Wegpiraten
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat bezielt deze mensen toch?
            
			
									
						Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- Petrikske
- Elite Poster 
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De lengte van je piemel beslis je nu eenmaal niet zelf over. 
Maar goed ook, we zouden nogal snel spreken over de lullostrade...
            
			
									
						Maar goed ook, we zouden nogal snel spreken over de lullostrade...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
			
						- devilkin
- Administrator 
- Berichten: 7212
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1105 keer
- Bedankt: 708 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Weer twee zeer mooie voorbeelden...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... lde-tielt/
Nultolerantie. Meer controles, en zware boetes.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... ionale-ac/
Wie verzint het, boekje lezen achter het stuur...
            
			
									
						https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... lde-tielt/
Nultolerantie. Meer controles, en zware boetes.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... ionale-ac/
Wie verzint het, boekje lezen achter het stuur...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
			
						Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- 
				duizend
- Elite Poster 
- Berichten: 3769
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 346 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet dat ik het vandaag al verstandig vind, maar met de autopilot's en co in alle EV's evolueren we wel degelijk naar legaal "boekje lezen achter het stuur' 
De constructeurs verzinnen het dus ...
            
			
									
						De constructeurs verzinnen het dus ...
- devilkin
- Administrator 
- Berichten: 7212
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1105 keer
- Bedankt: 708 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Je bent ten alle tijde verplicht van aandachtig te zijn, ook met al die hulpmiddelen.
            
			
									
						Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
			
						Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Petrikske
- Elite Poster 
- Berichten: 5414
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 1 keer
"Wa is aa probleim?" Tik Tok filmpjes kijken tijdens het vervoeren van schoolkinderen is wel toegestaan?   
   
   
 
https://www.nieuwsblad.be/binnenland/ho ... 25209.html
            
			
									
						 
   
   
 https://www.nieuwsblad.be/binnenland/ho ... 25209.html
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
			
						- 
				ivob
- Elite Poster 
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 800 keer
- Bedankt: 353 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Meer controles? 
Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles en een fijnmazig ANPR-net op het grondgebied van de politiezone Rivierenland.
In een open democratie kan je niet alles en iedereen overal controleren.
Ik zou eerder pleiten voor meer verantwoordelijkheidszin en zelfcontrole voor wie gebruik wil maken van het openbaar domein en wie zich daar dan (bij herhaling) niet kan aan houden effectief en gericht bestraffen.
Handhaving zonder gerichte opvolging is gewoon verspilling van dure middelen.
            
			
									
						Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles en een fijnmazig ANPR-net op het grondgebied van de politiezone Rivierenland.
In een open democratie kan je niet alles en iedereen overal controleren.
Ik zou eerder pleiten voor meer verantwoordelijkheidszin en zelfcontrole voor wie gebruik wil maken van het openbaar domein en wie zich daar dan (bij herhaling) niet kan aan houden effectief en gericht bestraffen.
Handhaving zonder gerichte opvolging is gewoon verspilling van dure middelen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
			
						Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Moonboy
- Premium Member 
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 4 keer
In de U.K, Voertuig in beslag nemen en naar de recyclage op kosten van de overtreder, Frankrijk doet het ook al.
Als je een mentaliteit verandering wilt doordrukken, moet dit met zware druk gebeuren, zeker als men zoals hier aan alles zijn voeten veegt, met alle gevolgen van dien.
            
			
									
						Als je een mentaliteit verandering wilt doordrukken, moet dit met zware druk gebeuren, zeker als men zoals hier aan alles zijn voeten veegt, met alle gevolgen van dien.
- heist_175
- Moderator 
- Berichten: 16640
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb nog maar weinig controles gezien of moeten ondergaan.ivob schreef: 1 week geleden Meer controles?
Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles
ANPR checkt nummerplaten, geen bestuurders. Ik heb geen idee wat ANPR zou vermogen tegen dronken bestuurders.
Politiecontroles, dat lijkt mij het enige middel tegen dronkenschap in het verkeer.
- 
				ivob
- Elite Poster 
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 800 keer
- Bedankt: 353 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik reageerde o.a. hier op:
Je kan in de praktijk uiteraard nooit goed doen.
Voor de een kan er niet genoeg politiestaat aanwezig zijn met altijd en overal doorgedreven controles en voor de ander is iedere controle er een te veel en een beperking van de individuele vrijheid.
En er zijn er maar weinig te vinden die meer belastingen willen betalen om te besteden aan een langere en betere opleiding van kandidaat politieambtenaren.
Dat stelt tegenwoordig nauwelijks nog iets voor en de lat wordt steeds naar beneden bijgesteld.
Om even te vergelijken, voor de "hervormingen" ging een screening van kandidaten zelfs generaties terug en bedroeg de minimale opleiding één jaar en de opleiding voor leidinggevenden 3 tot 5 jaar.
Het werd aan de massa anders verkocht (die kan je zowat alles wijsmaken) maar het enige doel van de politiek met de hervormingen van jusititie en zeker politiek was om deze onder het rechtstreeks toezicht van een politicus te kunnen plaasen.
Met de gekende gevolgen en resultaten.
Aan een ANPR systeem dat alleen nummerplaten controleert heb je weinig. Een hit moet nog altijd gevolgd worden door een fysieke controle om tot resultaten te leiden.
En er is ook een aanzienlijk verschil tussen alcoholintoxicatie en dronkenschap in het verkeer.
En iedere positieve hit vraagt zoveel tijd en middelen dat wie daarna passeert bijna vrij spel heeft.
Controles gevolgd door nog meer controles zullen altijd een druppel op een hete plaat blijven.
Het enige wat echt helpt om alcoholintoxicatie, dronkenschap en "wegpiraterij" in het algemeen in het verkeer tegen te gaan is een grondige mentaliteitswijziging bij de gebruikers van de openbare ruimte.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
			
						Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Moonboy
- Premium Member 
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 4 keer
De camera's in de UK en Frankrijk kunnen veel meer dan naar nummerplaten kijken, we gaan ze ook hier krijgen, even geduld,
https://www.fulli.com/en/news/10-types- ... -in-france
De snelheidsovertredingen op de Europese wegen worden steeds strenger gecontroleerd. Hierbij is Frankrijk de absolute koploper die nu ook hard inzetten op kunstmatige intelligentie.
Europa kent nog geen uniforme aanpak voor snelheidscontroles, wat betekent dat elk land zijn eigen methoden kiest. Onlangs werd echter een stap gezet richting meer samenwerking tussen de EU-lidstaten.
Zo moeten autoriteiten nu binnen twee maanden reageren op verzoeken om informatie van andere landen als een burger van het ene EU-land een verkeersovertreding begaat in een ander land. Dit zorgt ervoor dat EU-burgers niet langer straffeloos kunnen blijven bij verkeersovertredingen in andere lidstaten.
In België kiest men vooral voor trajectcontroles. Nederland maakt gebruik van ANPR-camera’s om mobiel telefoongebruik te monitoren, terwijl Frankrijk zich inzet op flitspalen met kunstmatige intelligentie.
AI
Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Deze voertuigen worden ingezet door particuliere bedrijven, wat het extra moeilijk maakt voor automobilisten om ze te herkennen. De aanwezigheid van deze voertuigen zal de snelheidsovertredingen dus nog moeilijker maken om te ontlopen. Het is afwachten of België deze technologie in de toekomst ook zal gebruiken.
autosportkrant.be
https://www.antai.gouv.fr/le-controle-automatise/

            
			
									
						https://www.fulli.com/en/news/10-types- ... -in-france
De snelheidsovertredingen op de Europese wegen worden steeds strenger gecontroleerd. Hierbij is Frankrijk de absolute koploper die nu ook hard inzetten op kunstmatige intelligentie.
Europa kent nog geen uniforme aanpak voor snelheidscontroles, wat betekent dat elk land zijn eigen methoden kiest. Onlangs werd echter een stap gezet richting meer samenwerking tussen de EU-lidstaten.
Zo moeten autoriteiten nu binnen twee maanden reageren op verzoeken om informatie van andere landen als een burger van het ene EU-land een verkeersovertreding begaat in een ander land. Dit zorgt ervoor dat EU-burgers niet langer straffeloos kunnen blijven bij verkeersovertredingen in andere lidstaten.
In België kiest men vooral voor trajectcontroles. Nederland maakt gebruik van ANPR-camera’s om mobiel telefoongebruik te monitoren, terwijl Frankrijk zich inzet op flitspalen met kunstmatige intelligentie.
AI
Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Deze voertuigen worden ingezet door particuliere bedrijven, wat het extra moeilijk maakt voor automobilisten om ze te herkennen. De aanwezigheid van deze voertuigen zal de snelheidsovertredingen dus nog moeilijker maken om te ontlopen. Het is afwachten of België deze technologie in de toekomst ook zal gebruiken.
autosportkrant.be
https://www.antai.gouv.fr/le-controle-automatise/

- Moonboy
- Premium Member 
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Trieste balans, alweer
https://www.hln.be/regio/amper-29-gemee ... ~af59074c/
Dit weekend
https://www.gva.be/binnenland/auto-rijd ... 71658.html
            
			
									
