Steeds meer klachten over internetstoringen bij Telenet
-
redman
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 99 keer
Het aantal klachten over storingen bij Telenet is dit jaar flink toegenomen en ook Telenet zelf bevestigt dat er sprake is van regionale netwerkproblemen.
https://techpulse.be/nieuws/500217/stee ... j-telenet/
https://techpulse.be/nieuws/500217/stee ... j-telenet/
-
qless
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 161 keer
Dat krijg je met een oud zooitje blijven uitmelken ... en maar meer en meer uit proberen te persen.
MV 1000/500 on Fiberklaar
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
AMD Ryzen 7 9700X 64GB/4TB 5070Ti 16GB
Ugreen DXP6800 Pro 64GB/72TB+2x2TB
https://arnoraps.be
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
- Patje
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Allemaal begonnen met hun klooien aan de frequenties en bandbreedte om er meer uit te krijgen en dan is het nu nog meer onstabiel . . . Telenet zoek een oplossing !!
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!

Hey Livebox Cable Modem https://www.speedtest.net/nl/result/18968189727.png

Hey Livebox Cable Modem https://www.speedtest.net/nl/result/18968189727.png
- Joe de Mannen
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
- Bedankt: 718 keer
volgens de woordvoerder op het nieuws ligt het aan de warmte...
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- userbase crew

- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 807 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik vind dit stiekem goed nieuws.
Toen wij hier +-20 jaar geleden voor 't eerst van dial-up internet over gingen naar iets deftigs was de algemene teneur: er is belgacom, goedkoper maar rommel en er is telenet, duur maar het werkt.
Nu blijft daar niet veel meer van over, maar die gedachte leeft nog altijd bij heel veel mensen. Tel daarbij de angst om te veranderen en de heel conservatieve houding van de meeste Vlamingen en je verstaat waarom Telenet nog zoveel klanten heeft.
Deze berichtgeving helpt hopelijk een beetje om de beeldvorming wat bij te stellen.
Toen wij hier +-20 jaar geleden voor 't eerst van dial-up internet over gingen naar iets deftigs was de algemene teneur: er is belgacom, goedkoper maar rommel en er is telenet, duur maar het werkt.
Nu blijft daar niet veel meer van over, maar die gedachte leeft nog altijd bij heel veel mensen. Tel daarbij de angst om te veranderen en de heel conservatieve houding van de meeste Vlamingen en je verstaat waarom Telenet nog zoveel klanten heeft.
Deze berichtgeving helpt hopelijk een beetje om de beeldvorming wat bij te stellen.
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hier was het ook al sinds januari huilen met de pet op.
Eind april dan zéér correcte, bekwame Orange technieker over de vloer gehad die me liet meekijken op zijn laptop. En die bevestigde dat het probleem in de buurt lag. Zei ook dat hij dit meer en meer constateert en moet escaleren richting Wyre/Telenet omdat de problemen telkens buiten ontstaan dan binnen bij de mensen.
Sinds midden mei werkt het terug in de avond, maar gisteren lag het er toch ook weer is uit. Ping naar Telenet DNS server.
Eind april dan zéér correcte, bekwame Orange technieker over de vloer gehad die me liet meekijken op zijn laptop. En die bevestigde dat het probleem in de buurt lag. Zei ook dat hij dit meer en meer constateert en moet escaleren richting Wyre/Telenet omdat de problemen telkens buiten ontstaan dan binnen bij de mensen.
Sinds midden mei werkt het terug in de avond, maar gisteren lag het er toch ook weer is uit. Ping naar Telenet DNS server.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Hou men hart ook vast met aankomende werken en werken die bezig zijn rondom de straten
Buurman had paar weken terug kavel van Proximus met spade kapot gestoken met gemeente arbeiders ivm boom van hen in oprit maar heel snel opgelost
Niemand weet de kabels effectief liggen hier sommigen lopen in oprit en andere weer niet ooit niet goed aangelegd
Met fiber zal het nu wel goed liggen maar is nog een ruim jaar eer kabel binnen kan komen en dan nog een abbo vinden met hopelijk veel keuze ipv 1 provider TN.
Wyre legt hier aan*
Hier zit bijna iedereen op Proximus kabel en meesten mensen zijn oudere bewoners.
Buurman had paar weken terug kavel van Proximus met spade kapot gestoken met gemeente arbeiders ivm boom van hen in oprit maar heel snel opgelost
Niemand weet de kabels effectief liggen hier sommigen lopen in oprit en andere weer niet ooit niet goed aangelegd
Met fiber zal het nu wel goed liggen maar is nog een ruim jaar eer kabel binnen kan komen en dan nog een abbo vinden met hopelijk veel keuze ipv 1 provider TN.
Wyre legt hier aan*
Hier zit bijna iedereen op Proximus kabel en meesten mensen zijn oudere bewoners.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
- raf1
- Elite Poster

- Bedankt: 2034 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Als ik de reacties van Telenet-klanten in de pers en hier lees, vrees ik dat de lat in de Belgische telecomsector gerust nog een pak lager kan.
De bestaande coaxkabel maximaal uitmelken is al jarenlang een bewuste strategie van Liberty Global. De klant ervaart vandaag de extreme overboeking van gedeelde bandbreedte en de jarenlange besparingen op netwerkonderhoud en technici.
Op ROB-tv kwam gisteren zelfs een Telenet-klant zeggen: "uitvallen zijn normaal maar we voelen ons als buurt niet gehoord".
Euh, uitvallen zijn niet normaal. In wat verschilt internet van elektriciteit en water? 24/24h, 7 dagen op 7 stabiel internet is op het Proximus-netwerk de norm.
Wie op coaxkabel blijft zitten na maandenlange storingen is precies het type klant dat Liberty Global wil: één die altijd correct betaalt en levenslang blijft, "no matter what".
Liberty Global heeft juridisch niets te vrezen. Die klachten kunnen toch alleen maar leiden tot terugbetaling van abonnementsgeld op individuele basis.
De bestaande coaxkabel maximaal uitmelken is al jarenlang een bewuste strategie van Liberty Global. De klant ervaart vandaag de extreme overboeking van gedeelde bandbreedte en de jarenlange besparingen op netwerkonderhoud en technici.
Op ROB-tv kwam gisteren zelfs een Telenet-klant zeggen: "uitvallen zijn normaal maar we voelen ons als buurt niet gehoord".
Euh, uitvallen zijn niet normaal. In wat verschilt internet van elektriciteit en water? 24/24h, 7 dagen op 7 stabiel internet is op het Proximus-netwerk de norm.
Wie op coaxkabel blijft zitten na maandenlange storingen is precies het type klant dat Liberty Global wil: één die altijd correct betaalt en levenslang blijft, "no matter what".
Liberty Global heeft juridisch niets te vrezen. Die klachten kunnen toch alleen maar leiden tot terugbetaling van abonnementsgeld op individuele basis.
- Parshift
- Starter Plus

