Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Matt555 schreef: 1 maand geleden
FredericV schreef: 1 maand geleden Een grote afknapper was drie maand waarborg te regelen via Korfine. Toen ik daar een opmerking over maakte, vertelde de makelaar mij dat dit de enige optie was. Ik heb toen gezwegen en in de auto gegoogled. Dit is een bedrijf wat opereert volgens het principe van malicious compliance, als ik de reviews zie passeren:
Een wettelijke slimmigheidje is instemmen en eens je huurcontract in orde :!: , en daarna het aantal maanden huur gedekt door deze huurwaarborg niet betalen , en dan zelf een waarborg in de plaats zetten bij een bank , voor de goede verstandhouding kan je de eigenaar dit uitleggen , daar die meestal zelf soms niet die handelswijze van real estaters afweet dat die hier een Financieel voordeel mee krijgen .

Of Anders een meer simpele oplossing , : laat alles betijen , en indien je gaat verhuizen betaal je die laatste maanden geen huur tbv de waarborg ..,... maar dan zit wel de verhuurder met het probleem om zijn huurgeld te krijgen van Korfine uiteindelijk heeft deze dan toch zelf zijn verhuur in die real estater gelegd
Lijkt me tof om zo al van start te gaan met een nieuw huurcontract, dat bevordert onmiddelijk de goede verstandhouding tussen huurder en verhuurder.
Ik vraag me trouwens af als er in het huurcontract in staat dat dd waarborg bij die korifina moet gestort worden en jij doet het op een bank of dan dat kontrakt zelfs uberhaupt bog geldig is..

Mijn huurder heeft in samenspraak met mij dat op de bank gezet maar het is voor dergelijke streken dat ik dus bij gestart met 1j huurcontract... Bij dergelijke zever ben je er na 12 maanden vanaf en kan de huurder vertrekken..
Als het je niet aanstaat om bij die korifina je huurwaarborg te zetten dan huur je dat huis of appartement toch niet en huur je gewoon iets anders wat is het probleem, het is zijn eigendom, hij neelt het risico door aan u te verhuren...
De laatste maanden geen huur betalen betekent rechtbank, deurwaarder, incassobureau...als je dat er ook bij wilt en de kosten wilt opdrijven...
Niemand dwingt je om dat te huren of met die verhuurder een huurcontract af te sluiten, huur ergens anders of koop iets..

Tom
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 219 keer
Bedankt: 51 keer
Provider

tom35 schreef: 1 maand geleden Mijn huurder heeft in samenspraak met mij dat op de bank gezet maar het is voor dergelijke streken dat ik dus bij gestart met 1j huurcontract... Bij dergelijke zever ben je er na 12 maanden vanaf en kan de huurder vertrekken..
Als het je niet aanstaat om bij die korifina je huurwaarborg te zetten dan huur je dat huis of appartement toch niet en huur je gewoon iets anders wat is het probleem, het is zijn eigendom, hij neelt het risico door aan u te verhuren...
De laatste maanden geen huur betalen betekent rechtbank, deurwaarder, incassobureau...als je dat er ook bij wilt en de kosten wilt opdrijven...
Niemand dwingt je om dat te huren of met die verhuurder een huurcontract af te sluiten, huur ergens anders of koop iets..
Dit systeem om in te stemmen en daarna over te stappen op andere waarbogsteller , en dan het bedrag van de vorige waarborg als huur bvb 2a 3 maand te gebruiken heb ik op een ocmw site en huurdersplatform gelezen ...., maar ik begrijp dat het een slecht begin is , MAAR de waarborg is wettelijk vrij te kiezen door huurder , MAAR dan wordt meestal de kandidaat niet aanvaard door de real estate die op dat moment zich rechten toeeigenen die eigenlijk onwettig zijn , maar moeilijk te negeren .... Vandaar die Ocmw oplossing die ik trouwens al meer heb zien verschijnen .... poets en wederom poets kan je het beschouwen . Waarom zou eigenlijk een huurder een bankwaarborg weigeren ? Maar ja komt er op aan het huurcontract te bekomen ....en waarom zou het juist Korfine moeten zijn ? Tenzij ...? het verhuurbedrijf er een voordeel aan heeft :wink:
Windows Tablet
Windows 11 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 29 keer
Recent bedankt: 1 keer

