Base TV & Internet ouders
-
- Starter Plus
Beste,
Ik heb hier wat rondgezocht maar niet echt gevonden wat ik moest hebben.
Ik vroeg me af, mijn ouders zitten nu bij Scarlet met Scarlet Trio Mobile.
Ik heb nu gekeken op de site van BASE en hun aanbod lijkt me beter, namelijk, internet, tv en telefonie aan 43.... per maand als je via de app kijkt...
Snelheid van internet maakt niet uit gezien ze enkel HLN bekijken, mails en hier en daar nog eens Zalando, Bol, AS adventure en co sites.... Nu vraag ik me af en geen medewerker van BASE kon het me duidelijk maken.
Die limiet van 300GB is die voldoende? Voor te surfen zowieso maar ze kijken vaak tv en meerdere uren per dag.... De BASE medewerker liet me weten dat dit van je internetlimiet gaat het tv kijken via de app. Dus ik vroeg me af...Is het wel verstandig base tv +internet+gsm te nemen voor hun als ze veel tv kijken...qua telefonie en snelheid zit het wel oké qua limiet. Enkel over de 300GB zit ik mee in gezien ze toch wel +-+ 6u per dag tv kijken.
Groeten,
Bram
Ik heb hier wat rondgezocht maar niet echt gevonden wat ik moest hebben.
Ik vroeg me af, mijn ouders zitten nu bij Scarlet met Scarlet Trio Mobile.
Ik heb nu gekeken op de site van BASE en hun aanbod lijkt me beter, namelijk, internet, tv en telefonie aan 43.... per maand als je via de app kijkt...
Snelheid van internet maakt niet uit gezien ze enkel HLN bekijken, mails en hier en daar nog eens Zalando, Bol, AS adventure en co sites.... Nu vraag ik me af en geen medewerker van BASE kon het me duidelijk maken.
Die limiet van 300GB is die voldoende? Voor te surfen zowieso maar ze kijken vaak tv en meerdere uren per dag.... De BASE medewerker liet me weten dat dit van je internetlimiet gaat het tv kijken via de app. Dus ik vroeg me af...Is het wel verstandig base tv +internet+gsm te nemen voor hun als ze veel tv kijken...qua telefonie en snelheid zit het wel oké qua limiet. Enkel over de 300GB zit ik mee in gezien ze toch wel +-+ 6u per dag tv kijken.
Groeten,
Bram
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 112 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik zou het hogere pakket nemen.
En na paar maand kijken wat het gemiddelde internetverbruik is, indien >300 zal je hoogstwaarschijnlijk kunnen downgraden.
Effe natte vinger:
6uur x 30 dagen = 180u tv kijken.
full HD gaan we nemen: +-3GB per uur
3 x 180 = 540GB dan per maand. En da's enkel streamen.
Dus hun surfgedrag niet meegeteld en updates app, smartphones, ....
En na paar maand kijken wat het gemiddelde internetverbruik is, indien >300 zal je hoogstwaarschijnlijk kunnen downgraden.
Effe natte vinger:
6uur x 30 dagen = 180u tv kijken.
full HD gaan we nemen: +-3GB per uur
3 x 180 = 540GB dan per maand. En da's enkel streamen.
Dus hun surfgedrag niet meegeteld en updates app, smartphones, ....
Laatst gewijzigd door TheCeet 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.6_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.6_4
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 72 keer
Analyse van theceet zal in die grote orde liggen.
Vroeger had ik TADAAM met TV streaming en zat systematisch boven de 300gb. Ik werkte ook van thuis uit, dus had gemakkelijk het dubbel verbruik met 3-4u tv per dag. Ik was dus enkele keren op smallband gezet en heb die dan ook verlaten.
Vroeger had ik TADAAM met TV streaming en zat systematisch boven de 300gb. Ik werkte ook van thuis uit, dus had gemakkelijk het dubbel verbruik met 3-4u tv per dag. Ik was dus enkele keren op smallband gezet en heb die dan ook verlaten.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
OVH - vaste telefoon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 19 keer
Zouden ze kunnen wennen aan het kijken via die app? Ik stel me de vraag omdat ik voor mijn mama daar ook over twijfel.. Komt die app op een smarttv en is die snel genoeg of heb je een androidbox of apple TV? Als die nog gekocht moet worden en enkel voor tv kijken moet dienen heeft dat ook een prijs uiteraard.
