Ik zou me eerder zorgen maken over de algehele staat van je kast dan enkel de differentieel.
2 verschillende draadsecties onder dezelfde klem mag niet, en is zelfs gevaarlijk, zeker daar waar hoge stromen te verwachten zijn.
En wat is die draad zonder adereindhuls onder je differentieel?
Ook dat mag niet.
Ook is he absoluut niet aan te raden het schroefje / boutje van je bevestigingspunt te gebruiken.
Maar... een keuring van een thuisbatterij is een lachertje en is meer een administratieve show-constructie om de kassa extra te laten rinkelen dan dat de veiligheid prioritair is. Die kijken niet veel verder dan de nieuwe kring, komen me een standaard schema, noteren wat gegevens zoals serienummer om je batterij te registreren... en soms doen ze de moeite om je aarding na te meten.
Heb je een multimeter kan je nameten of er een stroom vloeit als je de testknop indrukt.
Meestal als je differentieel kapot is en niet uitschakelt gaat ook deze weerstand stuk en heb je wel magic smoke en een oranje gloeiend licht uit je differentieel zien komen voor even

je kan deze weerstand ook nameten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –