Wegpiraten
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 29 keer
Het lijkt er steeds meer op dat wij koploper geworden zijn, een zeer bedenkelijke eer, de schade en de slachtoffers van deze wilde chauffeurs neemt stilaan zeer grote vormen aan. Daarom gaan we dit aankaarten.
https://www.hln.be/bonheiden/chauffeur- ... ~a7ed8f0e/
https://www.hln.be/menen/bmw-crasht-lan ... ~a696023b/
Het is 5 over 12 voor de beleidsmensen om hier paal en perk aan te stellen, enkele buurlanden zijn ons hierin al voorgegaan.
https://www.hln.be/bonheiden/chauffeur- ... ~a7ed8f0e/
https://www.hln.be/menen/bmw-crasht-lan ... ~a696023b/
Het is 5 over 12 voor de beleidsmensen om hier paal en perk aan te stellen, enkele buurlanden zijn ons hierin al voorgegaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Rijbewijs met punten. De wegpiraten zijn niet met zoveel maar we laten ze gewoon doen. Maarja, als je een piraat wil pakken ben je blijkbaar zelf een rover
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Voor de brave burger een incentive om zich aan de regels te houden, wat die vermoedelijk zowiezo doet.
Maar bij dergelijke feiten zijn het jammer genoeg heel vaak BMW's die betrokken zijn en ik denk niet dat ik veel meer moet zeggen qua afkomst van de bestuurders van die voertuigen. (ik verdien m'n dagelijks brood in het verkeer dus ik zie nogal wat onderweg..)
Kan je zich afvragen.. gaat een rijbewijs met punten effectief de laagvliegers en het krapuul aan banden leggen?
Als we willen kunnen we hele strenge wetsvoorstellen doen, maar de handhaving? 'Ho ho ho'..
je répète.. Jean a de longues moustaches
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 219 keer
- Bedankt: 440 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Als bmw rijder voel ik mij nu aangesproken om toch even te melden dat dat een perceptie is die gedreven wordt door het simpele feit dat BMW het meest populaire merk is in België, meer niet. Verder gebruik ik WEL mijn pinkers, ben ik GEEN bumperklever, rijd ik niet onder invloed en heb ik nog nooit een ongeval in fout gehad…
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 790 keer
- Bedankt: 526 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Zoals al gezegd in het frustratie topic: rijbewijs met punten, en bij zeer zware overtredingen (zoals dit) auto in beslagname + rijbewijs gewoon kwijt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 490 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Maar zoals hierboven ook al gezegd, dat werkt enkel voor brave burgers, dus in principe de brave huisvaders die achter het stuur veranderen in monsters (dixit politierechter Peter D'Hondt). Dat is slechts een subgroep van de piraten en laat de minder brave huisvaders ongemoeid. In die zin is een rijbewijs afnemen of zelfs een wagen in beslag nemen gelijkaardig aan wapenbezit verbieden. Leg dat eens uit aan de slachtoffers van de schietincidenten die meer dan wekelijks voorkomen met wapens in illegaal bezit.
Het zal pas echt verdwijnen wanneer de mens niet meer in staat is om wegpiraterij uit te voeren, ofwel omdat wagens niet langer door mensen bestuurd kunnen worden ofwel omdat de wagen slim genoeg wordt om mensen tegen zichzelf te beschermen. Laat ons de ontwikkelingen richting autonome voertuigen dan ook aanmoedigen in plaats van in vraag te stellen.
Het zal pas echt verdwijnen wanneer de mens niet meer in staat is om wegpiraterij uit te voeren, ofwel omdat wagens niet langer door mensen bestuurd kunnen worden ofwel omdat de wagen slim genoeg wordt om mensen tegen zichzelf te beschermen. Laat ons de ontwikkelingen richting autonome voertuigen dan ook aanmoedigen in plaats van in vraag te stellen.
-
- Administrator
Ik denk dat het in beslag beslagnemen van hun speelgoed al veel pijn gaat doen.
Beter is ze nog permanent uit het verkeer zetten, maar een voet afzetten is misschien net wat te drastisch...