						https://www.hln.be/regio/amper-29-gemee ... ~af59074c/
Dit weekend
https://www.gva.be/binnenland/auto-rijd ... 71658.html
- 
				DarkV
- Elite Poster 
- Berichten: 4404
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 132 keer
- Bedankt: 175 keer
Als je van 's morgens tot 's avonds iemand volgt kan je IEDEREEN flitsen... de vraag is of met dergeljke heksenjacht het verkeer veiliger gaat worden.Moonboy schreef: 1 week geleden Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Onlangs één avondje controleren aan de grens... de buit aan criminelen, voortvluchtigen, inbrekers, zonder verzekering, ... en andere inbreuken was niet op vijf handen te tellen. Tijd dat de politie zich terug eens gaat focussen op de echte problemen (er zijn er trouwens nog genoeg andere, haast iedere dag slaat men bijna iemand door in Belgie voor zo goed als niets) ipv. iedere burger die enkele kilometers te snel rijdt te bekijken als moordenaar.
- 
				tom35
- Elite Poster 
- Berichten: 921
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 19:40
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 68 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik begrijp niet waarom je daar zo een groot probleem van maakt.. Deze week 2 keer de pas afgesneden aan afritten door idioten die last minuten van 3de vak naar de afrit rijden en over het vol gearceerde gaan.DarkV schreef: 3 dagen geledenAls je van 's morgens tot 's avonds iemand volgt kan je IEDEREEN flitsen... de vraag is of met dergeljke heksenjacht het verkeer veiliger gaat worden.Moonboy schreef: 1 week geleden Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Onlangs één avondje controleren aan de grens... de buit aan criminelen, voortvluchtigen, inbrekers, zonder verzekering, ... en andere inbreuken was niet op vijf handen te tellen. Tijd dat de politie zich terug eens gaat focussen op de echte problemen (er zijn er trouwens nog genoeg andere, haast iedere dag slaat men bijna iemand door in Belgie voor zo goed als niets) ipv. iedere burger die enkele kilometers te snel rijdt te bekijken als moordenaar.
Er rijden echt eeb hoop.piraten rond die denken dat alles mag en kan.
Ik ben absoluut niet eens met de zone 30 die hier in Rumst is gemaakt met de benodigde trajectcontrole maar ik hou me aan die 30...dat is de makkelijkste belasting die ik kan ontwijken.
Ik betaal mijn verzekering, ik ga met de wagen naar de technische kontrole enz...
We zijn nog geen China waar ze via camera's checken wie er te voet door het rode licht over steekt ...word je een paar keer gepakt een straf en geen openbaar vervoer...
Al de dingen waar je zo tegen bent worden georganiseerd door die enkelingen die er ver over gaan, dronken rijden, onverantwoord snel rijden enz...Ergens moet je een grens trekken, dat zijn de snelheidslimieten...ga je er over dan bestaat de mogelijkheid op een boeten.
Op het bedrijf is dit hetzelfde met toleranties...we werken met een tolerantie klasse en ga je er buiten dan bepaalt kwaliteit wat we er mee doen.. Je zou kunnen zeggen, och wat doen een paar duizendste van een millimeter er toe maar als je dat enkele keren zegt is dat op een bepaald moment de norm en dan krijg je opnieuw die paar duizendste van een millimeter afwijking met de melding och zoveel is dat toch niet...
En neen die 31 of 125 op de autostrade doen er niet toe, het zijn echter die enkelingen die er voor zorgen dat de grens steviger bewaakt wordt..
Tom
- 
				ivob
- Elite Poster 
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 800 keer
- Bedankt: 353 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Nog straffer, je krijgt zelfs geen boete wanneer je snelheidsmeter 31 aangeeft in een zone 30 of 125 waar de snelheidslimiet op 120 is vastgelegd. 
Maar deze discussie is al tig keer gevoerd met telkens dezelfde reacties.
Het is dus zeker niet zo dat wanneer je strenger en meer gaat controleren dat je IEDEREEN kan beboeten.
Die ene keer dat je een boete krijgt rij je niet één of vijf km boven de vastgestelde limiet maar er ruim boven en tijdens een trajectcontrole is dat ook geen eenmalige onoplettendheid maar continu over de volledige afstand ruim boven de vastgestelde limiet en nog ruimer wat de snelheidsmeter van het voertuig aangeeft.
Afhankelijk van de vastgestelde overschrijding van de snelheidslimiet ben je dan een overtreder en word je ook niet behandeld nog vervolgd als een moordenaar.
En inderdaad, iedereen is al eens onoplettend of heeft een bord over het hoofd gezien en loopt dan de kans eens een snelheidsboete te krijgen. Maar als volwassene denk je dan gewoon dat die ene boete niet opweegt tegen al die keren dat je (licht) over de schreef ging en gewoon geen boete kreeg. 
 
Wie echter constant (zware) boetes krijgt kan de oorzaak beter bij zichzelf gaan zoeken dan bij de anderen of het systeem.
In ons huidig verzadigd verkeerssysteem behaal je aantoonbaar ook geen tijdswinst door zoveel mogelijk een paar km sneller te rijden dan toegelaten en diegenen die continu van rijstrook veranderen en hun snelheid wijzigen waar dat maar even kan zijn juist de oorzaak van files en opstoppingen. Niet diegenen die met de flow van het verkeer meegaan.
In een hedendaagse auto moet je ook al heel ver van de wereld zijn of een notoire dwarsligger om niet op te (willen) merken dat je over de limiet gaat. Je auto wijst je daar dan wel op.
            
			
									
						Maar deze discussie is al tig keer gevoerd met telkens dezelfde reacties.
Het is dus zeker niet zo dat wanneer je strenger en meer gaat controleren dat je IEDEREEN kan beboeten.
Die ene keer dat je een boete krijgt rij je niet één of vijf km boven de vastgestelde limiet maar er ruim boven en tijdens een trajectcontrole is dat ook geen eenmalige onoplettendheid maar continu over de volledige afstand ruim boven de vastgestelde limiet en nog ruimer wat de snelheidsmeter van het voertuig aangeeft.
Afhankelijk van de vastgestelde overschrijding van de snelheidslimiet ben je dan een overtreder en word je ook niet behandeld nog vervolgd als een moordenaar.
En inderdaad, iedereen is al eens onoplettend of heeft een bord over het hoofd gezien en loopt dan de kans eens een snelheidsboete te krijgen. Maar als volwassene denk je dan gewoon dat die ene boete niet opweegt tegen al die keren dat je (licht) over de schreef ging en gewoon geen boete kreeg.
 
