Telenet .... eigenlijk best wel duur.
Niet dramatizeren he.regelmatig lees je in de krant door graafwerken daar of daar is de coax of de telefoonnlijn beschadigd.
het zijn dikwijls nog werkzaamheden die niets met belgacom of telenet te maken hebben.
Dan kan het nog langer duren dan een dag.
typ google maar eens in over uitvallen van internet verbinding.je zou versteld staan.
dagelijks hoor je gasleiding of waterleiding beschadigd door graafwerken.
het zijn dikwijls nog werkzaamheden die niets met belgacom of telenet te maken hebben.
Dan kan het nog langer duren dan een dag.
typ google maar eens in over uitvallen van internet verbinding.je zou versteld staan.
dagelijks hoor je gasleiding of waterleiding beschadigd door graafwerken.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Daar gaat het ook niet over... de kans op "ongelukken" is even groot bij Telenet als bij BGC.
Waar het wel overgaat is de service downtime, en die is naar mijn menig inderdaad hoger bij TN als BGC.
Het geeft natuurlijk ook een beetje een vertekend beeld. TN licht de mensen in, BGC doet dat niet.
Al bij al valt dit bij mij best goed mee, bij downtime van het netwerk schakel ik m'n telefoon over naar gsm. + als particulier is het toch helemaal niet erg dat je internet er eens een uurke of 2/3 vantussen is.
Waar het wel overgaat is de service downtime, en die is naar mijn menig inderdaad hoger bij TN als BGC.
Het geeft natuurlijk ook een beetje een vertekend beeld. TN licht de mensen in, BGC doet dat niet.
Al bij al valt dit bij mij best goed mee, bij downtime van het netwerk schakel ik m'n telefoon over naar gsm. + als particulier is het toch helemaal niet erg dat je internet er eens een uurke of 2/3 vantussen is.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Puur subjectief dus... xDSL disconnect je om de x-aantal uren... gewoon vanuit dat standpunt is het dus al dramatisch !iceke schreef:Waar het wel overgaat is de service downtime, en die is naar mijn menig inderdaad hoger bij TN als BGC.
Ik heb trouwens monitoring op m'n TN lijn staan en het aantal minuten downtime per jaar kan ik nog steeds op m'n handen tellen ! In het verleden heb ik wel problemen gehad, maar dat was uiteindelijk een defect onderdeel ergens in de wijk... en zo'n dingen gebeuren eveneens bij BGC, laat staan dat je ze kan veralgemenen.
Bij iemand die zegt dat een externe VoIP oplossing een hogere uptime heeft dan telefonie bij BGC of TN heb ik dan ook ernstige bedenkingen.
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
xDSL connecteert je inderdaad om de paar minuten...als je bij Belgacom zit of één van diens profielen hebt.
bij EDPnet alvast niet! Heb eergisteren zelf de modem even moeten uittrekken door omstandigheden
9/05/2012 10:33:17 0/00/0000 0:00:00 1 days, 23 hours, 35 minuts, 22 seconds 85.234.198.xxx =23H91GBR00012 eth 3/3/02/19:10
4/05/2012 10:25:00 9/05/2012 10:32:11 5 days, 7 minuts, 11 seconds 85.234.198.xxx =23H91GBR00012 eth 3/3/02/19:10 Port-Error
bij EDPnet alvast niet! Heb eergisteren zelf de modem even moeten uittrekken door omstandigheden
9/05/2012 10:33:17 0/00/0000 0:00:00 1 days, 23 hours, 35 minuts, 22 seconds 85.234.198.xxx =23H91GBR00012 eth 3/3/02/19:10
4/05/2012 10:25:00 9/05/2012 10:32:11 5 days, 7 minuts, 11 seconds 85.234.198.xxx =23H91GBR00012 eth 3/3/02/19:10 Port-Error
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
hmmm...... ik zit ook bij edpnet... en zolang hou ik het niet vol

