In de avond traag Internet - Iemand tips?
Zojuist is er opnieuw een technieker langs geweest maar heeft niets kunnen vinden want alles was qua verbinding gewoon in orde. Ook geen foutmeldingen, niets.
Nu speelt dit al een jaar, maar de laatste paar maanden zijn wat heviger. Het probleem is dat ik elke avond tussen 20.00 en 23.00 een downloadsnelheid heb van 5-6 mbps. Ik heb het abonnement van Hey! Telecom voor 29/maand.
Ik vermoed zelf dat ze m'n profiel gewoon tijdelijk wat lager zetten als er overbelasting is in het netwerk. Maar dat gaan ze natuurlijk niet toegeven. De enige optie wat momenteel op tafel ligt is om naar Orange te gaan en dan te kiezen voor 500mbps. Dan zal het probleem er ook zijn maar als dat al ruim gehalveerd is, is dat nog altijd meer dan 5mbps...
Wyre is ook al langs geweest een jaar geleden en die heeft ook niets kunnen vinden. Overdag is er ook niets aan de hand, het probleem zit 'm ook in de avonduren.
Mijn abonnement is niet over bepaalde limieten heen gegaan waardoor je tijdens piekuren minder snel internet hebt. Dat is bevestigd.
Misschien dat iemand nog tips heeft? Vind van 29 euro / maand naar 62 in de maand gaan best fors...
Nu speelt dit al een jaar, maar de laatste paar maanden zijn wat heviger. Het probleem is dat ik elke avond tussen 20.00 en 23.00 een downloadsnelheid heb van 5-6 mbps. Ik heb het abonnement van Hey! Telecom voor 29/maand.
Ik vermoed zelf dat ze m'n profiel gewoon tijdelijk wat lager zetten als er overbelasting is in het netwerk. Maar dat gaan ze natuurlijk niet toegeven. De enige optie wat momenteel op tafel ligt is om naar Orange te gaan en dan te kiezen voor 500mbps. Dan zal het probleem er ook zijn maar als dat al ruim gehalveerd is, is dat nog altijd meer dan 5mbps...
Wyre is ook al langs geweest een jaar geleden en die heeft ook niets kunnen vinden. Overdag is er ook niets aan de hand, het probleem zit 'm ook in de avonduren.
Mijn abonnement is niet over bepaalde limieten heen gegaan waardoor je tijdens piekuren minder snel internet hebt. Dat is bevestigd.
Misschien dat iemand nog tips heeft? Vind van 29 euro / maand naar 62 in de maand gaan best fors...
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Hoor eens bij buren die op Telenet netwerk zitten of die ook problemen ondervinden.
En is er specifiek downloadverkeer dat traag is? Bv. game downloads.
Indien het trafficshaping is: je kan dit omzeilen door je hele thuisnetwerk op VPN te zetten.
Hier is het afgelopen weken ook 's avonds soms huilen, maar komt gewoon door overbelasting van node helaas. Alé, da's mijn gedachte althans.
Bij Hey! zeggen ze inderdaad "we zien dat alles perfect normaal is", maar dat is dus telkens overdag.
Zelfs bewijs van smokeping etc. helpt niet. Ze stellen wel technieker voor die langskomt, maar dan kost van 59€ + technieker komt overdag waar er géén issues zijn. Dus we staan met onze rug tegen de muur.
Indien het trafficshaping is: je kan dit omzeilen door je hele thuisnetwerk op VPN te zetten.
Hier is het afgelopen weken ook 's avonds soms huilen, maar komt gewoon door overbelasting van node helaas. Alé, da's mijn gedachte althans.
Bij Hey! zeggen ze inderdaad "we zien dat alles perfect normaal is", maar dat is dus telkens overdag.
Zelfs bewijs van smokeping etc. helpt niet. Ze stellen wel technieker voor die langskomt, maar dan kost van 59€ + technieker komt overdag waar er géén issues zijn. Dus we staan met onze rug tegen de muur.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.2.5
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
Nordic
- Plus Member

- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 16 keer
Heb je een docsis 3 of 3.1 modem?
Waarschijnlijk is dit de belasting op de node waardoor je snelheid zakt. Telenet kan dit nakijken, Orange weet ik niet. Bij de buren waarschijnlijk hetzelfde issue dan?
Probeer even te kijken of je iemand nabij hebt met een 3.1 docsis om te kijken of die iets beter is, daar hebben ze door ofdm wat meer capaciteit, maar natuurlijk ook beperkt daar de node op zich al zwaar overboekt is.
Waarschijnlijk is dit de belasting op de node waardoor je snelheid zakt. Telenet kan dit nakijken, Orange weet ik niet. Bij de buren waarschijnlijk hetzelfde issue dan?
Probeer even te kijken of je iemand nabij hebt met een 3.1 docsis om te kijken of die iets beter is, daar hebben ze door ofdm wat meer capaciteit, maar natuurlijk ook beperkt daar de node op zich al zwaar overboekt is.
Nee, dit is gewoon in het algemeen zo, niet specifiek downloaden van games. Maar gewoon browsen merk ik al op dat dit super traag is. En als ik een speedtest doe dan kom ik dus niet hoger uit dan 5-6mbps. En per 15-25 minuten gaat het wel weer een stapje omhoog qua downloadsnelheid.TheCeet schreef: 5 maanden geleden Hoor eens bij buren die op Telenet netwerk zitten of die ook problemen ondervinden.
Ik weet dat als je een game tussen 20:00 en 23:00 wilt downloaden vanaf Steam dat ze dit beperken tot een aantal mbps. Dat was al eerder zo.
Ik heb de docsis 3 (de TCG300), er werd al geconstateerd dat er geen Wan IP was, maar mijn modem is vorig jaar al een keer vervangen. Vervangen in een nieuwe/nieuwste modem mocht niet. Enkel deze modem werd ingezet bij Hey telecom klanten.
De buurman gaf aan wel gewoon 'snel' internet te hebben, op het moment dat ik traag internet heb, zit hij op 180mbps. Maar hij gaf wel aan al zijn abonnement te hebben verhoogd.
Glasvezel is hier helaas nog geen optie en als 't er eenmaal ligt stap ik meteen over. Maar ja.. Dat kan nog jaren duren.
Toegevoegd na 3 minuten 45 seconden:
Heb toen al gepoogd om mijn eigen modem te activeren maar ik kreeg alleen niet-technische mensen aan de lijn, begrepen me niet, en "de modem is al online", heb het na een aantal maanden opgegeven en de modem weer teruggestuurd.Nordic schreef: 5 maanden geleden Heb je een docsis 3 of 3.1 modem?
-
philippe_d
- Moderator