Qua prijs BASE :
€44,3 voor limited internet+ goedkoopste mobiel+TV via een app.
€56 voor unlimited internet +goedkoopste mobiel + TV via app.
Vergeleken met scarlet Trio mobile is BASE eerste goedkoper (€5,7) maar dan zijn we geen appels met appels aan het vergelijken. 300GB is krap voor TV, mobiel internet is ook minder inbegrepen, TV loopt via decoder en er is geen app bij scarlet.
In 2de geval is scarlet trio mobile 6€ goedkoper, internet is vergelijkbaar, er is geen app dus het hangt af waar de behoeftes liggen.
Wat je eigenlijk moet doen als prijs belangrijk is, is niet naar packs willen zoeken en alles apart nemen waardoor je niet vast geraakt in die triple play val. Het mobiel aanbod van base bijvoorbeeld is niet echt concurrentieel.
Je zou bijvoorbeeld TRIO + DIGI kunnen nemen... = 42+5 = €47 (3€ minder per maand, ook 5GB minder mobiel)
of Tv via app+poco+digi : 10+23+5 = €38. In theorie kan dat niet want 50GB is veel te weinig, in praktijk zie ik geen smalband (voor zoverre 2mbps UP nog breedband is
, maar dat kan wel altijd komen.
Of TV via app +EDPXS+digi = 10+25,95+5 = €40,95
Ik zou als je ouders tevreden zijn over scarlet eigenlijk gewoon naar TRIO downgraden en GSM op DIGI zetten (47€)
Als ze een app willen en geen decoder meer zou ik zeker aparte produkten nemen en geen triple play pakket
Qua prijs BASE :
€44,3 voor limited internet+ goedkoopste mobiel+TV via een app.
€56 voor unlimited internet +goedkoopste mobiel + TV via app.
Vergeleken met scarlet Trio mobile is BASE eerste goedkoper (€5,7) maar dan zijn we geen appels met appels aan het vergelijken. 300GB is krap voor TV, mobiel internet is ook minder inbegrepen, TV loopt via decoder en er is geen app bij scarlet.
In 2de geval is scarlet trio mobile 6€ goedkoper, internet is vergelijkbaar, er is geen app dus het hangt af waar de behoeftes liggen.
Wat je eigenlijk moet doen als prijs belangrijk is, is niet naar packs willen zoeken en alles apart nemen waardoor je niet vast geraakt in die triple play val. Het mobiel aanbod van base bijvoorbeeld is niet echt concurrentieel.
Je zou bijvoorbeeld TRIO + DIGI kunnen nemen... = 42+5 = €47 (3€ minder per maand, ook 5GB minder mobiel)
of Tv via app+poco+digi : 10+23+5 = €38. In theorie kan dat niet want 50GB is veel te weinig, in praktijk zie ik geen smalband (voor zoverre 2mbps UP nog breedband is

Of TV via app +EDPXS+digi = 10+25,95+5 = €40,95
Ik zou als je ouders tevreden zijn over scarlet eigenlijk gewoon naar TRIO downgraden en GSM op DIGI zetten (47€)
Als ze een app willen en geen decoder meer zou ik zeker aparte produkten nemen en geen triple play pakket
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 75 keer
Enkel ervaring met de Telenet app, maar de Base zal wel gelijkaardig zijn.Fluppeke schreef: 4 maanden geleden Zouden ze kunnen wennen aan het kijken via die app? Ik stel me de vraag omdat ik voor mijn mama daar ook over twijfel.. Komt die app op een smarttv en is die snel genoeg of heb je een androidbox of apple TV? Als die nog gekocht moet worden en enkel voor tv kijken moet dienen heeft dat ook een prijs uiteraard.
Zappen gaat er moeilijker met de SmartTV / Android Box. Voor de rest kwa functionaliteit weinig verschil.