- Bedankt: 10 keer
https://press.telenet.be/storingen-op-h ... at-we-doen
Momenteel zijn er op bepaalde momenten en op bepaalde plaatsen storingen op het vaste netwerk. Op die plaatsen functioneert het netwerk niet zoals het hoort, en we begrijpen dat dit voor de getroffen klanten vervelend is.
De oorzaak is een combinatie van factoren. Er vinden op dit moment veel infrastructuurwerken plaats in het straatbeeld, die een impact kunnen hebben op de kabels, in combinatie met de wisselende weersomstandigheden van de voorbije weken. Daarbij komt dat infrastructuur voortdurend onderhoud vereist en we stellen vast dat bepaalde onderdelen van het netwerk momenteel extra aandacht nodig hebben. Waar nodig versterken we die delen nu versneld.
We erkennen dat de kwaliteit van het netwerk op sommige plaatsen en momenten niet voldoet aan het kwaliteitsniveau dat klanten mogen verwachten. We nemen dit dan ook zeer ernstig en hebben onmiddellijk ingegrepen, samen met onze partner Wyre die ons netwerk uitbouwt en onderhoudt.
Concreet ondernemen we actie op drie vlakken:
Elke klacht is er één te veel. We doen er alles aan om de impact voor de klanten te beperken en de problemen zo snel mogelijk op te lossen.
- De meest getroffen gebieden krijgen absolute prioriteit.
- Vanaf morgen wordt de capaciteit van de techniekers op het terrein met 40% verhoogd, van 150 naar meer dan 200.
- We blijven bereikbaar via alle kanalen: klanten kunnen op elk moment contact opnemen via de app, de website, het callcenter of in de shops.
- Sinna
- Elite Poster

- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 368 keer
- Bedankt: 258 keer
- Contacteer:
Toch vreemd dat Proximus daar dan veel minder last van heeft... Lijkt mij een gevalletje window-dressing.
Computer(k)nul
-
qless
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 161 keer
Een kabel uit 1970 is antiek. Het gebruik waar die kabel voor bedoeld was (frequenties) is totaal niet meer wat er nu nodig is. Dus zelfs als er fysiek niks stuk is aan die kabel, kan die bijvoorbeeld flinke verzwakking/verstoringen hebben op de nu in gebruik zijnde frequenties.
MV 1000/500 on Fiberklaar
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
Unifi cloud gateway max
Mac Mini M1 16GB/512GB
-
Cecemel
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
Door dit negatieve nieuws hoop ik toch dat telenet inziet dat ze dringend iets moeten doen en gaan ze toch versneld hun netwerk upgraden.
Zelf sinds 3 weken bij orange, op het telenet netwerk dus. Vroeger eigenlijk amper problemen. Ik merk met de komst van de 2,5Gbit abonnementen ook wel een achteruitgang. Gisteren ook enkele storingen gehad. Mijn ouders eveneens problemen met streaming op hun tv-box. Ze kregen wel een bericht dat er vandaag aan het netwerk wordt gewerkt dus ik vermoed dat de probleemzones gekend zijn en dat de zwaardere abonnementen dit nog extra hard laten voelen nu.
Soms is er slecht nieuws nodig voor verbetering. In herinner me in Mobistartijd ook een periode met constante uitval van het netwerk en veel excuses. Inmiddels is Orange wel uitgegroeid tot een zeer stabiel netwerk.
Zelf sinds 3 weken bij orange, op het telenet netwerk dus. Vroeger eigenlijk amper problemen. Ik merk met de komst van de 2,5Gbit abonnementen ook wel een achteruitgang. Gisteren ook enkele storingen gehad. Mijn ouders eveneens problemen met streaming op hun tv-box. Ze kregen wel een bericht dat er vandaag aan het netwerk wordt gewerkt dus ik vermoed dat de probleemzones gekend zijn en dat de zwaardere abonnementen dit nog extra hard laten voelen nu.
Soms is er slecht nieuws nodig voor verbetering. In herinner me in Mobistartijd ook een periode met constante uitval van het netwerk en veel excuses. Inmiddels is Orange wel uitgegroeid tot een zeer stabiel netwerk.
-
Wirehead
- Starter Plus

- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
En wat gaan die techniekers op de baan gaan doen? ...
Maw, puur "smoke and mirrors"...
- Overbelaste nodes - kunnen ze niets aan doen behalve vaststellen
- teveel volk op 1 kabeldrop - kunnen ze ook niets aan doen behalve vaststellen
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Ze hebben coax op een bepaald moment ook zodanig zitten uitmelken dat het gewoon onbruikbaar werd. Bij mij in de straat was het al sinds 2023 niet meer te doen. We zijn dan maar naar vdsl overgestapt en veel buren zijn gevolgd. Ze zullen wel aanpassingen moeten doen.
-
FredericV
- Pro Member