- Uitgedeelde bedankjes: 1056 keer
- Bedankt: 3907 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Dat heeft natuurlijk niets met Orange te maken, maar met het medium: de Wyre coaxkabelblixem schreef: 5 maanden geleden Nu speelt dit al een jaar, maar de laatste paar maanden zijn wat heviger. Het probleem is dat ik elke avond tussen 20.00 en 23.00 een downloadsnelheid heb van 5-6 mbps. Ik heb het abonnement van Hey! Telecom voor 29/maand.
Ik vermoed zelf dat ze m'n profiel gewoon tijdelijk wat lager zetten als er overbelasting is in het netwerk. Maar dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.
Er zijn meerdere redenen waarom internet 's avonds traag kan gaan:
- drukte op de node.
De coax is een gedeeld medium, waarbij de totale gedeelde snelheid ca 3 Gbps (download) en ca 240 Mbps (upload) is.
Deze snelheid moet gedeeld worden met een 200-tal gebruikers op één node. Er is dus een gigantische overboeking.
Het speelt geen rol of je nu Telenet, BASE, Orange of Hey! klant bent; we delen met zijn allen dezelfde coax
Hoe meer mensen er 's avonds het internet gebruiken (downloaden, TV-kijken via streaming, etc ), en hoe meer klanten een abonnement nemen met hogere snelheden, hoe groter het probleem ... - traffic shaping
Op nodes die verzadigd dreigen te geraken, wordt er proactief traffic shaping toegepast. Hierbij wordt tussen 19u en 23u bepaalde P2P traffiek beperkt.
Normale traffiek (surfen, streaming) zou hierdoor niet vertraagd worden.
Het gebruik van VPN kan in bepaalde gevallen deze traffic shaping omzeilen. - modem
Bij Docsis 3.1 is de beschikbare bandbreedte (zowel upload als download) een stuk groter. Het is dus zeer goed mogelijk dat drukte op de node een mindere invloed heeft op de snelheid als je een Docsis 3.1 modem zou gebruiken. Een verzadigde upload heeft ook gevolgen voor de downloadsnelheid.
Hier nog geluk dat de buren zich goed gedragen, de netwerkbelasting is hier maximaal 50%
- - Hierboven zie je hoe een Docsis 3.1 modem meer bandbreedte krijgt (een Docsis 3.1 modem kan zowel de D3.0 als deD3.1 kanalen gebruiken.
- In de (nabije) toekomst kan de upload bandbreedte nog verbeterd worden door de frequentieband te verhogen naar 85MHz (ipv 65MHz nu), en de download bandbreedte nog verbeterd worden door de frequentieband te verhogen naar 1Ghz (ipv 860MHz nu) ...
Als Orange of Hey! zeggen dat alles in orde is met de verbinding, kan een technieker hier niet veel aan veranderen. Dat is verloren moeite en geld (tenzij gratis
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.24 BETA, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- raf1
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
- Bedankt: 2035 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Niet te veel tijd en moeite in steken, de bandbreedte op coaxkabel is gedeeld met honderden gebruikers en vertraagt tijdens de piekuren.
Test eens een maandje Scarlet Loco VDSL uit en vergelijk met je huidig coaxkabel-abonnement. Dit experiment kost je 34 euro.
Daarna kan je beslissen. Scarlet Loco houden of stopzetten.
- neils1108
- Premium Member

- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 24 keer
Maar ik had juist dezelfde problemen met Orange. En hun support is zeker al niet tof om te contacteren maar zoals raf zegt probeer een keer een provider op de VDSL lijn. Kijk ook eens op https://www.bipt-data.be/nl/projects/atlas/landline of er een VDSL lijn in uw straat ligt (Normaal wel vermoed ik) en wat de snelheden zijn. Want bij VDSL is het denk ik hoe verder van de wijkast/centrale hoe trager de snelheden.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Probeer idd VDSL
Scarlet momenteel beste qwa prijs
Afh hoeveel internet je nodig hebt
Digi 5G mobiel (300GB) erna traag.
Downloads in andere uren proberen doen indien mogelijk uiteraard.
Indien zware overboeking is en blijft gaan ze dit wel aanpakken tenzij er fiber ligt of komt binnenkort
Je kan er niks zelf aan doen jammer genoeg buiten andere tech gebruiken dan coax
Scarlet momenteel beste qwa prijs
Afh hoeveel internet je nodig hebt
Digi 5G mobiel (300GB) erna traag.
Downloads in andere uren proberen doen indien mogelijk uiteraard.
Indien zware overboeking is en blijft gaan ze dit wel aanpakken tenzij er fiber ligt of komt binnenkort
Je kan er niks zelf aan doen jammer genoeg buiten andere tech gebruiken dan coax
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = Hey Telecom
TV = PX pickx + Streaming
Niets aan te doen dus, duidelijk. Wat betreft @neils1108:
Provider Technology Download Upload
Wyre
DOCSIS3.1
1000 - 2500 Mbps
30 - 50 Mbps
Telenet, Orange, Base, Hey!
Proximus
VECT
50 - 100 Mbps
10 - 30 Mbps
Proximus, Cybernet, Edpnet, Fastfiber, Mobile Vikings, Scarlet, Yoin
Dus VDSL is ook geen optie helaas. Had het paar jaar geleden eens geprobeerd maar kwam, dacht ik, niet verder dan 50-60mbps.
Wyre
DOCSIS3.1
1000 - 2500 Mbps
30 - 50 Mbps
Proximus
VECT
50 - 100 Mbps
10 - 30 Mbps
Dus VDSL is ook geen optie helaas. Had het paar jaar geleden eens geprobeerd maar kwam, dacht ik, niet verder dan 50-60mbps.
- buthead
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Laat een case maken voor overboeking op node bij je provider.
Bellen en technische afdeling en met wat geluk nog klachten in je buurt en dan kijken ze er wel naar
Als je node dichtzit dan kijken er veel te downloaden of gebruikers dus meer kans op klagende
Denk meer als dat kan je niet doen jammer genoeg
Optioneel Tadaam nemen zit je op mobiel indien digi niet beschikbaar is
Snelheid wel beperkt per abbo en prijs maar lijkt me geen goede oplossing
Bellen en technische afdeling en met wat geluk nog klachten in je buurt en dan kijken ze er wel naar
Als je node dichtzit dan kijken er veel te downloaden of gebruikers dus meer kans op klagende
Denk meer als dat kan je niet doen jammer genoeg
Optioneel Tadaam nemen zit je op mobiel indien digi niet beschikbaar is
Snelheid wel beperkt per abbo en prijs maar lijkt me geen goede oplossing
Internet = Hey Telecom
- neils1108
- Premium Member

Download is normaal, haal zelf max ook maar 50-60. Upload is ook normaal maar als u ervaring daarmee slecht is, kan je eens kijken naar router met 5g abo. Of kijk eens of fiber of digi’s 5g internet beschikbaar is.blixem schreef: 5 maanden geleden Niets aan te doen dus, duidelijk. Wat betreft @neils1108:
Wyre
DOCSIS3.1
1000 - 2500 Mbps
30 - 50 Mbps
Proximus
VECT
50 - 100 Mbps
10 - 30 Mbps
-
philippe_d
- Moderator

Hey! moet niets toegeven, zij kunnen er zelf niets aan doen.blixem schreef: 5 maanden geleden Ik vermoed zelf dat ze m'n profiel gewoon tijdelijk wat lager zetten als er overbelasting is in het netwerk. Maar dat gaan ze natuurlijk niet toegeven.
Hey!, Orange, Telenet of BASE ... allemaaal dezelfde coax > hetzelfde probleemblixem schreef: 5 maanden geledenDe enige optie wat momenteel op tafel ligt is om naar Orange te gaan en dan te kiezen voor 500mbps. Dan zal het probleem er ook zijn maar als dat al ruim gehalveerd is, is dat nog altijd meer dan 5mbps...
Overstap naar Orange of naar een ander hoger abonnement zal geen oplossing zijn, vermoed ik
Jammer, want dat is waarschijnlijk het enige dat je wèl kan doen om een betere snelheid te krijgen (Docsis 3.1 kanalen zijn minder overboekt).blixem schreef: 5 maanden geledenHeb toen al gepoogd om mijn eigen modem te activeren maar ik kreeg alleen niet-technische mensen aan de lijn, begrepen me niet, en "de modem is al online", heb het na een aantal maanden opgegeven en de modem weer teruggestuurd.
- neils1108
- Premium Member

Tja, wel spijtig dat ze dat nergens melden. Begrijp ook wel langs een kant is dat marketing. Hadden juist hetzelfde probleem als hem. En dan overgestapt naar MV omdat VDSL veel stabieler was in piekuren.philippe_d schreef: 5 maanden geleden Hey!, Orange, Telenet of BASE ... allemaaal dezelfde coax > hetzelfde probleem
Overstap naar Orange of naar een ander hoger abonnement zal geen oplossing zijn, vermoed ik
- TheCeet
- Elite Poster

- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Volgens mij kan je bij Hey niet op simpele manier switchen van modem. Tenzij eigen modem ja da’s iet anders.
Maar hun Siligence > Livebox kost eenmalig 50€ dachtk.
Technieker interventie is hier ook voor nodig. Jammer dat je dit niet kan afhalen in Orange punt of dat ze deze opsturen naar thuisadres.
Maar hun Siligence > Livebox kost eenmalig 50€ dachtk.
Technieker interventie is hier ook voor nodig. Jammer dat je dit niet kan afhalen in Orange punt of dat ze deze opsturen naar thuisadres.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Citymesh - 300GBLenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 26.7.1_1
ISP:
Hey! (modem in bridge)AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- neils1108
- Premium Member

Je kan altijd uitproberen. Werkt het niet op de manier hoe je wilt kan je hem toch nog in die 14 dagen terugsturen vermoed ik. Maar kan evengoed zijn zoals hier gezegd omdat meerdere mensen de COAX kabel gebruiken.blixem schreef: 5 maanden geleden Wou net zeggen inderdaad, zag 'm staan bij Telenet:
AVM
6670
284.07.62
Mooi, kan toch 14 dagen proberen, dan maar even uittesten of dat überhaupt iets gaat doen.
- VossyGamer
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 84 keer
Dit werkt zeker, en is veel beter dan de dichtgetimmerde boxen van de ISP's! Zeker een aanrader.blixem schreef: 5 maanden geleden Ik kan eens testen inderdaad, ik zag wel dat 6660 werkte op het Telenet netwerk. Ik denk dan om met de fritz!box 6670 te testen. Weet iemand of dit kan toevallig?
Toegevoegd na 10 minuten :
Ik snap zeker het VDSL-alternatief. Maar ik heb toch liever soms een 'verzadigde coax' dan ADSL... Nogmaals: Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid tot goede VDSL/fiber. En dan probeert men in deze thread mensen op het coaxnetwerk alsnog te helpen. Jammer dat je nooit meedenkt over oplossingen, zoals het gebruik van een DOCSIS 3.1-modem of het inschakelen van een VPN voor alle LAN-devices om traffic shaping te omzeilen, iets wat ik zeker ga testen, maar telkens opnieuw Scarlet-abonnementen aanraadt met een louter theoretische maximumsnelheid.raf1 schreef: 5 maanden geledenNiet te veel tijd en moeite in steken, de bandbreedte op coaxkabel is gedeeld met honderden gebruikers en vertraagt tijdens de piekuren.
Test eens een maandje Scarlet Loco VDSL uit en vergelijk met je huidig coaxkabel-abonnement. Dit experiment kost je 34 euro.
Daarna kan je beslissen. Scarlet Loco houden of stopzetten.
^ mijn adres
Internet:
(helaas alleen coax)
Mobiel:
&
(dual SIM)
Jobstudent @
(helaas alleen coax)Mobiel:
&
(dual SIM)Jobstudent @

- neils1108
- Premium Member

Daarom dat ik hem heb aangeraden de site van het BIPT te checken want ik wist zelfs niet meer dat er nog ADSL lijnen waren. Kan ook gewoon mijn achterstand aan kennis zijn. Alle, dat nog actief kunnen gebruikt worden. Dacht dat dat allemaal VDSL enzo was geworden.VossyGamer schreef: 5 maanden geleden Ik snap zeker het VDSL-alternatief. Maar ik heb toch liever soms een 'verzadigde coax' dan ADSL... Nogmaals: Helaas heeft niet iedereen de mogelijkheid tot goede VDSL/fiber.
-
philippe_d
- Moderator