Code: Selecteer alles
8/05/2012 10:03:06 10/05/2012 10:51:13 2 days, 48 minuts, 7 seconds 213.219.149.44 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
7/05/2012 9:01:29 8/05/2012 10:01:52 1 days, 1 hours, 23 seconds 213.219.158.124 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
6/05/2012 15:36:08 7/05/2012 9:00:08 17 hours, 24 minuts, 77.109.119.21 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
5/05/2012 15:46:38 6/05/2012 15:34:55 23 hours, 48 minuts, 17 seconds 212.71.14.215 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
3/05/2012 11:08:48 5/05/2012 15:45:20 2 days, 4 hours, 36 minuts, 32 seconds 212.71.9.42 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
2/05/2012 17:45:22 3/05/2012 11:07:32 17 hours, 22 minuts, 10 seconds 213.219.148.235 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
1/05/2012 11:48:35 2/05/2012 17:43:56 1 days, 5 hours, 55 minuts, 21 seconds 77.109.123.19 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
1/05/2012 11:20:35 1/05/2012 11:47:17 26 minuts, 42 seconds 213.219.148.235 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
30/04/2012 11:30:38 1/05/2012 11:19:14 23 hours, 48 minuts, 36 seconds 213.219.158.157 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
30/04/2012 10:15:21 30/04/2012 11:29:18 1 hours, 13 minuts, 57 seconds 77.109.124.139 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
28/04/2012 12:13:58 30/04/2012 9:28:28 1 days, 21 hours, 14 minuts, 30 seconds 213.211.144.136 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
25/04/2012 17:49:20 28/04/2012 12:12:42 2 days, 18 hours, 23 minuts, 22 seconds 213.219.153.46 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
23/04/2012 14:51:20 25/04/2012 17:48:03 2 days, 2 hours, 56 minuts, 43 seconds 109.236.142.183 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
23/04/2012 9:39:05 23/04/2012 14:49:55 5 hours, 10 minuts, 50 seconds 77.109.112.175 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
21/04/2012 18:34:24 23/04/2012 9:37:48 1 days, 15 hours, 3 minuts, 24 seconds 213.211.137.247 =23C03DEU00010 atm 1/1/03/01:70.221 Port-Error
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
En iceke... nog altijd zo zeker dat je uptime op een xDSL verbinding beter is dan bij TN 

- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
??? heb ik dit gezegd ????
Ik gaf een reactie op Hannelore haar post. (en spreek me zelf in de volgende regel direct tegen
)
Downtime vind ik gewoon een non-issue voor particulieren.
Ik gaf een reactie op Hannelore haar post. (en spreek me zelf in de volgende regel direct tegen

Downtime vind ik gewoon een non-issue voor particulieren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
non issue voor particulieren?
Voel je je dan vip als zelfstandige?
die downtimes zorgen ook dat voip gesprekken afgebroken worden, downloads stoppen, etc etc etc.....
Ik heb het er voor over, omdat ik met xdsl goedkoper afben als met kabel. Maar storend is het wel.....

Voel je je dan vip als zelfstandige?
die downtimes zorgen ook dat voip gesprekken afgebroken worden, downloads stoppen, etc etc etc.....
Ik heb het er voor over, omdat ik met xdsl goedkoper afben als met kabel. Maar storend is het wel.....
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Om de paar minuten ? Dan heb je toch wel een héél slechte lijn...krisken schreef:xDSL connecteert je inderdaad om de paar minuten...als je bij Belgacom zit of één van diens profielen hebt.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
VOiD : moet inderdaad uren zijn, geen minuten. Meerbepaald elke 96 uur.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
tsss... opnieuw : Voor particulieren is downtime een non-issue als het gaat over de keuze van internet of telefoon provider.bambipower schreef:non issue voor particulieren?![]()
Voel je je dan vip als zelfstandige?
die downtimes zorgen ook dat voip gesprekken afgebroken worden, downloads stoppen, etc etc etc.....
Ik heb het er voor over, omdat ik met xdsl goedkoper afben als met kabel. Maar storend is het wel.....
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Opnieuw issues vandaagraf1 schreef:Ondertussen even op http://travaux.ovh.com gekeken en voor VoIP valt het zeer goed mee. Alleen bij die uitzonderlijke panne van vorige week zal de telefoon een dik uur offline geweest zijn.

Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- krisken
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Hoe groter een bedrijf/netwerk, hoe meer issues erop. Lijkt mij logisch toch? En zoals het er nu voorstaat lijkt het alsof sommige ISP's geen enkel probleem hebben, en anderen regelmatig. In praktijk heeft iedere ISP wel eens problemen, maar de ene gaat dit angstvallig stil houden, terwijl de andere hier eerlijk over is en plaatst op een blog (bvb edpnet) of via twitter (edpnet, telenet).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Plus Member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Vroeger werd bij Belgacom iedere 36u de verbinding verbroken. Volgens mij werd bij het verbreken van de verbinding het dataverkeer bekeken. (kan me vergissen).
Op die manier kon ik altijd gigantisch veel downloaden op 't eind van de maand, want het telde toch pas na het verbreken van de verbinding (en toen was er een nieuwe maand begonnen).
Op die manier kon ik altijd gigantisch veel downloaden op 't eind van de maand, want het telde toch pas na het verbreken van de verbinding (en toen was er een nieuwe maand begonnen).
-
- Plus Member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Jaaa... nu gaan we écht moeten beslissen! We bellen inmiddels via OVH (bedankt voor de tip!) en nu nog internet & TV.
Ik twijfel tussen een simpel Belgacom pack of een pakketje via Scarlet.
Dit is de uitslag van de lijntest(.be):