Zou het persoonlijk nog niet voor mijn ouders nemen tenzij ze snel wennen aan iets nieuws.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
- Bedankt: 519 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is TVV geen optie. Je werkt dan via een app maar je hebt wel alle zenders op 1 app en moet dus niet veranderen van app telkens. TVV kan je met elke provider combineren en bestaat in verschillende versies, ik heb de goedkoopste en dat werkt vlot. Je kan daarmee ook programma pauzeren of heropstarten zoals bij decoder. Opnemen is niet mogelijk.
Zelf werk ik met een AppleTV (4k), dat is een aankoop maar niet overdreven duur en het maakt je onafhenkelijker van TV en updates, de hardware en software is performant en je krijgt alle updates. Je kan ook een Android box nemen als je al met Android werkt voor andere toestellen.
Zelf werk ik met een AppleTV (4k), dat is een aankoop maar niet overdreven duur en het maakt je onafhenkelijker van TV en updates, de hardware en software is performant en je krijgt alle updates. Je kan ook een Android box nemen als je al met Android werkt voor andere toestellen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 41 keer
Base TV, ben je niet gebonden aan een internetprovider. En je kan ook vlot van het ene kanaal naar het andere, alsook tv-gids en mogelijkheid om opnames te maken. Werkt vlot op een smart tv of androidbox.
Indien gewenst kan je voor 5€ extra een decoder huren, dan telt het volume voor tv-kijken niet mee voor het internetvolume, maar dan heb je wel internet van base nodig...
Hier enkele maanden geleden de overstap van Telenet naar Base gemaakt en tot hiertoe geen probleem, alles werkt zoals het hoort.
Indien gewenst kan je voor 5€ extra een decoder huren, dan telt het volume voor tv-kijken niet mee voor het internetvolume, maar dan heb je wel internet van base nodig...
Hier enkele maanden geleden de overstap van Telenet naar Base gemaakt en tot hiertoe geen probleem, alles werkt zoals het hoort.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1695 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als je het Proximus 4G-netwerk gewoon bent, is Base (Telenet) toch een stap achteruit.
Ik denk dat als je dezelfde netwerkkwaliteit wil behouden je nog iets kan besparen door alles apart te nemen:
Ik denk dat als je dezelfde netwerkkwaliteit wil behouden je nog iets kan besparen door alles apart te nemen:
- 9,95 euro/maand TV Vlaanderen App TV (breed beschikbaar op Smart TV's)
- 5 euro/maand Digi Mobile 15 GB (Proximus 4G-netwerk)
- 34 euro/maand Scarlet Loco
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 49 keer
Trio mobile is €50 dus das qua prijs status quo 
De app verkopen ze apart , dus is OTT.
De box enkel in combinatie met internet, ze raden hun unlimited aan op de website.
Zeker dat tv kijken niet meetelt voor internetverbruik? kunnen meerdere mensen dit bevestigen?
Welke tv box is dit? vergelijkbaar met telenet?

De app verkopen ze apart , dus is OTT.
De box enkel in combinatie met internet, ze raden hun unlimited aan op de website.
Zeker dat tv kijken niet meetelt voor internetverbruik? kunnen meerdere mensen dit bevestigen?
Welke tv box is dit? vergelijkbaar met telenet?
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
- Bedankt: 502 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Vergeet ook je modem niet bij edpnet.
Ze zijn goedkoop, maar dan moet je wel een aantal jaar klant blijven zodat de kost van de modem over een lang genoege periode verdeeld wordt.
Ze zijn goedkoop, maar dan moet je wel een aantal jaar klant blijven zodat de kost van de modem over een lang genoege periode verdeeld wordt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 163 keer
Wel, Base TV app => Tv Vlaanderen app tv light (28 zenders <-> 39 zenders, 1 week terugkijktv en €9.95/maand)satsurfer schreef: 3 maanden geleden EDPNET VDSL XS (UNLIMITED!!!): 22 €/maand 1ste jaar
BASE TV APP: 10 €
Hey! Telecom S: 5 €
TOTAAL: 37 €
Wie doet beter?
Afhankelijk van welke zenders jouw voorkeur hebben natuurlijk
En voor telecom, afhankelijk of ze grote verbruikers zijn, maar mijn ouders en schoonouders doen ettelijke maanden met een kleine herlading op jim mobile.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
- Bedankt: 336 keer
Als je geen geld wilt uitgeven, koop je een BBOX V3+ voor 10-15 € (met voip erin). Dan moet je niet jaren klant blijven.cadsite schreef: 3 maanden geleden Vergeet ook je modem niet bij edpnet.

