Xerox 6505 garantie/toners/fout 024-371
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
Op 27/12/2012 bestelde ik via Ibood de Xerox 6505 voor 299 ipv 895 euro, zou geleverd worden op 10/01/2013, echter de duplex unit werd maar op 27/01/2013 geleverd..
dus nog geen 24 maand..
Nu had ik half februari 2014 al problemen dat ik plots zwarte puntjes kreeg, Ibood beweerde dat er maar 1 jaar garantie op zat dat het aan de toner of drum zou liggen, ik had amper 2500 afdrukken, en maakte idd gebruik can een 123inkt toner omdat deze een stuk goedkoper waren...gezien het probleem niet echt opviel zou ik wel zien bij de volgende toner...
Nu bestelde ik half december een cyaan toner bij Printabout.nl omdat 123inkt.nl de namaaktoners voor mijn printer niet meer leverde..en Printabout wel...
Installatie zonder problemen, het viel me wel op dat de inkt precies los kwam...een probleem met de fuser ? na 5000 prints en de fuser moest wel 50.000 prints aankunnen....
Xerox gebeld...van het kastje naar de muur, emails kwamen terug...hun gevraagd me onder garantie een nieuwe fuser te leveren...europese garantie is toch 24 maand?
Ook van Xerox een njet, geen garantie meer op toestel...op mijn bestelfaktuur van Ibood staat idd de besteldatum, leverbonnen heb ik niet meer....
ik heb steeds Dell of Brother en samsung printers gehad, dacht met die Xerox een goede koop gedan te hebben maar als dat de Xerox service is , awel merci...
Vorige week was ook de zwarte toner leeg, eentje besteld bij Printabout en geplaatst, direct bij opstart fout 024-371 en deze is niet meer weg te krijgen..
even gegoogeld en dit zou kunnen te maken hebben met het gebruik van geen originele toners....
Kan dit wel dat printerfabrikanten je printer onbruikbaar maken bij gebruik van goedkopere toners, tochwel aangekocht bij gekende goedkopere bedrijven met goede naam ?
Hoeveel garantie ?
Iemand ervaring met deze fout? Hoe te resetten ?
Printabout gaat me vandaag nieuwe huismerk en originele toner opsturen om te testen maar vrees de fout niet meer weg te krijgen...en dan ?
Werox laten herstellen zal duur uitvallen vrees ik, en als ze me nu al zo'n toer lappen heb ik niet veel zin meer om nog verder met Xerox te blijven werken, tenzij ik mijn toestel terug in running krijg natuurlijk...
dus nog geen 24 maand..
Nu had ik half februari 2014 al problemen dat ik plots zwarte puntjes kreeg, Ibood beweerde dat er maar 1 jaar garantie op zat dat het aan de toner of drum zou liggen, ik had amper 2500 afdrukken, en maakte idd gebruik can een 123inkt toner omdat deze een stuk goedkoper waren...gezien het probleem niet echt opviel zou ik wel zien bij de volgende toner...
Nu bestelde ik half december een cyaan toner bij Printabout.nl omdat 123inkt.nl de namaaktoners voor mijn printer niet meer leverde..en Printabout wel...
Installatie zonder problemen, het viel me wel op dat de inkt precies los kwam...een probleem met de fuser ? na 5000 prints en de fuser moest wel 50.000 prints aankunnen....
Xerox gebeld...van het kastje naar de muur, emails kwamen terug...hun gevraagd me onder garantie een nieuwe fuser te leveren...europese garantie is toch 24 maand?
Ook van Xerox een njet, geen garantie meer op toestel...op mijn bestelfaktuur van Ibood staat idd de besteldatum, leverbonnen heb ik niet meer....
ik heb steeds Dell of Brother en samsung printers gehad, dacht met die Xerox een goede koop gedan te hebben maar als dat de Xerox service is , awel merci...
Vorige week was ook de zwarte toner leeg, eentje besteld bij Printabout en geplaatst, direct bij opstart fout 024-371 en deze is niet meer weg te krijgen..
even gegoogeld en dit zou kunnen te maken hebben met het gebruik van geen originele toners....
Kan dit wel dat printerfabrikanten je printer onbruikbaar maken bij gebruik van goedkopere toners, tochwel aangekocht bij gekende goedkopere bedrijven met goede naam ?
Hoeveel garantie ?
Iemand ervaring met deze fout? Hoe te resetten ?
Printabout gaat me vandaag nieuwe huismerk en originele toner opsturen om te testen maar vrees de fout niet meer weg te krijgen...en dan ?
Werox laten herstellen zal duur uitvallen vrees ik, en als ze me nu al zo'n toer lappen heb ik niet veel zin meer om nog verder met Xerox te blijven werken, tenzij ik mijn toestel terug in running krijg natuurlijk...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Lang getwijfeld ofk hier wel op zou antwoorden, vermits jij me het antwoord zeker niet in dank zal afnemen.
Punt 1: Toner is een heel delicaat goedje, als dat niet exact perfect is, kan je de vreemdste dingen krijgen, loslaten van de toner van het papier, samenklitten op de drum of de transferbelt, vastkoeken in de tonercartridge, noem maar op.
Punt 2: het gebruik van slecht namaak toner is een vrij grote bron van defecten en onterechte garantieclaims bij grote en kleine fabrikanten en supporfirma's
Punt 3: Imho dus wel correct dat men moeilijk doet over garantie na het gebruik van namaak toner. en niet te verwonderen dat meer en meer fabrikanten hun toner beginnen te chippen om zo een dingen te voorkomen.
Punt 4: Als je daarom wegwilt van Xerox als merk, wens ik je veel geluk, bij de meeste andere merken ga je exact hetzelfde voorhebben als er een vermoeden is van het gebruik van namaak toner, en mijns inziens, volledig correct.
Zoals ik zei, wellicht niet het antwoord waar je op hoopte, so be it.
Punt 1: Toner is een heel delicaat goedje, als dat niet exact perfect is, kan je de vreemdste dingen krijgen, loslaten van de toner van het papier, samenklitten op de drum of de transferbelt, vastkoeken in de tonercartridge, noem maar op.