- Bedankt: 37 keer
De technieker vertelde doodleuk dat nodes zoals de mijne (landelijke gemeente in Vlaamse Ardennen) de laagste prioriteit krijgen.Wirehead schreef: 1 maand geleden ... in beide gevallen dus moet er van bovenhand iets in gang gezet worden, en gezien hun financiele tegenslagen zal dit niet gebeuren
Dus die 2.5gig en fiber gaat hier waarschijnlijk nog een hele tijd duren.
Nu kort na 20u draai ik een iperf over een window van 8 minuten dat ik bekijk in de mikrotik, en gemiddelde is 610 mbit gemeten op alle traffic download doorheen de mikrotik.
Maar de verbinding knalt er gelukkig niet uit, zoals andere reeds gerapporteerd hebben.
-
Cecemel
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 12 keer
De overbelaste nodes splitsen ze op zodat er minder volk op een node zit.Wirehead schreef: 1 maand geleden En wat gaan die techniekers op de baan gaan doen? ...
- Overbelaste nodes - kunnen ze niets aan doen behalve vaststellen
... in beide gevallen dus moet er van bovenhand iets in gang gezet worden, en gezien hun financiele tegenslagen zal dit niet gebeuren.
- teveel volk op 1 kabeldrop - kunnen ze ook niets aan doen behalve vaststellen
- Kun
- Premium Member

- Bedankt: 36 keer
https://www.hbvl.be/regio/limburg/herk- ... 84010.html
Dus de kabels zijn inderdaad een probleem. Misschien moet Telenet sneller fiber uitrollen.“Help ons!” Eddy Leurs schreeuwt zijn wanhoop uit. “Al vier weken valt in heel Herk-de-Stad het internet uit, is er soms geen gsm-bereik en ook geen digitale tv. Ik heb dit al vijf keer bij Telenet gemeld. Ze zijn ermee bezig, krijg ik dan te horen.” Op sociale media lezen we nog meer straffe commentaren over de provider.
De problemen zijn vooral te wijten aan het verouderde netwerk. “Orange, dat gebruikmaakt van de Telenet-kabels, kampt met dezelfde problemen. Die kabels zijn nog niet zo oud, maar kunnen het snel groeiende dataverkeer alsmaar moeilijker aan”, vernemen we bij de Ombudsman Telecom.
Internet + TV: Telenet
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 58 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dat gaan ze niet doen want mensen blijven hun absurde prijzen betalen, zelfs als ze problemen hebben.
Nu ja, sommigen hebben geen keuze (geen VDSL of fiber aansluiting), maar degene die wel een keuze hebben en toch niet veranderen mogen alleszins dan niet klagen, vind ik.
Nu ja, sommigen hebben geen keuze (geen VDSL of fiber aansluiting), maar degene die wel een keuze hebben en toch niet veranderen mogen alleszins dan niet klagen, vind ik.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
Mobiel > Mobile Vikings (30GB) + Telenet (5GB) via iPhone 15 Pro 256GB
- raf1
- Elite Poster