voorlopig enkel zonder voip (wat geduld en je vindt wel mét voip

Toegevoegd na 57 seconden:
en een GRATIS telefoonlijn. Altijd handig als back-up (zeker bij oudere mensen)splinterbyte schreef: 3 maanden geledenEr is wel een 50 euro activatiekost, dus als je die verrekend komt dat op 26,12 euro per maand.
Toegevoegd na 4 minuten 7 seconden:
gaat hier niet over voorkeur van jouw ouders en schoonouders, maar van @bvandensteen .woutervh schreef: 3 maanden geleden En voor telecom, afhankelijk of ze grote verbruikers zijn, maar mijn ouders en schoonouders doen ettelijke maanden met een kleine herlading op jim mobile.
Mss. hebben jouw ouders nog een PSTNlijn van 20-25 €.
Dan is een 5 € gsmabbo met onbeperkt bellen goedkoper. (en als back-up of INKOMENDE telefoonlijn de edpnet voip lijn)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door satsurfer 3 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik werk hier met TV Vlaanderen op 2 tv's, dit kost niets meer. Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak van hun TV app op mijn LG-tv. Deze App nestelt zich als een "source" en geeft het gevoel dat je gewoon zapt op een klassieke tv. Je kan dus kanaal verzetten met cijfers en + en -. Voor iets oudere generaties is dit misschien een groot voordeel. Op mijn Android box i het zappen minder natuurlijk omdat er geen numeriek klavier is en er geen + en - op het bakje zijn (mi box s). Daar voelt het als één van de vele apps.Dizzy schreef: 4 maanden geleden Is TVV geen optie. Je werkt dan via een app maar je hebt wel alle zenders op 1 app en moet dus niet veranderen van app telkens. TVV kan je met elke provider combineren en bestaat in verschillende versies, ik heb de goedkoopste en dat werkt vlot. Je kan daarmee ook programma pauzeren of heropstarten zoals bij decoder. Opnemen is niet mogelijk.
Ik heb geen recente ervaring met de Telenet of Base app, maar deze is er enkel voor Android TV. TVV is er voor Android, LG (> webOS 3) en Samsung (Tizen)
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 49 keer
PDNFTTgaat hier niet over voorkeur van jouw ouders en schoonouders, maar van @bvandensteen .
Wij hebben, omwille van de komst van DIGI, gekeken naar het verbruik bij JIM van mijn vriendin . Overigens heel makkelijk en overzichtelijk via hun app . Daaruit blijkt dat ze gemiddeld per maand (veel) minder verbruikt dan €5. De meeste uitgaande én ingaande lange gesprekken verlopen nu eenmaal via wifi/videobellen/whatsapp.
Mijn mama zit bij Jim ongeveer aan die 5€ per maand (iets minder) , maar dat verbruik komt voor het grootste deel eigenlijk van mobiele data (zij zal vermoedelijk wel naar DIGI overstappen).
Voorstel van @woutervh is dus ook zeker te overwegen...
Wist niet dat dit bij o.a. LG zo goed werkte. Misschien is dat voor TS ook het geval. Ik had de TVV app ook getest op een mibox S, vond hem daar wat aan de trage kant. Op google chromecast (met googleTV) werkt het al soepeler. Maar denk dat ze het 'zappen' of nummers kunnen indrukken (numerieke afstandsbediening) wel gaat willen, alsook opname. Ze komt van een digicorder AD2200 - niet interactief - , ik vermoed dat de TVbox en de GUI van base daar redelijk dicht bij gaat aanleunen. Je moet voor de TVbox ook base internet nemen , volgens wat ik hier lees aangezien is TV kijken via de TVbox in tegenstelling tot bij de APP niet OTT (telt dus niet mee voor de limiet) en zou limited voldoende zijn. Ik overweeg haar dat aan te raden.Ik werk hier met TV Vlaanderen op 2 tv's, dit kost niets meer. Ik ben zeer tevreden over het gebruiksgemak van hun TV app op mijn LG-tv
Laatst gewijzigd door Flup 3 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
-
- Elite Poster
Wat heeft een PSTN lijn hier mee te maken? Ik bedoel dat je nog altijd kunt overwegen of je wel aan €5/maand geraakt. Als je maar een gsm hebt om sporadisch te bellen en/of bereikbaar te zijn, en meestal uw 4g aflegt kan een prepaid voordeliger zijn. Maar uiteraard zijn mijn ouders en schoonouders niet de referentie en moet topicstarter zelf uitmaken of dit voor hem ook geldt of niet. Grootvader (93) van mijn vrouw heeft ook jim. Net eens gekeken en we herladen om de 8 maanden eens voor €20. Daar kan Digi ook niet aan tippen hé.satsurfer schreef: 3 maanden geledengaat hier niet over voorkeur van jouw ouders en schoonouders, maar van @bvandensteen .woutervh schreef: 3 maanden geleden En voor telecom, afhankelijk of ze grote verbruikers zijn, maar mijn ouders en schoonouders doen ettelijke maanden met een kleine herlading op jim mobile.
