Ik heb geen benul in hoe verre Frederik thuis is in deze materie (ik ken hem tenslotte totaal niet),
dus zou het niet een kwestie kunnen zijn van niet geloven, maar eerder niet volledig begrijpen hoe de vork in de steel steekt, en daarom die vragen.
Ik kan me heel goed inbeelden dat er velen het bos door de bomen niet meer ziet !
scarlet repair lijn
-
- Starter Plus
ik geloof het gerust wel, maar had gelezen dat enkel b-box 2 op vector friendly werd gezet .
en nu word er opeens gezegd ook de b-box3 ? wist ik niet.
en als dan scarlet ( officieel) meld dat vectoring actief staat op mijn lijn ( maar ze weten het dus zelf niet aangezien ze toch afhankelijk zijn van proximus ).
dus inderdaad , ik vind het wel verwarrend.
als vectoring afhankelijk is van zones , waarom meld scarlet mij dan dat het actief staat bij mij ?
scarlet meld dat ik tussen de 700m en 1km van de centrale zitten en dan melden jullie dat dat vectoring voor deze zone pas volgende jaar zou gebeuren misschien.
Maar! scarlet meld/zegt wel doodleuk dat het actief staat op mijn lijn .
wie kan er dan nog volgen ?
en nu word er opeens gezegd ook de b-box3 ? wist ik niet.
en als dan scarlet ( officieel) meld dat vectoring actief staat op mijn lijn ( maar ze weten het dus zelf niet aangezien ze toch afhankelijk zijn van proximus ).
als vectoring afhankelijk is van zones , waarom meld scarlet mij dan dat het actief staat bij mij ?
scarlet meld dat ik tussen de 700m en 1km van de centrale zitten en dan melden jullie dat dat vectoring voor deze zone pas volgende jaar zou gebeuren misschien.
Maar! scarlet meld/zegt wel doodleuk dat het actief staat op mijn lijn .
wie kan er dan nog volgen ?
-
- Starter Plus
1 ding wil ik alvast nog zeggen.
Bedankt voor alle jullie info
en meningen.
Bedankt voor alle jullie info

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 157 keer
- Bedankt: 78 keer
Toch belangrijk even te zeggen dat het systeem van DLM en vectoring niet eenvoudig is, zeker niet voor mensen achter de telefoon in een callcenter. Het is niet noodzakelijk hun eigen schuld, ze worden vaak ook dom gehouden door hun oversten.
Als je dit forum goed volgt moet je niet veel moeite doen om er meer van te weten dan de gemiddelde klantendienstmedewerker.
Als je dit forum goed volgt moet je niet veel moeite doen om er meer van te weten dan de gemiddelde klantendienstmedewerker.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Ik denk dat de verwarring gebaseerd is op een misverstand over de definitie van "vectoring actief"frederik1986 schreef:en als dan scarlet ( officieel) meld dat vectoring actief staat op mijn lijn ( maar ze weten het dus zelf niet aangezien ze toch afhankelijk zijn van proximus ).
Je moet het zo zien:
Van zodra vectoring "actief" is op een ROP, is vectoring eigenlijk "actief" op alle lijnen van deze ROP. Je moet dus een modem hebben die vectoring "begrijpt". Dat is een b-box2 (vectoring friendly"), of een b-box3 (full vectoring, dus ook "tenminste vectoring friendly"
Dan krijgen sommige lijnen (vroeger <400m, nu <700m) een "vectoring line profile" (vb 70/10), wat ook "full vectoring" genoemd wordt (G.INP wordt enabeled).
Dus Scarlet had misschien gelijk dat ze "zien" dat vectoring "actief" is op je lijn (= je bent aangesloten op een vectoring ROP), maar gezien >700m krijg je geen vectoring line profile, maar het gewone provisioning profiel (16/2), dat door DLM verhoogd werd naar 30/4.
Voorlopig is 30/4 het maximum dat jij kan krijgen. Van zodra full vectoring komt in zone 3 (wanneer is onbekend), zal dat wellicht nog kunnen verhogen (30/6 provisioning?, tot 50/10 met DLM ???). Deze cijfers zijn pure speculatie

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Starter Plus
Philippe_d,
bedankt voor de info
werk jij voor een onderaanneming van proximus ? of hoe kom jij aan de info ?
bedankt voor de info

werk jij voor een onderaanneming van proximus ? of hoe kom jij aan de info ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Hier vandaag ook iets raar opgemerkt , ben van een 8d naar een 17a repair profiel gegaan . Eerst was het een 20/2 profiel , sinds een paar maanden was de download al licht gestegen naar zowat 22 mbit , en sinds vandaag is de upload zowat verdrievoudigd , van 2 na 6 mbit dus . Maar voor zover ik weet heb ik nooit op een 17a profiel gestaan tot vandaag
http://www.speedtest.net/my-result/4390009964
Nu ben ik natuurlijk benieuwd of dit zo gaat blijven , dat repair profiel verontrust me namelijk , aangezien ik op +- 850 m van de rop zit .
Code: Selecteer alles
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
download upload
Line: 25048 kbps 6048 kbps
Modem max: 26116 kbps n/a Estimated!
Calculated max: 21442 kbps 4492 kbps Estimated!
Profile: 17a
Line length: 401 m Estimated!
Training margin: 7.3 dB
Attenuation: 17.2 dB
Nu ben ik natuurlijk benieuwd of dit zo gaat blijven , dat repair profiel verontrust me namelijk , aangezien ik op +- 850 m van de rop zit .