Iedereen heeft keuze, er is desnoods Starlink en er is TV Vlaanderen.
Het feit dat Eddy liever wanhopig (en compleet nutteloos) om hulp schreeuwt in de krant in plaats van een Proximus-abonnement te bestellen is voor Telenet de boodschap dat ze niets hoeven te veranderen aan hun malafide businessmodel.
Avondlijke onderbrekingen, storingen of vertragingen zijn nu een perfect genormaliseerd fenomeen op de Belgische telecommarkt. Facebook staat vol met nutteloze klachten, maar iedere klager blijft toch maandelijks 150+ euro aan Telenet betalen.
Het feit dat Eddy liever wanhopig (en compleet nutteloos) om hulp schreeuwt in de krant in plaats van een Proximus-abonnement te bestellen is voor Telenet de boodschap dat ze niets hoeven te veranderen aan hun malafide businessmodel.
Avondlijke onderbrekingen, storingen of vertragingen zijn nu een perfect genormaliseerd fenomeen op de Belgische telecommarkt. Facebook staat vol met nutteloze klachten, maar iedere klager blijft toch maandelijks 150+ euro aan Telenet betalen.
-
Stormlord
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 119 keer
Sinds een goeie maand terug klant bij Telenet.
Product:
Intern combo, Turbo internet (2.5 gbit/100mbit maar in praktijk momenteel nog maar 1GbE/50mbps profiel omdat het lokale coax netwerk nog niet klaar is...)
Dropcable geïnstalleerd op paddenstoel doorheen een buis aan de overkant van de straat "in rechte lijn". Er zijn geen recente werken geweest in onze straat, en ik had deze problemen niet bij Orange (waar ik tot half mei klant was). De snelheid bij Orange lag wel lager (en er stond ook veel meer open op hun modem, bij Telenet kan je bijna niks aanpassen of uitlezen).
De modem is een Sagem fast LG series, dus laatste nieuwe modem met 1x 2.5Gbit poort aan client side en meerdere 1Gbit poorten (zelfde modem had ik bij Orange, maar de niet Telenet dichtgetimmerde variant dus).
Het gebeurde in die ene maand al zeer geregeld dat ik mijn internet route lijk te verliezen, of tenminste :
- internet valt dus weg, en geen route meer naar internet (0.0.0.0 target?) vanaf d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1
- intern netwerk blijft werken, gebruikt Mikrotik switches - in SWoS / L2 mode (niet routerOS dus, maar domme switch mode met de modem als DHCP).
- televisie blijft ook meestal werken, maar niet altijd - geeft soms wel kort aan dat hij wifi connectiviteit verliest maar blijft in 95% van de gevallen gewoon verder werken (tenzij tijdens de herstart van de modem uiteraard) ...
- connectiviteit naar telenet blijft ook werken
- toevallig?: bijna altijd rond een uurwisseling - dit ruikt dus sterk naar geplande werken of changes die niet werden aangekondigd
--> De internet connectiviteit valt weg op zowel vast netwerk als WiFi.
Al meermaals gebeld met telenet, tot nu toe zonder succes.
Ze zien niks speciaals op het eerste zicht en willen een technieker sturen "om naar mijn modem en NIU te komen kijken", dit terwijl mijn signaal readouts gewoon prima zijn en de televisie gewoon blijft werken: alleen internet valt weg ... Dit lijkt me dus eerder een software / configuratie issue en niet iets dat per definitie modem gerelateerd is ...
Situatie / setup:
- WiFi 360 modem + 3 * 360 pod waarvan 2 aangesloten via kabel pod op 1e verdieping communiceert draadloos met deze van in de living (die er juist onder staat, dus ontvangst is redelijk goed), pod op het gelijkvloers in de living en op de 2e verdieping zijn via kabel aangesloten
- televisies connected alleen via WiFi (nieuwe kleine tv boxen zonder coax ingang)
Reset van de modem lost het probleem blijkbaar soms op, maar niet altijd op korte termijn - het gebeurt ook dat we gedurende meer dan een half uur geen internet hebben en alles dan plots "spontaan" terugkeert. (ik herhaal: geen aangekondigde interventie windows, al hoewel die er ook al wel een paar keer geweest zijn de afgelopen maand)
Bijvoorbeeld gisteren rond 14u58:
- werk vpn viel weg plots weg
- wifi actief, maar valt weg en alle telefoons gaan over op 5G omwille van geen internet connectiviteit op wifi
- dns werkt
- internet sites not reachable, traceroute stopt op wat ik vermoed de lokale CMS is (d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1), vanaf daar request timed out naar internet (getest met een aantal traceroutes naar internet sites e.g. www.microsoft.com, www.deredactie.be etc... en voor www.telenet.be passeert het wél gewoon)
- modem / gateway reachable vanop clients (fix en wifi)
Product:
Intern combo, Turbo internet (2.5 gbit/100mbit maar in praktijk momenteel nog maar 1GbE/50mbps profiel omdat het lokale coax netwerk nog niet klaar is...)
Dropcable geïnstalleerd op paddenstoel doorheen een buis aan de overkant van de straat "in rechte lijn". Er zijn geen recente werken geweest in onze straat, en ik had deze problemen niet bij Orange (waar ik tot half mei klant was). De snelheid bij Orange lag wel lager (en er stond ook veel meer open op hun modem, bij Telenet kan je bijna niks aanpassen of uitlezen).
De modem is een Sagem fast LG series, dus laatste nieuwe modem met 1x 2.5Gbit poort aan client side en meerdere 1Gbit poorten (zelfde modem had ik bij Orange, maar de niet Telenet dichtgetimmerde variant dus).
Het gebeurde in die ene maand al zeer geregeld dat ik mijn internet route lijk te verliezen, of tenminste :
- internet valt dus weg, en geen route meer naar internet (0.0.0.0 target?) vanaf d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1
- intern netwerk blijft werken, gebruikt Mikrotik switches - in SWoS / L2 mode (niet routerOS dus, maar domme switch mode met de modem als DHCP).
- televisie blijft ook meestal werken, maar niet altijd - geeft soms wel kort aan dat hij wifi connectiviteit verliest maar blijft in 95% van de gevallen gewoon verder werken (tenzij tijdens de herstart van de modem uiteraard) ...
- connectiviteit naar telenet blijft ook werken
- toevallig?: bijna altijd rond een uurwisseling - dit ruikt dus sterk naar geplande werken of changes die niet werden aangekondigd
--> De internet connectiviteit valt weg op zowel vast netwerk als WiFi.
Al meermaals gebeld met telenet, tot nu toe zonder succes.
Ze zien niks speciaals op het eerste zicht en willen een technieker sturen "om naar mijn modem en NIU te komen kijken", dit terwijl mijn signaal readouts gewoon prima zijn en de televisie gewoon blijft werken: alleen internet valt weg ... Dit lijkt me dus eerder een software / configuratie issue en niet iets dat per definitie modem gerelateerd is ...
Situatie / setup:
- WiFi 360 modem + 3 * 360 pod waarvan 2 aangesloten via kabel pod op 1e verdieping communiceert draadloos met deze van in de living (die er juist onder staat, dus ontvangst is redelijk goed), pod op het gelijkvloers in de living en op de 2e verdieping zijn via kabel aangesloten
- televisies connected alleen via WiFi (nieuwe kleine tv boxen zonder coax ingang)
Reset van de modem lost het probleem blijkbaar soms op, maar niet altijd op korte termijn - het gebeurt ook dat we gedurende meer dan een half uur geen internet hebben en alles dan plots "spontaan" terugkeert. (ik herhaal: geen aangekondigde interventie windows, al hoewel die er ook al wel een paar keer geweest zijn de afgelopen maand)
Bijvoorbeeld gisteren rond 14u58:
- werk vpn viel weg plots weg
- wifi actief, maar valt weg en alle telefoons gaan over op 5G omwille van geen internet connectiviteit op wifi
- dns werkt
- internet sites not reachable, traceroute stopt op wat ik vermoed de lokale CMS is (d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1), vanaf daar request timed out naar internet (getest met een aantal traceroutes naar internet sites e.g. www.microsoft.com, www.deredactie.be etc... en voor www.telenet.be passeert het wél gewoon)
- modem / gateway reachable vanop clients (fix en wifi)
- buthead
- Elite Poster

- Bedankt: 146 keer
Ze gebruiken wel zelfde netwerk-kabel coax
Geen idee of bvb orange een gedeelte heeft gereserveerd op kabel.
Bvb TN overboekt en gedeelte Orange niet maar lijkt eerder niet ?
Geen idee of bvb orange een gedeelte heeft gereserveerd op kabel.
Bvb TN overboekt en gedeelte Orange niet maar lijkt eerder niet ?
Internet = Hey Telecom
-
Stormlord
- Premium Member