Punt 2: het gebruik van slecht namaak toner is een vrij grote bron van defecten en onterechte garantieclaims bij grote en kleine fabrikanten en supporfirma's
Punt 3: Imho dus wel correct dat men moeilijk doet over garantie na het gebruik van namaak toner. en niet te verwonderen dat meer en meer fabrikanten hun toner beginnen te chippen om zo een dingen te voorkomen.
Punt 4: Als je daarom wegwilt van Xerox als merk, wens ik je veel geluk, bij de meeste andere merken ga je exact hetzelfde voorhebben als er een vermoeden is van het gebruik van namaak toner, en mijns inziens, volledig correct.
Zoals ik zei, wellicht niet het antwoord waar je op hoopte, so be it.
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat je zegt is ongetwijfeld allemaal waar, daarom dat er patenten en normeringen zijn.
Als je als producent een licentie op het patent neemt en u houdt aan de normeringen, dan kan je perfecte toner maken.
Het bewijs vind je in massa's printers terug.
Een fabrikant kan een tijdje een patent beschermen, maar niet eeuwig, daar is (gelukkig) ook regelgeving voor.
En een fabrikant kan voor de licentie niet eender welk bedrag vragen, opnieuw is daar regelgeving en/of jurisprudentie voor.
Mocht Xerox dat allemaal vals, namaak, oneerlijk, ... vinden, is dat natuurlijk hun goed recht.
Ik heb Samsung en Brother printers en heb daar altijd namaak toner in gestoken en nog nooit problemen gehad. Het zal ongetwijfeld een combinatie zijn van merk printer en fabrikant namaaktoner.
Als je als producent een licentie op het patent neemt en u houdt aan de normeringen, dan kan je perfecte toner maken.
Het bewijs vind je in massa's printers terug.
Een fabrikant kan een tijdje een patent beschermen, maar niet eeuwig, daar is (gelukkig) ook regelgeving voor.
En een fabrikant kan voor de licentie niet eender welk bedrag vragen, opnieuw is daar regelgeving en/of jurisprudentie voor.
Mocht Xerox dat allemaal vals, namaak, oneerlijk, ... vinden, is dat natuurlijk hun goed recht.
Ik heb Samsung en Brother printers en heb daar altijd namaak toner in gestoken en nog nooit problemen gehad. Het zal ongetwijfeld een combinatie zijn van merk printer en fabrikant namaaktoner.
-
- Erelid
Het probleem zit er in dat veel van die namaaktoners helemaal niet volgens de juiste specificaties en of licenties gemaakt, maar gewoon echt puur namaak zijn, vaak gevuld met de meeste goedkope generic toner van de laagste kwaliteit dat vindbaar is.
En dan krijg je zo een dingen, en moet je imho op de blaren zitten, want je hebt zelf de fout gemaakt.
Ik gebruik zelf ook namaaktoner, in mijn Cheapo hp laserjet 1018, want als ik die naar de kloten help met slechte toner, is dat geen groot verlies. In mijn kleuren laser/multifunction komen omwille van dezelfde redenering alleen originele toners in, de prijs van het toestel rechtvaardigd het gebruik van "gok maar of het misgaat" toner gewoon niet.
Heb het zelf ook al gehad dat een namaak cartridge echt slechte tonerkwaliteit had, liet los van het papier... terwijl het hetzelfde "merk" was als de voorgaande namaak cartridge, tsja. Gelukkig puur een toner issue en geen verdere schade aan toestel.
Je kan 20 keer geluk hebben, of 10 keer, of ook van de eerste keer pech...
En dan krijg je zo een dingen, en moet je imho op de blaren zitten, want je hebt zelf de fout gemaakt.
Ik gebruik zelf ook namaaktoner, in mijn Cheapo hp laserjet 1018, want als ik die naar de kloten help met slechte toner, is dat geen groot verlies. In mijn kleuren laser/multifunction komen omwille van dezelfde redenering alleen originele toners in, de prijs van het toestel rechtvaardigd het gebruik van "gok maar of het misgaat" toner gewoon niet.
Heb het zelf ook al gehad dat een namaak cartridge echt slechte tonerkwaliteit had, liet los van het papier... terwijl het hetzelfde "merk" was als de voorgaande namaak cartridge, tsja. Gelukkig puur een toner issue en geen verdere schade aan toestel.
Je kan 20 keer geluk hebben, of 10 keer, of ook van de eerste keer pech...
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Met het risico dat dadelijk heel de thread volstaat met posts dat de startposter eigelijk niet wil horen ... maar "goedkoop is duurkoop"
Veel succes ermee, maar zoals bovenstaande berichten al een beetje aantonen: ik denk dat het een vogel voor de kat is 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Dit kan ook een probleem met het papier zijn.laroyj schreef:Installatie zonder problemen, het viel me wel op dat de inkt precies los kwam...
Meer specifiek: het (langdurig) gebruik van niet geschikt papier, vochtigheid van het papier, etc .
Bron: HPDe meest voorkomende oorzaak voor problemen met de afdrukkwaliteit is papier dat niet geschikt is voor het apparaat. Dit kan leiden tot slechte papierinvoer of slechte hechting van de toner. Zorg ervoor dat het papier- of mediatype aan de specificaties van HP voldoet.
Ook hier staan wat professionele tips met betrekking tot papier: http://www.inapa-tecno.com/nl/papier-wi ... rste-hulp/.
Lees beide tabs: "Het recept voor goede resultaten" en "De juiste diagnose maatregelen" om je alvast een idee te vormen van de belangrijkheid van het gebruikte papier.
Papier dat niet geschikt is voor je toestel kan er voor zorgen dat een (dure) reparatie nodig is...
Toner cartridges die niet geschikt zijn voor je toestel uiteraard ook.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Los van het wel«niet originele toner in een laserprinter.
Bij Xerox heb je 1 jaar garantie op de bussinestoestellen, wil je twee jaar kan je een service contract afsluiten voor ca 30€ per jaar.
Langskomen uit garantie is minstens 300€ bij Xerox & wanneer ze zien dat je namaak toner gebruikt vervalt te garantie meteen.
Bij Xerox heb je 1 jaar garantie op de bussinestoestellen, wil je twee jaar kan je een service contract afsluiten voor ca 30€ per jaar.
Langskomen uit garantie is minstens 300€ bij Xerox & wanneer ze zien dat je namaak toner gebruikt vervalt te garantie meteen.
