Ik denk niet dat je dit bestand kan vinden met Google.
Interessant voor wie een verzwaring van zijn aansluiting wil aanvragen of bij nieuwbouw.
Let wel: vanaf 25 kVA vragen ze studiekosten om een offerte op te stellen. Die moet je altijd betalen. Ze staan verderop in het document.
https://www.fluvius.be/sites/fluvius/fi ... luvius.pdf
Aansluittarieven van Fluvius
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1084 keer
- Bedankt: 689 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Da's de 2e hit op Google (na reclame natuurlijk), en de eerste op kagi... evenwel toch bedankt!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Inderdaad. Ik had de verkeerde zoektermen gebruikt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
-
- Elite Poster
In onze straat nog 3x230volt.
Mijn buurman, een zelfstandige, heeft enkele jaren geleden een elektrische bestelwagen gekocht. Vervolgens vroeg hij om zijn 230volt monofase aansluiting te verzwaren naar 3N400V.
Dat kon, als hij zelf de kabel en graafwerken van 100m naar de cabine betaalde. Hij heeft feestelijk bedankt en laadt met gewoon stopcontact.
Mijn vrouw zal volgende winter ook over een elektrische leasingwagen beschikken. In ons dorp hebben ze de laatste tien jaar al verschillende wijken omgebouwd van 3x230v naar 3N400V.
Ik zag deze namiddag een technieker van Fluvius aan het werk in een straatcabine. Ik vroeg hem of hij er zicht op heeft wanneer onze straat zou omgeschakeld worden naar 4N400V.
Zijn antwoord: "Gewoon de offerte vragen. Het kost maar 187 € extra voor de 400 volt + de gewone kosten van uw verzwaring. Fluvius legt een kabel naar uw huis maar rekent de kosten niet door. Wel op voorwaarde de er in jouw straatcabine een transfo van 3N400V aanwezig is. U moet ook uw binneninstallatie laten keuren. U moet dus niet meer betalen voor de aanleg van de kabel, zoals vroeger."
Is interessant. Kan iemand dit verhaal bevestigen ?
Mijn buurman, een zelfstandige, heeft enkele jaren geleden een elektrische bestelwagen gekocht. Vervolgens vroeg hij om zijn 230volt monofase aansluiting te verzwaren naar 3N400V.
Dat kon, als hij zelf de kabel en graafwerken van 100m naar de cabine betaalde. Hij heeft feestelijk bedankt en laadt met gewoon stopcontact.
Mijn vrouw zal volgende winter ook over een elektrische leasingwagen beschikken. In ons dorp hebben ze de laatste tien jaar al verschillende wijken omgebouwd van 3x230v naar 3N400V.
Ik zag deze namiddag een technieker van Fluvius aan het werk in een straatcabine. Ik vroeg hem of hij er zicht op heeft wanneer onze straat zou omgeschakeld worden naar 4N400V.
Zijn antwoord: "Gewoon de offerte vragen. Het kost maar 187 € extra voor de 400 volt + de gewone kosten van uw verzwaring. Fluvius legt een kabel naar uw huis maar rekent de kosten niet door. Wel op voorwaarde de er in jouw straatcabine een transfo van 3N400V aanwezig is. U moet ook uw binneninstallatie laten keuren. U moet dus niet meer betalen voor de aanleg van de kabel, zoals vroeger."
Is interessant. Kan iemand dit verhaal bevestigen ?
-
- Elite Poster
Vrij snel kreeg ik een antwoord met een droge reactie: Vraag een offerte voor een verzwaring van uw aansluiting en de ombouw naar 400Volt.
Ik heb dan een reactie teruggestuurd: Ik wil 25 KVA of meer en dan heb ik studiekosten voor de offerte. Kunnen jullie niet gewoon het verhaal van de technieker bevestigen of ontkennen ? Een waarom staat dit niet in jullie tarieflijst ?
30 minuten later kreeg ik telefoon van de dame van de mail. Nu was ze wel vriendelijk behulpzaam.
Ze gaf een hele uitleg over de verschillende kosten in de diverse situatie. Te veel om op te noemen. Maar als ze speciaal voor jou een kabel moeten leggen moet je die kosten nog altijd zelf betalen. Maar de buren waar hij passeert kunnen daar later op aansluiten voor 187€ meerkost.
Dit is wederzijds. Als er bij mij al een kabel van iemand anders passeert willen ze mij verleggen voor de kosten van de verzwaring + 187€. Allez, zo heb ik het begrepen.
Of mijn straat in de planning zit voor een ombouw van 3x230V naar 3N400V. "Dat zit niet in handen van Fluvius maar van een externe, hogere instantie. Wij hebben daar geen zicht op. U kan dat te weten komen door een offerte aan te vragen, dan vragen wij dat op voor jou".
Mijn antwoord: "Ja, maar ik wil mijn laadpaal openbaar delen. Dan ben ik best met een aansluiting van 25 KVA of meer. En daaraan zijn studiekosten verbonden".
"Klopt", sprak ze. "Een openbare laadpaal heeft beter wat meer vermogen. Maar er is een truukje om zicht te krijgen op je situatie: je vraagt eerst een offerte voor een verzwaring naar bv 22 kVA met 3N400V. Dan heb je nog geen studiekosten maar we gaan wel alles voor jou opzoeken. Dan kost het niets. Ik zal de aanvraag voor jou opstarten."
Ze gaan dus zoeken:
- Of hier al een kabel 3N400V voor een buur verderop passeert. En of ik daarop nog mag aansluiten.
- Zoniet: of mijn straat op de planning staat voor een ombouw naar 400V. Dan moet ik daarop wachten.
- Zoniet: Of er een transfo van 400V in onze kabine staat en hoeveel het kost om een kabel voor mij aan te leggen.
Laatst gewijzigd door MarkDM 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1007 keer
- Bedankt: 3760 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Een interessant verhaal, vooral die tip om een offerte voor een verzwaring naar 22 kVA aan te vragen om de studiekosten te vermijdenMarkDM schreef: 2 weken geleden Maar er is een truukje om zicht te krijgen op je situatie: je vraagt eerst een offerte voor een verzwaring naar bv 22 kVA met 3N400V. Dan heb je nog geen studiekosten maar we gaan wel alles voor jou opzoeken.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Fluvius is toch redelijk actief in het plaatsen van 3x400+N. Hebben een adrescheck:
https://www.fluvius.be/nl/aansluitingen ... ngschecker
https://www.fluvius.be/nl/aansluitingen ... ngschecker