@raf1 Ik ga nu ook niet elke maand veranderen, en Telenet is wel degelijk merkelijk sneller dan Orange (en met de combo actie zijn ze voor mij ook een stuk goedkoper dan Orange gedurende het eerste jaar, nadien is er bijna geen verschil) - alleen nog geen 2.5Gbps/100mbps .... Misschien zijn ze inderdaad wat voorbarig geweest om dat al te lanceren. Bij orange mag ik content zijn dat ik 500-650mbps tops haal (bij Telenet ±920-940) en de upload zit dan rond de 47 (dat was ook zo bij Orange), in piekmomenten kan het iets lager zijn - maar nog altijd zeer aanvaardbaar tot nu toe - is het soms nog een paar 100mbit minder. Nu - voor ik voorheen van Telenet naar Orange vertrok was het bij Telenet zo extreem dat ik in piekperiodes soms op de downstream terugviel tot snelheden onder de 200mbps (op een 1GbE abo) ... Wat ook een voordeel is: televisie alles over ethernet (wifi of vast) - dus geen coax verbinding meer nodig op de locatie waar je je televisie neerpoot. Nadeel: er staat geen VLC op hun tv box (gelukkig wel op mijn android tv, dat was wel het geval op de orange box - maar die had geregeld problemen met het afspelen van 2160p streams). Met nieuwe tv decoders en de wifi360 pods geven alvast betere coverage in mesh dan mijn vroegere (wifi5) Mikrotik APs. Het belangrijkste probleem is dat ik dus nu toch al verschillende keren op een maand tijd drop-outs van mijn internet verbinding heb gehad - dat is toch niet echt aanvaardbaar voor een premium provider vind ik ... Dat viel bij Orange en ook vroeger bij Telenet toch zelden voor... Waarom is me nog niet duidelijk, maar de modem lijkt te blijven werken want alles lokaal en binnen telenet is wel meestal nog functioneel...
@streulma drops zijn volgens mij in dit geval niet DNS related en op een deel van mijn clients heb ik ook manuele DNS servers geconfigged staan (dus niet diegene die hij via DHCP toewijst, nu ik veronderstel dat hij hier wel die van Telenet gebruikte gezien internet niet bereikbaar leek ...), als ik op het moment van de internet drop traceroutes doe kan ik namelijk alles wel degelijk resolven, maar het lijkt dat de route naar internet dus weg is vanaf achter d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1, maar de Telenet website zelf is wel bereikbaar en de televisie blijven meestal ook nog werken (ik vermoed andere VLAN voor TV en dat de route . Alles passeert die hop, ook de trafiek naar Telenet... Maar als ik naar sites tracert op het internet, krijg ik dus wel het IP - maar geraak ik niet voorbij die 84.196.176.1 (ik vermoed de CMS?) - op het moment van het "incident". Dit is aantoonbaar en repeatable als het voorvalt ook ... Dit lijkt me dus eerder een probleem op de node of op netwerk niveau en niet bij mij thuis eerlijk gezegd ... Modemwaarden zijn volgens telenet zelf prima. Het feit dat dit vaak ook gebeurd rond een uurwisselling doet me ook denken aan een "planned change" die niet werd gecommuniceerd naar de eindklanten. Vervelend!
@buthead gebruiken idd. dezelfs coax, maar vanop de node is het anders. Misschien ook andere priority op het netwerk, afhankelijk van het abo? (QoS)
@streulma drops zijn volgens mij in dit geval niet DNS related en op een deel van mijn clients heb ik ook manuele DNS servers geconfigged staan (dus niet diegene die hij via DHCP toewijst, nu ik veronderstel dat hij hier wel die van Telenet gebruikte gezien internet niet bereikbaar leek ...), als ik op het moment van de internet drop traceroutes doe kan ik namelijk alles wel degelijk resolven, maar het lijkt dat de route naar internet dus weg is vanaf achter d54c4b001.access.telenet.be - 84.196.176.1, maar de Telenet website zelf is wel bereikbaar en de televisie blijven meestal ook nog werken (ik vermoed andere VLAN voor TV en dat de route . Alles passeert die hop, ook de trafiek naar Telenet... Maar als ik naar sites tracert op het internet, krijg ik dus wel het IP - maar geraak ik niet voorbij die 84.196.176.1 (ik vermoed de CMS?) - op het moment van het "incident". Dit is aantoonbaar en repeatable als het voorvalt ook ... Dit lijkt me dus eerder een probleem op de node of op netwerk niveau en niet bij mij thuis eerlijk gezegd ... Modemwaarden zijn volgens telenet zelf prima. Het feit dat dit vaak ook gebeurd rond een uurwisselling doet me ook denken aan een "planned change" die niet werd gecommuniceerd naar de eindklanten. Vervelend!
@buthead gebruiken idd. dezelfs coax, maar vanop de node is het anders. Misschien ook andere priority op het netwerk, afhankelijk van het abo? (QoS)
- raf1
- Elite Poster

Er is niets premium aan Telenet, alleen de prijs. Ik veronderstelde dat de herhaaldelijke drop-outs heel ongewenst waren en dat je bij Orange daar geen last van had.
Als d54c4b001.access.telenet.be de eerste hop is achter je privaat IPv4, dan is dat de modem.
Provider-apparatuur is niet te vertrouwen, daar draaien allerlei ongewenste processen op om statistische informatie te vergaren: https://www.plume.com/liberty-global-ad ... experience
Er zijn mij genoeg verhalen bekend van klanten die een eigen Wifi-router kopen, de providermodem in bridge modus zetten en opeens veel stabieler internet hebben.
Als d54c4b001.access.telenet.be de eerste hop is achter je privaat IPv4, dan is dat de modem.
Provider-apparatuur is niet te vertrouwen, daar draaien allerlei ongewenste processen op om statistische informatie te vergaren: https://www.plume.com/liberty-global-ad ... experience
Er zijn mij genoeg verhalen bekend van klanten die een eigen Wifi-router kopen, de providermodem in bridge modus zetten en opeens veel stabieler internet hebben.
-
Stormlord
- Premium Member

