Als de duopolisten (procentueel minder, maar véél vaker) prijzen opslaan vinden velen het al normaal. EDPnet heeft helaas de meer bewuste klanten.
Wat me meer verontrust is dat de B merken van de grote wel goedkoper zijn aangezien ze niet rechtstreeks afhankelijk zijn van wholesale tarieven en bipt geen vragen heeft hieromtrent. Hebben ze bij citymesh geld nodig voor het DIGI verhaal? Misschien was het dan niet zo slim om dat op deze manier op te halen.
Hopelijk heeft citymesh met DIGI wel begrepen dat ze vlug eigen netwerken moeten uitbouwen en exploiteren.
Prijsstijging met 4 euro
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 21 keer
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik lees dat ze op 13 jaar tijd 1x 2.84% zijn opgeslagen en nu 11.13%.
Het eindresultaat (14% duurder geworden) is ongeveer hetzelfde als: een jaarlijkse prijsstijging van 1% (gedurende 13 jaar).
De inflatie tijdens die 13 jaar bedraagt ongeveer 33%. Dus het valt nog mee -maar als je het mij vraagt: 2 EUR nu (of vorig jaar) en 2 EUR een volgende keer zou er heel anders uitgezien hebben dan 4 EUR in een keer.
Het eindresultaat (14% duurder geworden) is ongeveer hetzelfde als: een jaarlijkse prijsstijging van 1% (gedurende 13 jaar).
De inflatie tijdens die 13 jaar bedraagt ongeveer 33%. Dus het valt nog mee -maar als je het mij vraagt: 2 EUR nu (of vorig jaar) en 2 EUR een volgende keer zou er heel anders uitgezien hebben dan 4 EUR in een keer.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar... ach neen, ik draai niet iedere euro zes keer om. Wat ik wel doe: op geregelde tijdstippen (zoals een tariefverhoging) even stilstaan bij wat ik nodig heb, wat bedrijf xyz me biedt en hoe de markt er op dat moment uitziet. Alle parameters spelen een rol in die oefening, dus zeker niet louter het pecuniaire. Zo betaal ik zonder enig probleem 'objectief' teveel voor mijn elektriciteit omdat mogelijk goedkopere alternatieven mij om andere redenen niet zinnen. Zoals: een positieve keuze om elektriciteit af te nemen, geproduceerd door een Waalse waterkrachtcentrale, gekoppeld aan een negatieve insteek (geen haar op m'n hoofd denkt eraan klant te worden bij greenwashers zoals Engie).fmcstaartmees schreef: 1 dag geleden Dat jullie voor een paar schamele euro's per maand, ineens moeten switchen ontgaat mij volledig. Zitten jullie dan zo op jullie zak?
Op een bepaald moment wordt 'iets teveel' betalen in ruil voor bijvoorbeeld een goede service echter 'toch echt wel teveel'. Op dat moment kunnen enkele schamele euro's wel degelijk de balans laten kantelen.
Anyway, zoals altijd helpt helder communiceren. Bij edpnet zijn ze niet inhalerig en voor rede vatbaar. Een nieuw contract met minimumduur aan een promoprijs is niet onmogelijk. Wat geven en nemen dus. Zo zijn beide partijen gelukkig.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 197 keer
2 maand geleden op Fiber XS overgestapt, dus voor mij is het nog 10 maand wachten op de prijsstijging vermoed ik.UBI schreef: 1 dag geleden De prijsstijging is pas na 12 maanden na startdatum van je contract of de datum waarop je upgrade of downgrade deed.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 651 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Uiteraard, ze hangen af van de Px profielen. VDSL XL geeft sowieso het max dat de lijn aan kan (met max 100/40 als Px cap).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 339 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Gelukkig heb je als klant het laatste woord.
Mailtje met mijn commercieel voorstel is gestuurd.
Gaan ze er niet op in dan wordt het fast fiber.
