Uiteindelijk een nieuwe scanner gekocht, epson perfection V550 (opvolger van de populaire v500 welke discontinued is). Dat is een vlakbed met zo'n plastichouders voor dia's en fotonegatieven.
Ik kocht de scanner voor foto's en dia's, minder voor documenten.
Mijn eerste bevindingen:
Sommige meegeleverde software werkt om 1 of andere reden niet (vb de software welke de fysieke bedieningstoetsen(sneltoetsen) moet verwerken.
Ook Abby finereader werkt bij mij niet, ik heb dat gelukkig niet echt nodig.
Het scannen van foto's is prima maar dat kunnen natuurlijk veel scanners voor die prijs. ICE is niet beschikbaar bij fotoscan, wel een gewone optie stof verwijderen maar deze werkt niet goed. Andere bewerkingen zoals kleur, contrast etc doe je beter in nabewerking met bv photoshop
Het resultaat bij het scannen van dia's is ook meer dan behoorlijk. De ICE techniek om stof automatisch te verwijderen werkt hier heel goed (vertraagt uiteraard wel de verwerkingstijd). Je kan ook maar 4 ingekaderde dia's tegelijk scannen. Uiteraard is deze scanner bijgevolg niet geschikt om hele laders te verwerken, daarvoor ligt de verwerkingstijd veel te hoog.
Het scannen van fotonegatieven valt me serieus tegen, misschien ligt het aan de negatieven zelf. Ik zal later nog eens proberen met recentere negatieven, ze waren echt wel oud ...
Dia's inscannen
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Weet iemand waar/of je zo'n dingen kan huren, want het wordt ook hier ns tijd om te digitaliseren van de hele hoop.
Hier liggen 2 generaties aan diapositieven in kadertjes en negatieven te verkommeren, en ik wil daar goeie scans van; als er uitstekende toestelletjes zijn op de huurmarkt is dat mss beter dan een minder model te kopen.
Nu hopen dat ze thuis de kaftjes van de fotos niet hebben weggesmeten, want dat vertrouw ik nog niet helemaal
Speaking of which, zijn er mss heel goeie professionele scanners (te huur) die in geval van missend negatief een zo goed mogelijke scan van de fotoprint kunnen maken (alleszins beter dan standaard scanners)? Er zijn hier zoiezo nog kinderfoto's van mijn ouders waarvan negatieven onbestaand zijn.
[
Post made via mobile device ]
Hier liggen 2 generaties aan diapositieven in kadertjes en negatieven te verkommeren, en ik wil daar goeie scans van; als er uitstekende toestelletjes zijn op de huurmarkt is dat mss beter dan een minder model te kopen.
Nu hopen dat ze thuis de kaftjes van de fotos niet hebben weggesmeten, want dat vertrouw ik nog niet helemaal

Speaking of which, zijn er mss heel goeie professionele scanners (te huur) die in geval van missend negatief een zo goed mogelijke scan van de fotoprint kunnen maken (alleszins beter dan standaard scanners)? Er zijn hier zoiezo nog kinderfoto's van mijn ouders waarvan negatieven onbestaand zijn.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Zie mijn eerder bericht, bijvoorbeeld de Reflecta DigitDia 6000. Stap eens binnen bij de betere fotozaak.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 16 keer
Dit aanbod is nog altijd geldig.Jan007 schreef:Aan alle geinteresseerden voor de diascanner CanoScan FS2710:
Het toestel is kompleet, d.w.z. met alle kabels, handleiding, accesoires en PCI SCSI kaart.
Hou er wel rekening mee dat het in principe niet compatibel is met Windows 7, heeft bij mij gewerkt met Win 98 en XP.
Als ik zie wat Amazon er voor vraagt dacht ik aan een prijs van 50 € verzending Kiala incl. of doe een bod.
http://www.usa.canon.com/cusa/support/c ... 0#Overview
http://www.canon.nl/Support/Consumer_Pr ... S2710.aspx
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Die adapter baart me toch zorgen naar de toekomst toe, alsook de incompatibiliteit met win7.
Als het dan nog een usb converter was zou ik nog zeggen ja. Toch ns goed over nadenken.
[
Post made via mobile device ]
Als het dan nog een usb converter was zou ik nog zeggen ja. Toch ns goed over nadenken.
[