Beter is ze nog permanent uit het verkeer zetten, maar een voet afzetten is misschien net wat te drastisch...
-
- Pro Member
Kijk naar Frankrijk waar het voorheen ook de spuitgaten uitliep, nu zeer zware repressie, en het werkt daar goed, ook in de UK heeft men dit aangepakt, massaal camera's die vele functies hebben, strenge straffen door de rechtbanken, en gevangenis straffen. Men zal hier ook niet aan kunnen ontkomen.
https://duckduckgo.com/?q=securite+rout ... 7-1&ia=web
https://duckduckgo.com/?q=securite+rout ... 7-1&ia=web
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 3 keer
Rijbewijs met punten helpt helemaal nietske.
In Frankrijk heeft het een averechts effect en na een tijdje hebben er meer dan ooit mensen weggevlucht, nog meer dan gewoonlijk.
Zelfs brave mensen schieten in paniek en vluchten weg omdat ze hun rijbewijs niet kwijt willen spelen omdat ze ik zeg maar wat 5 kleine en 1 grote overtreding zijn begaan.
Ik weet niet juist hoelang dat die zeg maar strafpunten blijven staan maar als dat een tijdje is dan zou ik ook al mijn rijbewijs zijn kwijtgespeeld.
Ik ben daar absoluut geene voorstander van.
In Frankrijk heeft het een averechts effect en na een tijdje hebben er meer dan ooit mensen weggevlucht, nog meer dan gewoonlijk.
Zelfs brave mensen schieten in paniek en vluchten weg omdat ze hun rijbewijs niet kwijt willen spelen omdat ze ik zeg maar wat 5 kleine en 1 grote overtreding zijn begaan.
Ik weet niet juist hoelang dat die zeg maar strafpunten blijven staan maar als dat een tijdje is dan zou ik ook al mijn rijbewijs zijn kwijtgespeeld.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 26 keer
- Recent bedankt: 2 keer
In England kan je je dashcam video naar de politie sturen.
Die gaan ermee aan de slag. Bij gevaarlijk rijgedrag wordt bekeurd.
Link. #send your dashcam footage to police#
Zal hier wel niet gaan door de privacy wet, enz.
Maar goed, je vroeg welk beleid er kan gevoerd worden...
Die gaan ermee aan de slag. Bij gevaarlijk rijgedrag wordt bekeurd.
Link. #send your dashcam footage to police#
Zal hier wel niet gaan door de privacy wet, enz.
Maar goed, je vroeg welk beleid er kan gevoerd worden...
-
- Administrator
Ik snap dat dus niet. Als je je op de openbare weg gaat begeven in iets wat een ton weegt en waarmee je zonder veel problemen mensen gewoon dood kan rijden... mag wel wat verantwoordelijkheid gevraagd worden alsook kennis van de wegcode.Rocky2014 schreef: 02 jan 2024, 19:41 Zelfs brave mensen schieten in paniek en vluchten weg omdat ze hun rijbewijs niet kwijt willen spelen omdat ze ik zeg maar wat 5 kleine en 1 grote overtreding zijn begaan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 112 keer
Zowel de bestraffing als de pakkans moet omhoog.
1) Bij gevaarlijk weggedrag, auto verbeurd verklaren. Zelfs voor een drugsdealer is een nieuwe BMW een serieuze aankoop.
2) Rijverbod is rijverbod, nu kan je aan de rechter vragen om enkel in het weekend een rijverbod te hebben, omdat je naar je werk moet.
Als je te snel rijdt, kan je maar met de fiets, bus, tram, trein naar je werk.
3) Dat er voor prive-camera's privacy-beperkingen zijn oke, maar dat camera's van de overheid nog altijd niet kunnen controleren of iemand bezig is met zijn telefoon is onbegrijpelijk.
4) Snelheidsbegrenzers verplichten, met uitzondering van sommige snelwegen in Duitsland is het nergens in Europa toegelaten om sneller dan 140kmh te rijden. Waarom zijn wagens die >200kmh halen dan legaal. Ook het optrekken van 0 naar 100 in een paar seconden, heb je nergens in het verkeer nodig.
