probleem met mappen delen

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
mrmountain
Starter
Starter

hallo

heb een vaste pc die verbonden is met linksys router en een laptop die met dezelfde router draadloos verbinding heeft.

heb op beide pc's mappen gedeeld

kan via mijn pc in mijn laptop maar niet andersom

kan zowel pingen van pc naar laptop als omgekeerd

ook al geprobeerd door firewall uit te zetten, echter zonder resultaat

iemand soms een oplossing?

thx
area32
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Welke besturingsystemen gebruik je?
Uit ervaring weet ik dat Win XP Home en Win XP Pro nauwelijks werken met elkaar in netwerk (bestanden delen).
Pingen is idd geen probleem.

Ik zou aanraden om steeds dezelfde windows versie te gebruiken op iedere pc in een gedeelt netwerk. Best de pro versie.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Heb je het al eens met de IPs geprobeerd? Staat uw simple file sharing af op beiden?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

area32 schreef:Welke besturingsystemen gebruik je?
Uit ervaring weet ik dat Win XP Home en Win XP Pro nauwelijks werken met elkaar in netwerk (bestanden delen).

Ik zou aanraden om steeds dezelfde windows versie te gebruiken op iedere pc in een gedeelt netwerk. Best de pro versie.
Hmm ik heb toch al perfect gewerkt in een gemixte home & pro omgeving hoor... Alhoewel het niet ideaal is heb ik er toch geen probs mee gehad!
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

NickG schreef:
area32 schreef:Welke besturingsystemen gebruik je?

Hmm ik heb toch al perfect gewerkt in een gemixte home & pro omgeving hoor... Alhoewel het niet ideaal is heb ik er toch geen probs mee gehad!
Ik heb daar ook nog geen problemen mee gehad.
stephan
Elite Poster
Elite Poster

zoals "the borg" al zei, probeer met IP's...
heb ook al gemerkt dat (om voor mij onbekende reden) \\computernaam niet werkt, maar \\ip-adres wel...
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Dan is er wat mis met je DNS resolving...
Probeer eens nslookup van je computernaam?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

NickG schreef:Dan is er wat mis met je DNS resolving...
Probeer eens nslookup van je computernaam?
Dat is geen DNS probleem maar eigenlijk een WINS probleem.

NSLOOKUP zal nooit werken met je PC... tenzij je zelf een DDNS server hebt.

PC namen worden door Windows gebroadcast op het netwerk... dus tenzij je langs de andere kant van een router zit, of een firewall blocked deze moet het in princiepe werken. Controleer ook eens of je in dezelfde workgroup zit.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

PC namen worden door Windows gebroadcast op het netwerk... dus tenzij je langs de andere kant van een router zit, of een firewall blocked deze moet het in princiepe werken. Controleer ook eens of je in dezelfde workgroup zit.
Touché, maar ik heb met mixed home en pro op wireless ook al enkele keren de ervaring gehad dat wins niet lijkt te werken. Ik heb geen flauw idee waarom, misschien een functie in de wireless-wired bridge die ik over het hoofd zie?
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Niet vergeten dat je meestal op de router ook een firewall hebt die verkeer verkeer tegenhoudt. Heb zelf ook een probleem waarbij mijn computers elkaar niet kunnen zien via windows network maar kan wel via de unc (\\computernaampje) rechtstreeks connecten. De lijst met aanwezige computers is dus niet beschikbaar en dat is blijkbaar iets waar veel mensen problemen mee hebben. Als windows nu zijn samba protocol had gedocumenteerd was het al lang opgelost :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BungaMan schreef:Niet vergeten dat je meestal op de router ook een firewall hebt die verkeer verkeer tegenhoudt.
Die router zit normaal enkel tussen je LAN en WAN... maw. het heeft geen enkele impact op je eigen LAN.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”