Ik ken nochthans bedrijven die zijn aangesloten op Eurofiber met een gewoon huis. Als je dus de nodige poen neerlegt zullen ze zeker geen neen zeggen. Eurofiber doet in BE niet aan vraagbundeling (niet bij mijn weten toch), maar in NL wel.
PS : tijdje geleden eens een aanvraag ingediend bij Eurofiber. Er moet ongeveer 2km gegraven worden, gerekend vanaf hun bestaand netwerk. Dit is hun antwoord :
Single E-Line ethernet-verbinding met een koppelvlak van 100Mbps voor het gebouw van
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (adres).
Deze uitwerking is gebaseerd op de investeringen door Eurofiber ten behoeve van de
realisatie van de aansluitingen, evenals het beheer en onderhoud van deze verbindingen.
Voor het opmaken van dit financiële voorstel zijn we uitgegaan van de locatiegegevens, die
ons ter beschikking zijn gesteld.
Contractduur Setup & installatie Maandelijkse huurprijs
36 maanden € 2.500,- € 1.287,-
60 maanden € 2.500,- € 1.098,-
Dus voor 2500 éénmalig en 1000 euro per maand heb ik een fysieke fiber liggen tot aan mijn appartement. Als je dan nog een geschikte provider vind die 100mbit kan leveren aan een leuke prijs (max €5/mbit) kom je aan een maximum kost van 1500 euro/maand voor 100mbit up/down. Als je dat kan delen over pakweg 50 mensen dan is dit 30 euro elk. Maar dat is dan wel een serieuze overboeking (iemand gaat niet overstappen op fiber als hij met zijn belgacom genoeg heeft hé

)