemaal goed uit precies.
Pc rechstreeks verbonden aan modem heeft nog steeds dezelfde resultaten als niet rechstreeks.
Alle SS van boven die packet loss hebben komt uit pc directly connected to modem. Dus neen, probleem blijft hetzelfde.
Hoe komt die test (met resultaat B) dan aan 0% packet loss.

Deze snap ik niet:
Deze pingtest toont wisselvalige resultaten aan, soms packet loss soms niet, afhankelijk van server i guess.
. Als hij dan wel packet loss aantoont, hoeveel % dan? Want iets van packet loss is niet abnormaal (die waarden van die andere test die je doet zijn wel abnormaal, maar als die test niet bevestigd wordt door een andere moeten we verder zoeken).

Kan je in die "pingtest.net" toevallig ergens zien welk IP hij gebruikt om te pingen, en kan je dan dat IP in dat ander programma dat je gebruikt eens zetten?
Latencyspikes
Starter
Starter

CCatalyst schreef:
Latencyspikes schreef:

Hoe komt die test (met resultaat B) dan aan 0% packet loss.

Deze snap ik niet:
. Als hij dan wel packet loss aantoont, hoeveel % dan? Want iets van packet loss is niet abnormaal (die waarden van die andere test die je doet zijn wel abnormaal, maar als die test niet bevestigd wordt door een andere moeten we verder zoeken).

Kan je in die "pingtest.net" toevallig ergens zien welk IP hij gebruikt om te pingen, en kan je dan dat IP in dat ander programma dat je gebruikt eens zetten?
Bedoel je deze 78.22.104.232 0% packet loss? Dit is mijn ip.
Of begrijp ik dit niet goed?

Nee, ik kan niet zien welke ip's pingtest gebruikt. Anders had ik ook naar ze gepinged.

En hoort Task beheer netwerk graphiek spikes te tonen? Of is dit normaal.?

Hier een paar pingtest fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ok; net Battlefield 1 open beta getest en nul latency spike of lag WTF?
World of Warships wel hoge ping maar geen freezes meer.

Ligt het dan aan mijn witte kabel ? Morgen laat een lokale pc winkel mijn router latentesten.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Kabel is zeker een mogelijkheid (wordt vaak over het hoofd gezien). Probeer eens met verschillende kabels en zie of er een verschil is.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Hou er ook rekening mee dat je soms gewoon is een nachte je router moet uitzetten => misschien zit je toevallig op een node of ip range binnen TN die slecht werkt ik zat bvb vroeger eens op IP 78.xxx.xxx.xxx daar had ik altijd latency problemen heb men router nacht uitgezet en in de ochtend opgestart weer had toen een ander IP gekregen in 140 reeks ergens en hup 0.0% lag/latency problemen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Sinister
Premium Member
Premium Member

CCatalyst schreef:Kabel is zeker een mogelijkheid (wordt vaak over het hoofd gezien). Probeer eens met verschillende kabels en zie of er een verschil is.
Kans is uiterst klein als de tests geen fouten geven:
Afbeelding

Kans is eerder groter dat er iets aan de kabel van de modem tot de node scheelt of iets aan de NIU, heeft die technieker die lijn getest en NIU?
Latencyspikes
Starter
Starter

buthead schreef:Hou er ook rekening mee dat je soms gewoon is een nachte je router moet uitzetten => misschien zit je toevallig op een node of ip range binnen TN die slecht werkt ik zat bvb vroeger eens op IP 78.xxx.xxx.xxx daar had ik altijd latency problemen heb men router nacht uitgezet en in de ochtend opgestart weer had toen een ander IP gekregen in 140 reeks ergens en hup 0.0% lag/latency problemen
Ik dacht dat modem resetten gaf nieuwe ip adres ipv router?
Modem resetten wilde ik als laatst doen.

Wat is node?

