Overdracht vaste lijn

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Wie heeft hier ervaring met overdracht van de vaste lijn uit een pack naar een andere provider?

Ik zou graag mijn vast nummer omzetten naar VoIP.
Proximus raadt mij aan om eerst transfer te doen naar het tweede paar hier om continuiteit v de diensten (internet en IPTV) te verzekeren.
Echter is dat 2de paar al in gebruik....

Wie heeft dus zijn vaste nummer laten overdragen en nu pack zonder vaste lijn? ervaringe'n welke weg best te volgen?
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Ik begrijp het probleem niet, transfer naar weepee > opzeggen vaste lijn?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

axs schreef:welke weg best te volgen?
Gewoon nummeroverdracht opstarten bij de VoIP-provider. Je nieuwe operator regelt de volledige nummeroverdracht inclusief de opzeg van je vaste lijn bij je oude operator.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Extra nummer bijvragen op dezelfde lijn dan blijft de lijn actief en vervangt het oude nr het nieuwe.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Internet en tv zijn gekoppeld aan uw vast nummer. Als je deze porteert naar een andere operator, wordt het opgezegd bij Proximus samen met alle diensten die onder dit nummer gekoppeld zijn, dus ook uw internet en tv. Je kan dit effectief voorkomen door ze op voorhand van elkaar los te koppelen en een nieuw lijn(telefoon) nr te krijgen voor uw internet & tv, waardoor deze niet geimpacteerd worden bij een overdracht van het vaste nr. Nadeel is dat het als een aparte aansluiting beschouwd wordt bij Proximus en dus niet op hetzelfde paar kan werken als uw vaste lijn. In uw geval zal dit waarschijnlijk resulteren in het feit dat ze een nieuwe lijn zullen moeten binnentrekken bij u.

Alternatief (& gemakkelijker) is om gewoon uw vaste nummer over te zetten en de dag dat het geporteerd wordt ,en dus ook uw internet + tv opgezegd worden, Proximus te contacteren voor een nieuwe aansluiting van enkel internet en tv op hetzelfde paar als waar voorheen uw vaste lijn actief stond. Normaal staat het dan dezelfde dag terug actief (met een nieuw lijnnr.)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Been there done that (bij scarlet dan wel). In tijden dat ook belgacom met voip werkt hoeft er dus geen nieuwe lijn getrokken worden. Wel zal je (tijdelijk) voor een extra lijn bijbetalen.

Je vraagt immers :
Extra nummer bijvragen op dezelfde lijn dan blijft de lijn actief en vervangt het oude nr het nieuwe.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat is toch allemaal niet nodig, integendeel zelfs, je hindert daarmee de wettelijke procedure. De wet is veranderd in 2013.

Je moet gewoon de nieuwe operator contacteren, die is wettelijk verplicht de nummeroverdracht volledig en correct af te handelen met de oude operator.
Bij de aanvraag van de nummeroverdracht geef je de nieuwe operator een volmacht om je oude telefoniecontract op te zeggen. Je internet- en tv-abonnement blijven gewoon doorlopen! Proximus krijgt dus alle nodige gegevens van de nieuwe operator en weet dus perfect welke handelingen ze moeten uitvoeren. Proximus contacteren is dus nutteloos.

De nummeroverdracht moet op de afgesproken werkdag volledig en correct uitgevoerd worden, anders heb je recht om een compensatie te vragen bij je nieuwe operator.
Meer info op http://bipt.be/np

Dus nogmaals, contacteer alleen de nieuwe operator!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

raf1 schreef: De nummeroverdracht moet op de afgesproken werkdag volledig en correct uitgevoerd worden, anders heb je recht om een compensatie te vragen bij je nieuwe operator.
Meer info op http://bipt.be/np
Probeer die compensatie maar eens vast te krijgen, zonder naar de rechtbank te stappen...
sanderd17
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 9 keer

Heb een jaar geleden mijn nummer overgedragen van Belgacom naar weepee, we hadden (en hebben nog steeds) ook internet bij Belgacom.

Daarvoor heb ik de volgende stappen gevolgd:
  • gratis test lijn aanvragen bij weepee, en testen (enkel uitgaande oproepen, maar goed genoeg om de setup te controleren)
  • nummeroverdracht aangevraagd bij weepee, en de nodige volmachten ondertekend
  • de maand na de overdracht kreeg ik een opgesplitste factuur van Belgacom, met een 10-tal dagen internet en telefoon, en een 20-tal dagen enkel het internet abonnement.
Sindsdien hangt het internet ook aan een ander vast lijnnummer.

Als je dus gewoon de aanvraag bij weepee doet, dan komt alles zo in orde. Als je echter voor de overdracht ook Belgacom (of proximus ondertussen) verwittigt, dan kan het gebeuren dat ze je lijn afsluiten en je je nummer kwijt bent.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”