Base TV & Internet ouders

Nieuws omtrent telecommunicatie
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 109 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Inderdaad, maar hoe lang blijft die TV recent en vinden producenten het de moeite waard om nog updates te maken en te verspreiden waarop de TV-apps blijven werken? Gelukkig is er nadien nog de piste van de "kastjes".
Gratis cloudopslag bij Filen.io
20 GB i.p.v. 10 GB met deze invite
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 664 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

en die kastjes hebben veel recentere hardward. Je kleeft ze achter de tv, en niemand ziet ze. Daar ze werken via Bluetooth. Al koop je de duurste tv, meestal crappy cpu voor het streamen. En na 4 jaar stoppen ze met ondersteunen. Dus moraal: koop een tv met een goed beeld, maar betaal niet voor high-tech nonsense qua speakers ingebouwd en apps.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 604 keer
Bedankt: 730 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Zo'n kastje kost echt geen stukken van mensen en kan lang meegaan. De besparing op de TV door daar niet de hoogste eisen op te stellen op gebied van multimedia kan zo'n aankoop al goedmaken. De kastjes zijn vaak veel beter dan wat in de TV zit en flexibeler. Gaat de TV stuk of wordt hij vervangen, kan je dat bakje gewoon verder gebruiken. De bakjes bieden naast de TV vaak ook nog andere functionaliteit of passen binnen een bepaald systeem (android/iOS).

We gaan hoe langer hoe meer toch naar iptv toestanden met apps. Er is de TVV app voor wie via één app wil werken en dat aan een schappelijke prijs.

Voor oudere mensen is dat mogelijk een aanpassing maar als ze niet konden aanpassen waren ze waarschijnlijk ook niet zo oude geworden :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 783 keer
Bedankt: 341 keer
Recent bedankt: 6 keer

Flippi schreef: 2 dagen geleden Inderdaad, maar hoe lang blijft die TV recent en vinden producenten het de moeite waard om nog updates te maken en te verspreiden waarop de TV-apps blijven werken? Gelukkig is er nadien nog de piste van de "kastjes".
Geen idee, hier volle zes jaar and counting. :wink:
Apps on TV werken na al die tijd nog allemaal.
En nadien eventueel ook geen "kastjes" nodig want je kan eveneens streamen van bv. tablet naar TV. :beerchug:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 19 uren geleden We gaan hoe langer hoe meer toch naar iptv toestanden met apps. Er is de TVV app voor wie via één app wil werken en dat aan een schappelijke prijs.
Base biedt ook TV los aan hoor.
https://www.prd.base.be/nl/tv/

@ivob vergelijk eens mijn streamer met de 'nieuwste' Telenet streamer, loopt jaren achter qua cpu en gpu. Zo'n tv van 6 jaar? Dan loop je 10 jaar achter....gaat het zappen van zenders ook onmiddellijk of moet je telkens 3 sec. wachten eer er beeld op scherm komt.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Een TV van zes jaar oud en tien jaar achter lopen?
Tja dan loop ik dan maar tien jaar achter, who cares, maar daar ging het zojuist niet over.
Het ging er specifiek over dat apps rechtstreeks geladen op TV zogezegd na een tijd niet meer bruikbaar zijn - waarbij jij zelfs stelt dat het na vier jaar zou stoppen - en ik spreek dat gewoon uit eigen ervaring tegen.
Running and still counting.

Ik kan uiteraard "jouw" streamer niet vergelijken met een Telenet Streamer.
Ik gebruik nl. - wegens geen behoefte aan - geen van beiden.
En waarschijnlijk was ik al "cord-cutter" voor dat woord in Vlaanderen algemene ingang had gevonden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

de Telenetstreamer qua hardware loopt al 4 jaar achter op mijn streamer, laat staan jouw tv. Gebruikte een Zgemma om (linux satdecoder) en streamde beter dan de ingebouwde iptv op de LG. (en had dan nog niet eens de apps van vrt e.d.)
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ja en?
Goed voor jou maar er komt hier gewoon beeld uit de TV en zonder te haperen en via de apps waar ik behoefte aan heb.
Niet meer en niet minder.
Een kaske of een andere streamer voegt daar - voor mij - verder niets aan toe.
De app van VRT Max zit er hier gewoon op hoor en doet haar ding.
Sol Invictus!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als jij blij bent, iedereen blij.

Je kunt muziek luisteren via MP3 aan 64 Kbit/s en high res 24 bit/92 Khz aan 3000 kbit/s. (Flac formaat).

Jouw behoefte is bevredigd uit het eerste, ik uit het 2de.

Gezien het minieme prijsverschil wat opslag kost dezer dagen...10.000 tracks makkelijk op een 400 GB.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 313 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Modbreak:
Wat heeft dit alles nog te maken met Base TV?
Nu gaat het al over muziek opslaan. De "pissing contest" mag nu wel stoppen I en S, we moeten niet weten wie de grootste heeft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 74 keer

Ik wil dat wel weten eerlijk gezegd. Foto's graag!
ivob
Elite Poster
Elite Poster

49 inch.
In formaat waarschijnlijk duidelijk de kleinste (maar er komt geen geluid uit de ingebouwde speakers van de TV zelf dat loopt nl. via de optische verbinding naar de losse geluidsinstallatie en muziek slaan we hier niet op via de TV noch de apps op de TV).
Foto's vraag je maar aan ChatGTP, ze zien er nl. allemaal hetzelfde uit, een platte zwarte rechthoek. :angel:
bvandensteen schreef: 09 jan 2025, 16:33 Die limiet van 300GB is die voldoende? Voor te surfen zowieso maar ze kijken vaak tv en meerdere uren per dag.... De BASE medewerker liet me weten dat dit van je internetlimiet gaat het tv kijken via de app. Dus ik vroeg me af...Is het wel verstandig base tv +internet+gsm te nemen voor hun als ze veel tv kijken...qua telefonie en snelheid zit het wel oké qua limiet. Enkel over de 300GB zit ik mee in gezien ze toch wel +-+ 6u per dag tv kijken.
Hangt ervan af in welke kwaliteit ze TV willen kijken en op welke uren.
Hier ook alles (digitaal thuiswerk, vrijetijd surfen, TV kijken, internetradio, cloudservices,....) via uitsluitend internetaansluiting en op een basic 150 GB volume. Komen we ruim mee toe maar niet door 6 uur TV te kijken, zal eerder 3 uur per dag zijn met af en toe nul uur.
Zes uur zou dan - op een dubbel volume - net wel of net niet kunnen.

Doe eens een maand de test en zie hoeveel volume ze dan nodig hebben. Dan weet je het toch direct.
Sol Invictus!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als je toch zo op de knip zit, voor 29 € heb je hogere snelheid en UNLIMITED. (waarom makkelijk, als het ook moeilijk kan :-D )

35.44 € Easy Internet Teleca$h 100/10 150 GB limiet
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Voor vaste internetaansluiting en abo voor smartphone betaal ik in totaal maandelijks 34,71€.
En dat - tot op heden - naar volle tevredenheid over de dienstverleningen.
Maar dat is niet on topic want beiden niet bij Base.

Heeft ook niets met een knip te maken maar met betalen voor wat je zelf gebruikt.
Dan is het niet nodig om bijna dagelijks voor iedere promotie weer van provider of deelprovider te switchen om de laatste euro uit de kant te kunnen halen.

Waarom om de haverklap switchen voor iets dat je toch niet gebruikt?
Ik denk dat de ouders van TS daar ook niet op zitten te wachten toch?
Sol Invictus!
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”