hey! internet smallband

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Sinds wanneer is er smallband bij Hey ???
Kwam deze avond thuis en deed een speedtest : 18.8 / 1,8 ( 20 / 2 Mbps )
Nu na 24 u is de snelheid terug omhoog naar 144 / 14
Nochtans verbruik momenteel 600 GB vast internet . . .

Afbeelding
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Gebruikersavatar
TheCeet
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 967
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Patje schreef: 2 weken geleden Sinds wanneer is er smallband bij Hey ???
Kwam deze avond thuis en deed een speedtest : 18.8 / 1,8 ( 20 / 2 Mbps )
Nu na 24 u is de snelheid terug omhoog naar 144 / 14
Nochtans verbruik momenteel 600 GB vast internet . . .

Afbeelding
Sinds dag 1 dat ze vast internet aanbieden.
Deze snelheden zijn beschikbaar voor een normaal en persoonlijk gebruik, wat overeenstemt met een verbruikt
volume tijdens de piekuren (17 tot 23.59 uur) van 3 TB over een periode van één maand. Bij het overschrijden
worden de snelheden verlaagd tot 20 Mbps downstream en 2 Mbps upstream, tijdens de piekuren en tot aan het
einde van de betreffende periode
https://www.heytelecom.be/sites/default ... t%20NL.pdf
iPhone 13 Pro: AfbeeldingCitymesh - 300GB
Lenovo M720q(i5-8400T): OPNsense - 25.1.8
Lenovo M720q(i5-9400T): Proxmox server - 8.4.1
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Afbeelding Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Bedankt voor de info, is wel de eerste keer dat ik dit mee maak, mja ook al een 4 tal keer windows 10/ 11 gedownload ook deze maand. :oops:
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1047
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer

das nog maar +-12 GB
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 20 keer

600GB is nog geen 3TB..
Ik vermoed dat het telenet is die de lijn toeknijpt? Ook bij orange/hey klanten?
Teller van hey heeft nooit gewerkt hier.
Nu met een gemiddeld verbruik van +/-400 GB moet ik me niet veel zorgen maken ;)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik begrijp ook niet, heb het gevraagd via chat en ze antwoorden dat ik niet op smallband zit.
Om 17:00 vanavond zakte de snelheid nu weer terug naar een 20 / 2 . :(
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Hier ook hetzelfde probleem. Gisteren vond ik het ook al wat trager en met dit hier te lezen zelf ook even getest
Bijlagen
Screenshot_20250528_212906_Speedtest.jpg
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2698
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Komend weekend ook eens testen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

@gvo7 En hoeveel Heb je al verbruikt (indien je teller werkt ) en heb je ook de liveboxCable modem van orange of een siligence ? . . omdat ik zag in de logs dat er een software update zou geweest zijn paar dagen geleden voor Livebox, zou wel toeval zijn dat net na die update er regelmatig een soort smallband is, terwijl ik al 9 maanden dit nog nooit heb meegemaakt.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mijn teller werkt niet, siligence modem is 4 dagen geleden wel gereboot en sinds reboot heb ik dit verbruikt volgens modem over een periode van 4 dagen(zie bijlage) en normaal zijn deze volumes een constante (upload ip cams) Maar ik zou normaal onder de 3TB moeten blijven op maandbasis.

Edit: net even ingelogd op de fw die hier als gateway staat. Last 30 days geeft die 2.2TB aan.

Toegevoegd na 10 uren 57 minuten 32 seconden:
Enige logica die ik kan bedenken is dat naast de problemen met de maandelijkse reset van het mobiele verbruik ze eenzelfde probleem zouden hebben voor het verbruik van hun internet product. Ik ga proberen de klantendienst hiervoor te contacteren en hopelijk krijg ik daar iemand vast en kan die mij verder helpen 🤞
Bijlagen
Screenshot_20250528_213515_Chrome.jpg
thmj
Pro Member
Pro Member
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 sep 2022, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer
Recent bedankt: 1 keer