Ook geen straf om aan hetzelfde tarief meer tot veel meer snelheid te krijgen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Of iemand blijft of verhuist is niet het probleem. Hij probleem is de parasociale relatie (fan zijn van edpnet) of para-antisociale relatie (fan zijn edpnet als uitdrukking van je Calimerocomplex t.a.v. die snode duopolisten) t.a.v. merken die eventueel achter die keuze steekt.
De strategische fout van edpnet met betrekking tot hun markpositionering was dat ze klanten een sociale status als een consumentenelite verkochten, wat op zich heel verstandig is, terwijl die status voor een groot deel gebaseerd was op het met rekensommetjes kunnen aantonen dat je het meest voor het minst krijgt en dus slimmer bent dan de sheeple die graag te veel betalen en zich laten vlooien door het snode duopolie. Een status als "elite-potters" in feite.
Verhoog je dan de prijzen op een manier dat die logica niet meer op gaat, dan krijg je een splitsing. De ene kant is woedend omdat ze nu niet meer automatisch slim zijn door bij edpnet te zijn. Ze nemen hun rekenmachientjes er bij en beginnen te jeremiëren over zoveel procent in een keer er bij! Oh wee! Zo woedend zijn ze dat ze edpnet een "commercieel voorstel" doen... alsof edpnet hun lief is dat niet trouw meer is, en ze nu toch eens moeten kunnen laten voelen dat ze niet de sloef in de relatie zijn.
Allemaal heel bevreemdend want je zou toch denken dat mensen slim genoeg zijn om te weten dat edpnet een commercieel bedrijf is dat in principe zijn prijzen zo veel en zo vaak mag verhogen als het wil. Dat is hun commerciële vrijheid, ze zijn niet je maties en ze zijn geen VZW die bestaat om een bepaald narratief ten aanzien van de snode duopolisten te promoten. Aan de andere kant heb je de loyalisten die een versnelling hoger schakelen in hun ISP-politiek narratief dat edpnet de laatste verdedigingslinie is tegen het duopolie, en die de veranderaars en twijfelaars proberen te shamen voor hun gebrek aan loyauteit t.a.v. Het Merk.
De strategische fout van edpnet met betrekking tot hun markpositionering was dat ze klanten een sociale status als een consumentenelite verkochten, wat op zich heel verstandig is, terwijl die status voor een groot deel gebaseerd was op het met rekensommetjes kunnen aantonen dat je het meest voor het minst krijgt en dus slimmer bent dan de sheeple die graag te veel betalen en zich laten vlooien door het snode duopolie. Een status als "elite-potters" in feite.
Verhoog je dan de prijzen op een manier dat die logica niet meer op gaat, dan krijg je een splitsing. De ene kant is woedend omdat ze nu niet meer automatisch slim zijn door bij edpnet te zijn. Ze nemen hun rekenmachientjes er bij en beginnen te jeremiëren over zoveel procent in een keer er bij! Oh wee! Zo woedend zijn ze dat ze edpnet een "commercieel voorstel" doen... alsof edpnet hun lief is dat niet trouw meer is, en ze nu toch eens moeten kunnen laten voelen dat ze niet de sloef in de relatie zijn.
Allemaal heel bevreemdend want je zou toch denken dat mensen slim genoeg zijn om te weten dat edpnet een commercieel bedrijf is dat in principe zijn prijzen zo veel en zo vaak mag verhogen als het wil. Dat is hun commerciële vrijheid, ze zijn niet je maties en ze zijn geen VZW die bestaat om een bepaald narratief ten aanzien van de snode duopolisten te promoten. Aan de andere kant heb je de loyalisten die een versnelling hoger schakelen in hun ISP-politiek narratief dat edpnet de laatste verdedigingslinie is tegen het duopolie, en die de veranderaars en twijfelaars proberen te shamen voor hun gebrek aan loyauteit t.a.v. Het Merk.