Matt555 schreef: 1 maand geleden Een wettelijke slimmigheidje is instemmen en eens je huurcontract in orde :!: , en daarna het aantal maanden huur gedekt door deze huurwaarborg niet betalen , en dan zelf een waarborg in de plaats zetten bij een bank , voor de goede verstandhouding kan je de eigenaar dit uitleggen , daar die meestal zelf soms niet die handelswijze van real estaters afweet dat die hier een Financieel voordeel mee krijgen .
Yep, al eens gedaan bij 2e vorige woning.

Maar er zijn ook immo's die het spel smerig spelen, en je geen getekend contract bezorgen, zolang je niet eerst bij korfina iets hebt afgesloten.
Ik vraag ook steeds het modelcontract op, zeker als ze met een kandidaat-huurder fiche afkomen, waar bindend gedurende X aantal dagen/weken op staat.
Matt555 schreef: 1 maand geleden Of Anders een meer simpele oplossing , : laat alles betijen , en indien je gaat verhuizen betaal je die laatste maanden geen huur tbv de waarborg ..,... maar dan zit wel de verhuurder met het probleem om zijn huurgeld te krijgen van Korfine uiteindelijk heeft deze dan toch zelf zijn verhuur in die real estater gelegd
Helaas is de borg vaak 3 maand. De verhuurder kan in die tijd misschien een kortgeding aanspannen en winnen, gezien achterstallige huur.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 627 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

hetzner "support" ....

heb er een vps, en merk op dat de ipv6 connectiviteit niet werkt.
dus ik stuur hen een overzicht (ip addr, dig +short AAAA google.com, ip -6 route, traceroute, ping -6, netplan yaml) - wat denk ik genoeg info zou moeten zijn.
maar ik had in dat bericht het volledige adres redacted met xxx (dus 2a01:xxx...::1/64) ipv het volledige adres.

lijkt me nogal logisch dat iemand die technisch is (en dus technische support doet) dat zou snappen.... niet dus,
want ik krijg eerst een antwoord "het ip is fout ingesteld, je hebt x'en gebruikt, en dit moet het zijn:"

dus verduidelijk ik dan maar dat dat wel degelijk zo ingesteld is.

en dan krijg ik daarop respons.... geef eens ip a & ip r .... seriously? (ten eerste, dat had ik origineel al gestuurd, ten tweede ip r zou niet eens het juiste geven, het is ip -6 r)

en dat is dan 2nd line support (volgens zijn linkedin profiel)

*zucht*
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 532 keer
Bedankt: 699 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Wat is dat tegenwoordig op 2dehands ? verrkopers wonen volgens de site in Kortrijk en als je dan wil afspreken is het plots in Gent te doen...
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 764 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vind het al lastig als er Kortrijk staat en ze wonen uiteindelijk in Gullegem.
Het ene is perfect met de fiets, het andere moet je de auto nemen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het is beide met de auto te doen maar als je begint te plannen om én een bezoek in Kortijk én één in Gent te doen op 1 dag, dan hou je rekening met reistijden, nu blijken ze allebei in het Gentse te zijn, dat wordt lange lunchpauze...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 154 keer
Provider

Ups weeral.

Gisteren bericht, pakket aangemeld, we leveren uw pakket op 03/12 in Sint-Niklaas. Ideaal, want ik ben niet thuis vandaag.

Vanochtend opnieuw melding, we leveren op 03/12.

Deze avond: u was niet thuis, het pakket is geleverd ergens in Temse, trek uw plan.

Gezien ik geen wagen heb, niet evident dus om het hier te krijgen, het is niet iets dat ik met de fiets kan vervoeren.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 220 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Grmbl, eindelijk een gedacht van gemaakt om een mesh netwerk met ethernet backhaul te installeren (TPlink Deco X20). Mijn telenet modem staat in bridge en dacht van even snel het nieuwe mac adres in te geven. Blijkt het telenet portaal in onderhoud te zijn tot vanavond 20u :-(
FredericV
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 29 keer

Vandaag weer rare dingen bij de huizenjacht.

