Telenet brengt TV-box IP met wifi naar alle klanten

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 162 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.3_7
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.10
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik snap echt helemaal niet wat deze hardware komt doen in dit draadje. Het is gewoon hardware waarop je de telenet app zou kunnen gebruiken en dus totaal geen alternatief voor de tv box (want met de app heb je bijvoorbeeld niet dezelfde mogelijkheden om dingen op te nemen en te bekijken). Het bericht erbij was “ik snap niet dat er mensen geld blijven geven aan providerhardware terwijl ook dit bestaat”. Maar met enkel de app kan je niet zomaar dingen opnemen en een jaar bijhouden bijvoorbeeld. Dan ben je wel verplicht om een tv box te huren.
gvo7
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 31 keer

satsurfer schreef: 1 maand geleden
Oeps! Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden
Zou nu moeten werken, heb het even aangepast

Toegevoegd na 5 minuten 39 seconden:
kippewit schreef: 1 maand geleden Ik snap echt helemaal niet wat deze hardware komt doen in dit draadje. Het is gewoon hardware waarop je de telenet app zou kunnen gebruiken en dus totaal geen alternatief voor de tv box (want met de app heb je bijvoorbeeld niet dezelfde mogelijkheden om dingen op te nemen en te bekijken). Het bericht erbij was “ik snap niet dat er mensen geld blijven geven aan providerhardware terwijl ook dit bestaat”. Maar met enkel de app kan je niet zomaar dingen opnemen en een jaar bijhouden bijvoorbeeld. Dan ben je wel verplicht om een tv box te huren.
Met de TV box kan je nog lokaal opnemen, maar ik kan nergens info terugvinden dat dit nog gaat met de IP TVbox
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Provider

Ik dacht dat de opnames van de vorige TV Box en de laatste nieuwe IP TV Box allemaal in de cloud worden opgeslagen?
kippewit
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 19 keer
Provider

Alles in de cloud ja. Maar als je iets wil opnemen heb je een tv box nodig. Met de app alleen lukt dat niet. Daarom zeg ik ook: de hardware die hier in het bericht gepost wordt als alternatief voor die “dure providerrommel” is geen echt alternatief. Want met de app kan je niet opnemen.
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Provider

@kippewit je hebt volledig gelijk vind ik, mijn post was eerder een reactie op wat @gvo7 zei ivm lokale opnames op de vorige TV Box.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 661 keer
Bedankt: 397 keer
Provider

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ve ... rindeling/
Ziggo verbaast met beeldkwaliteit DVB-C na herindeling
VodafoneZiggo heeft de zaken bij Ziggo met betrekking tot het DVB-C zenderaanbod goed voor elkaar. Tenminste, dit vinden diverse eigen klanten.

"In ieder geval wat betreft de beeldkwaliteit lijkt VodafoneZiggo bijval te krijgen van meerdere Ziggo-klanten. Er komen vrijwel geen klachten over slechtere beeldkwaliteit van klanten in opnieuw ingerichte gebieden."

Reactie:
"Als Ziggo tegenwoordig standaard de Next mini levert aan klanten zou het wel zo netjes zijn deze beeldkwaliteit ook aan te bieden met iptv."

Dat vind ik ook. Ze rammen de mensen richting IPTV. Ondanks compressie, moet het toch mogelijk zijn om de beeldkwaliteit van DVB-C te evenaren?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
Bedankt: 3778 keer
Recent bedankt: 23 keer
Provider