Dus lijkt mij wel voldoende. TV via satelliet lijkt mij voorlopig niks. Is volgens mij nog best storingsgevoelig (of ik baseer mij weer op verkeerde ervaringen).
Maar Belgacom-TV heeft ook wel weer iets aparts. Geen series kunnen opnemen of permanent bewaren? En als je een serie opneemt kan je geen ander programma bekijken? Of ik snap er gewoon even niks van. Bij Telenet is dat allemaal geen issue en doe je zelf gewoon wat je wilt? (verschilt niet per kanaal of programma).
Moeilijke keuze, vooral omdat je er dan direct weer voor een jaar aan vast zit.
Ik twijfel tussen een simpel Belgacom pack of een pakketje via Scarlet.
Dit is de uitslag van de lijntest(.be):

Dus lijkt mij wel voldoende. TV via satelliet lijkt mij voorlopig niks. Is volgens mij nog best storingsgevoelig (of ik baseer mij weer op verkeerde ervaringen).
Maar Belgacom-TV heeft ook wel weer iets aparts. Geen series kunnen opnemen of permanent bewaren? En als je een serie opneemt kan je geen ander programma bekijken? Of ik snap er gewoon even niks van. Bij Telenet is dat allemaal geen issue en doe je zelf gewoon wat je wilt? (verschilt niet per kanaal of programma).
Moeilijke keuze, vooral omdat je er dan direct weer voor een jaar aan vast zit.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Verkeerde ervaring. Storing krijg je enkel met een kleine schotel of verkeerde afstelling schotelIs volgens mij nog best storingsgevoelig (of ik baseer mij weer op verkeerde ervaringen).
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Hu? Het opnemen bij belgacom gebeurt identiek als bij telenet, behalve dat belgacom u OOK (dus niet enkel) toelaat om op te nemen op de servers van Belgacom. Zodat uw harde schijf van de decoder minder snel volraakt.Dennahz schreef: Maar Belgacom-TV heeft ook wel weer iets aparts. Geen series kunnen opnemen of permanent bewaren? En als je een serie opneemt kan je geen ander programma bekijken? Of ik snap er gewoon even niks van. Bij Telenet is dat allemaal geen issue en doe je zelf gewoon wat je wilt? (verschilt niet per kanaal of programma).
Moeilijke keuze, vooral omdat je er dan direct weer voor een jaar aan vast zit.
En natuurlijk kunt ge ook kijken en opnemen tegelijk, en meerdere programmas tegelijk opnemen enz....
- vuurvos
- Erelid
- Berichten: 978
- Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 207 keer
- Contacteer:
Het volume (dataverkeer) wordt gewoon continue bekeken. Er was een hele tijd geleden idd. een truc die er in bestond om juist vóór de 36 uur verbreking een sessie te verbreken en onmiddellijk opnieuw een PPPOE sessie te maken. Deze truc werkt al lang niet meer.Dennahz schreef:Vroeger werd bij Belgacom iedere 36u de verbinding verbroken. Volgens mij werd bij het verbreken van de verbinding het dataverkeer bekeken. (kan me vergissen).
Op die manier kon ik altijd gigantisch veel downloaden op 't eind van de maand, want het telde toch pas na het verbreken van de verbinding (en toen was er een nieuwe maand begonnen).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
De prijs van Telenet valt nog mee vind ik.
Bij Dommel betaalden wij 45 voor internet (abo 9mbit en bgc lijn) + 14 voor de kabel = 59 euro.
Nu betalen we 64 euro voor 50/60 Mbit internet + kabel/digi TV + digicorder.
Bij Dommel betaalden wij 45 voor internet (abo 9mbit en bgc lijn) + 14 voor de kabel = 59 euro.
Nu betalen we 64 euro voor 50/60 Mbit internet + kabel/digi TV + digicorder.
-
- Pro Member
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 20 aug 2011, 11:52
- Twitter: tendonsie
- Locatie: Wervik, België
- Uitgedeelde bedankjes: 654 keer
- Bedankt: 40 keer
Decat vergelijk uw prijs eens met FR en NL en hervat je mening dan eens 
Een duo monopoly kun je niet plots zeggen dat je het goedkoop vind xD

Een duo monopoly kun je niet plots zeggen dat je het goedkoop vind xD
Mijn websitesoverzicht & hardware: Tendonsie.com <-> Tendonsie Services Comm. V. (Nieuwe Site) <-> WorldofMinecraft
-
- Elite Poster
- Berichten: 1484
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Dat is een slechte vergelijkingdecat schreef:De prijs van Telenet valt nog mee vind ik.
Bij Dommel betaalden wij 45 voor internet (abo 9mbit en bgc lijn) + 14 voor de kabel = 59 euro.
Nu betalen we 64 euro voor 50/60 Mbit internet + kabel/digi TV + digicorder.