Immo wou foto van huisdieren ( op hun kandidaat huurders fiche ) , en één volle pagina op te stellen waarom je dit huis zou wil huren ... en foto's van het huidige interieur mochten ook. Zogezegd voor de persoonlijke aanpak. Volledig in je blootje gaan staan om te mogen huren.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 4 keer

Twee lampjes van koplampen vervangen van auto en bestelbus, H7 lampje en HIR2.

Maken die engineers daar een sport van om dat zo moeilijk mogelijk te maken, zodat je al bijna naar een garage zou gaan?

Bij de Peugeot is nog zoveel plaats in het motorcompartiment om een reserve motorblok weg te leggen. Maar je moet wel kleuterhandjes hebben om een lampje te vervangen en een beetje op het gevoel werken.

Positieve noot: het whatsapp groepje van het gezin heeft weer een filmpje met een vloekende vader die niet wist dat hij gefilmd werd 😉
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

We krijgen een prijsaanvraag binnen.
"Kan dat nog dit jaar? Ons geld is nog niet op". :bang: :bang:
(yep, overheidsdienst)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 358 keer

Dat is toch geen frustratie dat is een opportuniteit ...
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 353 keer
Bedankt: 241 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

... als je het inderdaad nog dit jaar kan uitvoeren.
Computer(k)nul
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 128 keer
Bedankt: 207 keer
Recent bedankt: 2 keer

stop uw frustratie maar weg: ik maak dat regelmatig mee met multinationals. Ook die werken met jaarbudgetten en units die het niet opmaken die worden afgestraft voor hun efficiëntie.
Het is het gevolg van de boekhoudersmentaliteit. Op papier lijkt het alsof het budget daarmee beheerst wordt maar dat toont aan dat ze bovenaan geen voeling hebben met wat op de vloer gebeurt of wat er nodig is.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Sinna schreef: 1 maand geleden ... als je het inderdaad nog dit jaar kan uitvoeren.
Maar nee, ze kunnen boeken tot half januari.
Gewoon zien dat er al “iets” geleverd is en de factuur sturen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1386 keer
Bedankt: 509 keer

Parking Kouter Gent. Een mooi real-world voorbeeld van deadlocks.
Parking halfleeg op -2, maar toch compleet stilstaand verkeer, omdat er een grote toestroom is voor avond kerstmarkt en uitstroom van einde winkeldag. De toekomende wagens geraken niet tot -2 door de wagens die stilstaan om naar buiten te geraken. En de wagens die naar buiten willen, geraken niet tot de uitgang doordat de binnenrijdende wagens niet naar -2 geraken.

Anderhalf uur erover gedaan om buiten te geraken…
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

In ‘t begin was dat ook in Kortrijk in parking K.
Ondertussen hebben ze de stroom veranderd en gebeurt dit niet meer.
Ongelooflijk dat dit niet voorzien kan worden…
Emile51
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 17 keer

cadsite schreef: 1 maand geleden We krijgen een prijsaanvraag binnen.
"Kan dat nog dit jaar? Ons geld is nog niet op".
(yep, overheidsdienst)
En similair: een openbare omroep die een serie vloeren laat openbreken en vervangen.
"maar die vloeren zijn nog maar enkele jaren oud?" "ja, maar we moeten ons budget opkrijgen, anders krijgen we volgend jaar minder geld".
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

duizend schreef: 1 maand geleden Dat is toch geen frustratie dat is een opportuniteit ...
Niet echt. Het gaat over een, voor ons, heel kleine opdracht. Daar kunnen we amper winst op maken.
Het gaat me eerder over het principe. Da's al van het Berlaimont gebouw dat ik weet dat er zo'n toestanden bezig zijn en dat stopt maar niet. Gewoon smossen met geld, want anders krijgen we volgend jaar minder. :bang:
Maar wel overal besparen, behalve op hun eigen gesmos.

