Dia's inscannen

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Uiteindelijk een nieuwe scanner gekocht, epson perfection V550 (opvolger van de populaire v500 welke discontinued is). Dat is een vlakbed met zo'n plastichouders voor dia's en fotonegatieven.
Ik kocht de scanner voor foto's en dia's, minder voor documenten.

Mijn eerste bevindingen:
Sommige meegeleverde software werkt om 1 of andere reden niet (vb de software welke de fysieke bedieningstoetsen(sneltoetsen) moet verwerken.
Ook Abby finereader werkt bij mij niet, ik heb dat gelukkig niet echt nodig.

Het scannen van foto's is prima maar dat kunnen natuurlijk veel scanners voor die prijs. ICE is niet beschikbaar bij fotoscan, wel een gewone optie stof verwijderen maar deze werkt niet goed. Andere bewerkingen zoals kleur, contrast etc doe je beter in nabewerking met bv photoshop

Het resultaat bij het scannen van dia's is ook meer dan behoorlijk. De ICE techniek om stof automatisch te verwijderen werkt hier heel goed (vertraagt uiteraard wel de verwerkingstijd). Je kan ook maar 4 ingekaderde dia's tegelijk scannen. Uiteraard is deze scanner bijgevolg niet geschikt om hele laders te verwerken, daarvoor ligt de verwerkingstijd veel te hoog.

Het scannen van fotonegatieven valt me serieus tegen, misschien ligt het aan de negatieven zelf. Ik zal later nog eens proberen met recentere negatieven, ze waren echt wel oud ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Weet iemand waar/of je zo'n dingen kan huren, want het wordt ook hier ns tijd om te digitaliseren van de hele hoop.
Hier liggen 2 generaties aan diapositieven in kadertjes en negatieven te verkommeren, en ik wil daar goeie scans van; als er uitstekende toestelletjes zijn op de huurmarkt is dat mss beter dan een minder model te kopen.
Nu hopen dat ze thuis de kaftjes van de fotos niet hebben weggesmeten, want dat vertrouw ik nog niet helemaal :-)

Speaking of which, zijn er mss heel goeie professionele scanners (te huur) die in geval van missend negatief een zo goed mogelijke scan van de fotoprint kunnen maken (alleszins beter dan standaard scanners)? Er zijn hier zoiezo nog kinderfoto's van mijn ouders waarvan negatieven onbestaand zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Zie mijn eerder bericht, bijvoorbeeld de Reflecta DigitDia 6000. Stap eens binnen bij de betere fotozaak.
Jan007
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 16 keer

Jan007 schreef:Aan alle geinteresseerden voor de diascanner CanoScan FS2710:
Het toestel is kompleet, d.w.z. met alle kabels, handleiding, accesoires en PCI SCSI kaart.
Hou er wel rekening mee dat het in principe niet compatibel is met Windows 7, heeft bij mij gewerkt met Win 98 en XP.
Als ik zie wat Amazon er voor vraagt dacht ik aan een prijs van 50 € verzending Kiala incl. of doe een bod.

http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... 0#Overview

http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... S2710.aspx
Dit aanbod is nog altijd geldig.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Die adapter baart me toch zorgen naar de toekomst toe, alsook de incompatibiliteit met win7.
Als het dan nog een usb converter was zou ik nog zeggen ja. Toch ns goed over nadenken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

50 euro
Jan007
Pro Member
Pro Member

Indien morgen (10/01) geen hoger bod dan is "axs" de gelukkige.
Jan007
Pro Member
Pro Member

PM gestuurd ter afhandeling.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”