Ge vergelijkt een pack met afzonderlijke producten van een andere provider + voor VDSL hebt ge geen kabelabonnement nodig om tv te kijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4388
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik zie dat er een Test gedaan is met de EDP tool,20 down en 4 up.Dat zijn juist dezelfde waarden als bij mij thuis(gemeten met de EDPnet tool),maar ik ben een Scarlet klant,en heb thuis een 17,8 down,en een 1,8 up.Voor mij is die snelheid wel meer dan voldoende,maar ik wou het toch even vermelden.(zodat je achteraf niet teleurgesteld bent.).Ik heb een Scarlet One abbo van een 51€ per maand,all inn.
- Goztow
- Administrator
- Berichten: 15162
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 1 keer
17,8 is gelijk aan de 20 Mbit met overhead eraf. Die uploadl ijkt me niet echt normaal. Kijk eens op 192.168.1.1 naar je lijnwaarden (of gebruik de vdsl2-tool op hierzo.net).
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Nog goed om weten; ik heb ook dit resultaat op de lijntest maar heb door toepassing van DLM sinds kort 30/2 profiel gekregen.Dennahz schreef:Jaaa... nu gaan we écht moeten beslissen! We bellen inmiddels via OVH (bedankt voor de tip!) en nu nog internet & TV.
Ik twijfel tussen een simpel Belgacom pack of een pakketje via Scarlet.
Dit is de uitslag van de lijntest(.be):
Dus lijkt mij wel voldoende. TV via satelliet lijkt mij voorlopig niks. Is volgens mij nog best storingsgevoelig (of ik baseer mij weer op verkeerde ervaringen).
Maar Belgacom-TV heeft ook wel weer iets aparts. Geen series kunnen opnemen of permanent bewaren? En als je een serie opneemt kan je geen ander programma bekijken? Of ik snap er gewoon even niks van. Bij Telenet is dat allemaal geen issue en doe je zelf gewoon wat je wilt? (verschilt niet per kanaal of programma).
Moeilijke keuze, vooral omdat je er dan direct weer voor een jaar aan vast zit.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
Niet helemaal... met een recente Telenet Digicorder kan je immers altijd 2 (HD-)programma's opnemen + 1 ander (HD-)programma bekijken. Bij Belgacom TV hangt dit nog maar af van de lijnsnelheid. Een vriend van mij kan bijvoorbeeld maar 1 programma in SD + 1 programma in HD tegelijkertijd zien/opnemen.Gray schreef: Hu? Het opnemen bij belgacom gebeurt identiek als bij telenet, behalve dat belgacom u OOK (dus niet enkel) toelaat om op te nemen op de servers van Belgacom. Zodat uw harde schijf van de decoder minder snel volraakt.
En natuurlijk kunt ge ook kijken en opnemen tegelijk, en meerdere programmas tegelijk opnemen enz....
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 101 keer
De Galaxy Note kost hier in de meeste winkels 550 euro. In Duitsland 420 euro. U zei?tendonsie schreef:Decat vergelijk uw prijs eens met FR en NL en hervat je mening dan eens
Een duo monopoly kun je niet plots zeggen dat je het goedkoop vind xD