Enne, om het helemaal af te maken. Leveren hoeft niet dit jaar, zolang je maar kan factureren in 2025 is 't goed.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Onbegrijpelijk dat men dat niet hard aanpakt...hoeveel slachtoffers moeten er nog vallen voor zoiets banaals... Verbied de verkoop en natuurlijk ook gebruik, bezit ... Waar zitten trouwens die ouders want die dingen kosten bakken geld...

https://www.hln.be/nieuws/kinderen-spel ... ~a6a15ef0/
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

euh...
Da's ILLEGAAL vuurwerk.
Die verkoop is al verboden, net zoals het bezit en gebruik.

Waar zitten die ouders? Mijn dochters zijn 16 & 18. Ik weet niet waar elke € van hen naartoe gaat en beiden werken ze af en toe. Dus er is geld om zoiets te kopen.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

in ieder geval ben ik voorstander van iemand dat zichzelf door het gebruik van illegaal vuurwerk verwond en arbeidsonbekwaam zou worden, uit te sluiten van de ziektezorg onder het motto "als je je gat verbrand, moet je maar op de blaren zitten", in die zin dat je het niet zou voorhebben als je je aan de wet hield en wat nadacht,
dus moet de maatschappij ook niet opdraaien voor jouw illegaal gedrag.

als iemand van een professionele pyrotechnics firma zoiets voorheeft, is dat natuurlijk anders (want dat is dan letterlijk diens job en dus een arbeidsongeval),
maar als je je eigen armen eraf blaast met illegaal vuurwerk, ongeacht de leeftijd, dan moet je zelf maar de volledige gevolgen dragen - daar leer je misschien nog wat van.

verder ben ik het met cadsite eens, ten eerste gaat het hier al over illegaal vuurwerk, en ten tweede weet je als ouder sowieso niet alles wat je kinderen doen, tenzij je zo een van die hover-ouders zou zijn dewelke hun kind 0 vrijheid geven, dus je moet ook ergens rekenen op het feit dat je hen opvoeding en intelligentie meegeeft om:
1) geen illegale dingen te doen (een snoepje in de snoepwinkel opeten daargelaten natuurlijk)
2) niet met dingen spelen die niet om te spelen zijn, zoals vuurwerk (van die ouderwetse "rotjes" is wat anders
en 3) verantwoordelijk te kunnen zijn (en dus 1+2 kunnen optellen als zijnde 3 om van illegaal vuurwerk af te blijven)

je kan wel zeggen verkoop en bezit van zo'n dingen harder aanpakken, maar dat zal net zoals wapens en drugs zijn, een oneindig verhaal waarin de brave zijde toch sowieso verliest zolang er vraag is, dan kan je al beter het verbod op niveau van productie gaan proberen te leggen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 1237 keer
Recent bedankt: 7 keer

Splitter schreef: 2 weken geleden in ieder geval ben ik voorstander van iemand dat zichzelf door het gebruik van illegaal vuurwerk verwond en arbeidsonbekwaam zou worden, uit te sluiten van de ziektezorg onder het motto "als je je gat verbrand, moet je maar op de blaren zitten", in die zin dat je het niet zou voorhebben als je je aan de wet hield en wat nadacht,
dus moet de maatschappij ook niet opdraaien voor jouw illegaal gedrag.
Ik snap de redenering, maar het werkt niet.
Hetzelfde werd in coronatijden gezegd over de wappies die zich niet wilden laten vaccineren: laat ze maar reutelen op de gang.
Maar hoe anders is zoiets (wappies en experimenteren met vuurwerk) in vergelijking met gaan skiën of snowboarden? Een 50-jarige office-werker die gaat snowboarden heeft een heel grote kans iets te breken. Laten we die dan ook maar in de spreekwoordelijke gang liggen?
En eens je die mogelijkheid hebt gecreeërd (mensen uitsluiten van zorg voor wat ze gedaan hebben), wordt het gevaarlijk. Wat met homo's (of LGBTQ) eens Orban, Trump of het Vlaams Blok aan de macht is?

