Dat VDSL XL niet omhoog kan weten we. Maar VDSL XS kan dat wel.
500/200 is een fiber snelheid en heeft niets met VDSL te maken.
Prijsstijging met 4 euro
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 321 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
zelfs met een PTR kan je dat, indien de range als residential is aangeduid, nog heel vaak vergeten.Joop schreef: 4 dagen geleden De enige vraag is of ze een PTR geven bij dat vaste-IP, want als ze dat doen kan je werkelijk ALLES inclusief eigen mailservers. Zonder PTR kan je dat vergeten.
een mailserver zou ik nooit op een residentiele connectie draaien, dan kan je beter een vps van 5 euro nemen bij ovh, leaseweb, of hetzner.
het ligt eraan.nickz schreef: 4 dagen geleden Wil je zeggen dat als we dit bestellen, die bestelling zal worden geannuleerd door hen en hij dus pas klant kan worden eenmaal dat fiber beschikbaar is?!
sommige zones zijn door proximus als "stop sell" gemarkeerd, en daar kan je dus geen vdsl meer op bestellen (laat het pxm-systeem niet meer toe).
andere zones zijn aangeduid als zones waar de koper binnen dit en x tijd volledig afgesloten zal worden (en als er dan nog geen fiber is.... tant pis)
het beste dat je kan doen, is op voorhand even opbellen en een adrescheck en beschikbaarheid laten controleren, en eventueel ook vragen of er al een "stop sell" datum is.
- Fred1
- Starter Plus
- Bedankt: 12 keer
Van welk VDSL netwerk neemt Mixtus dan af waarbij zij 50 / 4 aanbieden tegen 30 euro? Waarom maakt edpnet niet gebruik van hetzelfde VDSL netwerk als Mixtus als deze hogere snelheden kan aanbieden tegen dezelfde prijs? Bij edpnet 20 / 2 voor 30 euro? Bij goede dienstverlenging hoort ook een kwaliteitaanbod.dragonflo schreef: 3 dagen geledenHet is hier al eerder gezegd. Edpnet hangt vast aan de profielen die proximus (moet) aanbiedt. Ik heb al 2 maand 500/200mbps. Dus wie weet is dat een volgend profiel.pwr schreef: 3 dagen geleden na een paar dagen het antwoord gekregen van edpnet op mijn vraag of er ter compensatie van de prijsverhoging een snelheidsverhoging voor VDSL XS komt ?
ik vind het antwoord wat dubbelzinning : nog geen plannen..
ze gaan waarschijnlijk afwachten hoeveel abonnementen worden afgezegd en dan evalueren ?
edpnet.jpg
Laatst gewijzigd door Fred1 3 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
De PTR zorgt er juist voor dat hij aangeduid wordt als server op je domein. Je komt er dan altijd door op PTR checks.Splitter schreef: 3 dagen geleden zelfs met een PTR kan je dat, indien de range als residential is aangeduid, nog heel vaak vergeten.
een mailserver zou ik nooit op een residentiele connectie draaien, dan kan je beter een vps van 5 euro nemen bij ovh, leaseweb, of hetzner.
Ik heb jarenlang mijn mailserver thuis gedraaid, is geen enkel probleem.
OVH zou ik nooit nemen voor mailservers, die gasten zijn de spam-hosters op het net en veel ranges van hun worden dagelijks geblokkeerd.
OVH reageerd ook nooit op abuse meldingen.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
als ik me niet vergis zijn er meerdere profielen mogelijk (wel gedefinieerd door pxm), dus mogelijks dat mixtus gewoon kiest voor andere combinaties.fred1 schreef: 3 dagen geleden Van welk VDSL netwerk neemt Mixtus dan af waarbij zij 50 / 4 aanbieden tegen 30 euro?
al dacht ik dat het 30/4 en 50/10 was (bepaalde zones, ongetwijfeld op UB ergens nog een post met de lijst te vinden)
@Joop :
het is off-topic, dus dit is mijn laatste reactie erop, maar een ptr-record is niet meer dan een reverse om je ip een naam te geven,
en die dient (ongeveer) te matchen met de naam dat je domein heeft bij een gewone A-lookup, alsook de hostname dat je mailserver aankondigt.
staat los van hoe je ip-range gemarkeerd staat.
en dat is maar 1 van de hele reeks controles die er tegenwoordig in principe zijn.
dat ovh de spamhosters op het net zijn is trouwens vrij relatief, ik ken er veel grotere, en zelfs ook hetzner heeft daar last van,
maar toch krijg je dan nog een IP clean als je wat moeite doet