5) Inkomensgerelateerde boetes, zoals in Scandinavië. Nu beschouwen sommige rijkere mensen, boetes als een belasting om snel te mogen rijden.
1) Bij gevaarlijk weggedrag, auto verbeurd verklaren. Zelfs voor een drugsdealer is een nieuwe BMW een serieuze aankoop.
2) Rijverbod is rijverbod, nu kan je aan de rechter vragen om enkel in het weekend een rijverbod te hebben, omdat je naar je werk moet.
Als je te snel rijdt, kan je maar met de fiets, bus, tram, trein naar je werk.
3) Dat er voor prive-camera's privacy-beperkingen zijn oke, maar dat camera's van de overheid nog altijd niet kunnen controleren of iemand bezig is met zijn telefoon is onbegrijpelijk.
4) Snelheidsbegrenzers verplichten, met uitzondering van sommige snelwegen in Duitsland is het nergens in Europa toegelaten om sneller dan 140kmh te rijden. Waarom zijn wagens die >200kmh halen dan legaal. Ook het optrekken van 0 naar 100 in een paar seconden, heb je nergens in het verkeer nodig.
5) Inkomensgerelateerde boetes, zoals in Scandinavië. Nu beschouwen sommige rijkere mensen, boetes als een belasting om snel te mogen rijden.
-
- Elite Poster
Veel BMW rijders hier precies hahaha...Sasuke schreef: 02 jan 2024, 18:47 Als bmw rijder voel ik mij nu aangesproken om toch even te melden dat dat een perceptie is die gedreven wordt door het simpele feit dat BMW het meest populaire merk is in België, meer niet. Verder gebruik ik WEL mijn pinkers, ben ik GEEN bumperklever, rijd ik niet onder invloed en heb ik nog nooit een ongeval in fout gehad…
Voor mij hoef je zich niet aangesproken voelen hoor Sasuke, denk immers niet dat ik je bij naam heb vernoemd.
Maar als ik weer een gevalletje asociaal rijgedrag opmerk in het verkeer dan heb ik nog nooit moeten zeggen.. "och ja.. het is er weer éne met een Daihatsu of een Kia"
Er zijn trouwens al heel wat onderzoeken gedaan aangaande het rijgedrag/automerk en de resultaten zijn vrij duidelijk.
Dus mij hoef je niet te geloven...
https://www.autoreview.nl/nieuws/autoni ... o-asociaal
Puntje 4: Which Drivers Have The Most Psychopathic Tendencies? (moest ik toch even gniffelen)
https://www.scrapcarcomparison.co.uk/bl ... ychopaths/
Een goudkleurige electrische BMW met gepersonalieerde nummerplaat = Jackpot!
Bovenstaande is humor, vond je het niet grappig? (puntje4?)
Is echt niet van de poes dat systeem in de UK.Rocky2014 schreef: 02 jan 2024, 19:41Ik weet niet juist hoelang dat die zeg maar strafpunten blijven staan maar als dat een tijdje is dan zou ik ook al mijn rijbewijs zijn kwijtgespeeld.
Als jonge automobilist kan het zomaar zijn dat je na 1 overtreding je rijbewijs weer mag inleveren.
Ik zou daar ook niet gerust rondrijden.
https://www.gov.uk/browse/driving/penal ... fines-bans
Alle zaken door jou net vernoemd kunnen perfect in grote mate aanwezig zijn bij een jonge bestuurder.devilkin schreef: 02 jan 2024, 20:56Ik snap dat dus niet. Als je je op de openbare weg gaat begeven in iets wat een ton weegt en waarmee je zonder veel problemen mensen gewoon dood kan rijden... mag wel wat verantwoordelijkheid gevraagd worden alsook kennis van de wegcode.
Maar iemand met weinig ervaring bv in de grote stad kan best in paniek raken en 1 of meerdere zware overtredingen veroorzaken.