Dag @raf1:
Ok, als die hop effectief de modem is en het probleem mogelijk zit in die plume services (wat je lijkt te suggeren) waarom lost Telenet dit dan niet op? Als dat de reden is, zou dat willen zeggen dat ik die wifi360 pods beter buitengooi en vervang door een eigen wifi mesh systeem - want als ik de telenet router in modem only bridge zet, vermoed ik dat ik ook effectief de wifi360 uitzet - juist? Ik kan mijn Mikrotik crs317 terug als router configureren, maar het vraagt wel opnieuw wat werk voor herconfigureren en de aankoop van eigen wifi mesh.
Ok, als die hop effectief de modem is en het probleem mogelijk zit in die plume services (wat je lijkt te suggeren) waarom lost Telenet dit dan niet op? Als dat de reden is, zou dat willen zeggen dat ik die wifi360 pods beter buitengooi en vervang door een eigen wifi mesh systeem - want als ik de telenet router in modem only bridge zet, vermoed ik dat ik ook effectief de wifi360 uitzet - juist? Ik kan mijn Mikrotik crs317 terug als router configureren, maar het vraagt wel opnieuw wat werk voor herconfigureren en de aankoop van eigen wifi mesh.
- raf1
- Elite Poster

Bij Telenet zijn al die zaakjes uitbesteed. Een bug oplossen betekent dat de klantendienst een ticket moet kunnen escaleren naar verschillende onderaannemers en uiteindelijk naar Plume.
Oh ja, en dat kost ook allemaal tijd en geld en het grootste deel van de klanten hebben toch geen besef van het concept "bug".
Die hop is effectief de modem.
Als je je graag amuseert met troubleshooting kan je eens proberen om de modem in bridge modus te zetten, Telenet Wifi uit te zetten en je oude Wifi 5 AP's aan te sluiten.
Ik veronderstel dat je eigen apparatuur wel zonder dropouts functioneert.
Oh ja, en dat kost ook allemaal tijd en geld en het grootste deel van de klanten hebben toch geen besef van het concept "bug".
Die hop is effectief de modem.
Als je je graag amuseert met troubleshooting kan je eens proberen om de modem in bridge modus te zetten, Telenet Wifi uit te zetten en je oude Wifi 5 AP's aan te sluiten.
Ik veronderstel dat je eigen apparatuur wel zonder dropouts functioneert.
-
ghostboy1993
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 17 keer
Kijk , oplossing is heel gemakkelijk ,
Mensen die ADSL kunnen nemen zo snel mogelijk naar ADSL gaan , mensen die zich kunnen fiber laten aanleggen gewoon heel zeker doen !
De kabel/coax van telenet is al jaren pasé !
Ik denk vooral heel zeker aan de kanten van vlaams brabant want heel vroeger had je daar UPC !
Telenet kocht UPC op ( dit wilt zeggen hun hele apparatuur en kabels natuurlijk ) en ze hebben heel zeker aan de kanten van Vlaams-Brabant ( waar vroeger UPC actief op was ) niks geinvesteerd buiten heel miscchien servers omdat ze niet anders kunnen maar de kabels van de bodem helemaal niks mee gedaan .
Aan de kante van Limburg ( waar ik woon ) heb ik de indruk dat ze tegen jaren 2000 hier en daar kabels hebben aangelegd omdat hier ook enkel maar ADSL was dus de kabels van Limburg zijn ook wat ' nieuwer ' maar nog altijd niet meer van deze tijd .
Bipt en heel belgisch stazat zou telenet op de vingers moeten tikken om hun te doen inzien dat ze hun verouderde brol wel eindelijk mogen upgraden !
Ze hebben genoeg uitgemolken EN daarbij ze hebben veel geld zien binnenkomen dus genoeg hiermee .
Hier zou een echte nieuwe kabel speler moeten komen om telenet eindelijk uit belgie te jagen OF dat telenet door iemand anders word opgekocht die het beter kan manage ....
Dan gaan we eindelijk buiten prijsdalingen ook echte investeringen zien !
Mensen die ADSL kunnen nemen zo snel mogelijk naar ADSL gaan , mensen die zich kunnen fiber laten aanleggen gewoon heel zeker doen !
Ik denk vooral heel zeker aan de kanten van vlaams brabant want heel vroeger had je daar UPC !
Telenet kocht UPC op ( dit wilt zeggen hun hele apparatuur en kabels natuurlijk ) en ze hebben heel zeker aan de kanten van Vlaams-Brabant ( waar vroeger UPC actief op was ) niks geinvesteerd buiten heel miscchien servers omdat ze niet anders kunnen maar de kabels van de bodem helemaal niks mee gedaan .
Aan de kante van Limburg ( waar ik woon ) heb ik de indruk dat ze tegen jaren 2000 hier en daar kabels hebben aangelegd omdat hier ook enkel maar ADSL was dus de kabels van Limburg zijn ook wat ' nieuwer ' maar nog altijd niet meer van deze tijd .
Bipt en heel belgisch stazat zou telenet op de vingers moeten tikken om hun te doen inzien dat ze hun verouderde brol wel eindelijk mogen upgraden !
Ze hebben genoeg uitgemolken EN daarbij ze hebben veel geld zien binnenkomen dus genoeg hiermee .
Hier zou een echte nieuwe kabel speler moeten komen om telenet eindelijk uit belgie te jagen OF dat telenet door iemand anders word opgekocht die het beter kan manage ....
Dan gaan we eindelijk buiten prijsdalingen ook echte investeringen zien !
-
Stormlord
- Premium Member