 Wie echter constant (zware) boetes krijgt kan de oorzaak beter bij zichzelf gaan zoeken dan bij de anderen of het systeem.
In ons huidig verzadigd verkeerssysteem behaal je aantoonbaar ook geen tijdswinst door zoveel mogelijk een paar km sneller te rijden dan toegelaten en diegenen die continu van rijstrook veranderen en hun snelheid wijzigen waar dat maar even kan zijn juist de oorzaak van files en opstoppingen. Niet diegenen die met de flow van het verkeer meegaan.
In een hedendaagse auto moet je ook al heel ver van de wereld zijn of een notoire dwarsligger om niet op te (willen) merken dat je over de limiet gaat. Je auto wijst je daar dan wel op.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
			
						Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Moonboy
- Premium Member 
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Geen ontkomen aan, met dank aan de bestuurders die alle regels steeds aan hun laars blijven lappen, nu nog een flinke verhoging van de boetes, de dupe is de burger die alles netjes houdt.
https://www.politie.be/5427/vragen/prev ... perflitser
https://www.intolaw.be/nl/nieuws/wat-do ... itscameras

            
			
									
						https://www.politie.be/5427/vragen/prev ... perflitser
https://www.intolaw.be/nl/nieuws/wat-do ... itscameras

- on4bam
- Moderator 
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
- Bedankt: 659 keer
Ik denk dat DarkV vooral bedoeld dat in het verkeer je overal gecontroleerd wordt op (meestal) kleine overtredingen maar dat men voor serieuze zaken dikwijls de dans ontspringt. Bij internetoplichting wordt er zelfs niet gedaan onder een bepaald bedrag. 
Het is natuurlijk ook het gemakkelijkst, zet alles vol camera's en rood licht, snelheid e.d. wordt automatisch verwerkt, andere dingen vragen mankracht en worden veel minder gecontroleerd. Probeer hier in de straat maar eens 10 minuten te lang te parkeren, een beursgenoteerd (Frans) bedrijf zal er voor zorgen dat je daar de rekening van krijgt, dat men hier met opgedreven bromfietsen rond rijdt, met 2 op een step, in het midden van de straat fietst (i.p.v. op de twee fietspaden), geen voorrang verleent, enz... lijkt dan weer minder erg.
            
			
									
						Het is natuurlijk ook het gemakkelijkst, zet alles vol camera's en rood licht, snelheid e.d. wordt automatisch verwerkt, andere dingen vragen mankracht en worden veel minder gecontroleerd. Probeer hier in de straat maar eens 10 minuten te lang te parkeren, een beursgenoteerd (Frans) bedrijf zal er voor zorgen dat je daar de rekening van krijgt, dat men hier met opgedreven bromfietsen rond rijdt, met 2 op een step, in het midden van de straat fietst (i.p.v. op de twee fietspaden), geen voorrang verleent, enz... lijkt dan weer minder erg.
Bye, Maurice 
https://on4bam.com
			
						https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Klopt maar zijn allemaal whataboutismes en doen niets af aan het feit dat je enkel een boete kan krijgen als je de regels niet volgt. Zoals ivob terecht aanhaalt zijn de keren dat je een boete krijgt lager dan het aantal overtredingen, je wordt dus niet altijd bestraft, integendeel. De pakkans is nog altijd (te) laag want de voorbeelden die men helaas wekelijks geeft in dit topic wijzen aan dat sommigen het nog niet streng genoeg vinden. 
Ik denk eerder aan de slachtoffers, het zal je zoon, dochter, vrouw, vriend,... maar zijn die weggemaaid wordt door zo'n idioot die enkele seconden denkt te kunnen winnen.
Het is een mentaliteitsprobleem want in veel landen waar ik gereden heb is het verkeer rustiger, ook als er amper controle is. Men moet die mentaliteit dus aanpassen en dat kan het best via de portefeuille. Sad but true.
            
			
									
						Ik denk eerder aan de slachtoffers, het zal je zoon, dochter, vrouw, vriend,... maar zijn die weggemaaid wordt door zo'n idioot die enkele seconden denkt te kunnen winnen.
Het is een mentaliteitsprobleem want in veel landen waar ik gereden heb is het verkeer rustiger, ook als er amper controle is. Men moet die mentaliteit dus aanpassen en dat kan het best via de portefeuille. Sad but true.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- Moonboy
- Premium Member 
- Berichten: 508
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 4 keer
We lopen achter op de buurlanden, even geduld, camera's en verwerking en meer privé bedrijven die de Politie gaan ondersteunen zijn in aantocht, je komt je kelder niet meer uit.
            
			
									
						- on4bam
- Moderator 
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
- Bedankt: 659 keer
Ik heb er geen last van, al jaren geen pv meer in de bus gehad (ook geen parkeer retributie, diegene die we kregen werd netjes geannuleerd wegens bewonerskaart die op de grond gewaaid was bij het sluiten van de deur). Dat belet niet dat ik mij ook erger aan de steeds meer opduikende automatische controles waarbij wat niet automatisch kan op de achtergrond verdwijnt. 
Als je ziet hoeveel er zonder rijbewijs, verzekering, keuring... rondrijden dan mag daar wat meer naar gekeken worden want het zijn deze chauffeurs die bij ongevallen vluchtmisdrijf plegen. Winwin dus als ze deze sujetten uit het verkeer halen, beter dan iemand die 10 minuten te lang parkeerde of 71 reed waar 70 mag (ja, ik weet het dat is gecorrigeerde snelheid).
            