Geen idee hoe lang het zal duren bij Hey!
Maar het zal wel werken
Als je een F-connector T-stuk hebt, zou je beide modems kunnen aansluiten op de coax: de Hey! modem en de Fritz!Box.
Je kan gebruik maken van de Fritz!Box failover: Internet > Toegangsgegevens > Failover > Failoverbescherming activeren.
Kies dan voor de WAN poort als failover poort.
Voor internet toegang kies je voor Internettoegang via de kabelaansluiting
Nu nog de WAN poort verbinden met de LAN van de Hey! modem.
Wat zal er gebeuren?
Toegevoegd na 4 minuten 12 seconden:
Maar het zal wel werken
Als je een F-connector T-stuk hebt, zou je beide modems kunnen aansluiten op de coax: de Hey! modem en de Fritz!Box.
Je kan gebruik maken van de Fritz!Box failover: Internet > Toegangsgegevens > Failover > Failoverbescherming activeren.
Kies dan voor de WAN poort als failover poort.
Voor internet toegang kies je voor Internettoegang via de kabelaansluiting
Nu nog de WAN poort verbinden met de LAN van de Hey! modem.
Wat zal er gebeuren?
- Gezien de Fritz!Box nog niet geregistreerd is, en je dus geen internet hebt via de coax, zal de failoverbescherming in actie komen, en je krijgt internet via de Hey! modem.
- Van zodra de Fritz!Box geregsitreerd is, zal je internet krijgen via de coax, en de failoverbescherming zal automatisch overschakelen naar de coax.
Toegevoegd na 4 minuten 12 seconden:
Update de Fritz!Box 6670 naar de laatste versie: Fritz!OS 08.21
-
ben144
- Pro Member

- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 40 keer
Failover werkte enkele maanden geleden niet met de hey siligance in bridge, zie ander topic. Reden is dat de bridge enkel werkt voor het eerste device na reboot en de fritz zijn mac wijzigt. Misschien dat het nu opgelost is ???
Net de update doorgevoerd. Ik heb helaas geen F-connector. Dus moet het nog doen met de Orange modem van Hey. De enige reden is natuurlijk om na te gaan of ik dan nog steeds traag internet heb of het dan ook beter gaat. Als dat het geval is dan ga ik de bridge modus activeren binnen De fritzbox. Iemand wel eens gedaan? Kom je dan nog wel in de GUI van fritzbox?philippe_d schreef: 5 maanden geledenUpdate de Fritz!Box 6670 naar de laatste versie: Fritz!OS 08.21
En ja, dat is mogelijk: https://ittweak.de/bridge-mode-in-fritz ... nem-trick/
Verder draai ik opnsense en die verzorgd dan de DHCP/IP adres zoals nu gebeurt met de Hey modem.
Update: Bridge modus GUI hide op no gezet en nu zie ik die optie in ieder geval. Nu nog wachten op Hey voor de aanpassing.
Toegevoegd na 14 uren 54 minuten 50 seconden:
Ik dacht, bel ze even op, maar het 0800 nummer is niet meer bereikbaar ;(
Toegevoegd na 37 minuten 40 seconden:
Nou, net even met orange gebeld maar ze blijven dan steeds in het systeem zien dat er problemen zijn met mijn internetverbinding. Dus ze hebben opnieuw een technieker ingeboekt, al was deze dus maandag al langs geweest. Voordeel daarvan is wel dat de technieker meteen mijn modem kan activeren...
- neils1108
- Premium Member