@Sinister:
What is NIU? Neen, de technieker heeft alleen de modem vervangen + nieuwe blauwe kabel aangesloten en dat was het.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Modem resetten geeft niet altijd nieuw IP hoor. NIU is een apparaat dat nog hangt tussen je modem en de buitenwereld. De coaxkabel van telenet komt daar aan en wordt "gesplitst" in meerdere kabels, waarvan een naar je modem en andere naar TV's. Als je de coax kabel vanaf je modem volgt zou je op de NIU moeten uitkomen.
Sinister schreef:
CCatalyst schreef:Kabel is zeker een mogelijkheid (wordt vaak over het hoofd gezien). Probeer eens met verschillende kabels en zie of er een verschil is.
Kans is uiterst klein als de tests geen fouten geven:

Kans is eerder groter dat er iets aan de kabel van de modem tot de node scheelt of iets aan de NIU, heeft die technieker die lijn getest en NIU?
Tja, als TS zegt dat hij een andere kabel gebruikt en het probleem stelt zich niet meer... ? En als het probleem zich wel stelt op een lange kabel die langs allerhande apparaten passeert, en ik zie een packet loss op vaste intervallen, lijkt interferentie wel een te onderzoeken piste (ik zeg niet dat het ook zo is, maar ik zou dit toch uitsluiten alvorens TN er weer bij te halen).

Ik neem die testen met een korrel zout. Enige tijd geleden ook zoiets gedaan met een kabel waar er meer dan iets mis mee was en ook allemaal groene vinkjes. Cisco heeft wel een gecombineerde software/hardware diagnostiek in sommige van hun routers/switches die iets betrouwbaarder is, maar nog altijd niet perfect.
Sinister
Premium Member
Premium Member

Dit is wat hij schreef rechtstreeks aan de modem:
De pc staat nu direct verbonden met mijn modem. Pingtest toont aan de Packet loss terwijl ik het boven niet heb. Zeer vreemd.
Afbeelding
Speedtest toont ook prima resultaten aan, max speed dus voor mijn fibernet.
World of Warships toont ook missende hop 2 met 100% PL.
Maar inderdaad als je games niet meer laggen dan zal het wel de kabel zijn of je router.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Ja maar hij had er daarna aan toegevoegd:
Ok; net Battlefield 1 open beta getest en nul latency spike of lag WTF?
World of Warships wel hoge ping maar geen freezes meer.

Ligt het dan aan mijn witte kabel ? Morgen laat een lokale pc winkel mijn router latentesten.
Mogelijks dus een probleem met de "witte kabel", wat volgens mij dus de kabel is die een lange afstand doet en langs allerhande apparatuur passeert, hoewel ik nog altijd niet helemaal wijs ben geraakt uit die config bij hem thuis. Thing is, als hij die kabel vervangt door een goedkope unshielded kabel, en die kabel legt exact dezelfde route af, zou het probleem zich opnieuw kunnen stellen als het veroorzaakt wordt door een externe factor (vb een apparaat waarlangs die kabel loopt), en dan zal de conclusie weer zijn dat het "niet aan de kabel ligt" en bellen ze TN weer en die zal ook niets vinden. True, het ligt dan eigenlijk ook niet aan de kabel, maar wel aan een externe factor. Maar je zal toch een duurdere shielded kabel moeten kopen dan om dat probleem op te lossen (of het apparaat in kwestie zoeken en verplaatsen of shielden).
Latencyspikes
Starter
Starter

Internet zonet uitgevallen. Naar de garage om modem te checken en beide lampjes branden blauw.....dus het werkt.
Er staat een grote blauwe bak ook. Het heet Network One Access.
Op deze staan een aantal afkortingen. IP is aan het blinken (on n off), wlan blinkt niet, com is rood.
Geen idee wat deze bak voor is.
In vorige posts heb ik deze niet vermeld want ik wist niet eens of deze met iets met internet te maken had.

De NIU ding zie ik ook aan de muur hangen, deze heeft wel heleboel kabels aanhangen. Geen idee welke wat is.
Kan de foto's n een video niet uploaden want de bestanden zijn te groot

Ik zit op baas zijn wifi router op mijn telefoon.
Verdorie al deze problemen.