In de UK is het dan simpelweg rijbewijs inleveren.
Als we daar al eens mee zouden beginnen..
Ga eens kijken op de parkings van sociale woningblokken, staan er anders toch vele hoor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat BMW wegpiraten aantrekt is geen fabeltje. Kijk naar hun reclamespots waar snel en agressief rijden verheerlijkt wordt. Recent nog een campagne met beelden van een BMW die met hoge snelheid de Kruidtuintunnel induikt. Waar nota bene een max snelheid geldt van 50km/u en waar in de bocht de wanden vol staan van krassen en bandensporen van stoere chauffeurs die hun imagoversterker toch niet onder controle kunnen houden.
-
- Elite Poster
Automerken zijn er niet zomaar en de verkoop en marketing gaat wel degelijk uit naar een bepaald publiek. Uiteraard maakt dat niet van elke chauffeur een uithangbord van dergelijk gedrag is, er zullen dus zeker BMWW-rijders zijn die niet per 2 vakken inhalen zonder pinkers of tot op 2 cm van uw bumper komen kleven, zij zijn het slachtoffer van de anderen.
De pakkans is hier gewoon veel te laag en rijbewijs met punten zou veel van die hardleerse chauffeurs gericht kunnen aanpakken. Nu staan ze nog fier te stoefen aan de koffiemachine over alweer 5 boetes dit jaar door de zogenaamde overheid. Die mensen kennen dus totaal geen schaamte en elke voorzichtigheid in hun richting is onverdiend. Ik heb op 27 jaar nog geen 5 boetes gehad en die waren dan nog voor parkeren.
Punten op: wagen in beslag, rijbewijs kwijt en opnieuw rijlessen en een gratis stage bij de hulpdiensten. Wie niet leren wil...
Waar ik niet voor ben is andere chauffeurs die elkaar gaan verlinken met camerabeelden. Dat is werk voor de politie.
De pakkans is hier gewoon veel te laag en rijbewijs met punten zou veel van die hardleerse chauffeurs gericht kunnen aanpakken. Nu staan ze nog fier te stoefen aan de koffiemachine over alweer 5 boetes dit jaar door de zogenaamde overheid. Die mensen kennen dus totaal geen schaamte en elke voorzichtigheid in hun richting is onverdiend. Ik heb op 27 jaar nog geen 5 boetes gehad en die waren dan nog voor parkeren.
Punten op: wagen in beslag, rijbewijs kwijt en opnieuw rijlessen en een gratis stage bij de hulpdiensten. Wie niet leren wil...
Waar ik niet voor ben is andere chauffeurs die elkaar gaan verlinken met camerabeelden. Dat is werk voor de politie.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 17 keer
wagens in beslag nemen goed, maar een kanttekening. De wegpiraat heeft een wagen van de werkgever. Hoe ga je dit dan regelen??? Meeste zware wagens zijn leasings. Staat op naam van de zaak.
Vroeger als ik jong was reed ik ook wel eens te hard. Nu niet meer, als ik dan eens onbezonnen mijn meterke niet in het oog hou flits boete. Meestal is het dan maar effe te hoog juist genoeg om een boete te krijgen. Sommigen hebben meer gelukt en rijden als zotten en worden zelden geflitst.
Vroeger als ik jong was reed ik ook wel eens te hard. Nu niet meer, als ik dan eens onbezonnen mijn meterke niet in het oog hou flits boete. Meestal is het dan maar effe te hoog juist genoeg om een boete te krijgen. Sommigen hebben meer gelukt en rijden als zotten en worden zelden geflitst.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 182 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij punten zou ik dat graag ook doorgetrokken zien naar fietsers zodat ook zij een goede reden hebben zich aan de regels te houden. Niks tegen fietsers, integendeel, maar uit eigen ervaring en die van mijn immer fietsende vrouw zijn er (tussen de ‘vele’ voorbeeldige fietsers) veel cowboys op de fiets die gekende regels aan hun laars lappen eenmaal op hun fiets.