			
									
						Als je ziet hoeveel er zonder rijbewijs, verzekering, keuring... rondrijden dan mag daar wat meer naar gekeken worden want het zijn deze chauffeurs die bij ongevallen vluchtmisdrijf plegen. Winwin dus als ze deze sujetten uit het verkeer halen, beter dan iemand die 10 minuten te lang parkeerde of 71 reed waar 70 mag (ja, ik weet het dat is gecorrigeerde snelheid).
Bye, Maurice 
https://on4bam.com
			
						https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Dat snap ik niet goed als redenering. Als je tegen automatische verwerking bent dan zal dit als gevolg hebben dat er meer politiemensen mee bezig moeten zijn waardoor er MINDER politiemensen zijn om de andere zaken aan te pakken.
Uiteraard kan er nog verbeterd worden en ook andere overtredingen kunnen sneller en efficiënter aangepakt worden... via automatisering bijvoorbeeld
            
			
									
						Uiteraard kan er nog verbeterd worden en ook andere overtredingen kunnen sneller en efficiënter aangepakt worden... via automatisering bijvoorbeeld

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- on4bam
- Moderator 
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
- Bedankt: 659 keer
Je wil het niet snappen, maar dat is OK. 
Het gaat er om dat er voor een gemakkelijkheidsoplossing gekozen wordt (kijk eens hoe veel we controleren) terwijl men zaken die zwaar wegen wat verkeersveiligheid betreft (zonder rijbewijs e.d) slechts bij toeval ontdekt, bv. tijdens alcoholcontroles.
BTW, ik kan niet zeggen hoe lang het geleden is dat ik nog eens gecontroleerd ben bij een wegcontrole.
            
			
									
						Het gaat er om dat er voor een gemakkelijkheidsoplossing gekozen wordt (kijk eens hoe veel we controleren) terwijl men zaken die zwaar wegen wat verkeersveiligheid betreft (zonder rijbewijs e.d) slechts bij toeval ontdekt, bv. tijdens alcoholcontroles.
BTW, ik kan niet zeggen hoe lang het geleden is dat ik nog eens gecontroleerd ben bij een wegcontrole.
Bye, Maurice 
https://on4bam.com
			
						https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik wil het wel degelijk snappen maar ik zie niet in hoe whataboutismes wat gaan verhelpen aan een veelvuldig voorkomend en aanzienlijk probleem als snelheidsovertredingen. Te hoge snelheid weegt net heel zwaar op gevolgen van ongevallen.
Ik zeg ook nergens dat men aan die andere zaken niets moet doen, integendeel, ook daar kan automatisering helpen net als vrijgekomen cpaciteit door automatisering op andere inbreuken.
Inderdaad, ben zelf amper gecontroleerd, een parkeerboete, 30 jaar geleden en één keertje, in Italië dan nog, ergens door een zone gereden die blijkbaar enkel OV was. Hoezo hoge pakkans? Wie veel boetes krijgt rijdt gewoon niet volgens de regels en dat heel erg vaak.
            
			
									
						Ik zeg ook nergens dat men aan die andere zaken niets moet doen, integendeel, ook daar kan automatisering helpen net als vrijgekomen cpaciteit door automatisering op andere inbreuken.
Inderdaad, ben zelf amper gecontroleerd, een parkeerboete, 30 jaar geleden en één keertje, in Italië dan nog, ergens door een zone gereden die blijkbaar enkel OV was. Hoezo hoge pakkans? Wie veel boetes krijgt rijdt gewoon niet volgens de regels en dat heel erg vaak.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- 
				DarkV
- Elite Poster 
- Berichten: 4404
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 132 keer
- Bedankt: 175 keer
Het gaat mij inderdaad om het feit dat flitscamera's een te makkelijke oplossing is (die in de overgrote meerderheid gewoon laaghangend fruit beboet zonder weinig meerwaarde)... maar men totaal niets doet aan de echte gekken op onze wegen omdat dit nu eenmaal niet te controleren is met ergens snel een flitspaal te zetten, dit vereist effectief politie op straat.on4bam schreef: 2 dagen geleden k denk dat DarkV vooral bedoeld dat in het verkeer je overal gecontroleerd wordt op (meestal) kleine overtredingen maar dat men voor serieuze zaken dikwijls de dans ontspringt.
Trouwens de kans dat je zoon, dochter, vrouw, vriend,... van de weg worden gemaaid gaat vermoedelijk niet komen van iemand die men flitst aan 31 of 125 km/u (ja, zelfs inclusief tolerantie) maar wel van dergelijke gekken die nu gewoon hun gang kunnen blijven gaan omdat de pakkans gewoon bijna nul is.
Ik snap trouwens niet dat men in 2025 nog een fysieke controle moet doen om iemand zonder verzekering uit het verkeer te halen... we hebben toch databanken van het DIV en de verzekeringsmaatschappijen die we zonder meer naast elkaar kunnen leggen ?
Het overgrote deel van de snelheidsovertredingen zijn geen "aanzienlijk probleem" maar eerder emo poltiek vanwege "onze kindjes" ! (dat verkoopt nu eenmaal als zoete broodjes, ook voor internet censuur die men maar al te graag zou invoeren bij iedere burger).Dizzy schreef: 2 dagen geleden Ik wil het wel degelijk snappen maar ik zie niet in hoe whataboutismes wat gaan verhelpen aan een veelvuldig voorkomend en aanzienlijk probleem als snelheidsovertredingen. Te hoge snelheid weegt net heel zwaar op gevolgen van ongevallen.
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Men blijft whataboutismes lanceren. Die flitscamera's zijn er omdat er een foute mentaliteit BLIJFT bestaan. Er is dus wel degelijk een ernstig probleem, een gigantisch probleem zelfs. Iemand die overal te snel rijdt IS een gek. Je bent zelf gek als je denkt door sneller te rijden veel kan winnen.
Hilarisch ook dat men kwaad is op een manier om de pakkans te verhogen en tegelijk kwaad is om de lage pakkans 
 