Mijn wifi 5 ap's werken zonder dropouts, maar de coverage is niet zo goed (kleine Mikrotik APs, built in antenne is naar mijn ervaring vrij zwak).
Ik zal er eens mee experimenteren tijdens mijn verlof en bekijken of ik die Wifi360 pods best niet binnen de 3 maand retourneer dan ...
Get real ... Als er nu een ding is dat echt obsolete en bovendien NOG minder betrouwbaar dan is het ADSLghostboy1993 schreef: 1 maand geleden Kijk , oplossing is heel gemakkelijk ,
-
ghostboy1993
- Premium Member

@Stormlord ADSL/VDSL ( bedoelde ik ) is op moment een beter optie dan bij telenet en betalen voor storingen ( Packetloss , verbinding die verbind en verbreekt opnieuw , .... ) .
Tadaam ( internet over 4G/5G ) zou ik wel durven nemen MAAR telenet is weer de eigenaar daarvan en ik ga echt niet meer de zakken van telenet vullen .
Voordat ik fiber had heb ik 3 a 4 jaar VDSL gehad van EDPnet en heel eerlijk haalde snelheden van 85 Mbit down en 35 Up en was heel erg tevreden , zeker die upload
een jaar geleden zag ik dan de advertentie van Fiberklaar voor Genk en heb me direct zonder twijfel ingetekend !
Tot nu toe geen spijt.
Kort samengevat , mensen die problemen hebben bij telenet masaal overstappen ( al haal je minder snelheden dan VDSL ) is beter dan die telenet rijk te maken .
Tadaam ( internet over 4G/5G ) zou ik wel durven nemen MAAR telenet is weer de eigenaar daarvan en ik ga echt niet meer de zakken van telenet vullen .
Voordat ik fiber had heb ik 3 a 4 jaar VDSL gehad van EDPnet en heel eerlijk haalde snelheden van 85 Mbit down en 35 Up en was heel erg tevreden , zeker die upload
een jaar geleden zag ik dan de advertentie van Fiberklaar voor Genk en heb me direct zonder twijfel ingetekend !
Tot nu toe geen spijt.
Kort samengevat , mensen die problemen hebben bij telenet masaal overstappen ( al haal je minder snelheden dan VDSL ) is beter dan die telenet rijk te maken .
-
Stormlord
- Premium Member