-
- Pro Member
Frankrijk schaalt nog hoger op, https://moto-station.com/moto-revue/act ... ute/654987
https://www.legipermis.com/blog/2023/03 ... -la-volee/
https://www.legipermis.com/blog/2023/03 ... -la-volee/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 112 keer
Als jij een duur koksmes uitleent aan iemand en die andere vermoord daar iemand mee, ga je dat ook niet terugkrijgen van de politie.stefke schreef: 03 jan 2024, 08:06 wagens in beslag nemen goed, maar een kanttekening. De wegpiraat heeft een wagen van de werkgever. Hoe ga je dit dan regelen??? Meeste zware wagens zijn leasings. Staat op naam van de zaak.
Het is de verantwoordelijkheid van uitlener(in deze dus de zaak) om zich ervan te verzekeren dat de lener(in deze de werknemer) verantwoordelijk omgaat met het uitgeleende goed(de auto).
Uiteraard kan de zaak een burgerrechtelijke zaak beginnen tegen de werknemer om de kosten te recupereren, maar burgerrecht is geen strafrecht.
-
- Elite Poster
Inderdaad, overtredingen begaan met andermans eigendom maakt het niet beter, integendeel.
Fietsers moeten zich ook aan de regels houden maar het aantal personen dat doodgereden wordt door een fietser is gelukkig beperkt, wat geen excuus is voor het wangedrag van sommige fietsers. Trouwens, de meeste fietsers rijden ook met de wagen dus het is niet nodig om groepen te onderscheiden, het gaat om gedrag/houding. Ik heb niets tegen wagens en rij er zelf mee, ik heb wel een probleem met onverantwoord gedrag dat anderen en jezelf nodeloos in gevaar brengt... voor een paar seconden vermeende tijdswinst.
Fietsers moeten zich ook aan de regels houden maar het aantal personen dat doodgereden wordt door een fietser is gelukkig beperkt, wat geen excuus is voor het wangedrag van sommige fietsers. Trouwens, de meeste fietsers rijden ook met de wagen dus het is niet nodig om groepen te onderscheiden, het gaat om gedrag/houding. Ik heb niets tegen wagens en rij er zelf mee, ik heb wel een probleem met onverantwoord gedrag dat anderen en jezelf nodeloos in gevaar brengt... voor een paar seconden vermeende tijdswinst.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Rijbewijs met punten, rijbewijs intrekken, rijvaardigheid om de 15 jaren, .... noem maar op.
Dit helpt niet bij zo een volk hoor.
Ooit eens in het programma De Rechtbank (dacht ik), dat er sommigen nog tegen de lamp lopen.
En dan is hun rijbewijs al meerdere malen ingetrokken.
Maar ze blijven kansen krijgen.
Een advocaat kan daar blijkbaar zo een lullig verhaal rond verzinnen, onbegrijpelijk gewoon.
En de boetes betalen ze gewoon.
Dit helpt niet bij zo een volk hoor.
Ooit eens in het programma De Rechtbank (dacht ik), dat er sommigen nog tegen de lamp lopen.
En dan is hun rijbewijs al meerdere malen ingetrokken.
Maar ze blijven kansen krijgen.
Een advocaat kan daar blijkbaar zo een lullig verhaal rond verzinnen, onbegrijpelijk gewoon.
En de boetes betalen ze gewoon.
-
- Pro Member
Er worden er steeds meer betrapt die rijden zonder verzekering, zonder keuring en niet betaalde wegenbelasting, dan neemt men het voertuig in beslag, goede zaak dus.
Ook zonder geldig rijbewijs, dat heeft toch flink te denken hoe het in dit land aan toe gaat, een dikke Audi of BMW .... maar men leeft zodanig boven zijn stand dat de rest maar moet wijken, wandel eens door een sociale wijk en zie wat er voor de deur staat.
Ook zonder geldig rijbewijs, dat heeft toch flink te denken hoe het in dit land aan toe gaat, een dikke Audi of BMW .... maar men leeft zodanig boven zijn stand dat de rest maar moet wijken, wandel eens door een sociale wijk en zie wat er voor de deur staat.