Base mobile telemeter is blijven hangen vorige maand.
Base meter 120 GB gsm meter 200 Gb.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ondertussen dossier aangemaakt. Ze kunnen geen reden zien waarom ik op "smallband" zou zitten tussen 17u en 24u. Het is nu doorgegeven naar achterliggende dienst die meer tools heeft om het te onderzoeken.
En nu afwachten op reactie. Ik raad iedereen met hetzelfde probleem aan om Orange te bellen. Zodat ze zien dat er een algemeen probleem is bij hun.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Vandaag gebeld ? (op deze feestdag) naar welk nummer bij Orange zelf of hey telefoon nr ? anders bel ik ook eens, dat er een belletje begint te rinkelen in hun systeem
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

080085519 optie 1 - 4 - 3. En dan hebben ze me nog 2 keer doorgeschakeld.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ik heb ook gebeld, de persoon vind het raar dat de snelheid lager wordt, maar ziet geen smallband actief.

Wel zag hij dat mijn signaal waarden niet zo goed zijn en er morgen een technieker komt kijken naar de paddestoel en tap, om eventueel een dossier over te maken aan telenet om de drop kabel wat te verbeteren, want blijkbaar teveel fouten in het signaal.
Los van het feit dat er dus vanaf 17:00 lagere snelheid is, wilde hij toch nog een technieker laten langskomen voor controle in de paddestoel, waar idd 9 maand geleden tijdens installatie de technieker zei dat de kabels in het bakje buiten bedroevend was en geen goeie waarden, die zei toen al moest ik problemen hebben met internet disconnects ofzo ik het moest laten weten aan orange zodat telenet zou komen voor herstelling te doen aan de dropkabel naast het voetpad.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2306
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Patje schreef: 2 weken geleden teveel fouten in het signaal.
Heb jij ook veel Uncorrected in http://192.168.0.1/Downstream.asp ?
Xeph20
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 weken geleden
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb net hetzelfde probleem..
Al 2 dagen op rij smallband snelheden van 17 uur en na middernacht terug volle snelheid.

Ik zit aan 1TB gedownload dus zeker niet aan fair use policy. Een maat van me had hetzelfde probleem (hij zit bij orange ik bij Hey!) en bij hem was het na 1 avond opgelost.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2698
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Zal zo meteen testen.

Had paar dagen ook terug update.
Misschien wat misgelopen

Toegevoegd na 26 minuten 58 seconden:
Hier 142/13.6
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2698
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Hier 142/13.6
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

splinterbyte schreef: 2 weken geleden
Patje schreef: 2 weken geleden teveel fouten in het signaal.
Heb jij ook veel Uncorrected in http://192.168.0.1/Downstream.asp ?
Ik vind er niet meteen iets van terug over die fouten, ik heb wel een LiveBox Cable modem.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Gebruikersavatar
VossyGamer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 235
Lid geworden op: 30 apr 2023, 15:20
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Sowieso smallband probleem, gezien na 0:00 het direct terug lijkt op de gewone snelheden.
Internet: Orange België – 500/50 Mbps via FRITZ!Box 6660 Cable
Mobiel: hey! telecom – 200GB BE + 35GB EU // Telenet – Prijs volgens verbruik (Back-up)
Devices: iPhone 15 Pro & HP Envy x360 (Intel Core Ultra 7 155U, 32GB RAM)
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Inderdaad nu hopen dat degene die mijn dossier gaat bekijken het niet als een individueel probleem gaat aanzien.

Upload is wat aan de lage kant omdat de ip cams hun upload achterstand aan het bijwerken zijn nu de riem er terug af is.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2698
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Daarjuist aan het streamen op prime en had ook zware lags en haperingen/buffer.

Speedtests waren goed.

Denk misschien ergens werken of dergelijke.

