Wie heeft hier ervaring met overdracht van de vaste lijn uit een pack naar een andere provider?
Ik zou graag mijn vast nummer omzetten naar VoIP.
Proximus raadt mij aan om eerst transfer te doen naar het tweede paar hier om continuiteit v de diensten (internet en IPTV) te verzekeren.
Echter is dat 2de paar al in gebruik....
Wie heeft dus zijn vaste nummer laten overdragen en nu pack zonder vaste lijn? ervaringe'n welke weg best te volgen?
Overdracht vaste lijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Ik begrijp het probleem niet, transfer naar weepee > opzeggen vaste lijn?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Gewoon nummeroverdracht opstarten bij de VoIP-provider. Je nieuwe operator regelt de volledige nummeroverdracht inclusief de opzeg van je vaste lijn bij je oude operator.axs schreef:welke weg best te volgen?
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Extra nummer bijvragen op dezelfde lijn dan blijft de lijn actief en vervangt het oude nr het nieuwe.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- Fallschirmjaeger
- Elite Poster
- Berichten: 1016
- Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
- Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Internet en tv zijn gekoppeld aan uw vast nummer. Als je deze porteert naar een andere operator, wordt het opgezegd bij Proximus samen met alle diensten die onder dit nummer gekoppeld zijn, dus ook uw internet en tv. Je kan dit effectief voorkomen door ze op voorhand van elkaar los te koppelen en een nieuw lijn(telefoon) nr te krijgen voor uw internet & tv, waardoor deze niet geimpacteerd worden bij een overdracht van het vaste nr. Nadeel is dat het als een aparte aansluiting beschouwd wordt bij Proximus en dus niet op hetzelfde paar kan werken als uw vaste lijn. In uw geval zal dit waarschijnlijk resulteren in het feit dat ze een nieuwe lijn zullen moeten binnentrekken bij u.
Alternatief (& gemakkelijker) is om gewoon uw vaste nummer over te zetten en de dag dat het geporteerd wordt ,en dus ook uw internet + tv opgezegd worden, Proximus te contacteren voor een nieuwe aansluiting van enkel internet en tv op hetzelfde paar als waar voorheen uw vaste lijn actief stond. Normaal staat het dan dezelfde dag terug actief (met een nieuw lijnnr.)
Alternatief (& gemakkelijker) is om gewoon uw vaste nummer over te zetten en de dag dat het geporteerd wordt ,en dus ook uw internet + tv opgezegd worden, Proximus te contacteren voor een nieuwe aansluiting van enkel internet en tv op hetzelfde paar als waar voorheen uw vaste lijn actief stond. Normaal staat het dan dezelfde dag terug actief (met een nieuw lijnnr.)
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Been there done that (bij scarlet dan wel). In tijden dat ook belgacom met voip werkt hoeft er dus geen nieuwe lijn getrokken worden. Wel zal je (tijdelijk) voor een extra lijn bijbetalen.
Je vraagt immers :
Je vraagt immers :
Extra nummer bijvragen op dezelfde lijn dan blijft de lijn actief en vervangt het oude nr het nieuwe.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat is toch allemaal niet nodig, integendeel zelfs, je hindert daarmee de wettelijke procedure. De wet is veranderd in 2013.
Je moet gewoon de nieuwe operator contacteren, die is wettelijk verplicht de nummeroverdracht volledig en correct af te handelen met de oude operator.
Bij de aanvraag van de nummeroverdracht geef je de nieuwe operator een volmacht om je oude telefoniecontract op te zeggen. Je internet- en tv-abonnement blijven gewoon doorlopen! Proximus krijgt dus alle nodige gegevens van de nieuwe operator en weet dus perfect welke handelingen ze moeten uitvoeren. Proximus contacteren is dus nutteloos.
De nummeroverdracht moet op de afgesproken werkdag volledig en correct uitgevoerd worden, anders heb je recht om een compensatie te vragen bij je nieuwe operator.
Meer info op http://bipt.be/np
Dus nogmaals, contacteer alleen de nieuwe operator!
Je moet gewoon de nieuwe operator contacteren, die is wettelijk verplicht de nummeroverdracht volledig en correct af te handelen met de oude operator.
Bij de aanvraag van de nummeroverdracht geef je de nieuwe operator een volmacht om je oude telefoniecontract op te zeggen. Je internet- en tv-abonnement blijven gewoon doorlopen! Proximus krijgt dus alle nodige gegevens van de nieuwe operator en weet dus perfect welke handelingen ze moeten uitvoeren. Proximus contacteren is dus nutteloos.
De nummeroverdracht moet op de afgesproken werkdag volledig en correct uitgevoerd worden, anders heb je recht om een compensatie te vragen bij je nieuwe operator.
Meer info op http://bipt.be/np
Dus nogmaals, contacteer alleen de nieuwe operator!
-
- Elite Poster
- Berichten: 1407
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 111 keer
Probeer die compensatie maar eens vast te krijgen, zonder naar de rechtbank te stappen...raf1 schreef: De nummeroverdracht moet op de afgesproken werkdag volledig en correct uitgevoerd worden, anders heb je recht om een compensatie te vragen bij je nieuwe operator.
Meer info op http://bipt.be/np
-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 28 nov 2014, 17:27
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 9 keer
Heb een jaar geleden mijn nummer overgedragen van Belgacom naar weepee, we hadden (en hebben nog steeds) ook internet bij Belgacom.
Daarvoor heb ik de volgende stappen gevolgd:
Als je dus gewoon de aanvraag bij weepee doet, dan komt alles zo in orde. Als je echter voor de overdracht ook Belgacom (of proximus ondertussen) verwittigt, dan kan het gebeuren dat ze je lijn afsluiten en je je nummer kwijt bent.
Daarvoor heb ik de volgende stappen gevolgd:
- gratis test lijn aanvragen bij weepee, en testen (enkel uitgaande oproepen, maar goed genoeg om de setup te controleren)
- nummeroverdracht aangevraagd bij weepee, en de nodige volmachten ondertekend
- de maand na de overdracht kreeg ik een opgesplitste factuur van Belgacom, met een 10-tal dagen internet en telefoon, en een 20-tal dagen enkel het internet abonnement.
Als je dus gewoon de aanvraag bij weepee doet, dan komt alles zo in orde. Als je echter voor de overdracht ook Belgacom (of proximus ondertussen) verwittigt, dan kan het gebeuren dat ze je lijn afsluiten en je je nummer kwijt bent.