-
- Elite Poster
Dat verhaaltje horen we ook vaak opnieuw, uiterlijke schijn is ook maar schijn. Is dat allemaal betaald?
Voor sommigen is hun wagen inderdaad een verlengde van... dat geeft al aan hoe triestig het gesteld is
Het feit dat mensen blijven hetzelfde gedrag vertonen is net een reden om strenger te zijn en de pakkans te verhogen. Ze doen het opnieuw omdat het zo eenvoudig kan. Wie geen wagen meer heeft kan er niet mee rijden en met de huidige prijzen is dat ook een eindig verhaal, zelfs al verdien je goed.
Een wagen is een vervoersmiddel, wil je het gebruiken als sport dan moet je je inschrijven bij een rallyclub of op een raceparcours uw hobby gaan uitoefenen, niet tussen andere weggebruikers. Nu zijn wagens soms gewoon wapens die men vrij laat circuleren, ook in handen van zware recidivisten.
Voor sommigen is hun wagen inderdaad een verlengde van... dat geeft al aan hoe triestig het gesteld is
Het feit dat mensen blijven hetzelfde gedrag vertonen is net een reden om strenger te zijn en de pakkans te verhogen. Ze doen het opnieuw omdat het zo eenvoudig kan. Wie geen wagen meer heeft kan er niet mee rijden en met de huidige prijzen is dat ook een eindig verhaal, zelfs al verdien je goed.
Een wagen is een vervoersmiddel, wil je het gebruiken als sport dan moet je je inschrijven bij een rallyclub of op een raceparcours uw hobby gaan uitoefenen, niet tussen andere weggebruikers. Nu zijn wagens soms gewoon wapens die men vrij laat circuleren, ook in handen van zware recidivisten.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
Bwa dat helpt toch niet, de praktijk heeft dat al bewezen..Dizzy schreef: 02 jan 2024, 18:19 Rijbewijs met punten. De wegpiraten zijn niet met zoveel maar we laten ze gewoon doen. Maarja, als je een piraat wil pakken ben je blijkbaar zelf een rover
Hoeveel mensen rijden er met een ingetrokken rijbewijs toch nog rond..
Onlangs een rechter uit dendermonde die recidivisten een gevangenisstraf heeft gegeven...dat is ook niet echt positef onthaald geweest..
Een smartcardlezer in de auto waar je je rijbewijs kan inpluggen en anders niet vertrekken, dat is de enige oplossing..
Ik lees hier dat de wegpiraat zijn wagen afnemen niet lukt omdat hij een loonruilwagen heeft, waar komt dat vandaan, ik zij al 12j met een loonruilwagen en nog nooit een beote gehad, zelfs niet voor fout parkeren.. en ja de boetes worden wel degelijk doorgestuurd naar ons.
Tom
Laatst gewijzigd door tom35 03 jan 2024, 10:42, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Dat helpt wel, recidivisten gewoon laten doen
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 276 keer
- Bedankt: 510 keer
- Recent bedankt: 12 keer
In het verkeer: meer controle, camera's, zware straffen...
Elders: Pffft, mijn vingerafdrukken krijgen ze niet, een camera filmt waar het niet mag, privacy!!
Moeilijke discussie niet?
Elders: Pffft, mijn vingerafdrukken krijgen ze niet, een camera filmt waar het niet mag, privacy!!
Moeilijke discussie niet?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Pro Member
Duidelijk, ons strafbeleid is te mild, werk aan de winkel dus.
Op nieuwjaarsdag werd ik bij het binnenrijden van de bebouwde kom nog ingehaald door een gehaaste vrouw aan het stuur van een Jaguar.
Mijn snelheid was 45 km/h, helaas geen camera aanwezig, maar mijn dashcam mist deze soort acties niet.
https://www.hln.be/binnenland/waar-word ... aee01a65a/
Op nieuwjaarsdag werd ik bij het binnenrijden van de bebouwde kom nog ingehaald door een gehaaste vrouw aan het stuur van een Jaguar.