Druk zal het niet geweest zijn om 02h00
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
blixem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dit volg ik ook even op, ervaar dit ook vanaf 20:00 tot 23:00. Ook gaven ze inderdaad dat de waarde vanuit de TAP naar de TAP waar mijn verbinding in zat, niet helemaal OK was. Maar Telenet was langs geweest maar had dit snel weer van de tafel geveegd. Oftewel, zit weer bij het beginpunt.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1070
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Op het Orange Tribe forum ook een geval :
https://community.orange.be/t5/Tarieven ... 328#M10411
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 70 keer
Recent bedankt: 2 keer

Er is duidelijk een wijdverspreid probleem met klanten die onterecht op smallband gezet worden van 17u tot 24u: tijdstip en snelheid (20/2) klopt als een bus. Het doet zich voor bij Orange en Hey! klanten, maar het Hey! product is identiek aan Orange start Fiber, dus op zich maakt dat onderscheid niet uit.
Maar, als ik het goed begrijp, is het Telenet dat deze smallband activeert. Dat doet mij vermoeden dat er een probleem is bij de uitwisseling van de verbruiksgegevens: volgens Orange/Hey is er geen vuiltje aan de lucht, maar volgens Telenet hebben zitten sommige mensen over de 3TB omdat om één of andere reden het verbruik niet meer maandelijks gereset wordt bij het begin van de abonnementsperiode. Ik denk dat het probleem zelfs voor ALLE Orange/Hey klanten is, maar dat lang niet iedereen voldoende verbruikt om al aan 3TB te zitten sinds het ontstaan van het probleem, en ook niet iedereen merkt meteen dat de snelheid beperkt wordt tot 20/2.
Mijn gokje: in de eerste helft van april is mijn volumemeter van Hey opeens kapot gegaan, er staat nu altijd 'Sorry! We kunnen je verbruik momenteel niet tonen'. En, heel opvallend: de aangegeven verbruiksperiode onder de foutmelding start nu altijd op de dag zelf (de dag waarop je het verbruik controleert, niet de normale startdatum volgens je contract). En toevallig (of uiteraard niet), hebben de meeste mensen die nu problemen melden volgens hun modem 3TB verbruikt sinds de eerste helft van april (= moment waarop deze foutmelding begon te verschijnen). Bij Orange zelf zijn ze zich van geen kwaad bewust, op mijn laatste factuur stond het verbruik overigens netjes vermeld, maar de 'echte' teller, die door Telenet gebruikt wordt om je al dan niet op smallband te zetten, die wordt dus blijkbaar niet meer gereset op het vaste moment volgens contract. Leg dat maar eens uit aan een medewerker van een klantendienst...
Ik denk dat de klanten met een probleem best zo snel mogelijk hun geval aan de ombudsman voorleggen, in de hoop dat dit ervoor kan zorgen dat er iemand met wat meer verstand van de achterliggende mechanismen dit kan bekijken. Voor hetzelfde geld zit het probleem trouwens integraal bij Telenet, maar daar kan je als Orange/Hey klant al helemaal niet aankloppen.
Op termijn zal iemand zijn frank wel vallen als de helpdesk overspoeld begint te worden met telefoontjes/chatberichten van mensen die onterecht op smallband zitten, maar dat kan nog even duren... (hier bvb. nog maar 1300GB verbruikt sinds de teller/reset kapot ging, ik kan nog even voort...)
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 45 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geniepige sabotage actie van Telenet :angel:
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ondertussen ook klacht ingediend bij bipt in de hoop dat dit de troubleshooting de nodige prioriteit kan geven bij Telenet en Orange
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2306
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Zouden "echte" Telenet klanten hier ook last van hebben?

Hier overigens geen smallband probleem maar ben nog geen maand Hey klant.
Ik zie wel een meter staan, die echter 4 dagen geleden gestopt is met tellen:
Screenshot 2025-05-30 at 16-34-48 hey.png
blixem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Geniet er nog van ;-). Als alles opgeteld over de 3TB gaat zit je in het zelfde bootje als ons :D.
gvo7
Plus Member
Plus Member
Berichten: 183
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 15 keer

Steven_09 schreef: 2 weken geleden Er is duidelijk een wijdverspreid probleem met klanten die onterecht op smallband gezet worden ....Voor hetzelfde geld zit het probleem trouwens integraal bij Telenet, maar daar kan je als Orange/Hey klant al helemaal niet aankloppen.
Op termijn zal iemand zijn frank wel vallen als de helpdesk overspoeld begint te worden met telefoontjes/chatberichten van mensen die onterecht op smallband zitten, maar dat kan nog even duren... (hier bvb. nog maar 1300GB verbruikt sinds de teller/reset kapot ging, ik kan nog even voort...)

