Mee eens.... toch wanneer het eigen uitgangspunt is dat je 800 km onafgebroken wil rijden.
Wie dat, ongeacht het type aandrijving, niet nodig heeft ziet dat - afhankelijk vanuit welk standpunt je het bekijkt - ook niet als een voordeel/nadeel.
Iedere type aandrijving heeft zijn specifieke voor- en nadelen.
Het is aan de consument om de keuze te maken wat voor de eigen situatie telkens de minste nadelen heeft.
Dat kan elektrisch, benzine, diesel, gas,waterstof,.... of een combinatie van voorgaande zijn.
Zoals je zelf al stelt valt het - eenmaal elektrische aandrijving ondervonden in de praktijk - dan allemaal nogal mee.
Bijkomend voordeel is dat batterijtechnologie nog in volle ontwikkeling is en jaar na jaar goedkoper en beter wordt terwijl brandstofmotoren uitontwikkeld zijn en alleen nog maar kleine stapjes vooruit kunnen zetten tegen een hogere kostprijs.
En uiteraard niet te vergeten dat een deel van de consumenten thuis de benodigde energie voor een elektrisch aangedreven voertuig kunnen produceren. Dat doet al vlug de eventuele kleine meerkost voor duurder laden langs de autosnelweg vergeten.
Om te laden moet je vooraf goed inplannen waar de goedkope laders staan…
… elke 300 km
Klopt.
Toch wat betreft de huidige beschikbare technologie en wie het nog steeds een pijnpunt vindt om iedere 300 km een rustpunt van een 15 tot twintig minuten in te lassen.
En voor wie niet de luxe heeft overal binnen de EU gratis te laden.
Uiteindelijk gaat het - of zou het toch moeten gaan - om de TCO en niet om de sporadische meerkost tijdens een vakantietrip.