(dat gezegd zijnde is leaseweb wel de beste keuze van de 3, want die ip's zijn het meest van de tijd d'office clean)
-
- Pro Member
Daar kijkt een mailserver niet naar en een spamfilter ook niet. Die kijken naar de PTR, als die aangeeft dat het DSL, Home, Dynamic etc is, dan heb je een probleem.Splitter schreef: 3 dagen geleden het is off-topic, dus dit is mijn laatste reactie erop, maar een ptr-record is niet meer dan een reverse om je ip een naam te geven,
en die dient (ongeveer) te matchen met de naam dat je domein heeft bij een gewone A-lookup, alsook de hostname dat je mailserver aankondigt.
staat los van hoe je ip-range gemarkeerd staat.
en dat is maar 1 van de hele reeks controles die er tegenwoordig in principe zijn.
Postfix kijkt naar de PTR om te bepalen of de mailserver wel degelijk in het domein hoort. Is je PTR niet in orde, dan raak je niet eens tot de spamfilters, dan weigert een goede mailserver meteen. Ga je mij nu echt vertellen hoe dat spul werkt? Ik heb jaren professioneel-hosting gedaan, tegenwoordig hobby-hosting, was het gezeik van gebruikers zat omdat ik postgrey en fail2ban gebruikte...leuk als gebruikers paswoorden testen omdat ze niet meer weten wat het was. Ja 3x proberen en je ligt er een uur uit. In plaats van even bellen dat hun email niet werkt, nee lekker proberen en in de beveiligingen knallen.

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 648 keer
- Bedankt: 395 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat weet ik, maar terug 180 € (2dehands via Duitsland) neerleggen, terwijl je 1 draaiende 7590 hebt, en 1 7590 die max 1 jaar gedraaid heeft. Dan zijn die ook voor het containerpark. Wifi 5 voldoet voor mij nog ruimschoots. En Fiber komt er mss. aan? Of verhogen ze de laagste snelheden bij VDSL,....philippe_d schreef: 3 dagen geledenEen Fritz!Box Cable werkt perfect op een BASE internet verbinding.satsurfer schreef: 4 dagen geleden spijtig dat er geen bridge mogelijkheid is (om fritzbox erachter te plaatsen), anders tekende ik asap in.
Mss. stop ik met een vast nummer? (gebruik het nooit uitgaand).....en krijg nooit calls. Ook al vind ik het spijtig. Altijd handig noodgevallen inkomend.
Mocht Hey! terug eens een aanbieding hebben van +/- 30 €. Dan voldoet dit ook. Die bieden wel bridge mode aan. Komt nu niet aan, op een paar maand.
Of mochten ze een all-in one maken. Fiber/VDSL/Cable. Maar die zal dan weer astronomisch duur zijn.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 9 keer
Even off topic: Ik lees dat velen overstappen. Iets wat ik ook overweeg gezien de prijs gewoon niet meer competitief is.
We betalen echter altijd een maand voorruit & ik meen mij te herinneren dat edpnet vroeger lastig deed bij het uitschrijven & uitbetalen van credit nota's.
Hoe zit dat tegenwoordig? Loopt alles netjes & automatisch, of toch best nog september uitdoen?
In onze gemeente heeft Fiberklaar 2j geleden bevestigd dat ze zullen starten met werken.
Sinds dien is het hier muisstil rond, en nergens werken te speuren. Zelfs nog geen plaatsbezoek.
Toch wil fastfiber momenteel geen vdsl verkopen aan mij
We betalen echter altijd een maand voorruit & ik meen mij te herinneren dat edpnet vroeger lastig deed bij het uitschrijven & uitbetalen van credit nota's.
Hoe zit dat tegenwoordig? Loopt alles netjes & automatisch, of toch best nog september uitdoen?
In onze gemeente heeft Fiberklaar 2j geleden bevestigd dat ze zullen starten met werken.
Sinds dien is het hier muisstil rond, en nergens werken te speuren. Zelfs nog geen plaatsbezoek.
Toch wil fastfiber momenteel geen vdsl verkopen aan mij

