Beste,
Ik heb deze avond een aantal keer geprobeerd om een verbinding op te zetten via WeePee naar een vaste lijn in Argentinië. Mijn ATA is gewoon geconnecteerd vanuit BE met WeePee, uiteraard, ik vermeld het maar voor alle duidelijkheid.
Ik heb met die vaste lijn steeds bijzonder slechte kwaliteit.
Wanneer ik via een Telenet lijn bel naar dat vaste lijn nummer in Argentinië, heb ik echter perfecte kwaliteit.
Iemand een idee wat het probleem is?
Slechte kwaliteit, daaronder versta ik, mijn spraak die niet doorkomt, de spraak vanuit Argentinie naar BE zeer slecht, hele stukken die wegvallen, echo's, noem maar op. Kortom: totaal onverstaanbaar, ik heb de verbinding moeten verbreken omdat het totaal niet ging.
Iemand een idee? WeePee? WeePee staff kan uiteraard via PB of mail het desbetreffende Argentijns vaste lijn nummer krijgen indien nodig.
Alvast bedankt!
WeePee: telefoons naar Argentinië, zeer slechte kwaliteit
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
-
- Moderator
- Berichten: 18452
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Jammer dat ik geen Spaans spreek, anders wil ik wel eens dat nummer bellen om te testen vanaf mijn WeePee lijn (FritzBox).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Philippe, bedankt voor je hulp, maar de andere kant van de lijn is helaas enkel Spaanstalig.
Mocht je iemand Spaanstalig in de familie hebben mag je inderdaad altijd proberen van mij, nummer beschikbaar bij mij per PM.
Wat mij opvalt is dat als ik hosts ping in Argentinie vanaf mijn telenet lijn (kan hier nu even geen andere verbinding nemen om de latency te testen), ik steeds een zeer hoge ping heb.
Heb even de coördinaten genomen van een lokaal datacenter daar en dat proberen te pingen, latency's van over de 300 ms zijn eerder regel dan uitzondering...
Mocht je iemand Spaanstalig in de familie hebben mag je inderdaad altijd proberen van mij, nummer beschikbaar bij mij per PM.
Wat mij opvalt is dat als ik hosts ping in Argentinie vanaf mijn telenet lijn (kan hier nu even geen andere verbinding nemen om de latency te testen), ik steeds een zeer hoge ping heb.
Heb even de coördinaten genomen van een lokaal datacenter daar en dat proberen te pingen, latency's van over de 300 ms zijn eerder regel dan uitzondering...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Welke codec gebruikt jouw ATA?
Best neem je mijn inziens G.711 A-law.
Toevallig gisteren van iemand (WeePee business klant) vernomen dat een gesprek naar Zweden ook helemaal niet te doen was.
Dit vanaf een Fritz!Box 7390. De gebruikte codec voor dat gesprek is niet bekend (was niet gelogd).
Nadien werd op de FB enkel nog G.711 als beschikbare codec ingesteld.
De lokale gesprekken (voice-onnet) verliepen toen in ieder geval in hoorbaar betere kwaliteit...
Naar Zweden werd nog niet gecheckt.
Best neem je mijn inziens G.711 A-law.
Toevallig gisteren van iemand (WeePee business klant) vernomen dat een gesprek naar Zweden ook helemaal niet te doen was.
Dit vanaf een Fritz!Box 7390. De gebruikte codec voor dat gesprek is niet bekend (was niet gelogd).
Nadien werd op de FB enkel nog G.711 als beschikbare codec ingesteld.
De lokale gesprekken (voice-onnet) verliepen toen in ieder geval in hoorbaar betere kwaliteit...
Naar Zweden werd nog niet gecheckt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dit zegt niets. Jou voice gaat naar de Weepee gateway en wat er achterliggend gebeurt kan enkel Weepee zeggen.cyberbozzo schreef:Wat mij opvalt is dat als ik hosts ping in Argentinie vanaf mijn telenet lijn (kan hier nu even geen andere verbinding nemen om de latency te testen), ik steeds een zeer hoge ping heb.
Heb even de coördinaten genomen van een lokaal datacenter daar en dat proberen te pingen, latency's van over de 300 ms zijn eerder regel dan uitzondering...
Ticket aanmaken bij Weepee dus.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik weet niet precies welke codec er gebruikt wordt, ik ben niet op locatie en kan remote niet aan die ATA, dus kan dit niet zien.eternum schreef: Toevallig gisteren van iemand (WeePee business klant) vernomen dat een gesprek naar Zweden ook helemaal niet te doen was.
Dit vanaf een Fritz!Box 7390. De gebruikte codec voor dat gesprek is niet bekend (was niet gelogd).
Nadien werd op de FB enkel nog G.711 als beschikbare codec ingesteld.
De lokale gesprekken (voice-onnet) verliepen toen in ieder geval in hoorbaar betere kwaliteit...
Naar Zweden werd nog niet gecheckt.
Echter; die WeePee lijn draait intussen al een 6 maand zonder enig probleem. Daar wordt vaak lokaal (binnen BE) mee gebeld en nooit hebben we slechte kwaliteit ondervonden, dus volgens mij kan dit niet aan de codec liggen, anders zouden we slechte kwaliteit ook binnen BE moeten ondervinden...
Ondertussen heb ik een ticket bij WeePee support geopend met alle details daarin, ik wacht hun antwoord en reactie af en zal het resultaat hier meedelen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Cyberbozzo : hou je ons op de hoogte?
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
U mag erop rekenen!
-
- Plus Member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 09:45
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 80 keer
Gaat het hier om een GSM nummer of een vast?
-
- Moderator
- Berichten: 18452
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3752 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Mijn dochter spreekt Spaans (en heeft een WeePee nummer + FritzBox). Dus kunnen we eens testen als je wilt.cyberbozzo schreef:Mocht je iemand Spaanstalig in de familie hebben mag je inderdaad altijd proberen van mij, nummer beschikbaar bij mij per PM.
Ze heeft ook een vriendin in Buenos Aires (+54 11), ik heb ze nog niet horen klagen (maar ze belt wel uit via Betamax).
We kunnen eens beide routes testen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2831
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Intussen heb ik vernomen dat de gesprekken naar Zweden nu in goede kwaliteit verlopen.eternum schreef:[snip]
Nadien werd op de FB enkel nog G.711 als beschikbare codec ingesteld.
De lokale gesprekken (voice-onnet) verliepen toen in ieder geval in hoorbaar betere kwaliteit...
Naar Zweden werd nog niet gecheckt.
Ook naar het Verenigd Koningrijk verlopen de gesprekken nu zonder problemen.
Dat was blijkbaar ook een probleem geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Een vaste lijn nummerweepeechris schreef:Gaat het hier om een GSM nummer of een vast?
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Nog steeds geen reactie op mijn ticket bij WeePee, niet van hun gewoonte...
Edit; reactie gehad dat dit nagevraagd zal worden via hun externe routeringspartner. Antwoord kan nog even in beslag nemen.
Edit; reactie gehad dat dit nagevraagd zal worden via hun externe routeringspartner. Antwoord kan nog even in beslag nemen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Ik spreek ook heel goed Spaans, heb een Fritzbox maar geen Weepee nummer
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 27 sep 2007, 23:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Zal eerst nog eens proberen één van de dagen naar dat nummer, WeePee zegt dat het opgelost zou moeten zijn, ik ben benieuwd.