Dan is een 5 € gsmabbo met onbeperkt bellen goedkoper. (en als back-up of INKOMENDE telefoonlijn de edpnet voip lijn)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
- Bedankt: 336 keer
https://www.astel.be/info/proximus-inst ... -pstn_4654Woutervh schreef: 3 maanden geleden Wat heeft een PSTN lijn hier mee te maken? Ik bedoel dat je nog altijd kunt overwegen
PSTNlijn=VASTE (telefoon) LIJN .
Ik ga/ging ervanuit dat ze een pstnlijn hebben, dan kan je natuurlijk gemakkelijk rondkomen met een prepaid abbo van JIM.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_telsub ... -lijn.html
Dan is een UNLIMITED TEL ABBO van 5 € peanuts. en een losse GRATIS voip abbo van edpnet handig als noodlijn/backup/inkomende calls. Geen platte batterij, moeilijker om op te nemen in noodsituatie. Ik behoor nog niet tot de doelgroep, maar zelfde formule. Maar hey. Als jouw schoonouders genoeg hebben met JIM. Wie ben ik om te oordelen.

-
- Elite Poster
Ik weet wat PSTN is... ze hebben jaren weepee gebruikt, en nu het inbegrepen vastelijn abonnement van edpnet xs (hoewel natuurlijk voip, en geen pstn. Maar volgens mij bestaat echte pstn niet meer, ook niet bij proximus)
Maar op zich heeft dat toch niets te maken met een al-dan-niet gsm prepaid formule? Ik doel gewoon dat zo'n €5 niet noodzakelijk het goedkoopste is, hangt gewoon af van het gebruiksprofiel.
Die prijzen van vaste lijn bij proximus zijn crimineel. Hoeveel oude mensen betalen dan zelfs nog maandelijks een huur er bij voor een al lang afgeschreven telefoontoestel
Maar op zich heeft dat toch niets te maken met een al-dan-niet gsm prepaid formule? Ik doel gewoon dat zo'n €5 niet noodzakelijk het goedkoopste is, hangt gewoon af van het gebruiksprofiel.
Die prijzen van vaste lijn bij proximus zijn crimineel. Hoeveel oude mensen betalen dan zelfs nog maandelijks een huur er bij voor een al lang afgeschreven telefoontoestel
-
- Starter
Vergeet niet dat je op elk product, ook op de tv decoder een korting krijgt als je internet en tv neemt. Of bv een andere combinatie van minstens 2 producten.
Ik heb zelf het 300 GB abonnement genomen met tv + decoder en dan worden de data die tv gebruikt niet van je 300 GB geteld.
De 300 GB is voor mij voldoende. Die gebruik ik ongeveer 1/5 op.
De tv box is dezelfde als van telenet. Klein plat doosje dat je achteraan je tv kan plakken.
Ik heb zelf het 300 GB abonnement genomen met tv + decoder en dan worden de data die tv gebruikt niet van je 300 GB geteld.
De 300 GB is voor mij voldoende. Die gebruik ik ongeveer 1/5 op.
De tv box is dezelfde als van telenet. Klein plat doosje dat je achteraan je tv kan plakken.
Laatst gewijzigd door Perineum 1 maand geleden, in totaal 1 gewijzigd.