Wat je schrijft impliceert dat het inhalig en redeloos is om ancient-klanten gewoon dezelfde standaardprijs te laten betalen als iedereen. Om met andere woorden geen speciallekes te doen voor UB-ers die van hun melk zijn nu ze geconfronteerd zijn met de harde realiteit dat edpnet uiteindelijk ook maar een commercieel bedrijf is. Het is precies het constant voeden van dat zelfbeeld als consumentenelite dat mensen er toe leidt kwaliteiten op merken te projecteren waarvoor geen economische of verbintenisrechtelijke basis is.johann schreef: 22 uren geleden Anyway, zoals altijd helpt helder communiceren. Bij edpnet zijn ze niet inhalerig en voor rede vatbaar. Een nieuw contract met minimumduur aan een promoprijs is niet onmogelijk. Wat geven en nemen dus. Zo zijn beide partijen gelukkig.
Laatst gewijzigd door stefan1234 20 uren geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 5 keer
Bij EDPnet krijg je een statische /56 prefix. Bij Fastfiber moet je daar 7 euro extra voor betalen, en dan is het prijsverschil maar 1 euro meer.Freec schreef: 1 dag geleden Trouwens, als ik naar fastfiber ga, ga ik naar het 1000/500 fiber model. Bij ed0net kost dat nu 59.95 en bij fastfiber 51.95 euro. Meer dan 15% verschil. Toch de moeite
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Dit heb ik dus de afgelopen jaren al vaak genoeg met hand en tand uitgelegd. Edpnet is een merk waarvan de commerciële strategie er voor een deel in bestaat hun klanten een Calimerocomplex t.a.v. de grote merken voor ongesofisticeerde consumenten bij te brengen. Niet louter dat uiteraard, maar het maakt er objectief wel deel van uit als je heel de tijd ligt te benadrukken dat je i.t.t. de grote jongens bijna nooit je prijzen verhoogt. Alsof het verhogen van prijzen iets schandaligs is, eerder dan een moreel neutrale uitoefening van de commerciële vrijheid die beide partijen hebben. Het resultaat is dat wanneer het bedrijf in handen komt van een ernstig bedrijf als Citymesh, i.t.t. de eerdere caractériel-eigenaar, die nieuwe eigenaar kan besluiten een normale commerciële strategie te gaan voeren. En dan schrikken mensen zich een hoedje als hun volgens bepaalde criteria objectief beste product een navenante prijszetting krijgt.nickz schreef: 1 dag geleden Deze e-mail staat in schril contrast met onderstaand bericht van 23/01/2022:
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 45 keer
Op het gevaar af in een totaal andere discussie terecht te komen, maar toch: er is niets neutraal of adiaforisch aan de keuze voor deze of gene economische (prijs)politiek. Dat zijn juist wél hoogst ideologische beslissingen. Er bestaat niet in het minst een of ander 'natuurlijk mechanisme' waardoor allerhande parameters in een rekenblad zouden gestopt worden met één of andere uitkomst als enig mogelijke, of ergen nog, juiste.
Je maakt als onderneming keuzes, die aansluiten (of in sommige gevallen net niet) bij de waarden die je als bedrijf uitdraagt. Bij sommigen gaat het inderdaad puur en alleen om pecunaire winst, bij anderen ook om andere zaken zoals een kwalitatief superieure dienst of product aanbieden en/of een 'community' bouwen rond een merk, waarbij het zuiver financiële luik ondergeschikt is. Iedere onderneming is vrij om deze of gene strategie te kiezen en klanten zijn vrij om daarin al dan niet te volgen en in het laatste geval hun afkeur te laten horen. Daar is niets 'abnormaal' aan, wel integendeel. Dat hun gedrag de fabeltjes doorprikt van economen die zichzelf als 'recht in de leer' beschouwen, valt hen ook niet aan te rekenen - de zinsverbijstering situeert zich elders.