Edit:
Internet is er weer, straks gaat ie waarschijnlijk weer uit. Het ligt zeker niet aan mijn pc, het lijkt alsof er iets aan het doodgaan is in die bakjes of ergens op straat of die node, geen idee.
Als er een kabel kapot was geweest, dan zou internet toch niet weer aan en uitschakeld worden? Op telenet hun website staan geen werken gepland in onze area.....
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Zit er niemand anders op je internet mee te surfen?
Je hebt toch geen p2p down/up aanstaan ofz.
Geen knikken ofz in je kabels, of slecht contact?
Drivers Lan en wifi up to date?

Ik heb TN toen ik dit had al men bewijs gestuurd, laat een pc ofz is 24h pingen naar een enkele gekende ip's (google,telenet,... ...) save je logs en forwarden naar TN, bij mij lag het uiteindelijk aan slechte routing tabbelen ipv 4 stukjes passeerde ik eerst 8 stukken, week later was het opgelost en sindsdien :D
Latencyspikes
Starter
Starter

buthead schreef:Zit er niemand anders op je internet mee te surfen?
Je hebt toch geen p2p down/up aanstaan ofz.
Geen knikken ofz in je kabels, of slecht contact?
Drivers Lan en wifi up to date?

Ik heb TN toen ik dit had al men bewijs gestuurd, laat een pc ofz is 24h pingen naar een enkele gekende ip's (google,telenet,... ...) save je logs en forwarden naar TN, bij mij lag het uiteindelijk aan slechte routing tabbelen ipv 4 stukjes passeerde ik eerst 8 stukken, week later was het opgelost en sindsdien :D
Waar zie ik de p2p aan of uit staan?
Slecht contact of niet, geen idee. Ik heb dit probleem in 12j nooit meegemaakt.
Die bakjes (blauwe, switch en nog een router of modem, zo'n klein ding) zijn niet eens van ons (2 families in een villa). Baas gebruikt alleen internet voor zijn tv voor een paar uurtjes.
Mijn router beveiliging is altijd aan. Alle drivers zijn up to date.
Ik ben alle kabels nagegaan, of deze goed vast zaten en tot nu toe zat niks losjes.

Ik heb ook naar alles gepinged en SSs genomen en deze alles naar internet gemaild.

Edit:
Games laggen nu veel erger dan tevoren.
Zegt deze foto iets nuttigs over netwerk?
zegt dit iets.png
spikes wow.png
Hoort die netwerk graphic zo'n spikes te tonen?
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Lijkt me meer en mees een probleem bij TN, verzamel 24p pings en etc zoals ik eerder zijn en naar Tn sturen
Latencyspikes
Starter
Starter

buthead schreef:Lijkt me meer en mees een probleem bij TN, verzamel 24p pings en etc zoals ik eerder zijn en naar Tn sturen
24p ping? Wat is dat?
Ik neem aan dat je je tests/logs naar technische dienst mailde?
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Moest 24H pingen zijn :)
Latencyspikes
Starter
Starter

buthead schreef:Moest 24H pingen zijn :)
Ah ja :P

Kreeg van telenet te horen via mail dat zij nog steeds aan mijn dossier aan het onderzoeken/werken zijn en word ik gebeld.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

het is een begin, blijf gewoon met regelmaat testen en verzamel het bewijs
Latencyspikes
Starter
Starter

buthead schreef:het is een begin, blijf gewoon met regelmaat testen en verzamel het bewijs
Ben zonet gebeld geweest door een medewerker van Telenet en ze hebben/heeft ook daar testen uitgevoed en vastgesteld dat inderdaad er iets scheelt met mijn telenet, kabel signaal sterkte en packet loss :)

Edit: wanneer het probleem opgelost wordt kan ik eindelijk upgraden naar Fibernet 100.

Maandag komt technieker langs.

