[

Dit begrijp ik niet zo goed. In principe heb je 2 analoge uitgangen op de FritzBox. Dit lukt niet met één wandcontactdoos?Gent32m schreef:1. Ik heb een wandcontactdoos in de garage gemonteerd en daarop mijn twee analoge telefoon verbindingen aangesloten (momenteel is enkel de analoge telefoon in de woonkamer in gebruik, maar ik kan later in de TV kamer, nog een analoge telefoon aansluiten). Ik heb telkens op het bruine en witte aderpaar in de wandcontactdoos de telefoondraadjes verbonden.
Juist.Gent32m schreef:4. Zou ik deze RJ11 ook in een gewoon telefoonstekker kunnen duwen en dan zo op de NTP2007 aansluiten ? Ik vermoed van wel, gezien mijn lijn raw copper is, en deze rechtstreeks aan de Fritzbox mag worden doorgegeven.
Proficiat. Hiermee is nog maar eens aangetoond, dat de beste plaats voor de modem zo dicht mogelijk bij de NTP is. Niet altijd ideaal voor wireless (vb in garage), maar wel voor een stabiele DSL verbinding.Gent32m schreef:5. Vergeleken met vroeger is (zie DSL informatie in bijlage):
- Mijn SNR verbeterd.
- Mijn internet lijn veel stabieler geworden (geen onderbrekingen tijdens het kijken naar b.v. "De Zevende Dag")
- Het aantal errors sterk gedaald (momenteel zelfs zo goed als onbestaande)
- Mijn download snelheid verhoogt (van 28 Mbps naar 48 Mbps).
Wat betreft evacuatie van warmte, kan je de FritzBox beter ophangen, en niet als tafelmodel gebruikenGent32m schreef:6. Ik heb de Fritzbox in een plastieken doosje in de garage gemonteerd (met de nodige grote verluchtingsgaten erin geboord). Op die manier blijft het toestel gespaard van stof (vuiligheid) en mogelijke waterspat (aansluiting tuinslang).
Hoe bedoel je ? De Fritzbox heeft inderdaad 2 analoge uitgangen (FON1 en FON2). In de wandcontactdoos heb ik 2 telefoonkabels aangesloten (eentje gaat naar de woonkamer, de andere naar de TV kamer). Iedere kabel heeft een wit en blauw draadje. In de wandcontactdoos, heb ik 2x de witte draad met het bruine contactpunt verbonden en 2x de blauwe draad met het witte contactpunt. Beide contactpunten bevinden zich links van de wandcontactdoos.philippe_d schreef:Dit begrijp ik niet zo goed. In principe heb je 2 analoge uitgangen op de FritzBox. Dit lukt niet met één wandcontactdoos? Je kan in principe de telefoon van de woonkamer en die van de TV kamer op een aparte uitgang aansluiten (op die manier kan je gelijktijdig telefoneren met de 2 toestellen).
Helemaal met je eens. En het is dankzij jou Philippe dat ik op dit idee ben gekomen. Dat ik het "omgekeerd" kon spelen. Ipv mijn VDSL signaal over een telefoonkabel naar de Fritzbox in de woonkamer te sturen (en daar de telefoon via FON1 aan te sluiten). Dit VDSL signaal eerst in de garage af te handelen (om vervolgens het FON1 telefoonsignaal naar de woonkamer door te sturen). Waarvoor dank, voor deze tip.philippe_d schreef:Proficiat. Hiermee is nog maar eens aangetoond, dat de beste plaats voor de modem zo dicht mogelijk bij de NTP is. Niet altijd ideaal voor wireless (vb in garage), maar wel voor een stabiele DSL verbinding.
De Fritzbox stond (net zoals de Bbox2 en Siemens SX762 daarvoor) op de kast. In de plastieken doos, heb ik de Fritzbox wel wat hoger gezet (een breed plastieken blokje onder zijn pootjes). Zodat de warmte lucht, zowel langs onder, boven als op zij naar buiten kan komen. Er zit een groot gat in het deksel bovenaan. Alsook vele verluchtingsgaten opzij. Dus dit zal wel goed komen.philippe_d schreef:Wat betreft evacuatie van warmte, kan je de FritzBox beter ophangen, en niet als tafelmodel gebruiken
Dat bedoel ik inderdaad. Wat jij nu doet is 2 telefoons aansluiten op één analoge uitgang. Waarom denk je dat de FritzBox 2 FONs heeftGent32m schreef:Bedoel je, dat ik die andere uitgang op de Fritzbox (FON2) met die andere RJ11 connector (in dezelfde wandcontactdoos) kan verbinden, waardoor ik dan gelijktijdig kan bellen ? Dus over 2 aparte lijnen zal beschikken.
Wil dit dan zeggen, dat wanneer er gebeld wordt, beide toestellen zullen rinkelen en als er in de TV kamer wordt opgenomen. De persoon in de woonkamer nog met het andere toestel naar buiten kan bellen ? Die lijn dus nog vrij is ?
Philippe, bedoel je hiermee dat ik 2 aparte lijnen nodig heb ? Dus 2 aparte wandcontactdozen ?philippe_d schreef:Je kan dus eventueel de opstelling van Steven gebruiken voor FON1, en de wandcontactdoos voor FON2 ??
Dus om deze situatie te bekomen, zijn 2 aparte wandcontactdozen nodig (of één wandcontactdoos en hergebruik van die NTP2007, opstelling Steven).Gent32m schreef:Wil dit dan zeggen, dat wanneer er gebeld wordt, beide toestellen zullen rinkelen en als er in de TV kamer wordt opgenomen. De persoon in de woonkamer nog met het andere toestel naar buiten kan bellen ? Die lijn dus nog vrij is ?