Je maakt als onderneming keuzes, die aansluiten (of in sommige gevallen net niet) bij de waarden die je als bedrijf uitdraagt. Bij sommigen gaat het inderdaad puur en alleen om pecunaire winst, bij anderen ook om andere zaken zoals een kwalitatief superieure dienst of product aanbieden en/of een 'community' bouwen rond een merk, waarbij het zuiver financiële luik ondergeschikt is. Iedere onderneming is vrij om deze of gene strategie te kiezen en klanten zijn vrij om daarin al dan niet te volgen en in het laatste geval hun afkeur te laten horen. Daar is niets 'abnormaal' aan, wel integendeel. Dat hun gedrag de fabeltjes doorprikt van economen die zichzelf als 'recht in de leer' beschouwen, valt hen ook niet aan te rekenen - de zinsverbijstering situeert zich elders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 339 keer
oei, je bent precies serieus gefrustreerd over ietsstefan1234 schreef: 20 uren geleden Zo woedend zijn ze dat ze edpnet een "commercieel voorstel" doen... alsof edpnet hun lief is dat niet trouw meer is, en ze nu toch eens moeten kunnen laten voelen dat ze niet de sloef in de relatie zijn.
Allemaal heel bevreemdend want je zou toch denken dat mensen slim genoeg zijn om te weten dat edpnet een commercieel bedrijf is dat in principe zijn prijzen zo veel en zo vaak mag verhogen als het wil. Dat is hun commerciële vrijheid ...

Waarom zou je een "commercieel bedrijf" geen "commercieel voorstel" mogen doen als klant.
Werkt dat "commerciële" maar in 1 richting dan ?
Kunnen ze toch mooi kiezen
Ofwel win/win en krijg ik mijn goesting en kan EDPNET mij als klant houden
Ofwel win/loose en krijg ik hogere snelheid tegen een lagere prijs en is EDPNET een goeie klant kwijt
Dat is dan weer mijn commerciële vrijheid zie
Het zal me verder worst wezen wie mijn internet abbo levert, ik kies gewoon het abbo met de specs die ik nodig acht tegen de meest commerciële prijs.
En na de prijsverhoging is dit duidelijk niet meer EDPNET
Toch leuk als je niet kan verliezen

En No hard feelings uiteraard, als ik vertrek kan ik mooi weer terug klant worden na pakweg 2 jaar en genieten van hun promoties voor nieuwe klanten...
... op voorwaarde dat hun commercieel plaatje opnieuw klopt natuurlijk
Na dat jaar weer een commercieel voorstel als "trouwe" klant van mijn kant en kunnen ze weer kiezen ...
Enfin, you get the picture

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 338 keer
Uiteraard is het naïef bij een commerciële transactie loyaliteit te verwachten.stefan1234 schreef: 19 uren geleden Alsof het verhogen van prijzen iets schandaligs is, eerder dan een moreel neutrale uitoefening van de commerciële vrijheid die beide partijen hebben.
Het is immers een commerciële overeenkomst tussen (minstens) twee partijen en geen vriendendienst.
Maar dat werkt in twee richtingen. Je bent als klant ook geen enkele loyaliteit verschuldigd aan eender welk bedrijf.
Krijg je als klant bij een ander bedrijf hetzelfde of beter voor een lagere of eenzelfde bedrijf staat het je vrij te wisselen.
De parameters waar ieder individu zich op baseert om die beslissing te nemen zijn ....... individueel.
Wel mee eens dat je zo'n beslissing beter neemt op basis van ratio dan op emotioneel onderbuikgevoel.
Of de keuze dan valt op een kleine speler met een sympathieke marketing of een "enge" monopolist zou alleen mogen afhangen op welke wijze het product bij jou als klant het beste past.
Maar idd redelijk "grappig" om te lezen dat wanneer een groot bedrijf zijn prijzen aanpast het blijkbaar des duivels is en vooral te mijden en wanneer een lid van de eigen fanclub dat doet men alle registers opentrekt om dit te verdedigen en er omheen te praten als "iets onvermijdelijk".
Veel emotioneel onderbuikgevoel dus en heel weinig ratio.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- MaT
- Elite Poster
- Bedankt: 320 keer
Het probleem op zich is niet dat de prijs stijgt, of zelfs dat het een relatief grote stijging is. Het grootste probleem hier is dat hierdoor de abonnementen veel minder aantrekkelijk worden dan sommige alternatieven.
En als de snelheden van VDSL XS niet stijgen heeft die formule zelfs geen bestaansrecht meer.