Het gras is altijd groener aan...
Ok dan, Fibernet 44.95 + gewone kabel aan 14 euro zou ons 58.95 kosten, klein verschil imo en voor de vergelijking met Dommel even duur of goedkoop.Gray schreef:
Dat is een slechte vergelijking![]()
Ge vergelijkt een pack met afzonderlijke producten van een andere provider + voor VDSL hebt ge geen kabelabonnement nodig om tv te kijken.
Alléén nog sneller en beter, na 12 jaar DSL was ik het moe. De kabel is veel gemakkelijker. Geen disconnects etc.
- depeje
- Elite Poster
- Berichten: 877
- Lid geworden op: 22 jan 2011, 00:27
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 193 keer
- Bedankt: 44 keer
Ik heb ook hetzelfde resultaat op lijntest.be, maar haal nu dmv DLM 50/6. Maar het kan evenhoed andersom.jantje81 schreef: Nog goed om weten; ik heb ook dit resultaat op de lijntest maar heb door toepassing van DLM sinds kort 30/2 profiel gekregen.
-
- Plus Member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Wij wonen sowieso gewoon in een stad (Izegem), dus ga er vanuit dat het qua lijnen wel goed zit hier. Zal het vanavond aanvragen (BelgacomTV+internet), want blijf het uitstellen door twijfel.
Scarlet is wel goedkoper, maar ja... weet niet...
De digitale TV via Scarlet loopt via BGC toch? Of heb je een Scarlet 'schil' eroverheen?
Ik bel inmiddels naar volle tevredenheid via OVH
Moet alleen nog even de QoS instellen in m'n router.
Scarlet is wel goedkoper, maar ja... weet niet...
De digitale TV via Scarlet loopt via BGC toch? Of heb je een Scarlet 'schil' eroverheen?
Ik bel inmiddels naar volle tevredenheid via OVH

-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
In het verleden gebeurde dit wel eens... maar het is toch al enkele jaren geleden dat ik hier nog effectieve meldingen van heb gezien.
-
- Plus Member
- Berichten: 115
- Lid geworden op: 04 okt 2006, 10:05
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Nou ja, we komen op het 20/2 profiel. Niet geweldig, maar toch wel voldoende, denk (en hoop) ik. Ik neem aan dat ze toch continu met het netwerk bezig zijn, dus ze gaan er heus wel eens voor zorgen dat de lijn sneller wordt.
En daarbij: het prijsverschil alleen al is voor mij voldoende om niet teveel te klagen over een iets tragere lijn
En daarbij: het prijsverschil alleen al is voor mij voldoende om niet teveel te klagen over een iets tragere lijn

- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ze zijn constant met het netwerk bezig, zelfs in het boerengehucht Sinaai waar ik woon ligt sinds iets meer dan een jaar VDSL2 30/6
Ze waren net op tijd want anders ging het dik tegen onze zin Telenet geworden zijn
We gingen van 4Mbps (die we nooit haalden, hooguit 2,5 a 3 naar 25Mbps 



-
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 3 keer
In Lokeren centrum(bij mijnen thuis) zie je het verschil op de kwaliteit van de TV heel goed. Als er iets op TV1 is dat heel populair is begint het geluid te haperen, beeld gaat wel goed verder.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik veronderstel dan dat je over BGC TV spreekt ?karp_p schreef:In Lokeren centrum(bij mijnen thuis) zie je het verschil op de kwaliteit van de TV heel goed. Als er iets op TV1 is dat heel populair is begint het geluid te haperen, beeld gaat wel goed verder.
- Heronic
- Elite Poster
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 20 okt 2003, 16:41
- Locatie: Bij mijn vrouw
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat zou wel zeer straf zijn dacht dat net bgc geen problemen had met "overload"
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Telenet kan al helemaal niet want da's broadcast... alle DTV signalen zijn dus simultaan en permanent aanwezig.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2511
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 223 keer
- Recent bedankt: 1 keer
En Belgacom nog minder want dat is multicast. Dus hoe populairder één TV programma hoe minder streams naar de ROP.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6191
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
r2504 schreef:Ik veronderstel dan dat je over BGC TV spreekt ?karp_p schreef:In Lokeren centrum(bij mijnen thuis) zie je het verschil op de kwaliteit van de TV heel goed. Als er iets op TV1 is dat heel populair is begint het geluid te haperen, beeld gaat wel goed verder.
Als je het op elektrisch niveau bekijkt zijn storingen op het verouderde coaxnetwerk bijna onvermijdelijk: duizenden (brakke) digibox-tuners en analoge tv-toestellen stemmen af op dezelfde frequentieband op dezelfde fysieke coaxkabel zonder fysieke isolatie. Alles welbeschouwd is dat bijna prehistorische technologie.r2504 schreef:Telenet kan al helemaal niet want da's broadcast... alle DTV signalen zijn dus simultaan en permanent aanwezig.
Daarmee vergeleken is BelgacomTV pure high tech waarbij individuele tv-toestellen geen storende invloed kunnen uitoefenen op het fysieke kopernetwerk.
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 14:32
- Locatie: Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 10 keer
Heb gisteren ook af en toe blokjes en happeringen gehad op één tijdens Flikken. Dit met Telenet digitale tv. Tegenwoordig komt het inderdaad meer voor bij veelbekeken programma's.