Mijn snelheid was 45 km/h, helaas geen camera aanwezig, maar mijn dashcam mist deze soort acties niet.
https://www.hln.be/binnenland/waar-word ... aee01a65a/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 24 keer
Ik ken ook iemand met een rijverbod. Die persoon heeft in zijn leven nog nooit een rijbewijs gehad. Van het één rijverbod naar het andere(verlengingen). Die heeft al minstens 2 ongevallen met materiële schade gehad en pleegt daarna elke keer vluchtmisdrijf(zat + rijverbod). Het enige wat die persoon van de baan houdt, is geen auto hebben. Zijn rijverbod is recent afgelopen, maar zijn volgende rijverbod staat al in de wachtrij. Het moet nog voorkomen.
Het lijkt ook dat die mensen elkaar aantrekken. via die persoon ken ik er nog een drietal personen, ook zonder rijbewijs en allemaal geld uitgeven aan veel te dure auto's.
De auto in beslag nemen en verbeurdverklaren bij zware overtredingen is een goede maatregel. Ja, ook indien de auto van iemand anders is. Het is niet dat die personen aan het joyriden zijn.
Het lijkt ook dat die mensen elkaar aantrekken. via die persoon ken ik er nog een drietal personen, ook zonder rijbewijs en allemaal geld uitgeven aan veel te dure auto's.
De auto in beslag nemen en verbeurdverklaren bij zware overtredingen is een goede maatregel. Ja, ook indien de auto van iemand anders is. Het is niet dat die personen aan het joyriden zijn.
-
- Elite Poster
Dit is toch niet te begrijpen hé.
Er staan overal camera's en toch kunnen ze overal rondrijden en brokken maken.
En als ze een ongeval veroorzaken hebben ze geen geld..
Laks beleid!
-
- Elite Poster
Inderdaad, allemaal tekenen dat men veel te laks is. Men doet het zolang het kan, los dat op. Dat soort mensen is gewoon een gevaar voor al de rest. Je moet maar hopen nooit zo'n geval tegen te komen op de baan. Voorzichtig op de baan he
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1031 keer
- Bedankt: 355 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Toch echt wel meer. BMW heeft gewoon een zeer sportief imago, dus het trekt nu eenmaal ook jonge Johnnies aan. Recent overigens nog een artikel gelezen dat ging over het verband tussen ongevallen en de marketing van het merk, waarbij het dus over BMW ging die toch uitdrukkelijk de sportieve kaart speelt.Sasuke schreef: 02 jan 2024, 18:47 Als bmw rijder voel ik mij nu aangesproken om toch even te melden dat dat een perceptie is die gedreven wordt door het simpele feit dat BMW het meest populaire merk is in België, meer niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Laten we er Zone 30 invoeren en het probleem is opgelost !Moonboy schreef: 02 jan 2024, 17:45 Het is 5 over 12 voor de beleidsmensen om hier paal en perk aan te stellen
NOT ! Als iemand zich te pletter rijdt aan 120 km/u waar je 70 mag dan lost een snelheidsverlaging NIETS op.
-
- Elite Poster
Klopt, de merken zijn pure marketing en mikken op welbepaalde groepen. Dat zie je ook in de reclame waar men vaak jonge vrouwen als passagier gebruikt om te suggereren dat je met zo'n wagen ineens wel gewild zou zijn Dat klopt wel voor de dikste bakken maar dan moet je ook met de gevangen vissen kunnen leven
Ook de term "sportief" maakt deel uit van dat spel. Wat is er sportief aan in een autozetel liggen en je rechtervoet bewegen? Wat is er sportief aan anderen bijna letterlijk van de weg duwen of de pas afsnijden? Het echte woord is asociaal huftergedrag... maar dat verkoopt minder
Zone 30 doet het aantal ongevallen en zware slachtoffers wel degelijk dalen. Het punt is dat je hufters aanpakt VOOR ze iemand of zichzelf te pletter rijden. Nu denken teveel mensen dat het allemaal ca va is.
