Media Server advies

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Braindamage schreef: Ik zie echt niet in waarom mensen geld zouden uitgeven aan een windows7 licentie voor op hun HTPC (in de veronderstelling dat we het legaal doen). Het belast je pc alleen maar meer en als je wat zoekt vind je ook oplossingen om je IR-ontvanger aan het werk te krijgen. Als je net zoals mij een Linux-leek bent, dan zoek je gewoon op google of er voor de ontvanger die je wil gebruiken een tutorial bestaat om deze aan het werk te krijgen onder Linux ... Mij is het als complete Linux-leek toch gelukt op deze manier :-)
Even verduidelijken ... voor de ASUS NM10 Barebone is er momenteel gewoonweg nog géén correcte driver voor Linux, een noob google-tutorial zal je dus niet helpen, als niet-leek was ik ook al zover.

Uiteraard kan je perfect met een draadloos keyboard werken of zelfs met een andere IR ontvanger die wél door linux ondersteund word, maar voorlopig hou ik (eigen keuze) het op Windows 7 (Win7 lite) welke opstart in minder dan 10 seconden en zeer snel werkt en bijna geen resources vreet omdat alles uitgeschakeld is.

Voor de "normale" gebruikers zou ik ook XBMC Live aanraden uiteraard ...

*sigh*

Grtz,
Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 45 keer

Bedankt voor de uitgebreide review! Leuk om te horen dat het zo vlot draait. En ook interessant dat het in principe moet lukken om twee hardisks in die kast te krijgen. Ik heb er nu eentje van 500GB die ik zou gebruiken, en dan kan ik achteraf altijd nog uitbreiden indien nodig.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Vandaag ook maar eens een zotac zbox id41 gekocht, iemand een idee hoe ik de mce remote werkend krijg met xbmc live ?
Normaal zou het out of the box moeten werken, maar dat doet het dus niet :-(model 1039 remote en receviever model 1040)
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

iceke schreef:Vandaag ook maar eens een zotac zbox id41 gekocht, iemand een idee hoe ik de mce remote werkend krijg met xbmc live ? 8)
Normaal zou het out of the box moeten werken, maar dat doet het dus niet :-(model 1039 remote en receviever model 1040)
Als je in de xbmc afsluit kom je in de command-line uit, geef daar eens in :

Code: Selecteer alles

sudo apt-get update
en als dat voltooid is

Code: Selecteer alles

sudo apt-get upgrade
Bij mij kreeg ik tijdens de upgrade dan het lirc configuratie scherm te zien waarbij ik mijn ontvanger moest opgeven en nadien werkte het gewoon

[Afbeelding Post made via mobile device ]
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Hmzz, blijkbaar maakt het uit in welke usb poort je dat ding steekt, ik had die config gedaan met de reciever in de front poort.
Als je de reciever daarna versteekt naar achteren moet je die config dus opnieuw uitvoeren. :bang:
Bedankt voor de info.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Hangt ervan af: wat wil je ermee doen?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Als het voor een "Home" server is, dan zou ik zelfs geen van beide zeggen. Dan kan je beter eentje in de Athlon II reeks nemen i.p.v. de Phenom, liefst dan nog een energy efficient ding.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

webserver, server vooreigen radio en server voor games te hosten
*en thuisserver
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1682 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Voor games dan best de quadcore met wat meer snelheid per core. Maar dat hangt ook af van het spel :P.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

ik denk me volgend bordje aan te schaffen

http://be.asus.com/product.aspx?P_ID=iIZKMXSj0jZKiebE vooral om films af te spelen (dus mce)

Nu nog zoeken naar een goed kastje
Alexke
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb hier nog zo een Athlon II X4 liggen met nieuw mobo , koeler en geheugen .
eventueel een case, psu en HDD.

geef een prijs en ik zal zien :)
Specs: Intel i7 5960x @ 4.3ghz - Rampage V Extreme - 16gb DDR4 Dual Channel 2800mhz - 2 x 980GTX Ti - AX1200i - 1Tb Samsung 840 EVO
GSM : Duosim Base Business 7 : iPhone 6S + iPhone 5S
Tablet : iPad Air 2
Belgacom TV en Intense Internet
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

een vraagje,

ik heb nu al een tijdje die Asus S1-AT5NM10E, en onder linux/ubuntu heb ik nog altijd het probleem dat hij de settings in de audiomixer telkens reset. Iemand anders ook problemen mee?

Ik vraag dit vooral omdat ik mij constant stoor aan het geluid op de achtergrond die bijna altijd de stemgeluiden overheerst, en ik hierdoor telkens harder/stiller moet zetten om alles te horen.
Ben ik nu de enige die dit probleem heeft met het slecht horen van de gesproken teksten de laatste jaren, of moet ik het gaan zoeken bij mijn logitech z5500 surround sound en het gebrek van een optical audio uitgang bij de asus?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Mja kan je op linux ondertussen al deftig legale blu rays met hun drm out of the box onmiddelijk (zonder hd dump, haperingen, met volwaardige audio streams) bekijken? Enkele jaren terug in elk geval nog niet, toen had enkel powerdvd een licentie om met de drm om te gaan en dus blu rays zonder problemen af te spelen als ware het op een blu ray speler.

@TeeBee ik heb hetzelde ervaren, de muziek/effecten is/zijn meestal luider dan de stemmen, het word precies luider wanneer er actie komt of wanneer de makers vinden dat de muziek op de voorgrond moet komen. Aangezien dit ook op de frontspeakers zo is en vocal/muziek/effecten gewoon in dezelfde stream zitten vermoed ik dat het gewoon eigen is aan de films tegenwoordig. Toch is het beter om de volume levels van uw boxen op uw receiver te regelen, daar heb je dikwijls nog iets meer mogelijkheden. Extra voordeel is dan dat je dat profiel dan ook kan gebruiken voor bv : decoder, xbox, ps3 enuw geluid dus altijd goed afgeregeld staat ongeacht de bron.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”