En als de snelheden van VDSL XS niet stijgen heeft die formule zelfs geen bestaansrecht meer.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
Ik heb eens een kleine berekening gedaan op basis van de zgn. gezondheidsindex.
Ik denk dat in 2015 een VDSL XL €34,95 (?) was. Als dit ieder jaar was geïndexeerd, dan betaalde je nu €47,5 (werkelijke prijs €39,95)
Met een Fiber XL aan €44,95(?) in 2018 zou je met indexatie nu aan €56,83 komen (werkelijke prijs €49,95). Met hier nog het voordeel dat een fiber XL meer biedt dan toen.
Relatief gesproken is dit dus een prijsdaling als je de inflatie meerekent. Gewoon even om de zaken wat te relativeren.
Edpnet heeft gewoon wat te lang gewacht en moet nu ineens een grote prijssprong maken. Commercieel zijn de grote spelers slimmer met hun principe van de kikker die langzaam gaar gekookt wordt.
Ik denk dat in 2015 een VDSL XL €34,95 (?) was. Als dit ieder jaar was geïndexeerd, dan betaalde je nu €47,5 (werkelijke prijs €39,95)
Met een Fiber XL aan €44,95(?) in 2018 zou je met indexatie nu aan €56,83 komen (werkelijke prijs €49,95). Met hier nog het voordeel dat een fiber XL meer biedt dan toen.
Relatief gesproken is dit dus een prijsdaling als je de inflatie meerekent. Gewoon even om de zaken wat te relativeren.
Edpnet heeft gewoon wat te lang gewacht en moet nu ineens een grote prijssprong maken. Commercieel zijn de grote spelers slimmer met hun principe van de kikker die langzaam gaar gekookt wordt.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 327 keer
- Bedankt: 732 keer
Dit slaat gewoon nergens op...
De index dekt zoveel, je kan die niet 1 op 1 op alles toepassen.
We moeten daar ook niet zoveel rond zoeken. Citymesh wilt geld verdienen en dat is hun goed recht.
Klanten willen zo goedkoop mogelijk en/of zo goed mogelijk gediend zijn dus ze kunnen kiezen waar klant te worden.
De index dekt zoveel, je kan die niet 1 op 1 op alles toepassen.
We moeten daar ook niet zoveel rond zoeken. Citymesh wilt geld verdienen en dat is hun goed recht.
Klanten willen zo goedkoop mogelijk en/of zo goed mogelijk gediend zijn dus ze kunnen kiezen waar klant te worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 338 keer
Het enige wat telt - mijn mening als eindklant - is wat men als bedrijf op dit ogenblik biedt voor welke prijs en welke combinatie van product/prijs het beste past bij mijn individuele situatie.quovadis schreef: 7 uren geleden Er is natuurlijk wel een verschil tussen jaarlijks uw prijzen opslaan en dat 2x doen op 10 jaar tijd.
Kan best zijn dat dit voor x totaal verschillend is dan voor y of z.
Dat men jaren zijn prijs niet aanpast en voor het gebodene een service biedt die past bij het specifieke klantenprofiel aan een relatief lage prijs dan is dat al die jaren een goede match tussen aanbieder en klant.
Wanneer men dan zijn prijs aanpast, als is het maar eenmaal, maar het product niet dan is dat een gewijzigde situatie waar je als klant - mijn mening - een herevalutatie maakt.
Kan best dat andere aanbieder NU beter uit de bus komen. Of niet.
Dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken.
Wil men keuzes maken op basis van het fanclubgevoel dan kan dat uiteraard ook en daar hangt, zoals bij iedere fanclub, dan ook een prijskaartje aan vast. Voor ieder wat wils.
De inflatie of welke externe invloed doet in dit verhaal niets ter zake.
Het is prijs x (en wat je daar voor krijgt) die je moet vergelijken met prijs y en z (en wat je daar telkens voor krijgt).
Toch wanneer men ook als klant een commerciële berekening maakt op basis van ratio en niet op basis van clubgevoel of een negatief onderbuikgevoel tov bedrijf a of b.
Kan en mag allemaal maar zijn verschillende benaderingen van eenzelfde zaak.