Zonet nog eens naar de klantendienst van Orange/Hey gebeld en daar hebben ze min of meer uw theorie bevestigd.
Ze bevestigen dat ze op de hoogte zijn van dit probleem en dat ze in gesprek zijn met Telenet om dit probleem op te lossen, maar gezien mijn dossier gisteren is aangemaakt vragen ze mij wel nog om 3 werkdagen te wachten op telefonisch contact van de achterliggende dienst van Orange (dus maandag, mogelijks dinsdsg)
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 11 keer

FWIW, geen problemen hier met Hey! @ 18u15. Ook nog niets gemerkt de voorbije dagen. In het oosten van Oost-Vlaanderen.

Afbeelding
Afbeelding
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 26 jun 2015, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 58 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik zit maar aan 87 GB op die teller, dus dat kan dan verklaren waarom ik er geen last van heb.
Het is wel voor het eerst dat ik dat tellertje eigenlijk zie werken, anders stond daar altijd "onbeperkt".
Dus misschien hebben ze een update gedaan dat het nu effectief gelogd/doorgestuurd wordt, maar zijn ze vergeten een maandelijkse reset erin te steken.

Of misschien raakt het wel magisch opgelost op de 1e van de maand?
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15091
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1462 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Afgesplitst
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3396
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Ik merk zonet dat ik ook op smalband zit terwijl ik bijlage aan nooit aan de limiet van 3TB geraak.
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Niemand meer nieuws gehoord van Orange / Hey ?
Die smallband is echt niet te doen, soms met moeite 10 Mbps ,dan 15 , met 4 in het gezin, allemaal op internet en streamen Tv via de apps pffff.

Nu is er gisteren vrijdag een orange technieker langs gekomen om alles te controleren, kabeltjes vervangen aan de modem en NIU , maar grootste probleem is dus de paddestoel buiten waar er een zwak signaal op zit, zegt hij dat vorige technieker 9 maanden geleden bij installatie mij nooit had mogen aansluiten wegens slecht signaal, maar ik zei ook dat die heeft gebeld met zijn chef en toch mocht aansluiten maar indien problemen met internet te bellen naar orange.
Nu heeft de technieker een Repair ticket aangemaakt naar Telenet om buiten het probleem op te lossen met de dropkabel om zo het signaal terug op een normaal niveau te krijgen...Desnoods met graafwerk ? . . . Benieuwd hoelang het zal duren vooraleer Telenet hier gaat staan. Ik moet wel niet speciaal thuis blijven daarvoor, omdat het buiten is.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
blixem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:51
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

@Patje, dat is exact wat ze ook tegen mij zeiden, op de installatie etc na en het niet mogen aansluiten. Telenet was de volgende maandag meteen hier maar veegde het probleem direct van de tafel want alles was gewoon in orde.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3667
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 104 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Telenet zal er denk ik niet gemakkelijk tussen uit kunnen, er zijn foto's genomen van paddestoel en de waarden op zijn meet toestel dat het slecht is, al door de 2de technieker bevestigd. Herstel ticket is aangemaakt .
Ik volg het zeker op (bellen naar orange en de waarden laten bekijken) en desnoods ga ik hogerop.
Anders lijkt dit meer op sabotage van Telenet als ze dat niet willen herstellen !
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
FrederikVDN
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 feb 2019, 07:33
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hey,

Ik heb ook reeds last van dit de laatste tijd..
Ik draai zelf een paar servers hier en websites dit is onaanvaardbaar!!!
Normaal haal ik 950/40!!!!
Ik ga dit ook melden aan de onbudsdienst en bipt..
Bijlagen
2025-05-31 21_49_30-Settings.png
2025-05-31 21_43_42-10.10.5.30 - Remote Desktop Connection.png
2025-05-31 21_35_14-VDN-CLOUD - UniFi Network.png
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar, Hey telecom)”