Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Matt555 schreef: 1 dag geleden
FredericV schreef: 2 dagen geleden Een grote afknapper was drie maand waarborg te regelen via Korfine. Toen ik daar een opmerking over maakte, vertelde de makelaar mij dat dit de enige optie was. Ik heb toen gezwegen en in de auto gegoogled. Dit is een bedrijf wat opereert volgens het principe van malicious compliance, als ik de reviews zie passeren:
Een wettelijke slimmigheidje is instemmen en eens je huurcontract in orde :!: , en daarna het aantal maanden huur gedekt door deze huurwaarborg niet betalen , en dan zelf een waarborg in de plaats zetten bij een bank , voor de goede verstandhouding kan je de eigenaar dit uitleggen , daar die meestal zelf soms niet die handelswijze van real estaters afweet dat die hier een Financieel voordeel mee krijgen .

Of Anders een meer simpele oplossing , : laat alles betijen , en indien je gaat verhuizen betaal je die laatste maanden geen huur tbv de waarborg ..,... maar dan zit wel de verhuurder met het probleem om zijn huurgeld te krijgen van Korfine uiteindelijk heeft deze dan toch zelf zijn verhuur in die real estater gelegd
Lijkt me tof om zo al van start te gaan met een nieuw huurcontract, dat bevordert onmiddelijk de goede verstandhouding tussen huurder en verhuurder.
Ik vraag me trouwens af als er in het huurcontract in staat dat dd waarborg bij die korifina moet gestort worden en jij doet het op een bank of dan dat kontrakt zelfs uberhaupt bog geldig is..

Mijn huurder heeft in samenspraak met mij dat op de bank gezet maar het is voor dergelijke streken dat ik dus bij gestart met 1j huurcontract... Bij dergelijke zever ben je er na 12 maanden vanaf en kan de huurder vertrekken..
Als het je niet aanstaat om bij die korifina je huurwaarborg te zetten dan huur je dat huis of appartement toch niet en huur je gewoon iets anders wat is het probleem, het is zijn eigendom, hij neelt het risico door aan u te verhuren...
De laatste maanden geen huur betalen betekent rechtbank, deurwaarder, incassobureau...als je dat er ook bij wilt en de kosten wilt opdrijven...
Niemand dwingt je om dat te huren of met die verhuurder een huurcontract af te sluiten, huur ergens anders of koop iets..

Tom
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 50 keer
Provider

tom35 schreef: 1 dag geleden Mijn huurder heeft in samenspraak met mij dat op de bank gezet maar het is voor dergelijke streken dat ik dus bij gestart met 1j huurcontract... Bij dergelijke zever ben je er na 12 maanden vanaf en kan de huurder vertrekken..
Als het je niet aanstaat om bij die korifina je huurwaarborg te zetten dan huur je dat huis of appartement toch niet en huur je gewoon iets anders wat is het probleem, het is zijn eigendom, hij neelt het risico door aan u te verhuren...
De laatste maanden geen huur betalen betekent rechtbank, deurwaarder, incassobureau...als je dat er ook bij wilt en de kosten wilt opdrijven...
Niemand dwingt je om dat te huren of met die verhuurder een huurcontract af te sluiten, huur ergens anders of koop iets..
Dit systeem om in te stemmen en daarna over te stappen op andere waarbogsteller , en dan het bedrag van de vorige waarborg als huur bvb 2a 3 maand te gebruiken heb ik op een ocmw site en huurdersplatform gelezen ...., maar ik begrijp dat het een slecht begin is , MAAR de waarborg is wettelijk vrij te kiezen door huurder , MAAR dan wordt meestal de kandidaat niet aanvaard door de real estate die op dat moment zich rechten toeeigenen die eigenlijk onwettig zijn , maar moeilijk te negeren .... Vandaar die Ocmw oplossing die ik trouwens al meer heb zien verschijnen .... poets en wederom poets kan je het beschouwen . Waarom zou eigenlijk een huurder een bankwaarborg weigeren ? Maar ja komt er op aan het huurcontract te bekomen ....en waarom zou het juist Korfine moeten zijn ? Tenzij ...? het verhuurbedrijf er een voordeel aan heeft :wink:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”