Vraagje: Een laptop is verbonden met een WiFi netwerk, en die laptop zou op zijn beurt via een ethernet kabel verbonden moeten worden aan een andere netwerkkaart.
De laptop heeft geen RJ45 aansluiting, dus daar werken met een RJ45 to USB adapter.
Zowel de laptop als de externe netwerkkaart zouden, via de WiFi router, IP adressen moeten krijgen in hetzelfde subnet.
Ik lees dat dit kan via "bridging" op de laptop?
WiFi netwerk doorverbinden naar LAN netwerk
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 234 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Kan je even schetsen wat je juist wil bereiken? Waar zit die externe netwerkkaart? Kan die ook niet op de WiFi (al dan niet met een WiFi-USB-dongle)?
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 110 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Op welke manier log je in op het wifi-netwerk?
Als het beveiligd is met 802.1x en ze hebben de security op orde, dan gaat het niet lukken volgens mij. Je logt immers in op (bvb) een Radius-server en de toestellen die aan je switch hangen, gaan geen verbinding kunnen maken.
Waarom wil je dit precies doen? (misschien zijn er elegantere manieren)
Als het beveiligd is met 802.1x en ze hebben de security op orde, dan gaat het niet lukken volgens mij. Je logt immers in op (bvb) een Radius-server en de toestellen die aan je switch hangen, gaan geen verbinding kunnen maken.
Waarom wil je dit precies doen? (misschien zijn er elegantere manieren)
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 17 keer
Die externe netwerkkaart zit ettelijke meters verder, en er zit gewapend beton tussen. Er is wel een ethernetkabel aangelegd.Sinna schreef: 1 dag geleden Kan je even schetsen wat je juist wil bereiken? Waar zit die externe netwerkkaart? Kan die ook niet op de WiFi (al dan niet met een WiFi-USB-dongle)?
Standaard login, de pc werkt hier goed mee. Geen 802.1x, geen Radius server.ygeffens schreef: 1 dag geleden Op welke manier log je in op het wifi-netwerk?
Wel, gewoon om de huidige router, via de pc, verbinding te laten maken met de externe netwerkkaart.ygeffens schreef: 1 dag geleden Waarom wil je dit precies doen? (misschien zijn er elegantere manieren)
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1089 keer
- Bedankt: 696 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Je wilt dus eigenlijk je laptop als router laten fungeren? Zodat die 2e pc ook aan het internet ed kan?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 17 keer
Toch niet, opstelling als volgt: Router naar laptop (via Wifi), laptop (via ethernet) naar NIC ong. 20m verder. NIC verzorgt enkele camera's.
Router blijft dus IP's uitdelen aan laptop + NIC, blijven in hetzelfde subnet.
Router blijft dus IP's uitdelen aan laptop + NIC, blijven in hetzelfde subnet.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1089 keer
- Bedankt: 696 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Eenvoudigste lijkt me de 2 netwerk interfaces in bridge zetten. Dat zou moeten doen wat je wilt, maar hoe goed dat werkt tussen wifi en wired ethernet... No idea.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 33 keer
Normaal kan je in de laptop instellen dat externe apparaten gebruik mogen maken van de internetverbinding.
Of dit ook lukt via een USB naar Lan adapter weet ik niet.
Via een netwerkpoort op de laptop zou het moeten werken.
Mvg
Of dit ook lukt via een USB naar Lan adapter weet ik niet.
Via een netwerkpoort op de laptop zou het moeten werken.
Mvg