Iemand in de familie is plastisch chirurg, zij heeft al 20 jaar geen oudjaar gevierd. Ergens die avond moet ze altijd naar de kliniek voor een spoedoperatie. In het begin was ze "van wacht", nu zit ze thuis gewoon film te kijken tot haar GSM overgaat.
Kerstmis lukt meestal wel, het aantal flambeerincidenten is gedaald, blijkbaar.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

pfft, mobile vikings helpdesk die traag en, excusez-moi-le-mot, dom is.
Ik heb op al mijn nummers/kaarten automatische herlading op staan met limiet 5 euro.
Krijg ik voor 1 nummer plots mail: uw belkrediet is op.
Kan niet denk ik..., ik kijk, inderdaad, op, geen herlading gebeurd.
Dus ticketje open, wat is er misgelopen want logischerwijs kan dit niet.

weekje later krijg ik antwoord met een hele uitleg over de geldigheid van belkrediet en blablabla.
ik antwoord: dat weet ik maar vermits er automatische herlading op staat, kan dit niet.
weekje later krijg ik antwoord met terug die hele uitleg en daarbij ook nog: als uw rekening niet voldoende saldo heeft, en de betaling niet kan doorgaan, blablabla.
Duh! betalingen gebeuren met kredietkaart.
Dat heb ik dan ook laten weten. Maar ik kreeg al een vermoeden nu...kredietkaart is recent gewijzigd maar ik heb dat mooi en proper aangepast bij mijn betaalmogelijkheden in mijn profiel.
Daarna krijg ik nog een mailtje met 'ik zie herladingen op die en die datum' wat dus van een ander nummer/andere kaart te zijn. ik zie op de juiste kaart nog 5 meer recente herladingen.

Dus zelf op onderzoek... blijkt dat je niet alleen je kredietkaart moet aanpassen in je profiel, maar ook nog eens bij elk nummer afzonderlijk. Ik denk dat het probleem is opgelost en heb hun dat ook laten weten. Sindsdien niets meer gehoord.

Ik vraag me af of ze:
1. de vraag wel begrepen hebben
2. het probleem gesnapt hebben
3. gaan kijken zijn of ze het probleem zelf ook zien
4. niet gewoon standaardantwoorden doormailen
5. in het geval van 4. waarom dat dan allemaal zo lang moet duren en die job perfect kan geautomatiseerd worden, daar is zelfs geen ai voor nodig, Outlook kan dat ook en sneller.

Ik verwacht ook dat als een betaling niet kan doorgaan, dat ik daar bericht van krijg. Ook als mijn belkrediet gaat vervallen, verwacht ik bericht.

J.

@Mobile Viking
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

heist_175 schreef: 2 weken geleden Ik snap de redenering, maar het werkt niet.
Hetzelfde werd in coronatijden gezegd over de wappies die zich niet wilden laten vaccineren: laat ze maar reutelen op de gang.
Maar hoe anders is zoiets (wappies en experimenteren met vuurwerk) in vergelijking met gaan skiën of snowboarden?
het grote verschil is dat gaan snowboarden niet illegaal is, net zoals het niet vaccineren.
heist_175 schreef: 2 weken geleden eens je die mogelijkheid hebt gecreeërd (mensen uitsluiten van zorg voor wat ze gedaan hebben), wordt het gevaarlijk.
daar heb je natuurlijk gelijk in, anderzijds is zo'n precedent zetten volgens mij niet eens noodzakelijk om de zin van de politiek doorgedreven te krijgen (kijk naar de abortuswetgeving & boudewijn: de hoogste macht van het land was een dagje waardeloos zodat de wet erdoor kon)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
Bedankt: 175 keer
Provider
Te Koop forum

@Joe de Mannen Ik heb de perikelen rond de klantendienst met Proximus gehad.

Dus ik wou overschakelen van mobile vikings naar Proximus. Dat is niet gelukt wegens een fout in mijn aanvraag doch zag ik dat ik een esim kreeg en een actief abbonement bij Proximus. Echter moraal van het verhaal mijn nummer was continu bij MV.