-
- Elite Poster
Er staat nochtans nergens vermeld dat het verboden is niet originele toners te gebruiken, ook xerox heeft me geen enkle opmerking gemaakt aangaaande namaak toners, PrintAbout anderzijds heeft me wel al meermaals gemeld dat het de originele merken verboden zou zijn om melding te maken dat een toestel uit garantie is, binnen de garantieperiode door gebruik te maken van een namaaktoner.
Het papier zal niet de oorzaak zijn van het loskomen van de toner want gebruik dit al meerdere jaren, komt van Colruyt en ik heb er geen probleem mee op mijn andere printers Dell, Samsung en Chinon Afficio.
Dit zijn allemaal problemen maar het belangrijkste antwoord welk ik zoek is hoe ik de foutcode 024-371 wegkrijg, de printer staat precies bevroren, alhoewel hij eerst precies normaal opstart, dan logo met waiting en na een minuutje de foutcode tijdens het opstarten....
Tecnical support beantwoord de mails bijna niet of van kastje naar de muur en dat ze een offerte willen maken voor een interventie, maar voor 400 euro heb ik al een nieuwe dus....
Waarom maar 1 jaar garantie ? wie bepaald dat dit een professioneel toestel is, ik heb het als particulier aangekocht, dus 2 jaar garantie zeg ik
Het papier zal niet de oorzaak zijn van het loskomen van de toner want gebruik dit al meerdere jaren, komt van Colruyt en ik heb er geen probleem mee op mijn andere printers Dell, Samsung en Chinon Afficio.
Dit zijn allemaal problemen maar het belangrijkste antwoord welk ik zoek is hoe ik de foutcode 024-371 wegkrijg, de printer staat precies bevroren, alhoewel hij eerst precies normaal opstart, dan logo met waiting en na een minuutje de foutcode tijdens het opstarten....
Tecnical support beantwoord de mails bijna niet of van kastje naar de muur en dat ze een offerte willen maken voor een interventie, maar voor 400 euro heb ik al een nieuwe dus....
Waarom maar 1 jaar garantie ? wie bepaald dat dit een professioneel toestel is, ik heb het als particulier aangekocht, dus 2 jaar garantie zeg ik
radiometeor.be
radiometeor.be
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Wat is dat nu toch steeds met die garantie, moeilijk is dat toch niet? Xerox geeft 1 jaar garantie op hun toestellen, na dat jaar mag je dus bij ibood gaan aankloppen(toi,toi,toi)
-
- Elite Poster
Misschien kan de TS best eens de Service Manual doornemen (Xerox Internal Use Only)?
796 pagina's leesplezier.
Xerox Phaser 6500-WC6505_Service_011411.pdf (link getest: download compleet)
Xerox Phaser 6500-WC6505_Service_011411.pdf (link niet getest)
(klik om te vergroten)
Ze slagen er vaak zelfs niet in om een juiste en exacte omschrijving te geven van wat ze precies verkopen...
Go figure!!
796 pagina's leesplezier.

Xerox Phaser 6500-WC6505_Service_011411.pdf (link getest: download compleet)
(klik om te vergroten)
iBood is een opgefokte dozenschuiver waar je NIETS aan hebt na de aankoop.laroyj schreef: ... Ibood beweerde dat er maar 1 jaar garantie op zat ...
Ze slagen er vaak zelfs niet in om een juiste en exacte omschrijving te geven van wat ze precies verkopen...
Go figure!!
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Iedereen zit hier maar te roepen over die garantie (niet specifiek op iemand bedoeld hoor, niks persoonlijk dus) maar lees dit eens door: http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... _garantie/ en http://economie.fgov.be/nl/consument/Garantie/
In dit specifiek geval dus: bij iBood aankloppen. Maar zoals hier al wel een paar keer gezegd, neemt iBood het niet zo nauw met die "Europese regelgeving" van in de link hierboven. Ja, ze zijn daarin fout omdat ze 2 jaar voor "de garantie" moeten instaan. Maar welk risico lopen ze? Ga jij dat tot in de rechtbank trekken, omdat ze geen garantie geven op iets? Het wordt hier pijnlijk duidelijk hoe dat het komt dat iBood soms zo goedkoop kan zijn. Wel ... als je niet in de "aftersales" investeert, dan kan je de verkoopprijs laag houden (en nog duizend andere redenen: fabrikanten zullen iBood ook wel kennen voor hun "mm, ik heb hier nog 50 printers die net uit het gamma zijn staan, als ik die nu eens aan iBood voor een prikje verkoop"-lijst.
Anyway, nog over de garantie:
Een verkoop is een verbintenis tussen de verkoper en de koper, de fabrikant is ten opzichte van die overeenkomst maar 3de partij, en heeft dus met die verkoopovereenkomst niet echt iets mee te maken. Heb je een defect aan je aankoop, dan moet je bij de verkoper gaan aankloppen, niet bij de fabrikant. Dat de fabrikant je zou willen helpen, is gewoon goodwill van die fabrikant (ik denk spontaan aan Logitech die op dat vlak zijn zaken wel écht héél goed op orde heeft)Voor elk gebrek aan conformiteit van een consumptiegoed (niet-conformiteit, afwezigheid van kwaliteiten die u redelijkerwijs mag verwachten, pannes, enz.) moet u zich richten tot de eindverkoper.
In dit specifiek geval dus: bij iBood aankloppen. Maar zoals hier al wel een paar keer gezegd, neemt iBood het niet zo nauw met die "Europese regelgeving" van in de link hierboven. Ja, ze zijn daarin fout omdat ze 2 jaar voor "de garantie" moeten instaan. Maar welk risico lopen ze? Ga jij dat tot in de rechtbank trekken, omdat ze geen garantie geven op iets? Het wordt hier pijnlijk duidelijk hoe dat het komt dat iBood soms zo goedkoop kan zijn. Wel ... als je niet in de "aftersales" investeert, dan kan je de verkoopprijs laag houden (en nog duizend andere redenen: fabrikanten zullen iBood ook wel kennen voor hun "mm, ik heb hier nog 50 printers die net uit het gamma zijn staan, als ik die nu eens aan iBood voor een prikje verkoop"-lijst.
Dat schijnt iedereen wel eens te vergeten... Veel success om je probleem bij iBood te "bewijzen".- Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.
- Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
Dat is toch wel een dooddoener van formaat.selder schreef:
Dat schijnt iedereen wel eens te vergeten... Veel success om je probleem bij iBood te "bewijzen".- Indien het goed defect gaat binnen de eerste zes maanden na de levering, wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.
- Indien het defect van het goed meer dan zes maanden na de levering wordt vastgesteld, dan moet u als consument bewijzen dat het goed niet-conform was op het moment van de levering.
Indien de verkoper twee jaar garantie geeft op de correcte werking van een aangekocht goed dan moet dat ook zo zijn.
Daar kan geen discussie over zijn.
Blijkt dat na zes maanden, maar binnen de twee jaar, vanaf de datum van aankoop het goed niet meer correct functioneert dan is het meer dan duidelijk dat het goed op het moment van de levering niet conform was met de beloofde twee jaar foutloze werking!
De TS, laroyj, heeft wel degelijk dit bewijs: error code 024-371!!
Het toestel zélf geeft het gebrek binnen de periode van twee jaar aan.
Wat valt er nog meer te bewijzen?
Dat iBood zijn wettelijke verplichtingen als verkoper niet nakomt?
Ik ben van mening dat iBood dat reeds duidelijk bewezen heeft in het geval van de TS, laroyj.
Wel moet de TS zijn bestelformulier, aankoopfactuur en leveringsbon mét de vermelde garantieperiode normaliter kunnen voorleggen.
Iets dat een verkoper die ter goeder trouw handelt ook wel zelf weet.
In het bijzonder bij een verkoper zoals iBood die slechts één dag dit product verkocht heeft in die periode.
Zulke verkoper weet exact vanaf wanneer de garantieperiode begint te lopen.
Tenzij men ook hier nog eens wil trachten de kantjes er vanaf te willen lopen door goederen bijvoorbeeld stelselmatig een maand of nog later effectief te leveren...
Does this ring a bell?
En terecht mijn inziens.selder schreef:Iedereen zit hier maar te roepen over die garantie ...

Indien iBood beweert dat er "slechts" één jaar garantie van toepassing is, en dit in afwijking op de wettelijke bepalingen, dan is het aan hen om dit te bewijzen. Het is aan hen om te bewijzen dat dit duidelijk op alle documenten vermeld staat!
==============================================================================
==============================================================================
Edit:
Indien het over dit toestel/aanbieding gaat (datum aanbieding 27/12/2012): Xerox WorkCentre 6505V_DN: efficiënter kopiëren, scannen, faxen, printen en emailen dan ooit!
Dan staat dit er over de garantiebepalingen:
Dus al een verschil tussen professioneel gebruik en particulier gebruik...Garantie: bepalingen Xerox: 1 jaar on site, 2e jaar onsite alleen geldig voor particulieren in NL en België
Misschien kan de TS al aangeven welk van beiden van toepassing is?
-
- Elite Poster
Het gaat idd over de actie van 27/12/2012
ik heb blijkbaar een zakelijke account, toestel wordt voornamelijk zakelijk gebruikt en nodig om de btw te recupereren....kan dat zomaar dat men de wettelijke garantie van 2 jaar herleid naar 1 jaar ?
ik had die alinea niet gelezen....
misschien tijd om de ombudsdienst in te schakelen...
ik heb blijkbaar een zakelijke account, toestel wordt voornamelijk zakelijk gebruikt en nodig om de btw te recupereren....kan dat zomaar dat men de wettelijke garantie van 2 jaar herleid naar 1 jaar ?
misschien tijd om de ombudsdienst in te schakelen...
radiometeor.be
radiometeor.be
- heist_175
- Moderator
"Kan dat zomaar"
Is er is niets te kunnen aan, de wet is er enkel om de consument te beschermen,
niet om bedrijven onderling te beschermen.
Dus ja: de wet geldt niet voor bedrijven en dus heb je geen 2 jaar garantie.
Is er is niets te kunnen aan, de wet is er enkel om de consument te beschermen,
niet om bedrijven onderling te beschermen.
Dus ja: de wet geldt niet voor bedrijven en dus heb je geen 2 jaar garantie.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Elk voordeel heeft zijn nadeel ...
B2B heb je idd maar 1 jaar garantie en daar gaat een ombudsman niks aan kunnen veranderen.
PS: een ombudsman geeft enkel een advies naar de betrokken instanties toe, maar de conclusie van een ombudsman is NIET bindend, iets wat velen hier (graag) vergeten.
B2B heb je idd maar 1 jaar garantie en daar gaat een ombudsman niks aan kunnen veranderen.
PS: een ombudsman geeft enkel een advies naar de betrokken instanties toe, maar de conclusie van een ombudsman is NIET bindend, iets wat velen hier (graag) vergeten.
-
- Elite Poster
Je ziet dit totaal verkeerd.laroyj schreef:ik heb blijkbaar een zakelijke account, toestel wordt voornamelijk zakelijk gebruikt en nodig om de btw te recupereren....kan dat zomaar dat men de wettelijke garantie van 2 jaar herleid naar 1 jaar ?
Het product werd door jou aangekocht met een garantieperiode van één jaar.
Voor particuliere gebruikers werd (en wordt) deze garantie omwille van wettelijke redenen opgetrokken tot twee jaar.
Maar jij ben geen particuliere gebruiker.
De volledige garantiebepalingen staan weergegeven in dit document: Garantie bepalingen (78 pagina's, 16 talen).
Ook dit document staat vermeld op de pagina van de betreffende aanbieding.
Net zoals die belangrijke alinea die je niet gelezen hebt ...
Ik ben van mening dat het in hoofdzaak tijd is om in te zien dat jij je niet gaat kunnen beroepen op garantie.laroyj schreef:misschien tijd om de ombudsdienst in te schakelen...
De garantietermijn is voor jou al heel lang verstreken. Helaas.
Binnen de garantietermijn van één jaar heeft jouw toestel wel degelijk feilloos gewerkt.
Allicht had een andere verkoper, die zich niet richt op impulsaankopen, jou wél uitgebreid ingelicht over de mogelijkheden van garantie uitbreidingen, een onderhoudscontract, etc. Indien je betaald had voor voornoemde zaken was een telefoontje naar Xerox voldoende geweest om bij jou, on-site, je toestellen komen na te kijken en te herstellen.
iBood beperkt zich tot het schuiven van dozen aan een (mogelijks) lage prijs.