Orange is nooit bereikbaar. Wijze les. Voor support en klantvriendelijkheid moet je niet bij Orange zijn. Maar dat is maar mijn ervaring.blixem schreef: 5 maanden geleden Ik dacht, bel ze even op, maar het 0800 nummer is niet meer bereikbaar ;(
Maar ja je kan je de modem door de technieker laten activeren. Hopelijk is die tweede technieker gratis.
Ik hoorde haar nog zeggen "We boeken niet zomaar een technieker in", en aangezien het vanuit de kant van Orange komt zal dit vast gratis zijn. En zo niet, dan weiger ik te betalen aangezien het niet mijn verzoek is geweest voor een technieker.
Toegevoegd na 1 minuut 13 seconden:
Overigens, met het 0800 nummer doelde ik meer op Hey Telecom dan Orange. Maar had Orange maar direct gebeld om na te gaan of mijn verzoek al binnen was gekomen wat betreft eigen prive modem. Maar daar is nooit geen antwoord op gegeven.
Toegevoegd na 1 minuut 13 seconden:
Overigens, met het 0800 nummer doelde ik meer op Hey Telecom dan Orange. Maar had Orange maar direct gebeld om na te gaan of mijn verzoek al binnen was gekomen wat betreft eigen prive modem. Maar daar is nooit geen antwoord op gegeven.
Even een update, vandaag is er dan wel een technieker langsgeweest. Orange heeft een hoogwerker gestuurd. En dit was blijkbaar iemand die er wel verstand van had want hij kwam er vrijwel meteen achter dat de TOF filter niet OK was. En na onderzoek bleek de TOF en de versterker verkeerd te zijn aangesloten. Ze werkte elkaar dus tegen en dat kon de slechte verbinding verklaren. Modem was ook al 4x opnieuw opgestart. Bewijs is naar Telenet/Wyre gestuurd en die zouden binnen een enkele werkdagen langskomen.
In dit soort gevallen moet je echt de juiste persoon aantreffen aangezien dit probleem al ruim 2 jaar speelt. Vorig jaar is Wyre nog langs geweest en geconstateerd dat de verbinding OK was... Terwijl de aansluiting niet juist is. Echt heel bijzonder...
In dit soort gevallen moet je echt de juiste persoon aantreffen aangezien dit probleem al ruim 2 jaar speelt. Vorig jaar is Wyre nog langs geweest en geconstateerd dat de verbinding OK was... Terwijl de aansluiting niet juist is. Echt heel bijzonder...
Nou, alles werkt, maar ik wil nu van de cable modem van fritzbox af, krijg geen IP adres op mijn opnsense, dus het werkt niet goed. Had net al gebeld maar bleek dat er een storing was, dus konden nog niets doen. Denk dat ik de ARRIS cm3500 ga halen.
- neils1108
- Premium Member

Zeker dat je niks hebt verkeerd ingesteld? 'Online al gehoord' dat je de Cable Modem moet uittreken 10-15 minuten moet wachten en dan weer insteken.
Toegevoegd na 4 minuten 32 seconden:
Kan ook 5-10 minuten zijn. Niet zeker hoelang. Dan zou de DHCP Lease vervallen. Weet niet zeker of dit zou werken maar proberen waard eh.
Toegevoegd na 4 minuten 32 seconden:
Kan ook 5-10 minuten zijn. Niet zeker hoelang. Dan zou de DHCP Lease vervallen. Weet niet zeker of dit zou werken maar proberen waard eh.
-
philippe_d
- Moderator

En ... wat is de vraag?blixem schreef: 5 maanden geleden Nou, alles werkt, maar ik wil nu van de cable modem van fritzbox af, krijg geen IP adres op mijn opnsense, dus het werkt niet goed. Had net al gebeld maar bleek dat er een storing was, dus konden nog niets doen. Denk dat ik de ARRIS cm3500 ga halen.
- als je terug de Provider modem (Orange) wilt gebruiken in plaats van de Fritz!Box, moet je gewoon terug het formulier modemwijziging invullen, met het MAC adres van de oude modem (= Fritz!Box) en het MAC adres van de nieuwe modem (= de Hey' modem).
onderaan de optie aanvinken " De modem die ik wens te gebruiken is de modem van hey!" - van zodra je de ARRIS cm3500 hebt, en wilt aansluiten in plaats de Orange modem, moet je terug het formulier modemwijziging invullen, met het MAC adres van de oude modem (= Orange modem) en het MAC adres van de nieuwe modem (= de Arris)
onderaan de optie aanvinken " De modem die ik wens te gebruiken is mijn eigen modem"
Voor iedere modemswap moet jet het formulier modemwijziging invullen