Rijbewijs automatisch controleren zou inderdaad een verbetering zijn maar gaat in tegen automatische controles te erg vinden.
En de snelheid alleen is niet het enige probleem. Ik ben ooit aangereden op een fiets op weg naar school, dat was tegen niet meer dan 20 à 30 per uur. Resultaat 5 dagen in ziekenhuis en wat fysieke schade. Voor het zelfde geld was ik echter verlamd vanaf de nek voor het leven vanaf 18 jaar oud. Maar laat ons maar verder minimaliseren tot je het zelf bent of je kinderen. Je noemt het inderdaad emo tot... het over uw kindje gaat, dan is het anders.
            
			
									
						Hilarisch ook dat men kwaad is op een manier om de pakkans te verhogen en tegelijk kwaad is om de lage pakkans
 
 Rijbewijs automatisch controleren zou inderdaad een verbetering zijn maar gaat in tegen automatische controles te erg vinden.
En de snelheid alleen is niet het enige probleem. Ik ben ooit aangereden op een fiets op weg naar school, dat was tegen niet meer dan 20 à 30 per uur. Resultaat 5 dagen in ziekenhuis en wat fysieke schade. Voor het zelfde geld was ik echter verlamd vanaf de nek voor het leven vanaf 18 jaar oud. Maar laat ons maar verder minimaliseren tot je het zelf bent of je kinderen. Je noemt het inderdaad emo tot... het over uw kindje gaat, dan is het anders.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- 
				ivob
- Elite Poster 
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 800 keer
- Bedankt: 353 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Regelrechte onzin.
Zoals ik al eerder heb aangehaald evolueert de technologie in de auto zelf ook mee.
Je kan deze zo instellen dat de auto zelf je er attent op maakt (en zelfs kan ingrijpen) wanneer de mens even niet oplettend is.
Wanneer diezelfde mens echter vindt dat hij vooral niet op eigen gedrag mag aangesproken worden en vooral binnen de gemeenschappelijke ruimte niet al te streng gecontroleerd mag worden en vindt dat hij altijd de mogelijkheid moet hebben om deze technologie te de-activeren met je nadien niet komen jammeren dat aan dat gedrag af en toe gevolgen verbonden zijn die je zelf niet zo leuk vindt.
Ik blijf dus gewoon deelnemer aan het verkeer en maak volop gebruik van de mogelijkheden die de technologie me biedt om mijn faalbaar menselijk gedrag waar nodig bij te sturen zodat de kans op een verkeersboete minimaal blijft.
En ik ben ook niet tegen strengere controles tegen welke wetsovertreding dan ook.
Automatisering om de pakkans te verhogen voor "laaghangend fruit" maakt juist capaciteit vrij om te controleren waar autolmatisatie niet gaat.
Je zou ook aan kruisbestuiving van verschillende data kunnen doen (wat trouwens al gebeurt) maar dan heb je weer de usual suspects die beginnen te roepetoeteren over "schending van hun privacy".
 
 Al dat geroepetoeter komt trouwens altijd zowat op hetzelfde neer: controleer en pak de ander en laat mij vooral gerust.
Het is heel eenvoudig, iemand die zich aan de opgelegde limieten houdt krijgt doorgaans geen boete. Die krijg je alleen wanneer je de limiet - plus de tolerantiegrens - overschrijdt.
Een limiet is nu eenmaal een limiet. Ga je die limiet met 1 tot 5 km verhogen heb je gewoon een nieuwe limiet. Waar men volgens de "wegpiraten" dan waarschijnlijk ook weer niet te streng mag tegen optreden waardoor je de limiet weer moet optrekken, enz.
Wat is er zo moeilijk "te snappen" aan een limiet die een grens stelt voor iedereen die op dezelfde plaats deelneemt aan het verkeer? Je blijft er onder of je gaat er over. Ander gedrag, mogelijk andere gevolgen. Zo eenvoudig is het in de praktijk.
En het is ook niet zo dat je door minder geautomatiseerd te gaan flitsen en beboeten (voor wie daar niet tegen in beroep gaat komt daar geen politie noch justitie meer aan te pas zodat deze zich met andere meer dringende zaken kunnen bezig houden) meer capaciteit vrijmaakt voor andere zaken. Integendeel zelfs. Wat is daar "aan te snappen"?
Dat politie en justitie niet altijd de capaciteit hebben om zich met al die andere zaken bezig te houden is een probleem van een totaal andere orde en ga je al zeker niet oplossen door niet meer geautomatiseerd te controleren.
					Laatst gewijzigd door ivob 2 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
									