En daar houdt het dan ook zowat op, zoals jijzelf nu ervaart.
---------------------------------------------------------------------------
Misschien kan je met de Service Manual aan de slag?
Want mogelijks gaat het enkel om een slecht elektrisch contact...
Een andere mogelijkheid is om contact op te nemen met Xerox en de herstelling door hen laten uit te voeren.
Maar met dien verstande dat je aan Xerox duidelijk maakt dat je alsnog graag een onderhoudscontract wenst.
Dat zou Xerox er mogelijks toe aan kunnen zetten om voor jou alsnog een goede prijsofferte te maken...
-
- Elite Poster
Eerlijk gezegd, de snelheid waarmee je als consument geholpen wordt en de manier waarop hebben me helemaal niet overtuigd een onderhoudscontract te nemen.
Ik heb nu misschien pech gehad met mijn toestel, maar 1 interventie is de kostprijs van een nieuw toestel....startprijs vanaf 300 euro hebben ze me vermeld...
Je kon idd intekenen bij de aankoop voor een jaar extra garantie, ik heb dat nog nooit gehad, omdat ik nog nooit heb voorgehad dat een toestel binnen de eerste 3 jaar stuk ging...en normaal verkoop ik minstens elke 3 jaar mijn toestellen om nieuwe aan te kopen...
Blijf het gewoon bizar vinden dat er ondanks de algemene regel van 24 maand garantie binnen Europa blijkbaar uitzonderingen waren, ik ging er vanuit dat eender welk elektrisch toestel je aankocht er 24 maand garantie opzat, en dat er dan nog eens een onderscheid gemaakt wordt tussen particulier en zakelijk...
Dus ik heb maar een eenmanszaak op persoonlijke naam, in de toekomst gewoon particulier bestellen, je krijgt toch een factuur en deze even goed inboeken...
Maar afgezien van alle algemeenheden , is er ook iemand die naast het antwoord uit de manual nog meer indo over deze fout kan geven, want de manual had ik uiteraard eerst en vooral doorgenomen vooraleer hier te posten...vraag me ook wel af wat het opengooien van het toestel met IP-paanel ea te maken kan hebben met een slecht contact door tonerwissel ?
Ik heb nu misschien pech gehad met mijn toestel, maar 1 interventie is de kostprijs van een nieuw toestel....startprijs vanaf 300 euro hebben ze me vermeld...
Je kon idd intekenen bij de aankoop voor een jaar extra garantie, ik heb dat nog nooit gehad, omdat ik nog nooit heb voorgehad dat een toestel binnen de eerste 3 jaar stuk ging...en normaal verkoop ik minstens elke 3 jaar mijn toestellen om nieuwe aan te kopen...
Blijf het gewoon bizar vinden dat er ondanks de algemene regel van 24 maand garantie binnen Europa blijkbaar uitzonderingen waren, ik ging er vanuit dat eender welk elektrisch toestel je aankocht er 24 maand garantie opzat, en dat er dan nog eens een onderscheid gemaakt wordt tussen particulier en zakelijk...
Dus ik heb maar een eenmanszaak op persoonlijke naam, in de toekomst gewoon particulier bestellen, je krijgt toch een factuur en deze even goed inboeken...
Maar afgezien van alle algemeenheden , is er ook iemand die naast het antwoord uit de manual nog meer indo over deze fout kan geven, want de manual had ik uiteraard eerst en vooral doorgenomen vooraleer hier te posten...vraag me ook wel af wat het opengooien van het toestel met IP-paanel ea te maken kan hebben met een slecht contact door tonerwissel ?
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Die foutmelding heeft niets vandoen met een tonerwissel...
Maar goed.
Je wist duidelijk waar je mee bezig was en je hebt je gat verbrand.
Effe op de blaren zitten.
Maar goed.
Je wist duidelijk waar je mee bezig was en je hebt je gat verbrand.
Effe op de blaren zitten.

-
- Elite Poster
die foutmelding is er nochtans enkel gekomen met de tonerwissel en wanneer je even googelt ben ik niet die enige die dit voor heeft bij wissel van de zwarte toner...door een niet originele...
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Nee, nee.
Jouw eerste tonerwissel was met een cartridge van 123inkt.
En dat lijkt me ook de cartridge met de zwarte toner te zijn...
En dat vind jij "goed genoeg"...
Mij lijkt het alvast niet een ideale cartridge die je in de printer laat zitten...
Het was wel goedkoop allicht. Dat wel.
Maar jij maakt geen enkele melding van een error code en al zeker niet 024-371.
Een andere toner die je vervangt:
Een geweldig toner cartridge dat je gekocht hebt.
Niet dus.
Wél goedkoop.
Maar nog steeds geen melding van een error code...
Ik zou in zo'n geval eerst eens naar mijn toner cartridge(s) kijken...
Misschien hebben ze (elektrisch) wel iets om zeep geholpen?
Maar ja, dat is nu jouw probleem hé.
Wie ga je aanspreken: Xerox, iBood, 123inkt, Printabout?
Van vreemdgaan komen problemen. Vroeg of laat.
Maar jij verwacht dat Xerox een toestel:
Sinterklaas is al eventjes voorbij hoor.
Jouw eerste tonerwissel was met een cartridge van 123inkt.
En dat lijkt me ook de cartridge met de zwarte toner te zijn...
laroyj schreef:Nu had ik half februari 2014 al problemen dat ik plots zwarte puntjes kreeg, Ibood beweerde dat er maar 1 jaar garantie op zat dat het aan de toner of drum zou liggen, ik had amper 2500 afdrukken, en maakte idd gebruik can een 123inkt toner omdat deze een stuk goedkoper waren...gezien het probleem niet echt opviel zou ik wel zien bij de volgende toner...
En dat vind jij "goed genoeg"...
Mij lijkt het alvast niet een ideale cartridge die je in de printer laat zitten...
Het was wel goedkoop allicht. Dat wel.
Maar jij maakt geen enkele melding van een error code en al zeker niet 024-371.
Een andere toner die je vervangt:
Ale hup, de inkt komt al los.laroyj schreef:Nu bestelde ik half december een cyaan toner bij Printabout.nl omdat 123inkt.nl de namaaktoners voor mijn printer niet meer leverde..en Printabout wel...