Ook de term "sportief" maakt deel uit van dat spel. Wat is er sportief aan in een autozetel liggen en je rechtervoet bewegen? Wat is er sportief aan anderen bijna letterlijk van de weg duwen of de pas afsnijden? Het echte woord is asociaal huftergedrag... maar dat verkoopt minder
Zone 30 doet het aantal ongevallen en zware slachtoffers wel degelijk dalen. Het punt is dat je hufters aanpakt VOOR ze iemand of zichzelf te pletter rijden. Nu denken teveel mensen dat het allemaal ca va is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 108 keer
Het gaat hier toch niet over verstrenging van de limieten? Maar wel over handhaving. Die dus ondermaats is waardoor wegpiraten echte recidivisten worden.
Ik zie dikwijls van die chauffeurs die gelijktijdig verschillende overtredingen doen en dat gedurende de tijd dat ik ze zie nog dikwijls herhalen. En toch lopen die niet tegen de lamp.
Ik zie dikwijls van die chauffeurs die gelijktijdig verschillende overtredingen doen en dat gedurende de tijd dat ik ze zie nog dikwijls herhalen. En toch lopen die niet tegen de lamp.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 293 keer
- Bedankt: 130 keer
Ooit eens aangereden geweest (ik was met de fiets) door een Audi, een merk voor bestuurders die m.i. wel vaker in de fout gaan wat voorrang moeten geven t.o.v. fietsers en voetgangers betreft.
Wagen reed gewoon door. Ook al had ik geen schade of letsel, ik gaf het voorval wel aan bij de politie. Je merkt dan hoe gepriviligeerd bestuurders van bedrijfswagens wel zijn. Want je krijgt nooit de identiteit te lezen in het achteraf opgestuurde p.v. (daar staat de firmanaam in dat geval).
Terwijl omgekeerd wel jouw identiteit bij de overtreder bekend is.
Wagen reed gewoon door. Ook al had ik geen schade of letsel, ik gaf het voorval wel aan bij de politie. Je merkt dan hoe gepriviligeerd bestuurders van bedrijfswagens wel zijn. Want je krijgt nooit de identiteit te lezen in het achteraf opgestuurde p.v. (daar staat de firmanaam in dat geval).
Terwijl omgekeerd wel jouw identiteit bij de overtreder bekend is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Elite Poster
Maakte ook ooit een ongeval mee waardoor ik met de fiets werd opgeschept door een wagen die een maneuver deed zonder te kijken. Lag een week in ziekenhuis maar die gast kwam niet eens langs. Zo laag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Mini, valt ook onder BMW zekers?
Geen voorrang van rechts geven, zat er just niet op.
En toen ik toeterde nog wat den onnozele uithalen met remmen en toestanden
Maar ben voorzichtig met mijne (ja, bedrijfswagen) want de volgende is een elektrische dat ik moet.
Die wordt gewoon door ons strot geramd en de laadpaal mogen we zelf betalen.
Verplicht via de WG, maar wel bijna 1/3 duurder.
Gangsters
Geen voorrang van rechts geven, zat er just niet op.
En toen ik toeterde nog wat den onnozele uithalen met remmen en toestanden
Maar ben voorzichtig met mijne (ja, bedrijfswagen) want de volgende is een elektrische dat ik moet.
Die wordt gewoon door ons strot geramd en de laadpaal mogen we zelf betalen.
Verplicht via de WG, maar wel bijna 1/3 duurder.
Gangsters
Laatst gewijzigd door svermassen 03 jan 2024, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Vandaar de vraag voor een lik op stuk beleid, ik woon in een zone 30, je moet ze hier eens zien (en horen) voorbij vliegen.DarkV schreef: 03 jan 2024, 12:41Laten we er Zone 30 invoeren en het probleem is opgelost !
NOT ! Als iemand zich te pletter rijdt aan 120 km/u waar je 70 mag dan lost een snelheidsverlaging NIETS op.
En dan die verkkeersdrempel... BANG!