Sol Invictus!
- MaT
- Elite Poster
- Bedankt: 320 keer
Net contact gehad met fastfiber: op plaatsen waar fiber uitgerold word activeren ze geen VDSL meer, ookal kan je nog jaren geen fiber nemenfred1 schreef: 1 dag geleden edpnet VDSL 30 euro -> 20 / 2 / onbeperkt
Mixtus VDSL 30 euro -> 50 / 4 / onbeperkt
edpnet VDSL 40 euro -> 100 / 40 / onbeperkt
FastFiber VDSL 35 euro -> 100 / 40 / onbeperkt

Mixtus dan maar

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 26 keer
Dan ga je er ook van uit dat iedereen klant is sinds 2015.robokat schreef: 7 uren geleden Ik heb eens een kleine berekening gedaan op basis van de zgn. gezondheidsindex.
Degene die een jaar klant zijn, kunnen nu ook de index slikken van de jaren ze geen klant waren.
Ze kunnen beter opzeggen, profiteren van de goedkopere prijzen bij fastfiber... en als ze ooit terug naar edpnet willen, krijgen ze weer korting.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 224 keer
Hier van EDPNet naar Fastfiber gegaan. Was de meest efficiente en snelle migratie die ik ooit gedaan heb. Formulier invullen op website, uur van migratie kiezen en exact op het afgesproken tijdstip actief. Heeft mij ocharme 10 min tijd gekost denk ik alles bijeen.
Internet: Fastfiber
GSM: Proximus
GSM: Proximus
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 651 keer
Voor zij die al lang bij EDPnet zijn, niet vergeten dat men vroeger nog ongeveer €10 moest betalen voor de vaste lijn (of raw copper). Dat maakte een abo prijs van €45/maand.
Bye, Maurice
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 40 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Kan niet kloppen. Ik heb al vaker bij EDPnet iets willen testen, bv een GSM-kaart voor in de auto, en na een week opgezegd en ik moest maar 1 maand betalen, de minimum duur. Het overstappen van DSL naar Fiber rekenen bij mijn weten niets voor aan, vriend van me deed dat en ze schakelden hem kostenloos over naar Fiber.nerph schreef: 1 dag geleden En @Joop volgens mij zijn de algemene voorwaarden juist hetzelfde bij edpnet (6 maanden contractduur, betalen bij overstap naar andere tariefplan met andere technologie, enz...). Ik was in het verleden vertrokken van edpnet na 4 maanden en moest 2 maanden betalen. Ik heb ook in het verleden geinformeerd bij hen wat het zou kosten om over te stappen van een VDSL abo naar fiber abo, en ging ook activatiekosten en zo moeten betalen.
Nu is het wel zo dat PROXIMUS hem dwong over te stappen, hoe ze dat geflikt hebben weet ik nog steeds niet, maar EDP schakelde hem gratis over.
Ze kwamen bij hem fiber aanleggen en VDSL werd afgesloten, hij had geen keuze VDSL te behouden. Laatste in de straatkast? Wie zal het zeggen, maar hij MOEST naar Fiber, waarna Proximus hun Modem installeerden en hij zonder internet zat wegens EDP-abbo en geen Proximus-abbo. Waar Proximus hem met veel plezier op Proximus wou aansluiten, wat hij geweigerd heeft. Heeft een hoop ellende gekost, maar EDPnet rekende hem NIETS aan.
Toegevoegd na 16 minuten 59 seconden:
Mixtus is anders wel de moeite, 100/30 met voor 7 euro een static-IP!!!! De enige vraag is of ze een PTR geven bij dat vaste-IP, want als ze dat doen kan je werkelijk ALLES inclusief eigen mailservers. Zonder PTR kan je dat vergeten.
Voor mij geeft EDP er nog een SLA bij, anders zou ik dat aanbod van hun serieus overwegen. Nog geen ISP gezien die zo goedkoop is met een statisch-IP.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
EDPnetFix 100/35mbit
VDSL Draytek 2865Lac
Fritzbox 5690Pro - Voip only