Een geweldig toner cartridge dat je gekocht hebt.
Niet dus.
Wél goedkoop.
Maar nog steeds geen melding van een error code...
Ach zo, nu direct error code 024-371 en dan ligt dat aan jouw printer???laroyj schreef:Vorige week was ook de zwarte toner leeg, eentje besteld bij Printabout en geplaatst, direct bij opstart fout 024-371 en deze is niet meer weg te krijgen..
Ik zou in zo'n geval eerst eens naar mijn toner cartridge(s) kijken...
Misschien hebben ze (elektrisch) wel iets om zeep geholpen?
Maar ja, dat is nu jouw probleem hé.
Wie ga je aanspreken: Xerox, iBood, 123inkt, Printabout?
Van vreemdgaan komen problemen. Vroeg of laat.

Maar jij verwacht dat Xerox een toestel:
- dat allang uit garantie is
- én waar ze weinig marge op gehad hebben
- én waar ze zich vragen kunnen stellen bij de kwaliteit van de cartridges (mogelijks ook het papier)
- én waar ze geen idee hebben hoe intensief het toestel gebruikt is
Sinterklaas is al eventjes voorbij hoor.

-
- Elite Poster
men vraagt woekerprijzen voor toners, normaal toch dat je als consument probeert te besparen, initieel zaten er originele in, starter toners, na 500 prints waren ze op, dan originele toners voor 1500 prints erin gezet, na minder dan 1000 prints ook op....
Ik heb in het verleden Konica Minolta gehad, Dell, HP, Brother, voor sommige bestonden geen namaak toners, voor andere wel, nooit problemen mee gehad, ik verkoop mij toestellen zowiezo na maximaal 3 jaar om een nieuw te kopen...enkel met deze Xerox enkel en alleen maar problemen...
Met 123inkt.nl nog nooit problemen gehad met hun toners, ze zijn niet voor niks tot één van de beste online bedrijven van Nederland verkozen, kan dus zo slecht niet zijn,
Begrijp dus niet waarom "Eternum" mij en anderen die zelf goedkopere toners gebruiken zomaar afschildert dat het onze eigen schuld zou zijn....als we dit verder doortrekken dan ga jij het ook normaal vinden dat wanneer iemand gaat tanken bij DATS of Gabriels dat zijn wagen stuk gaat omdat hij maar moest bij Esso, BP, Q8 of een ander gaan tanken...
Die goedkopere toners zijn ook getest, je mag ze zelfs gratis terugsturen, zij betalen de portkosten, mocht iedereen dat doen en het zo slecht was bestonden ze al lang niet meer, en uiteraard bestaan er nog goedkopere varianten, echter daar spreek ik niet over...
Ik heb in het verleden Konica Minolta gehad, Dell, HP, Brother, voor sommige bestonden geen namaak toners, voor andere wel, nooit problemen mee gehad, ik verkoop mij toestellen zowiezo na maximaal 3 jaar om een nieuw te kopen...enkel met deze Xerox enkel en alleen maar problemen...
Met 123inkt.nl nog nooit problemen gehad met hun toners, ze zijn niet voor niks tot één van de beste online bedrijven van Nederland verkozen, kan dus zo slecht niet zijn,
Begrijp dus niet waarom "Eternum" mij en anderen die zelf goedkopere toners gebruiken zomaar afschildert dat het onze eigen schuld zou zijn....als we dit verder doortrekken dan ga jij het ook normaal vinden dat wanneer iemand gaat tanken bij DATS of Gabriels dat zijn wagen stuk gaat omdat hij maar moest bij Esso, BP, Q8 of een ander gaan tanken...
Die goedkopere toners zijn ook getest, je mag ze zelfs gratis terugsturen, zij betalen de portkosten, mocht iedereen dat doen en het zo slecht was bestonden ze al lang niet meer, en uiteraard bestaan er nog goedkopere varianten, echter daar spreek ik niet over...
radiometeor.be
radiometeor.be
- heist_175
- Moderator
Er is een kanttekening te plaatsen bij neptoners, maar dat is ook maar een kanttekening.
Ik gebruik al jaren (als in 10 jaar) neptoners van 123inkt, ik heb nog nooit last gehad.
Brother, HP en Samsung printers, zowel goedkope (€60) als duurdere (€400). Nooit last gehad.
Dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen natuurlijk...
edit
@garantie
Over de garantie moet je u geen illusies maken.
Je hebt B2B gekocht, dan kan je geen aanspraak maken op consumentenbescherming
.
Het beste wat je kan vragen is een commerciële geste, maar gegeven dat je via iBood gekocht hebt en dat de foutmelding op neptoner wijst,
zou ik me geen illusies maken.
Ik gebruik al jaren (als in 10 jaar) neptoners van 123inkt, ik heb nog nooit last gehad.
Brother, HP en Samsung printers, zowel goedkope (€60) als duurdere (€400). Nooit last gehad.
Dat wil niet zeggen dat het niet zou kunnen natuurlijk...
edit
@garantie
Over de garantie moet je u geen illusies maken.
Je hebt B2B gekocht, dan kan je geen aanspraak maken op consumentenbescherming

Het beste wat je kan vragen is een commerciële geste, maar gegeven dat je via iBood gekocht hebt en dat de foutmelding op neptoner wijst,
zou ik me geen illusies maken.
-
- Elite Poster
Bij gebruik van inkt van een derde partij is er meer dan één kanttekening te maken.
En dat geldt zowel voor laserprinters, inkjet printers, etc.
Iedere fabrikant van deze toestellen gebruikt zijn eigen technologie en beschermt deze intellectuele eigendom eventueel met een patent.
Evenzo voor de bijbehorende inkt.
Wat ook niet meer dan logisch is indien men een vooruitstrevende verbetering heeft kunnen aanbrengen.
Sommige bedrijven kopen de technologie van een ander bedrijf over.
Xerox heeft zo, onder andere, in het verleden de technologie van Tektronix overgekocht.
Omdat de technologie van Tektronix als zeer vooruitstrevend beschouwd werd.
Zelfs de naamgeving van Tektronix (Phaser) werd overgenomen.
Uiteraard zijn er partijen die een soortgelijke inkt/cartridge op de markt brengen.