satsurfer schreef: 1 week geleden https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-ve ... rindeling/
Ziggo verbaast met beeldkwaliteit DVB-C na herindeling
Wat een onnozel artikel :oops:
Ziggo heeft de frequenties heringericht, overgeschakeld naar VBR (variabele bitrate), waardoor ze nog meer zenders op één mux kunnen proppen (en hierdoor zijn er 8 DVB-C kanalen vrijgekomen voor internet!).
Blijkbaar kan hun nieuwe apparatuur nog beter comprimeren :-(
Er komen vrijwel geen klachten over slechtere beeldkwaliteit van klanten in opnieuw ingerichte gebieden
... zegt Ziggo zelf :wink:
Compressie
Bandbreedte kan op diverse manieren bespaard worden. Zonder enige twijfel is een betere compressietechniek de meest gebruikte manier om bandbreedte te besparen. Een nadeel hiervan is dat de beelden voor kritische kijkers minder natuurlijk overkomen. Hierdoor kan het oordeel over de beeldervaring voor deze groep kijkers minder goed zijn dan bij minder kritische kijkers.
Is dat de DVB-C kwaliteit die je zou willen (tenzij je tot de categorie minder "kritische kijkers" behoort)?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 322 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

De doelgroep van ziggo (en zusterbedrijf telenet) is dan ook de minder kritische kijker :-)
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
JonasRetro
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

Tsja Telenet is op dit moment gewoon internet aan het pushen aan mensen die het niet nodig hebben...
Onder het mom van zonder internet ga je in de toekomst geen TV meer kunnen kijken...

Ik ken mensen die uitsluitend kabelabonnement hadden en digibox/digicorder in huur, decoder valt defect.
TV Box IP -> Oei maar gaat niet zonder internet, die mensen zijn buitengekomen met een abonnement van meer dan 60€ per maand voor TV te kunnen blijven kijken...
Dit verhaal reeds van 2 verschillende mensen hier uit de buurt te horen gekregen!

En die mensen hadden geen internet nodig... Hebben geen computer en geen smartphone... :bang:
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 148 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

De schuld zit m ook wel bij die mensen daar gewoon als schapen in meegaan en lekker betalen... wellicht heeft Telenet dit gedrag voorspeld ook.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 64 keer
Recent bedankt: 7 keer

Mijn ouders hebben ook een brief gekregen dat hun decoder verouderd is geen updates meer gaat krijgen en moeten overstappen naar systeem met internet.
In de brief staat echter geen deadline dus heb hen voorgesteld gewoon te negeren..
Er lag vroeger proximus binnen ook maar daar zou iets met die kabel zijn blijkbaar dus omschakelen is geen optie..
Ze hebben nu nog sociaal tarief...ben.benieuwd hoe dit gaat uitdraaien
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

JonasRetro schreef: 1 week geleden Ik ken mensen die uitsluitend kabelabonnement hadden en digibox/digicorder in huur, decoder valt defect.
TV Box IP -> Oei maar gaat niet zonder internet, die mensen zijn buitengekomen met een abonnement van meer dan 60€ per maand voor TV te kunnen blijven kijken...
Dit verhaal reeds van 2 verschillende mensen hier uit de buurt te horen gekregen!
Ja, ik lees ook elke dag kiekens die zich laten leegplunderen in de gazet. (en niet alleen ouderen)

Dan is het nog handig voor hun alarmknop via de alarmcentrale te verbinden. Mensen zijn zo dom als ze het zelf willen. Idem dat ze code bankkaart meegeven en kaarten. Eens nadenken of een 2de opinie vragen.

10 jaar geleden ging mijn digicorder traag....was al oud zeiden ze in de winkel, beter nieuwe kopen. Was gewoon omdat ik hem volledig naar factory had gezet...en dan werkt hij iets langzamer kort....Werkt ondertussen nog altijd.
Schermafbeelding 2025-09-11 182051.png
gvo7
Pro Member
Pro Member

En als je een ondernemingsnummer hebt kan je via het business gedeelte nog altijd tv box bestellen zonder internet
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zie toch niet op hun site staan
gvo7
Pro Member
Pro Member

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

we zitten in de thread 'TV-Box' :-D
gvo7
Pro Member
Pro Member

Ja klopt ik had duidelijk moeten maken dat het om de tv box ging met de coax connectie en IP connectie en niet de IP only TV box.
Het kan mogelijks interessant zijn voor zij die een ondernemingsnummer hebben en verder kunnen met een TV bboxen geen nood hebben aan het super internet van Telenet.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”