Europees Parlement zet licht op groen voor digitaal rijbewijs

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
Bedankt: 407 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

https://www.nieuwsblad.be/binnenland/eu ... 23662.html
Alle Europese burgers zullen tegen 2030 toegang krijgen tot een volledig digitaal rijbewijs op hun mobiele telefoon, dat zal worden geïntegreerd in de toekomstige Europese digitale portefeuille. Fysieke rijbewijzen blijven wel beschikbaar op aanvraag.

Nu al te zien via de MyGov app.
Kun
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Volgens MyGov is mijn rijbewijs geldig tot 2199.

Ik moet dus in 2200 opnieuw een rijexamen afleggen.
:banana:
ISP+TV: TN
sukkelaar
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 5 keer
Recent bedankt: 1 keer

begin maar al te blokken dan :)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 256 keer
Bedankt: 781 keer

Tot 2199?
Heb je per ongeluk nog een kartonnen drieluik?
Zoiezo is die "levenslange" geldigheidsduur via besluit (ik laat in het midden of het een koninklijk of ministrieel besluit is) ingekort tot begin 2033.
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 34 keer

Bij mij zegt MyGov ook dat het geldig is tot 2199
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
Bedankt: 100 keer
Te Koop forum

Ik denk dat er wat verwarring is. In MyGov gaat de geldigheid over Categorie (AM, A1, A2, A, B, ...) en staat er per category de "Geldig van - tot" . Maar qua rijbewijsgegevens staat er voor de rest enkel een "Datum van afgifte" op. Er staat bijvoorbeeld niet zoals op het creditcard formaat de "4b. Administratieve geldigheid tot" op. Die "Geldig van - tot" gaat dus eigenlijk over de kolommen 10 en 11 op de achterkant van het rijbewijs (waar er bij mij niets in kolom 11 staat, maar in MyGov is het einde der tijden dus 2199 :) )

Als ik me niet vergis wordt het ook bij het aanvragen ervan duidelijk gemaakt in MyGov dat het geen geldig identiteitsdocument is.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

ITnetadmin schreef: 1 week geleden Tot 2199?
Heb je per ongeluk nog een kartonnen drieluik?
Zoiezo is die "levenslange" geldigheidsduur via besluit (ik laat in het midden of het een koninklijk of ministrieel besluit is) ingekort tot begin 2033.
Ooit kontrole gehad nadat er iemand op mijn wagen was gereden. Ik had ook zo een papieren drieluik... Ineens geïnformeerd of dat nog geldig was, antwoord als je herkenbaar bent op de foto ja anders zouden wel is collega's lastig kunnen doen... Maw na een 20 of 30j best vervangen tenzij je natuurlijk de tand destijds kan tegen houden...

Tom
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 50 keer
Provider

tom35 schreef: 1 week geleden Ooit kontrole gehad nadat er iemand op mijn wagen was gereden. Ik had ook zo een papieren drieluik... Ineens geïnformeerd of dat nog geldig was, antwoord als je herkenbaar bent op de foto ja anders zouden wel is collega's lastig kunnen doen... Maw na een 20 of 30j best vervangen tenzij je natuurlijk de tand destijds kan tegen houden...
voordeel van mijn " kartonnen drieluik "is dat het automatisch indertijd geldig iwas/is ..., en nog , voor meerdere categorien zonder examen (moto, scooter , aanhanger )
En langer geldig dan dat plastic geval , verduidelijk : "Herkenbaar "...., zelfs een veel jonger aangezicht sluit niet uit dat je herkenbaar bent op oudere lftd. punt voor discussie ingeval moeilijke uniform collega .

Advocaten materie .
Ingeval misdfrijf zal een jonge foto ervan op veel latere lftd toch wel je er uit kunnen pikken als dader van X....als herkenbaar
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 256 keer
Bedankt: 781 keer

tom35 schreef: 1 week geleden Ooit kontrole gehad nadat er iemand op mijn wagen was gereden. Ik had ook zo een papieren drieluik... Ineens geïnformeerd of dat nog geldig was, antwoord als je herkenbaar bent op de foto ja anders zouden wel is collega's lastig kunnen doen... Maw na een 20 of 30j best vervangen tenzij je natuurlijk de tand destijds kan tegen houden...
Klopt.
Je moet nog op je foto lijken, en het kartonnetje mag niet beschadigd zijn.
Verder was er geen administratieve geldigheidsduur, maar die is er intussen wel via wetgeving.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 68 keer

Volgende stap is dat deze dan moet geconnecteerd worden met de auto als je wilt rijden...zo maak je het zonder rijbewijs rijden weeral een stapje moeilijker.. Daarna gaan we de Mastercard moeten linken ad auto zodat de boetes ineens kunnen betaald worden terwijl je ah rijden bent..

Tom
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 614 keer
Bedankt: 740 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Daar gaan we inderdaad naartoe, in een andere topic over wegpiraten wordt daar ook op aangedrongen om iets te doen aan rijden zonder rijbewijs terwijl men tegelijk tegen automatisering is.

Ik denk echter verder, een rijbewijs dat vervallen is of ongeldig laten blokkeren is niets bijzonders. Men kan echter elk rijbewijs en dus eigenlijk elke persoon verhinderen om met een wagen te rijden op die manier. Wil je iemand zoeken, blokker het rijbewijs en hij kan met de fiets :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”