Wat gebeurde er dus ik signaleer aan proximus van ik ben geen klant bij jullie maar ik zit wel met een actief abbonement. Zij zeiden, dat klopt u bent klant bij proximus.
Ik heb echt 4 of 5 keer dezelfde uitleg moeten doen voor ze snapten dat de nummeroverdracht mislukt was...
heist_175
Moderator
Moderator

Splitter schreef: 2 weken geleden het grote verschil is dat gaan snowboarden niet illegaal is
Van de piste gaan is verboden, dus die mensen dan niet meer helpen?
Conceptueel ben ik mee, maar het is niet realistisch uit te werken op een goeie manier zonder collateral damage.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

12 maand geleden, 14 TB recertified drives: 170 euro, vandaag: 300 euro.... curse you AI datacenters.

En moet er wel een kopen, want zit met een SMART monitor die moord en brand zit te schreeuwen over een disk (hoewel ZFS scrub nog niets ziet)
duizend
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 2 weken geleden Van de piste gaan is verboden, dus die mensen dan niet meer helpen?
Dat is helemaal NIET verboden.
Je moet een bijkomende off piste verzekering nemen anders mag je de reddingskosten betalen.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 104 keer
Te Koop forum

En we gaan verder, kwestie van in de kerstsfeer te blijven.

IMOG die overschakelt van afrekening afval naar een "voorschotrekening" nog een bedrijf dat een kosteloze lening ontvangt van haar klanten.
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 180 keer
Bedankt: 202 keer
Provider
Te Koop forum

Bij IVAGO te Gent betaal je ook een zogezegd voorschot. Daarvan betaal je de wekelijke ledigingen (met chip) en eventueel containerpark bezoek.
Als je op een minimum bedrag dreigt te vallen sturen ze een nieuwe betaalopdracht van 25 €.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
Rpi 2B Pi-Hole // Rpi 3B+ met Mqtt-Node-Red-InfluxDb-Grafana // Rpi 5B Kodi-21
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is stilaan overal zo, denk ik, hier ook geprobeerd om het anders te bekomen maar ge hebt niks te zeggen...
J.
heist_175
Moderator
Moderator

boran_blok schreef: 2 weken geleden IMOG die overschakelt van afrekening afval naar een "voorschotrekening" nog een bedrijf dat een kosteloze lening ontvangt van haar klanten.
Je hebt zeker gelijk.
Anderzijds vermijdt dat financierings- of betaalmodel dat "de rest" moet opdraaien voor mensen die hun facturen niet betalen. In het door u geciteerde model is het simpel: betaal je niet, gaat uw afval niet mee.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Het probleem is iets groter...
Tot hiertoe is de prijs €0,20/kg, dat wordt op 01/01 €0,34/kg. Yep, +70%!
De bedeling van de containers heeft weken vertraging (voorlopig ergens tussen 5 en 17/01 voorzien), maar wel al komen bedelen achter geld "betaal voor 29/12".
De "bruine bakjes" voor eten kosten €1,25/ophaling. Waarom zou je zo dom zijn om dat niet gewoon in de grijze bak te smijten? Dat mag al 3,7kg zijn voordat het jou meer kost.
Stickers nodig voor de oude vuilzakken? Ik was zo onnozel om dat in het containerpark te gaan halen. Ik waande me achter het ijzeren gordijn van de jaren '80...
En als toemaatje: Als je niet wilt dat anderen afval in jouw container droppen moet je een slot kopen aan €30, maar dat kan je pas in januari telefonisch doen.
Dus ja, imog is een behoorlijk grote bron van frustratie voor 't moment.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

niet te vergeten dat het duurder maken van afvalophaling er niet voor zal zorgen dat er minder afval is, het zal er enkel voor zorgen dat er "minder afval op de juiste plek" is, we zullen het sluikstorten volgend jaar ongetwijfeld weer zien toenemen :(
heist_175
Moderator
Moderator

