hallo
heb een vaste pc die verbonden is met linksys router en een laptop die met dezelfde router draadloos verbinding heeft.
heb op beide pc's mappen gedeeld
kan via mijn pc in mijn laptop maar niet andersom
kan zowel pingen van pc naar laptop als omgekeerd
ook al geprobeerd door firewall uit te zetten, echter zonder resultaat
iemand soms een oplossing?
thx
probleem met mappen delen
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Welke besturingsystemen gebruik je?
Uit ervaring weet ik dat Win XP Home en Win XP Pro nauwelijks werken met elkaar in netwerk (bestanden delen).
Pingen is idd geen probleem.
Ik zou aanraden om steeds dezelfde windows versie te gebruiken op iedere pc in een gedeelt netwerk. Best de pro versie.
Uit ervaring weet ik dat Win XP Home en Win XP Pro nauwelijks werken met elkaar in netwerk (bestanden delen).
Ik zou aanraden om steeds dezelfde windows versie te gebruiken op iedere pc in een gedeelt netwerk. Best de pro versie.
Heb je het al eens met de IPs geprobeerd? Staat uw simple file sharing af op beiden?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Hmm ik heb toch al perfect gewerkt in een gemixte home & pro omgeving hoor... Alhoewel het niet ideaal is heb ik er toch geen probs mee gehad!area32 schreef:Welke besturingsystemen gebruik je?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Ik heb daar ook nog geen problemen mee gehad.NickG schreef:Hmm ik heb toch al perfect gewerkt in een gemixte home & pro omgeving hoor... Alhoewel het niet ideaal is heb ik er toch geen probs mee gehad!area32 schreef:Welke besturingsystemen gebruik je?
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat is geen DNS probleem maar eigenlijk een WINS probleem.NickG schreef:Dan is er wat mis met je DNS resolving...
Probeer eens nslookup van je computernaam?
NSLOOKUP zal nooit werken met je PC... tenzij je zelf een DDNS server hebt.
PC namen worden door Windows gebroadcast op het netwerk... dus tenzij je langs de andere kant van een router zit, of een firewall blocked deze moet het in princiepe werken. Controleer ook eens of je in dezelfde workgroup zit.
Touché, maar ik heb met mixed home en pro op wireless ook al enkele keren de ervaring gehad dat wins niet lijkt te werken. Ik heb geen flauw idee waarom, misschien een functie in de wireless-wired bridge die ik over het hoofd zie?PC namen worden door Windows gebroadcast op het netwerk... dus tenzij je langs de andere kant van een router zit, of een firewall blocked deze moet het in princiepe werken. Controleer ook eens of je in dezelfde workgroup zit.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Niet vergeten dat je meestal op de router ook een firewall hebt die verkeer verkeer tegenhoudt. Heb zelf ook een probleem waarbij mijn computers elkaar niet kunnen zien via windows network maar kan wel via de unc (\\computernaampje) rechtstreeks connecten. De lijst met aanwezige computers is dus niet beschikbaar en dat is blijkbaar iets waar veel mensen problemen mee hebben. Als windows nu zijn samba protocol had gedocumenteerd was het al lang opgelost :)
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Die router zit normaal enkel tussen je LAN en WAN... maw. het heeft geen enkele impact op je eigen LAN.BungaMan schreef:Niet vergeten dat je meestal op de router ook een firewall hebt die verkeer verkeer tegenhoudt.