bollegijs schreef: 6 dagen geleden
Mijn vraag is: als ik nu 1 maand neem, kan ik na die maand een nieuw abbo van 1 jaar krijgen aan promo tarief of vervalt de promo dan omdat je het al eens gebruikt hebt? En wordt dit abbo dan op de MOBIB kaart geplaatst?
Nergens in de voorwaarden staat dat je slechts éénmaal gebruik kan maken van de promotie. Je kan m.i. perfect meerdere maandelijkse contracten op elkaar laten volgen en pas op 3 januari voor een jaarformule gaan aan 24 euro.
Het is inderdaad geen abonnement in de strikte zin van het woord. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de Duitse Bahncard moet je zelf actie ondernemen om de geldigheid te verlengen. Wat voor- en nadelen heeft. Je hoeft het enerzijds niet op te zeggen, maar anderzijds loop je uiteraard het risico dat je vergeet om een verlening aan te kopen. Het is wel erg omslachtig om tickets te kopen, aangezien je telkens het Train+ nummer nodig hebt. Dat maakt de kans op 'vergeten te verlengen' wel kleiner, maar het maakt het kopen van een ticket wel omslachtiger.
Train+ kan inderdaad aan een Mobibkaart gekoppeld worden. Dat lijkt mij ook de meest interessante werkwijze, aangezien er dan achterliggend ook een koppeling met het digitaal account kan gemaakt worden en de aankoop van zowel 'in app' tickets als vervoerbewijzen aan de automaat tamelijk vlot kan verlopen.