ISP: EDPnet VDSL XL (100/40 Mbps (down/up), 100/40 sync)
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
Modem/Router: Fritzbox 7530 met OpenWRT (als modem + router)
Wifi: TP-Link Omada
Mobiel: Samsung Galaxy S20 FE met Hey!
- nerph
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 31 keer
- Recent bedankt: 3 keer
@Logic3S Ik had contact opgenomen met edpnet voor het uitbetalen van mijn creditnota (ik was midden juli vertrokken en had augustus ook al betaald). Aangezien ze mijn IBAN niet hadden (altijd via bancontact betaald) hebben ze gewoon gevraagd voor een foto van mijn bankkaart met mijn naam en IBAN duidelijk te zien. Na dit te hebben doorgestuurd hebben ze gezegd dat ze mijn creditnota gaan overschrijven. Ze deden alleszins niet moeilijk bij mij. Hopelijk moet ik niet te lang wachten op het geld, maar we zien wel.
Terug on-topic: Ik was altijd wel content bij edpnet, het enige reden dat ik vertrokken was was omdat ik een fiber aansluiting kreeg en ik wou eens gek doen met een 2500/2500 profiel. Een prijsverhoging is nooit leuk maar eerlijk gezegd, het is maar de tweede keer in zo veel tijd, en ik vind op vlak van klantendienst en service, dat edpnet het nog altijd best wel goed doet.
Terug on-topic: Ik was altijd wel content bij edpnet, het enige reden dat ik vertrokken was was omdat ik een fiber aansluiting kreeg en ik wou eens gek doen met een 2500/2500 profiel. Een prijsverhoging is nooit leuk maar eerlijk gezegd, het is maar de tweede keer in zo veel tijd, en ik vind op vlak van klantendienst en service, dat edpnet het nog altijd best wel goed doet.
-
- Pro Member
Is niet waar, je kan elk modem gebruiken dat je wil. Je moet niks. Heb je al een BBox en zelf iets anders gekocht dan kan je die gewoon inzetten.
Heb je al een Fritzbox dan zal EDP je ondersteunen, ze zetten zelfs een remote-config voor je op zodat je ZELF niets moet instellen.
Mocht het je allemaal niet lukken dan stuurt EDPnet je een GRATIS Testmodem op, die je kan behouden als je wenst voor 99 euro, of je stuurt hem terug na de testen.
Dat je een modem van ze moet kopen is niet waar.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 655 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Het klopt wel, bij aansluiten bij EDPnet moet je zelf voor een modem zorgen, in tegenstelling tot Px/Tn "krijg" (of beter huur) je geen modem. Je moet dus wel zelf eentje kopen (of cadeau krijgen) maar je hoeft die niet bij EDPnet te kopen.

Klopt dus wel maar je moet de modem niet "bij EDPnet" kopen maar je moet bij EDPnet wel zelf een modem kopen. Een goed verstaander had dat wss wel door

Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1203 keer
Bij de overstap van 2 SIM-kaarten naar DIGI, had ik de creditnota binnen enkele dagen ontvangen.Logic3S schreef: 2 dagen geleden Even off topic: Ik lees dat velen overstappen. Iets wat ik ook overweeg gezien de prijs gewoon niet meer competitief is.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 733 keer
- Recent bedankt: 7 keer
't Is al te lang geleden, ik weet niet meer hoe het gegaan is bij mij, maar ik heb geen modem gekocht bij edpnet.
Ik gebruik er een van hen. Ik heb daar borg voor betaald als ik het goed heb.
Dus nee, kopen is niet verplicht. (maar je moet er wel naar vragen)
Ik gebruik er een van hen. Ik heb daar borg voor betaald als ik het goed heb.
Dus nee, kopen is niet verplicht. (maar je moet er wel naar vragen)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 157 keer
Is die mixtus het enige vdsl alternatief voor vdsl xs edpnet (+-30 euro dus) ? Hier nog steeds geen fiber tss straat en woning ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 197 keer
Nu is dat gratis.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04