Info omvormer https://etronixcenter.com/nl/index.php? ... hment=2639
Hun populaire Residential 5G-serie biedt een aantal uitstekende functies, waaronder: een breed werkend (MPPT) spanningsbereik, gecertificeerde DC-isolator en geïntegreerde exportstroomregeling.
De aanwezigheid van twee MPPT's (Maximum Power Point Trackers) helpt echter om de energieproductie te optimaliseren, zelfs bij gedeeltelijke schaduwen of variabele zoninval.
Toegevoegd na 13 minuten 4 seconden:
Waar ik me wel nog vragen bijstel is hoe toekomstgericht een 1 fasige aansluiting vandaag de dag nog is?
Stel in de toekomst de woning verwarmen met een warmtepomp, de auto op batterijen, koken, wassen, drogen enz.
Kan een 1 fasige aansluiting dit allemaal nog aan en is voorgesteld systeem een tijdelijke oplossing of beter in één keer nu de knoop doorhakken en omschakelen naar een 3 fasige aansluiting?
Thuisbatterij
-
- Elite Poster
- Berichten: 6536
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 779 keer
- Bedankt: 335 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wanneer je al deze toestellen niet gelijktijdig wil gebruiken en je sluit de laadpaal aan op LB is dat doorgaans geen probleem.
Wanneer je in de toekomst al deze toestellen om wat voor reden dan ook gelijktijdig wil gebruiken icm met een domme laadpaal zal je al een forse batterijopslag en batterij-omvormers mogen plaatsen en/of jaarlijks een leuke facturatiepiek betalen aan de netbeheerder.
De keuze of je echt een EV thuis aan 22 kW wil laden zonder LB zal je - afhankelijk van je persoonlijke situatie - zelf moeten maken.
Heb je bv. maar één EV in het gezin en de hele nacht tijd om thuis te laden volstaat een 1F 32A laadpaal.
Heb je twee of meerdere EV's en heb je een drukke agenda waarbij je dagelijks honderden km moet afmaken en maar een paar uur (per voertuig) ter beschikking hebt heb je weer een totaal ander uitgangspunt.
Je kan een 3f laadpaal uiteraard ook als 1f laadpaal gebruiken.
Wanneer je in de toekomst al deze toestellen om wat voor reden dan ook gelijktijdig wil gebruiken icm met een domme laadpaal zal je al een forse batterijopslag en batterij-omvormers mogen plaatsen en/of jaarlijks een leuke facturatiepiek betalen aan de netbeheerder.
De keuze of je echt een EV thuis aan 22 kW wil laden zonder LB zal je - afhankelijk van je persoonlijke situatie - zelf moeten maken.
Heb je bv. maar één EV in het gezin en de hele nacht tijd om thuis te laden volstaat een 1F 32A laadpaal.
Heb je twee of meerdere EV's en heb je een drukke agenda waarbij je dagelijks honderden km moet afmaken en maar een paar uur (per voertuig) ter beschikking hebt heb je weer een totaal ander uitgangspunt.
Je kan een 3f laadpaal uiteraard ook als 1f laadpaal gebruiken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1502
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
- Locatie: Geel (Antwerpen)
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik was in de week aan het koken en zag een verbruik van 6200 watt. (inductievuur + microgolfoven)
Wanneer dan in de winter een warmtepomp ook nog volop staat te draaien loopt het snel op natuurlijk.
Vandaar dat ik me de vraag begon te stellen of dit nog haalbaar is met 1 fase?
Een wagen wordt hier heel weinig gebruikt dus zouden we kunnen laden op meerdere momenten wanneer er geen ander verbruik is.
Dus misschien best op 1 fase blijven dan maar.
Wanneer dan in de winter een warmtepomp ook nog volop staat te draaien loopt het snel op natuurlijk.
Vandaar dat ik me de vraag begon te stellen of dit nog haalbaar is met 1 fase?
Een wagen wordt hier heel weinig gebruikt dus zouden we kunnen laden op meerdere momenten wanneer er geen ander verbruik is.
Dus misschien best op 1 fase blijven dan maar.