			
						Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
			
						Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- on4bam
- Moderator 
- Berichten: 6826
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 315 keer
- Bedankt: 659 keer
Voila, op de keuring wordt je verzekeringspapier gevraagd, dus daar zit al een controle. Als daar niets mee gedaan wordt waarom controleert men dit dan. Met ANPR camera's kan men perfect zien wie een geldig keuringsbewijs heeft en dus verzekerd is. Het vraagt dan natuurlijk mankracht om het voertuig uit het verkeer te halen.DarkV schreef: 2 dagen geleden Ik snap trouwens niet dat men in 2025 nog een fysieke controle moet doen om iemand zonder verzekering uit het verkeer te halen... we hebben toch databanken van het DIV en de verzekeringsmaatschappijen die we zonder meer naast elkaar kunnen leggen ?
Prima, niet geflitst en zich perfect aan de snelheid gehouden!dat was tegen niet meer dan 20 à 30 per uur
 
 De flitscamera's zijn er omdat het 1. gemakkelijk is (en vlug terugverdiend wordt), 2 haast geen menselijke interactie vraagt. Er zijn dan ook plaatsen waar men zich af vraagt waarom er net daar een camera staat. Soms is dat omdat de weginfrastructuur uitnodigt tot hogere snelheid dan de aangeduide limieten en dat men verwacht een hoge "return" te krijgen. Dat men trajectcontroles privatiseert heeft daar uiteraard niets mee te maken.
Bye, Maurice 
https://on4bam.com
			
						https://on4bam.com
- heist_175
- Moderator 
- Berichten: 16640
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik denk dat je onderschat hoeveel ongevallen er elke dag gebeuren en een hogere snelheid betekent meer schade.DarkV schreef: 2 dagen geleden Trouwens de kans dat je zoon, dochter, vrouw, vriend,... van de weg worden gemaaid gaat vermoedelijk niet komen van iemand die men flitst aan 31 of 125 km/u (ja, zelfs inclusief tolerantie) maar wel van dergelijke gekken die nu gewoon hun gang kunnen blijven gaan omdat de pakkans gewoon bijna nul is.
- 
				DarkV
- Elite Poster 
- Berichten: 4404
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 132 keer
- Bedankt: 175 keer
Man toch, het klinkt haast als een emotioneel trauma dat je hebt opgelopen en tracht op te lossen door op de verkeerde te schietenDizzy schreef: 2 dagen geleden Men blijft whataboutismes lanceren. Die flitscamera's zijn er omdat er een foute mentaliteit BLIJFT bestaan. Er is dus wel degelijk een ernstig probleem, een gigantisch probleem zelfs. Iemand die overal te snel rijdt IS een gek. Je bent zelf gek als je denkt door sneller te rijden veel kan winnen.
 
 Misschien al eens beginnen met het verschil tussen te snel rijden en onaangepast rijgedrag te leren.
Trouwens er is inderdaad een gigantisch probleem... zo'n 10 miljoen (en laat ons ervan uitgaan dat slechts 1 op de 10 effectief geflitst wordt) snelheidsboetes per jaar in Belgie... het lijkt me dan dat er meer speelt dan dat Belgie collectief gek is. Feit is dat 93% zeker geen snelheidsgekken zijn zoals jij laat uitschijnen.
Wishfull thinking... ik zag vroeger veel meer politie effectief in het verkeer om gekken eruit te halen.ivob schreef: 2 dagen geleden Automatisering om de pakkans te verhogen voor "laaghangend fruit" maakt juist capaciteit vrij om te controleren waar autolmatisatie niet gaat.
Trouwens ga in Antwerpen 's avonds maar eens melding doen van een inbraak in je auto... je geraakt zelfs het politie bureau niet meer binnen en het lijkt alsof je zelf een misdadiger bent. Waar de politie dan wel mee bezig is... geen idee, maar met echte problemen alvast niet.
- heist_175
- Moderator 
- Berichten: 16640
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Terwijl de business case zichzelf schrijft, niet?DarkV schreef: 2 dagen geleden Waar de politie dan wel mee bezig is... geen idee, maar met echte problemen alvast niet.
Begeef u eender waar in het verkeer: het loon van 2 flikken, inclusief hun dienstauto kan je per dag verdienen als je boetes uitdeelt aan gevaarlijk en niet-wettelijk rijgedrag.
Elke motard in Brussel rijdt constant over de arcering of het fietspad-> een stroom aan boetes
 .
.Elke taxi in Brussel rijdt constant over volle lijnen en door rode lichten-> een stroom aan boetes
 .
.- 
				ivob
- Elite Poster 
- Berichten: 6884
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 800 keer
- Bedankt: 353 keer
- Recent bedankt: 5 keer
In Antwerpen? Met de "War on drugs" van hun grote leider?DarkV schreef: 2 dagen geleden Trouwens ga in Antwerpen 's avonds maar eens melding doen van een inbraak in je auto... je geraakt zelfs het politie bureau niet meer binnen en het lijkt alsof je zelf een misdadiger bent. Waar de politie dan wel mee bezig is... geen idee, maar met echte problemen alvast niet.

Geautomatiseerde flitsboetes en trajectcontrole onder een bepaald niveau heeft ook niets meer met politiewerk te maken.
De bedragen worden geïnd door het lokaal bestuur en gaan niet naar de federale overheid.
De automatisatie wordt (deels) ook beheerd door privéfirma's en de verwerking gebeurt door De Post.
Het is, zoals al eerder aangehaald, een van de makkelijkst te ontwijken belastingen.
Gewoon onder de limiet blijven (je kan er zelfs een stukje boven gaan) en je bent vrijgesteld van de bijdrage aan deze belastingen. Indien je elektrisch rijdt verbruikt je auto ook nog eens minder energie en het is veiliger voor de andere weggebruikers en bij een ongeval zijn de gevolgen minder drastisch.
Alleen maar winst dus.