Volledig namaken lukt niet altijd : zij het omdat men de technologie niet volledig kan doorgronden zij het omdat de intellectuele eigendomsrechten dit verhinderen. Dit houdt dus een behoorlijk risico in...
De oudere en volledig na te maken inkten stellen op dat punt meestal geen probleem.
Ook in ons land zijn er bedrijven die zich bezig houden met innovatieve technologie inzake inkt.
Bijvoorbeeld Agfa Gevaert.
Zeer recentelijk heeft Agfa Gevaert hiermee zelfs de aandacht van de internationale pers getrokken: Agfa wint innovatieprijs met verpakkingsinkt.
Dit jarenlang onderzoek (innovatie) én het commercialiseren, heeft Agfa Gevaert al zeer veel geld gekost...
Geld dat terugverdient moet worden, uiteraard.
Anderzijds zijn er consumenten waarvoor inkt gewoon "inkt" is.
Waarvoor een laserprinter gewoon "een laserprinter" is.
Waarvoor papier gewoon "papier" is.
Ook al ziet deze consument in de loop der tijd dat er iets niet helemaal pluis is, toch doet hij verder:
Ook ik gebruik toners/cartridges van derde partijen ... indien dit mogelijk is.
Zelf heb ik eind de jaren negentig voor een Tektronix Phaser 740 gekozen gehad (150.000 Bfr excl. BTW en accessoires).
Mijn eerste Phaser en nooit geen spijt van gehad.
Wel heb ik toen, gelukkig, van een serieuze verkoper de raad meegekregen om "voorzichtig" te zijn met de inkt...
En dat geldt zowel voor laserprinters, inkjet printers, etc.
Iedere fabrikant van deze toestellen gebruikt zijn eigen technologie en beschermt deze intellectuele eigendom eventueel met een patent.
Evenzo voor de bijbehorende inkt.
Wat ook niet meer dan logisch is indien men een vooruitstrevende verbetering heeft kunnen aanbrengen.
Sommige bedrijven kopen de technologie van een ander bedrijf over.
Xerox heeft zo, onder andere, in het verleden de technologie van Tektronix overgekocht.
Omdat de technologie van Tektronix als zeer vooruitstrevend beschouwd werd.
Zelfs de naamgeving van Tektronix (Phaser) werd overgenomen.
Bron: Wikipedia....
One of the more important aspects of the acquisition of the Tektronix divisions is that Xerox decided to keep the Tektronix staff and support services, as Tektronix is a well known name for high-performance and high-quality printers.
...
Uiteraard zijn er partijen die een soortgelijke inkt/cartridge op de markt brengen.
Volledig namaken lukt niet altijd : zij het omdat men de technologie niet volledig kan doorgronden zij het omdat de intellectuele eigendomsrechten dit verhinderen. Dit houdt dus een behoorlijk risico in...
De oudere en volledig na te maken inkten stellen op dat punt meestal geen probleem.
Ook in ons land zijn er bedrijven die zich bezig houden met innovatieve technologie inzake inkt.
Bijvoorbeeld Agfa Gevaert.
Zeer recentelijk heeft Agfa Gevaert hiermee zelfs de aandacht van de internationale pers getrokken: Agfa wint innovatieprijs met verpakkingsinkt.
Dit jarenlang onderzoek (innovatie) én het commercialiseren, heeft Agfa Gevaert al zeer veel geld gekost...
Geld dat terugverdient moet worden, uiteraard.
Anderzijds zijn er consumenten waarvoor inkt gewoon "inkt" is.
Waarvoor een laserprinter gewoon "een laserprinter" is.
Waarvoor papier gewoon "papier" is.
Ook al ziet deze consument in de loop der tijd dat er iets niet helemaal pluis is, toch doet hij verder:
- zwarte puntjes inkt die verschijnen waar dit niet hoort
- loslaten van de inkt
- tot zelfs het uiteindelijk falen van het toestel.
laroyj schreef:Begrijp dus niet waarom "Eternum" mij en anderen die zelf goedkopere toners gebruiken zomaar afschildert dat het onze eigen schuld zou zijn....

Ook ik gebruik toners/cartridges van derde partijen ... indien dit mogelijk is.

Zelf heb ik eind de jaren negentig voor een Tektronix Phaser 740 gekozen gehad (150.000 Bfr excl. BTW en accessoires).
Mijn eerste Phaser en nooit geen spijt van gehad.
Wel heb ik toen, gelukkig, van een serieuze verkoper de raad meegekregen om "voorzichtig" te zijn met de inkt...
-
- Erelid
Omdat het zo is?laroyj schreef:
Begrijp dus niet waarom "Eternum" mij en anderen die zelf goedkopere toners gebruiken zomaar afschildert dat het onze eigen schuld zou zijn....
Zie ook mijn post van vorige pagina. Je neemt (we nemen) een risico, als het mis gaat, moet je dat niet afwentelen op de fabrikant van het toestel.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Hoeveel "winst" heb je tot hier toe al gemaakt door namaaktoners te kopen ipv originele? Doe daar dan nu maar de prijs van je kapotte printer af. Ik hoop voor jou dat het nog een positief getal is.
-
- Elite Poster
..en toch ben ik niet overtuigd dat het aan de slechte tonerpoeder zou zijn..de chip in zo'n toner reset toch maar de teller en de fout.....
dat het tijdens het gebruik van de printer fout zou gaan en die melding er komt, dan zou het ook nog kunnen maar de ene toner eruit en de nieuwe erin en direct die melding dat gaat er bij mij echt niet in ???
..wat hebben we geleerd....geen namaaktoners meer...zo ver ben ik nu ook al...alhoewel ik er helemaal niet zeker van ben dat dat een garantie is dat deze fout er helemaal niet of nooit zou komen met een originele, de kans is mss kleiner......
Ik vind nergens terug dat het verplicht is originele toners te gebruiken, en verboden voor namaak...je kan ook eenvoudig weg de poeder van een namaak of los poeder in een original doen en de chips zijn ook los verkrijgbaar, hoe zou men daar dan tegen reageren...barcodenrs op de originele xeroxtoners stemmen ook niet overeen met de etiketten op de verpakkingen, dus onmogelijk te traceren...is echt grijze zone....
dat het tijdens het gebruik van de printer fout zou gaan en die melding er komt, dan zou het ook nog kunnen maar de ene toner eruit en de nieuwe erin en direct die melding dat gaat er bij mij echt niet in ???