cadsite schreef: 2 weken geleden De "bruine bakjes" voor eten kosten €1,25/ophaling. Waarom zou je zo dom zijn om dat niet gewoon in de grijze bak te smijten? Dat mag al 3,7kg zijn voordat het jou meer kost.
Er is Vlaamse wetgeving die u verbiedt dat te doen. Als bij leging blijkt dat er in de restafvalcontainer toch etensresten zitten, krijg je een boete.
cadsite schreef: 2 weken geleden Ik was zo onnozel om dat in het containerpark te gaan halen. Ik waande me achter het ijzeren gordijn van de jaren '80...
Zeer herkenbaar, maar wel 15 jaar geleden.
Elke keer dat ik een Gestapo-achtige ervaring had, schreef ik een mail naar de bevoegde schepen en de burgemeester. Ook al is het een intercommunale, dat is niet mijn probleem. Het is de gemeente die dat uitbesteedt aan die intercommunale, moeten ze hun stemrecht maar gebruiken om de boel daar op orde te zetten. Het heeft een paar jaar geduurd en na de gemeenteraadsverkiezingen in 2012 was het personeel plots véél vriendelijker. Dezelfde mensen overigens.
cadsite schreef: 2 weken geleden Als je niet wilt dat anderen afval in jouw container droppen moet je een slot kopen aan €30, maar dat kan je pas in januari telefonisch doen.
Bij de invoering van Diftar (20 ofzo jaar geleden) was dat hier ook een vrees: mensen zouden afval dumpen in de container van iemand anders en dus opdraaien voor andermans kosten. En om dat te vermijden kon je een slot kopen. Ik denk niet dat er veel sloten verkocht zijn, ik zie alvast nergens vuilbakken met slot staan als ik om 5u 's morgens ga lopen op een "afvalophaaldag". Het staat u natuurlijk vrij om dat wél te bestellen en ik weet niet in wat voor buurt je woont. Wij hebben het alvast niet en hebben dus al +/- 20 jaar ofzo Diftar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

heist_175 schreef: 2 weken geleden Er is Vlaamse wetgeving die u verbiedt dat te doen. Als bij leging blijkt dat er in de restafvalcontainer toch etensresten zitten, krijg je een boete.
Tsja, so sue me zou ik zeggen...
Ik betaal al jaarlijks voor een tuinafvalbak waarin ook ongekookte groenten mogen. Het kleine beetje etensresten dat ik hier dan nog heb gaan de vuilbak in.
heist_175 schreef: 2 weken geleden Het staat u natuurlijk vrij om dat wél te bestellen en ik weet niet in wat voor buurt je woont. Wij hebben het alvast niet en hebben dus al +/- 20 jaar ofzo Diftar.
Ik heb hier het afgelopen jaar 2 keer de stadsdiensten mogen bellen omdat de een of andere onverlaat 's nachts een veel te zware vuilzak bij mijn afval heeft achtergelaten. Doordat die te zwaar waren zijn ze blijven staan.
Als dat in mijn bak zou zitten kost me dat ongeveer €7. (+-20kg x €0,34/kg) en had ik het enkel geweten bij de afrekening.
Dus ja, ik ga een slot kopen en doe dat met een gegronde reden.
duizend
Elite Poster
Elite Poster

Dan is een sorteerstraat een pak gemakkelijker en goedkoper.

- papier en karton = gratis
- pmd = gratis
- restafval = 50 cent om de schuif te openen en daar kieper je dan de inhoud van een vat van 50L met vuilzakken in.
- GFT gaat in de compostbak in de tuin.

Om de twee maanden doe ik het 50L vat met restafval weg = jaarlijkse kost van 3 euro :angel:
+ de investeringskost van een vat van 50L natuurlijk, da's toch ook al rap 7 euro elke 5 jaar :twisted:
heist_175
Moderator
Moderator

duizend schreef: 2 weken geleden Dan is een sorteerstraat een pak gemakkelijker en goedkoper.
De installatiekost is wel een pak hoger natuurlijk, geen idee wie dat betaalt: via de afvalfactuur of via de "algemene belastingen".
Maar het concept is te vergelijken met een afhaalpunt vs thuislevering: een deel van het werk wordt bij de burger gelegd (afval niet aan de deur zetten, maar naar de afvalstraat brengen) en de vuilkar moet enkel een paar locaties aandoen. Logisch dat het efficiënter en dus goedkoper is.
Hoe wordt dat opgelost voor mindervaliden en ouderen?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”