@ghostboy1993 geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om nog VDSL te laten installeren hoor, ik heb in het verleden ook ADSL2+ gehad en VDSL en als er wat fout loopt - zeker met third party providers - wordt er altijd tussen de third party provider en de leverancier van de last mile (soms ook meer) naar elkaar gewezen. Er waren destijds op ADSL2+ en VDSL ook veel meer outages dan bij Telenet. Heb op't werk ook verschillende VDSL in dienst, en dat valt er zo nu en dan ook eens uit (niet zeer vaak, maar toch een paar keer op het jaar gemiddeld).
Ik zou ook nog eerder geneigd zijn om 4G/5G of Starlink te nemen dan VDSL als het niet anders kon, maar die zijn allemaal ook merkelijk trager dan de huidige opties op coax...
Als ze ooit eens beslissen om bij ons FTTH aan te leggen, wordt dat de optie voor de toekomst idd ...
Nu, in mijn huidige geval lijkt het probleem helemaal niks met de coax kabel te maken te hebben, en is die kabel ook veel recenter dan de hopeloos verouderde koperparen die al vele decennia (nog een paar decennia langer dan de coax) in de grond zit.
Nu, kan altijd dat je pech hebt en dat er idd. een probleem is lokaal op je coax dat maar niet wordt opgelost door Telenet of Fluvius - of dat er effectief een capaciteitsissue zit op je node en deze moet worden ontdubbeld. Dat duurt soms zeer lang, en ze willen dat ook niet altijd toegeven (vandaar ook dat ik een tijdje bij Orange heb gezeten, maar het aanbod van Telenet is nu met de combo goedkoper voor ons en de verbinding is nu ook performanter dan bij Orange).
Ik heb eens wat zitten rondkijken op 't net en ik zie idd. hier idd. mensen verwijzingen dat internet outages lijken te maken te kunnen hebben met de Plume wifi360 software in de modem. Geen staalharde bevestiging, maar bon. Maar heb afgelopen maand dus al meermaals voorgehad dat plots de wifi op de tv aangeeft dat er geen internet meer is en alles zonder internet valt (telefoons en vaste clients). Er is dan geen verbinding meer mogelijk naar internet op ipv4, het lijkt dat route naar 0.0.0.0 weg is, de route naar telenet diensten blijft wel gewoon werken meestal (e.g. surfen naar mytelenet.be en de webpage van telenet werkt wel nog) - en zo ook de televisie, maar geen enkele site op het internet die ik heb getest bleek nog bereikbaar. Ik ga dus de bridge mode eens uittesten tijdens mijn verlof binnen een paar weken. Bij orange had ik hem trouwens ook in bridge staan, maar had ik niet die wifi360 pods erbij genomen. D.w.z. dat ik ws. een nieuw wifi mesh systeem zal moeten aankopen, maar zal eerst onderzoeken of dat betere stabiliteit biedt ...
Dit heeft dus niks met coax/kabel issues te maken, want mijn read-outs op de kabel zijn naar het schijnt zeer goed (dixit telenet, ik kan ze zelf niet uitlezen - wat wel kon bij Orange, vermits zij hun modem niet dichttimeren), en de connectie naar telenet zelf blijft wel gewoon werken (dus ook de televisie die met die nieuwe boxen gewoon over ethernet loopt en niet meer een eigen coax modem heeft ingebouwd) - dus er lijkt op zich geen probleem met de fysieke connectiviteit maar met de logische/netwerk connectiviteit.
Ik zou ook nog eerder geneigd zijn om 4G/5G of Starlink te nemen dan VDSL als het niet anders kon, maar die zijn allemaal ook merkelijk trager dan de huidige opties op coax...
Als ze ooit eens beslissen om bij ons FTTH aan te leggen, wordt dat de optie voor de toekomst idd ...
Nu, in mijn huidige geval lijkt het probleem helemaal niks met de coax kabel te maken te hebben, en is die kabel ook veel recenter dan de hopeloos verouderde koperparen die al vele decennia (nog een paar decennia langer dan de coax) in de grond zit.
Nu, kan altijd dat je pech hebt en dat er idd. een probleem is lokaal op je coax dat maar niet wordt opgelost door Telenet of Fluvius - of dat er effectief een capaciteitsissue zit op je node en deze moet worden ontdubbeld. Dat duurt soms zeer lang, en ze willen dat ook niet altijd toegeven (vandaar ook dat ik een tijdje bij Orange heb gezeten, maar het aanbod van Telenet is nu met de combo goedkoper voor ons en de verbinding is nu ook performanter dan bij Orange).
Ik heb eens wat zitten rondkijken op 't net en ik zie idd. hier idd. mensen verwijzingen dat internet outages lijken te maken te kunnen hebben met de Plume wifi360 software in de modem. Geen staalharde bevestiging, maar bon. Maar heb afgelopen maand dus al meermaals voorgehad dat plots de wifi op de tv aangeeft dat er geen internet meer is en alles zonder internet valt (telefoons en vaste clients). Er is dan geen verbinding meer mogelijk naar internet op ipv4, het lijkt dat route naar 0.0.0.0 weg is, de route naar telenet diensten blijft wel gewoon werken meestal (e.g. surfen naar mytelenet.be en de webpage van telenet werkt wel nog) - en zo ook de televisie, maar geen enkele site op het internet die ik heb getest bleek nog bereikbaar. Ik ga dus de bridge mode eens uittesten tijdens mijn verlof binnen een paar weken. Bij orange had ik hem trouwens ook in bridge staan, maar had ik niet die wifi360 pods erbij genomen. D.w.z. dat ik ws. een nieuw wifi mesh systeem zal moeten aankopen, maar zal eerst onderzoeken of dat betere stabiliteit biedt ...
Dit heeft dus niks met coax/kabel issues te maken, want mijn read-outs op de kabel zijn naar het schijnt zeer goed (dixit telenet, ik kan ze zelf niet uitlezen - wat wel kon bij Orange, vermits zij hun modem niet dichttimeren), en de connectie naar telenet zelf blijft wel gewoon werken (dus ook de televisie die met die nieuwe boxen gewoon over ethernet loopt en niet meer een eigen coax modem heeft ingebouwd) - dus er lijkt op zich geen probleem met de fysieke connectiviteit maar met de logische/netwerk connectiviteit.
Als vandaag het internet uitvalt, werken nog altijd de oude vertrouwde kabel frequenties voor tv te kunnen kijken. Als ze nu die in de toekomst willen veranderen in een stream gaat er niks meer werken en zal waarschijnlijk de klachtenberg nog groter worden.
- nerph
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 58 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Toen ik klant was bij Telenet voor vast internet viel het toch ook uit om de 2-3 weken. Mijn overstep naar edpnet (VDSL XL) was toen een goede beslissing, als ik mij niet vergis viel het maar 1 keer uit over meer dan een jaar tijd.
Wilt natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo zou zijn, maar mijn ervaring komt overeen met die van ghostboy1993.
Wilt natuurlijk niet zeggen dat het bij iedereen zo zou zijn, maar mijn ervaring komt overeen met die van ghostboy1993.
Internet > FASTfiber (2500/2500) via FRITZ!Box 7690
-
bvhalst
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
- Bedankt: 111 keer
Ik heb Telenet gehad tot 2019, TADAAM tijdens COVID, edpnet vdsl2 na covid en nu fiber (MV via PX). Telenet had rond 2018-2019 een overbelasting op de lus waar ik op zat… met al gevolg dat ik regelmatig traag internet had. TADAAM (4G antenne op 300m) was al een stuk stabieler (tot ze keken naar FUP van 300gb, maar dat is een ander verhaal). VDSL2: hoewel ik een tragere 70/18 verbinding had dan kabel, was mijn ping veel vlugger en de lijn stabieler. Ik had trouwens slechte interne bekabeling, dus hoger profiel was niet mogelijk. Alles hangt af hoe ver je van de kast zit. Grote winnaar is glasvezel. Super stabiel… (hout vasthouden)
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
-
ghostboy1993
- Premium Member

Moreel van het verhaal , hoop dat ze bij je glasvezel komen trekken OF als je de kans hebt direct intekenen met fiberklaar ( zoals ik ) en ook je buren over halen en binnen de maand heb je je fiber lijntje !
- devilkin
- Administrator

- Uitgedeelde bedankjes: 1164 keer
- Bedankt: 756 keer
Zoals altijd: ieder moet het voor zichzelf uitmaken. De situatie bij X is niet dezelde als bij Y.
De coax kabels zijn vaak recenter dan wat er aan 'koper' in de grond ligt, en eerlijk - die snelheden zou ik ook niet meer moeten hebben... (100/30, nee merci). Ik heb mss op 11j een handvol keer een outage gehad - een paar keer was er na werken door een ander nutsbedrijf problemen bij wel iedereen in de wijk, wat dan opgelost is toen ze de distributiekast vervangen hebben.
Hier thuis ligt er dan ook geen koper binnen. Als fiber hier ooit komt zal ik wel overstappen, maar da's .. niet voor de nabije toekomst.
De coax kabels zijn vaak recenter dan wat er aan 'koper' in de grond ligt, en eerlijk - die snelheden zou ik ook niet meer moeten hebben... (100/30, nee merci). Ik heb mss op 11j een handvol keer een outage gehad - een paar keer was er na werken door een ander nutsbedrijf problemen bij wel iedereen in de wijk, wat dan opgelost is toen ze de distributiekast vervangen hebben.
Hier thuis ligt er dan ook geen koper binnen. Als fiber hier ooit komt zal ik wel overstappen, maar da's .. niet voor de nabije toekomst.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra
Hey Telecom & Mobile Vikings -- Using Samsung S25 Ultra