Even verduidelijken ... voor de ASUS NM10 Barebone is er momenteel gewoonweg nog géén correcte driver voor Linux, een noob google-tutorial zal je dus niet helpen, als niet-leek was ik ook al zover.Braindamage schreef: Ik zie echt niet in waarom mensen geld zouden uitgeven aan een windows7 licentie voor op hun HTPC (in de veronderstelling dat we het legaal doen). Het belast je pc alleen maar meer en als je wat zoekt vind je ook oplossingen om je IR-ontvanger aan het werk te krijgen. Als je net zoals mij een Linux-leek bent, dan zoek je gewoon op google of er voor de ontvanger die je wil gebruiken een tutorial bestaat om deze aan het werk te krijgen onder Linux ... Mij is het als complete Linux-leek toch gelukt op deze manier![]()
Uiteraard kan je perfect met een draadloos keyboard werken of zelfs met een andere IR ontvanger die wél door linux ondersteund word, maar voorlopig hou ik (eigen keuze) het op Windows 7 (Win7 lite) welke opstart in minder dan 10 seconden en zeer snel werkt en bijna geen resources vreet omdat alles uitgeschakeld is.
Voor de "normale" gebruikers zou ik ook XBMC Live aanraden uiteraard ...
*sigh*
Grtz,
Sasuke