Het (gevaarlijke) werk dat de politie (en er is dan nog een verschil tussen het werk van de Federale politie en de lokale politiezones) wel doet wordt ook niet altijd (bewust) groot en breed uitgesmeerd in de media.
En als ze dan eens wel overdonderend succes boeken (cfr. operation Sky) is er bij justitie en het gevangeniswezen weer onvoldoende capaciteit om daar adequaat gevolg aan te geven.
Waar DarkV & Co in het echte leven allemaal mee bezig zijn,........ geen idee.
Maar dat betekent dan nog niet dat ze daar geen goed werk verrichten.

Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
			
						Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
OK, ik zal het corrigeren, men is tegen automatisering die henzelf kan treffen. Men moet eerder andere daders aanpakken, dat mag ook automatisch. Andere daders eerst maw.
            
			
									
						Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						- 
				R2D2
- Elite Poster 
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 199 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dat lees je inderdaad overal, maar ik heb niet de indruk dat de Fransman daar last van heeft. Deze zomer enkele weken door Frankrijk gereden en uit schrik voor de controles zelf nauwlettend de snelheidsbeperkingen gevolgd. Maar het lijkt alsof er geen limieten of controles zijn. Aan de maximum snelheid wordt je door bijna iederen ingehaald. En waar dat niet mogelijk is voel je de gefrustreerde agressie aan je achterbumper. De zeer snel wisselende limieten op de regionale wegen zijn vrij stresserend. Ik had Waze en de bordenherkenning van de auto aanstaan en die waren het ook dikwijls niet eens.Moonboy schreef: 1 week geleden Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Ook in gidsland NL lappen de hollanders de limieten aan hun laars. 100km/u overdag maar niet als je op Flitsmeister betrouwd. Maar daar wel consequente en duidelijke snelheidsregels boven elke twijfel.
- Dizzy
- Elite Poster 
- Berichten: 12959
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 613 keer
- Bedankt: 739 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik schiet op wegpiraten, dat lijken me de juiste doelwitten in dit topic. Wie rijdt zoals het hoort, krijgt geen boetes en heeft dus geen probleem.DarkV schreef: 2 dagen geleden Man toch, het klinkt haast als een emotioneel trauma dat je hebt opgelopen en tracht op te lossen door op de verkeerde te schieten
Ik heb geen trauma overgehouden maar voor hetzelfde geld kon ik niet meer bewegen vanaf de nek. Sommige mensen leren uit ervaringen anderen zoeken die ervaringen op en schuiven elk schuldbesef door naar anderen.
Te snel IS onaangepast rijgedrag, je past je niet aan aan de snelheidslimiet en bijhorende risico's.DarkV schreef: 2 dagen geledenMisschien al eens beginnen met het verschil tussen te snel rijden en onaangepast rijgedrag te leren.
Denkfout, je kan gerust veel snelheidsboetes opstapelen als je onaangepast gedrag wil blijven volhouden. Heel wat mensen krijgen echter geen boetes/controles blijkt hierboven. Het aantal toont enkel hoe erg de mentaliteit verziekt is op dit gebied en dat er veel rotte appels zijn die grote schade aanrichten, soms helaas onherstelbare schade. Het aantal toont ook dat het om een mentaliteitsprobleem gaat.Trouwens er is inderdaad een gigantisch probleem... zo'n 10 miljoen (en laat ons ervan uitgaan dat slechts 1 op de 10 effectief geflitst wordt) snelheidsboetes per jaar in Belgie... het lijkt me dan dat er meer speelt dan dat Belgie collectief gek is.
Je rijdt nu te snel en ziet ze waarschijnlijk niet meer, daarna een boeteDarkV schreef: 2 dagen geleden Wishfull thinking... ik zag vroeger veel meer politie effectief in het verkeer om gekken eruit te halen.
Trouwens ga in Antwerpen 's avonds maar eens melding doen van een inbraak in je auto... je geraakt zelfs het politie bureau niet meer binnen en het lijkt alsof je zelf een misdadiger bent. Waar de politie dan wel mee bezig is... geen idee, maar met echte problemen alvast niet.

Nu is de politie het probleem eerder dan de wegpiraten
 Een beter voorbeeld van de foute mentaliteit kan men niet geven. Alles is de schuld van anderen en zelf moet men jou en je eigen wangedrag gerust laten.
  Een beter voorbeeld van de foute mentaliteit kan men niet geven. Alles is de schuld van anderen en zelf moet men jou en je eigen wangedrag gerust laten.Heb al vaak in Frankrijk gereden, geen boetes ondanks wisselende snelheden en flitspalen. Hetzelfde in Noorwegen, veel wisselende snelheden, zelfs in tunnels en ook geen boete. Daar was het verkeer wel erg rustig, geen gatpplakkers en ander asogedrag. Het is puur mentaliteit. In Nieuw Zeeland was het ook zo'n mentaliteit en toen ik er wat over zei tegen een koppel gaf de vrouw het direct toe, ze rijden als gek zei ze tegen haar man. Als een Belg het al opvalt

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
			
						 
					 
  
 