:-D :-D
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik zag in het Windows-screenshot dat je slechts verbonden bent aan een linkspeed van 100 Mbps.
Dat is op zich misschien geen probleem, maar het geeft wel aan dat er binnenshuis verouderde netwerkapparatuur wordt gebruikt.
Anno 2016 heb je toch 1 Gbps linkspeed nodig om maximaal van de 100/200 Mbps Telenet-abonnementen te kunnen genieten.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Mooi om te horen dat TN reageerd :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

raf1 schreef:Ik zag in het Windows-screenshot dat je slechts verbonden bent aan een linkspeed van 100 Mbps.
Dat is op zich misschien geen probleem, maar het geeft wel aan dat er binnenshuis verouderde netwerkapparatuur wordt gebruikt.
Anno 2016 heb je toch 1 Gbps linkspeed nodig om maximaal van de 100/200 Mbps Telenet-abonnementen te kunnen genieten.
Kan ook een probleem met autonegotiation zijn
Latencyspikes schreef:
buthead schreef:het is een begin, blijf gewoon met regelmaat testen en verzamel het bewijs
Ben zonet gebeld geweest door een medewerker van Telenet en ze hebben/heeft ook daar testen uitgevoed en vastgesteld dat inderdaad er iets scheelt met mijn telenet, kabel signaal sterkte en packet loss :)

Edit: wanneer het probleem opgelost wordt kan ik eindelijk upgraden naar Fibernet 100.

Hou ons op de hoogte, ben wel eens benieuwd wat ze vinden/veranderen. Zal nog nuttig zijn voor toekomstige vragen hier.
Latencyspikes
Starter
Starter

Modbreak:
fullquote uit vorige post verwijderd
CCatalyst schreef:
raf1 schreef:Ik zag in het Windows-screenshot dat je slechts verbonden bent aan een linkspeed van 100 Mbps.
Kan ook een probleem met autonegotiation zijn
Latencyspikes schreef:

Hou ons op de hoogte, ben wel eens benieuwd wat ze vinden/veranderen. Zal nog nuttig zijn voor toekomstige vragen hier.
Ja, natuurlijk.
Ik post de oorzaken & resultaten.

@Die linkspeed stond inderdaad op auto-negotiation. Deze staat nu op 1gbps.
Plus had ik verkeerd Fibernet ingevuld.

Ik heb eingelijk oeroude Expressnet, hah.
Latencyspikes
Starter
Starter

Gisteren een technieker geweest en die heeft met een meter signaal getest aan NIU. Daarna de complexe bekabeling versimpeld en bekabeling aan NIE vervangen.

Weer zijn rest programma laten draaien en het zat vol met dikke fouten.
Niet aan de modem of bekabeling maar aan de netwerk aansluiting thuis ergens.

Volgende week donderdag komt er ene netwerk specialist om uit te zoeken waar het probleem ligt in thuis. Onze buren hebben dit probleem niet.

Gisteren internet uitgevallen n tot nu toe nog geen internet. Echt super.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Latencyspikes schreef:Niet aan de modem of bekabeling maar aan de netwerk aansluiting thuis ergens.

Volgende week donderdag komt er ene netwerk specialist om uit te zoeken waar het probleem ligt in thuis. Onze buren hebben dit probleem niet.
Ik denk dat de conclusie dus wel duidelijk is... en dat is dat de oorzaak bij jezelf ligt (en dat TN hier dus eigenlijk weinig kan aan doen).

Langs de andere kant komt de coax binnen rechtstreeks in de NIU, gaat er vandaar een coax naar je modem en komt daar gewoon internet uit... waarom jij dan geen internet zou hebben als er geen probleem is met de bekabeling en modem is me niet geheel duidelijk ?
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Ik zag het hier ook niet direct vermeld worden maar best laat je je linkspeed op "auto negotiate", buiten als je weet waar je mee bezig bent.
Als de kabel tussen je PC en de router/modem slecht is en hij aan 100Mbit gaat syncen kan je dat als een signaal zien, niet iets wat je moet negeren.

"gewoon" op 1Gbit forceren is niet echt de beste oplossing.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

GuntherDW schreef:maar best laat je je linkspeed op "auto negotiate",
Sommige combinaties van netwerkkaarten/switches hebben hier een probleem mee... zou niet mogen maar is toch zo.
Latencyspikes
Starter
Starter

Hier weer voor update & oplossing

Netwerk specialist is er geweest en hij vond niks bij onze thuis installatie. Het probleem was namelijk een Equalizer die 450mhz was, terwijl Telenet hun frequentie/netwerk 800mhz was. Daarom dat de internet wegviel & packet loss had.
De Equalizer was aan de paal buiten.

Na veel zoeken heeft ie het probleem uitendelijk toch gevonden.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”