Dit in ieder geval niet doen!!!Gent32m schreef:Wat gebeurt er als ik de FON1 en FON2 met dezelfde wandcontactdoos verbind
Juist.Gent32m schreef:Dus om deze situatie te bekomen, zijn 2 aparte wandcontactdozen nodig (of één wandcontactdoos en hergebruik van die NTP2007, opstelling Steven).
Ik heb deze morgen naar de Coulissen Van De Wetstraat gekeken (aflevering Vandelanotte en De Wever). Echter viel mijn internet verbinding meerdere keren uit. Vrij vervelend. Puntje (2) is dus toch nog niet van de baan.Gent32m schreef:Vergeleken met vroeger is (zie DSL informatie in bijlage):
(1) Mijn SNR verbeterd.
(2) Mijn internet lijn veel stabieler geworden (geen onderbrekingen tijdens het kijken naar b.v. "De Zevende Dag")
(3) Het aantal errors sterk gedaald (momenteel zelfs zo goed als onbestaande)
(4) Mijn download snelheid verhoogt (van 28 Mbps naar 48 Mbps).
Er zijn eigenlijk 3 manieren om een FritBox aan te sluiten achter een BBox2 (of een andere modem/router, zoals Telenet):Gent32m schreef:Om de Fritzbox 7390 achter de BBOX2 aan te sluiten, volg ik deze instructies
Eerlijk gezegd niet echt iets positief over de "zoveel betere" VDSL modem driver. Buiten wat meldingen dat er een aantal onder ons daarna issues hebben gekregen met de ROP poort heb ik zelf de indruk dat er plots FEC errors enzo optreden, hetgeen ik vroeger nooit had. Alles werkt, heb geen problemen, maar speciaal voor die VDSL driver zou ik dus echt niet upgraden. Er zit nog wel wat extra in waar je misschien wel voor wil upgraden en ik geloof dat philippe ook iets wist te zeggen over de mogelijkheid om de huidige VDSL driver te behouden in de nieuwe firmware...Gent32m schreef:Die firmware update op de Fritzbox 7390 kan ik eventueel ook nog eens uitvoeren. Maar beschikt die over een zoveel betere DSL driver (dan de vorige firmware) ? Iemand ervaringen hiermee. Firmware updates voer ik niet altijd zo graag uit. Soms heb je er meer ellende mee achteraf, dan je ervoor had
Hier moet je jouw werkelijke internetsnelheid vermelden, niet je BBox2 modem syncGent32m schreef:- Data Throughput (Upstream = 6048 kbit/s, Downstream = 50192)
Akkoord.fryelectro schreef:maar speciaal voor die VDSL driver zou ik dus echt niet upgraden
Aangepast naar:philippe_d schreef:Hier moet je jouw werkelijke internetsnelheid vermelden, niet je BBox2 modem sync
voorbeeld: Upstream = 3.800 kbit/s, Downstream = 38.000 Deze instelling wordt gebruikt voor de QoS (voor zoveel het waard is). Een getal opgeven dat niet overeenkomt met je werkelijke snelheden heeft geen zin.
Als de VDSL2 verbinding zou wegvallen op jouw BBox2, dan zou je onmiddelijk de PPPoE sessie op de FritzBox verliezen. Gezien je in de logfiles van de FritzBox niets ziet, is dit een teken dat je VDSL2 connectie in de BBox2 niet onderbroken wordt.Gent32m schreef:Nu zit de Fritzbox via een PPOE sessie achter de BBOX2. Als de Fritzbox webpagina nu terug online komt, is de internet verbinding nog altijd actief. Ze is daar zelfs (volgens de log files) nooit verbroken geraakt. Vermoedelijk geraakt die VDSL2 verbinding nu in de BBOX2 modem verloren. Maar dit moet ik nog eens verder onderzoeken.
Dit staat al zo ingesteld. De Fritzbox bevindt zich ook in de garage. Als ik naar beneden loop, kan ik eens kijken of de lampjes op beide toestellen nog branden.philippe_d schreef:Ter controle kan je op de FritzBox de "Info" led verschillende functies geven. Eén van de functies is om de "Info" led te laten oplichten bij een actieve internetverbinding - dus dezelfde functie als het @ lampje op de BBox2 (System > INFO Display >lights up when an internet connection is active).
Ik zal nog eens in die logfiles kijken. Of ik daar een melding van "connection lost" terugvindt. Maar ik dacht het niet.philippe_d schreef:Als de VDSL2 verbinding zou wegvallen op jouw BBox2, dan zou je onmiddelijk de PPPoE sessie op de FritzBox verliezen. Gezien je in de logfiles van de FritzBox niets ziet, is dit een teken dat je VDSL2 connectie in de BBox2 niet onderbroken wordt.
Op den duur begin ik ook zoiets te vermoeden. Het is alvast vreemd dat ik op zulke momenten ook totaal niet meer aan de Fritzbox kan. Niet enkel mijn internet valt weg, maar ook mijn IP toegang, tot de webpagina van de Fritzbox.philippe_d schreef:Ik denk dat je jouw probleem inderdaad intern moet gaat zoeken (Devolo's?)
Ik ga ervan uit, dat mijn internet niet meer weg zal vallen nulacer schreef:Dan kan je boven zien of je internet wegvalt en moet je niet meer naar beneden koersen