..wat hebben we geleerd....geen namaaktoners meer...zo ver ben ik nu ook al...alhoewel ik er helemaal niet zeker van ben dat dat een garantie is dat deze fout er helemaal niet of nooit zou komen met een originele, de kans is mss kleiner......
Ik vind nergens terug dat het verplicht is originele toners te gebruiken, en verboden voor namaak...je kan ook eenvoudig weg de poeder van een namaak of los poeder in een original doen en de chips zijn ook los verkrijgbaar, hoe zou men daar dan tegen reageren...barcodenrs op de originele xeroxtoners stemmen ook niet overeen met de etiketten op de verpakkingen, dus onmogelijk te traceren...is echt grijze zone....
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Even een belangrijk punt in je betoog (bewust) vergeten?
Je garantietermijn van 1 jaar is verstreken .... originele toner of namaaktoner ... maakt niet (meer) uit.
Was het toestel wel nog onder garantie, had je - onder voorbehoud van een commerciële geste - dit ook niet kunnen claimen door het gebruik van niet-originele toner.
In de garantievoorwaarden (http://www.office.xerox.com/services/wa ... rranty.pdf) staan duidelijke verwijzingen naar repair damage / malfunction or degration by the use of non -Xerox supplies or consumables en een stukje over refilled /abused / misused/ tampered items, etc...
Je garantietermijn van 1 jaar is verstreken .... originele toner of namaaktoner ... maakt niet (meer) uit.
Was het toestel wel nog onder garantie, had je - onder voorbehoud van een commerciële geste - dit ook niet kunnen claimen door het gebruik van niet-originele toner.
In de garantievoorwaarden (http://www.office.xerox.com/services/wa ... rranty.pdf) staan duidelijke verwijzingen naar repair damage / malfunction or degration by the use of non -Xerox supplies or consumables en een stukje over refilled /abused / misused/ tampered items, etc...
Laatst gewijzigd door axs 28 jan 2015, 15:23, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
dat mijn garantie verstreken is weet ik nu pas enkele dagen hé...ging steeds uit van 24 maand garantie bij aankoop van een nieuw product , vandaar dat ik in principe ook elke 2 jaar, soms 3 jaar vernieuw met de meeste van mijn toestellen....geen zelf te betalen herstellingen en goed voor de economie..
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Elite Poster
Wat je hier voorstelt behoort niet tot de grijze zone.laroyj schreef:je kan ook eenvoudig weg de poeder van een namaak of los poeder in een original doen en de chips zijn ook los verkrijgbaar, hoe zou men daar dan tegen reageren...barcodenrs op de originele xeroxtoners stemmen ook niet overeen met de etiketten op de verpakkingen, dus onmogelijk te traceren...is echt grijze zone....
Dat noemt men (poging tot) oplichting en ter kwader trouw handelen.
Maar het geeft wel erg duidelijk jouw gedachtegoed weer.
-
- Elite Poster
dit geeft mijn gedachten goed niet weer, ik bedoel maar dat het allemaal dikke zever is en als je wil foefelen dat het op die manier perfect zou kunnen...
er toevallig achter gekomen omdat ik in deze zaak de serienrs van de originele toners moest doorgeven en ik verschillende nrs zag op de verpakking en toner zelf en bij het googelen ivm de chip op de toner gewoon gezien dat die los verkrijgbaar waren, ik zie daar geen verschil tussen origineel en namaak....
Het belangrijkste is in mijn ogen de technologie van zo'n printer, en ik denk toch niet dat er zo'n groot verschil zit in poeder en inkt voor dezelfde toepassing...zelfde in het gewone drukkerijgebeuren, de toner zelf is maar de verpakking...
Zoals in zoveel zaken worden deze gecloned en meestal moet deze helemaal niet onderdoen voor het origineel, ooit een clone satelietontvanger gehad en vond hem zelfs beter dan het origineel, afgezien van de firmware identiek..
....poging tot oplichting, ter kwader trouw...voor wie? voor mezelf....de bedrijven die dergelijke namaaktoners verkopen zijn volgens U dan illegaal bezig ?
Ik heb ook nog geen enkele draagbare radio of lampje weten stukgaan omdat ik er goedkopere batterijen van bvb ikea heb ingezet ipv een duracell...
Het is volgens mij niet bij wet verboden van er goedkopere toners in te doen en er is een grote markt voor met weinig of geen problemen, ik heb er nu toevallig wel één,
ga deze discutie hier sluiten want had eigenlijk antwoordden verwacht om het probleem evt opgelost te krijgen maar krijg enkel vingerwijzingen daar komen we niet verder mee...
er toevallig achter gekomen omdat ik in deze zaak de serienrs van de originele toners moest doorgeven en ik verschillende nrs zag op de verpakking en toner zelf en bij het googelen ivm de chip op de toner gewoon gezien dat die los verkrijgbaar waren, ik zie daar geen verschil tussen origineel en namaak....
Het belangrijkste is in mijn ogen de technologie van zo'n printer, en ik denk toch niet dat er zo'n groot verschil zit in poeder en inkt voor dezelfde toepassing...zelfde in het gewone drukkerijgebeuren, de toner zelf is maar de verpakking...
Zoals in zoveel zaken worden deze gecloned en meestal moet deze helemaal niet onderdoen voor het origineel, ooit een clone satelietontvanger gehad en vond hem zelfs beter dan het origineel, afgezien van de firmware identiek..
....poging tot oplichting, ter kwader trouw...voor wie? voor mezelf....de bedrijven die dergelijke namaaktoners verkopen zijn volgens U dan illegaal bezig ?
Ik heb ook nog geen enkele draagbare radio of lampje weten stukgaan omdat ik er goedkopere batterijen van bvb ikea heb ingezet ipv een duracell...
Het is volgens mij niet bij wet verboden van er goedkopere toners in te doen en er is een grote markt voor met weinig of geen problemen, ik heb er nu toevallig wel één,
ga deze discutie hier sluiten want had eigenlijk antwoordden verwacht om het probleem evt opgelost te krijgen maar krijg enkel vingerwijzingen daar komen we niet verder mee...
radiometeor.be
radiometeor.be